Wille Rydman - lähentely- ja ahdistelusyytökset todettiin perättömiksi, kohu kirjoituksistaan

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Kokoomuksen Wille Rydman - lähentely- ja ahdistelusyytökset

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

Säde-Sisko kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 12:51 am
Likeavirgin kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 12:42 am Uhreja varmaan tulee julkisuuden myötä enemmänkin. Ja selviää enemmän. Willen poliittinen ura on pelattu.
Tässäpä tämä kiteytettynä paitsi että uhri on Wille ja tytöt ovat kokeneet epäasiallista puhetta ilman minkäänlaista pakottamista itse toimiin. Suunnitelma poliittisessa kohussa on toiminut täydellisesti.
Mielestäsi siis 30v mies voi iskeä pikkutyttöjä ja se on ihan ok, jos ei mene panemaan väkisin vaan ensin manipuloi suostumuksen? :roll:

Ei taida sinulla olla lapsia ja toivottavasti ei tulekkaan :twisted: :twisted:
Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4369
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: Kokoomuksen Wille Rydman - lähentely- ja ahdistelusyytökset

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

Tämä VKK:n Vähäkainu kertoi jossain lehdessä kuvanneensa tämän salakuvan osana videota. Kyseessä on siis Vähäkainun videolta etsimä still-ruutu tästä Iiriksestä. Vain Vähäkainu ja Kreml tietää, miksi ihmeessä hän on kyseisen ruudun nauhaltaan etsinyt ja julkaissut. Video on Vähäkainun mukaan "alkuvuodelta".

Rydmanin mallikirjamainen yläastetyttöjen manipulointi ja groomaustoiminta käy puolestaan kyllä erittäin hyvin selväksi poliisin kuulustelupöytäkirjoista, kun niitä avataan vähän niitä muutamia aiemmin nähtyjä lauseita enemmän.

Alla Iltalehden ansiokas referaatti aikamiehestä seiska-kasiluokkalaisia "pehmittelemässä". Tämä on laitettu kyllä ketjuun jo aiemminkin, mutta laitetaan nyt pyynnöstä uudelleen. Jäätävän järjestelmällistä toimintaa.

Joskus sata vuotta sitten sanottiin, että naimalupa tulee rippileiriltä. Enää ei sanota edes sitä, koska maailma muuttuu. Nämä tytöt ovat olleet rippi-ikääkin nuorempia, kun taas Rydman on ollut maailmaa jo nähnyt 25-vuotias aikuinen nuorisopoliitikko, ja yli 30-vuotias kansanedustaja iskiessään tyttöihin silmänsä.
Iltalehti referoi tytön poliisille kertoman tapahtumakuvauksen.

Tyttö kertoo tavanneensa Rydmanin ensimmäisen kerran ollessaan 14-vuotias. Tytöllä on ollut yläkoulussa yhteiskuntaopin tehtävä, jota varten on pitänyt haastatella jotakuta poliitikkoa.

”Tähän liittyen menin kokoomusnuorten tapahtumaan, joka oli liittokokouksen valtakirjan ideariihi, eli ideoimme aloitteita, joita vietäisiin liittokokoukseen. Kansanedustaja Wille Rydman oli tässä kokouksessa puhumassa. Minä tulin hieman myöhässä paikalle, ja Rydman kätteli minua. Hän kysyi minulta, minkä ikäinen minä olen ja missä opiskelin. Minulle jäi jotenkin sellainen olo, että Rydman vaikutti pettyneeltä, kun vastasin olevani vasta 14-vuotias ja opiskelevani vasta yläasteella”, tyttö kertoo tuntemuksensa poliisille.

Pian tämän jälkeen tyttö on kysynyt, voisiko hän haastatella Rydmania koulutehtäväänsä.

”Haastattelun päätteeksi Rydman ehdotti, että tapaisimme uudelleen ja että hänellä olisi vielä minulle lisää kerrottavaa. Sovimme, että tapaamme uudelleen vielä syysloman jälkeen”, tyttö sanoo poliisille.

”Muistutat seksikästä naista”
Tyttö kertoo laatineensa koulukavereidensa kanssa lisäkysymyksiä kansanedustajalle. Yläkoululaiset ideoivat sekä Rydmanin ammattiin että tämän elämään liittyviä kysymyksiä.

”Menin tapaamaan Rydmania eduskuntaan syysloman jälkeen. Odotin kyselytunnin päättymistä Rydmanin avustajan kanssa, se oli torstaipäivä. Kun Rydman tuli kyselytunnilta, menimme eduskunnan kahvilaan. Rydman sanoi minulle, että minä muistutan erästä seksikästä naista vappubrunssilta, ja alkoi kertoa minulle tarinaa tästä seksikkäästä naisesta. Sitten hän itsekin totesi, ettei 14-vuotiaalle pitäisi tällä tavalla puhua”, tyttö jatkaa tapahtumakuvaustaan.

Kyselytunti loppuu eduskunnassa kello 17.

”Istuimme siellä eduskunnan kahvilassa lopulta puoli kahdeksaan asti illalla, ja sitten Rydman ehdotti, että siirtyisimme jonnekin mukavampaan paikkaan. Siinä vaiheessa minusta tuntui, ettei kyseessä ollut enää mikään haastattelu. Rydman halusi tietää minun elämästäni kaikenlaista. Kerroin, että haluan hakea Helsinkiin lukioon ja että isä ei antaisi minun varmaan muuttaa, mutta Suomalaiseen yhteiskouluun, johon halusin, oli hyvin vaikea kulkea sieltä, missä asuin”, tyttö sanoo poliisille.

Rydman ottaa koululaisen kertomuksen perusteella nopeasti kantaa tämän elämään.

”Rydman oli todella kannustava ja kehotti minua sanomaan isälleni, että tämä vain hankkisi nyt sen asunnon minulle, että pääsen Helsinkiin lukioon. Hän piti Suomalaiseen yhteiskouluun hakeutumista tosi hyvänä ideana.”

Eduskunnasta kansanedustaja ja 14-vuotias koululainen jatkavat Sähkötalon Roberts Coffee -kahvilaan syömään.

Painostava olo
Rydman kertoo, että hänen ”kämppänsä on ihan tässä lähellä”.

”Minulle tuli siitä todella painostava olo.”

Kahvilassa Rydman jatkaa yksityiselämästään kertomista.

”Hän puhui minulle sielläkin paljon kaikista yksityisasioistaan, mm. siitä kuinka hän mietti perheen perustamista, kertoili minulle kaksimielisiä viestejä ja kertoili kansalaisilta saamistaan kirjeistä. Hän aloitti lauseen minulle todella moneen kertaan, että 14-vuotiaalle ei pitäisi puhua tästä... ...ja sitten jatkoi kuitenkin.”

Lopulta 14-vuotias tyttö pääsee tapaamisesta kotiin.

”Sen jälkeen alkoi tämä Rydmanin tapa halailla minua usein, mistä en tykännyt. Aloin myös saada häneltä joulukortteja silloin. Olin tavallaan loukkaantunut kaikista jutuista, mitä hän oli minulle puhunut, mutta samalla myös jotenkin imarreltu, ja ehkä vähän ihastunut häneen.”

Keväällä 2019 tyttö jakaa esitteitä Rydmanin eduskuntavaalikampanjassa.

”Kun katukampanjoinnit alkoivat, olimme mukana niissä ja minusta tuntui, että Rydman tuijotteli minua vähän väliä. Kaverinikin alkoivat huomautella, että minua tuijotetaan.”

Vaalien jälkeen Rydman järjestää läpimenokaronkan Lauttasaaressa, mistä tytön on päästävä ajoissa rautatieasemalle ehtiäkseen junalla kotiinsa.

”Rydmanin entinen avustaja vuokrasi auton, ja pääsimme hänen kyydissään rautatieasemalle. Autossa olivat Rydmanin lisäksi minä ja kaksi muutakin kampanjatyöntekijää sekä Rydmanin entinen avustaja, joka ajoi. Wille kertoili autossa todella häröjä juttuja mm. siitä, kuinka hänen isoisänsä oli mennyt naimisiin 35-vuotiaana 16-vuotiaan kanssa ja kuinka heille oli tullut lapsia ja he olivat olleet onnellisesti aviossa.”

Rautatieasemalla Rydman saattaa tytön junalle ja halaa tätä.

Treffipyyntö 16-vuotispäivien jälkeen
Kun tyttö on täyttänyt 16 vuotta, Rydman pyytää tätä Kämppiin syömään. Tyttö kertoo treffeistä kaverilleen, joka ilmeisesti kertoo niistä eteenpäin medialle.

Treffit peruuntuvat, ja Rydman ja tyttö riitelevät.

”Rydman väitti, että kyseessä eivät ole treffit. Mielestäni ne ovat treffit, jos kolmekymppinen mies vie 16-vuotiaan syömään Kämppiin. Meille tuli asiasta riita.”

Poliisille tyttö kertoo keväällä 2020, että hän on pitänyt Rydmanin toimintaa ahdisteluna.

”Rydmanin minuun kohdistama ahdistelu on ollut halailua, lääppimistä ja lähentelyä. Kysyttäessä tarkennan, että lääppimisellä ja lähentelyllä tarkoitan sitä, että joskus kosketus tuntuu ahdistavalta, kuten esimerkiksi silloin, kun ollessani 14-vuotias hän heti ohjasi minua alaselästä koskemalla pöytään istumaan. Tai että hän halaili minua todella paljon. Esimerkiksi kerran kun olimme kaverini kanssa lähdössä kokoomusnuorten pikkujouluista pois, Rydman lähti kanssamme ’samaa matkaa’, vaikka oli kertomansa mukaan menossa eduskuntaan hakemaan tietokonettaan. Eduskunta oli täysin eri suunnassa, kuin minne olimme menossa. Rydman onnistui halaamaan minua lyhyellä matkalla meitä saattaessaan yhteensä yhdeksän kertaa ennen kuin lähti eri suuntaan”, alaikäinen tyttö kertoo poliisille kansanedustajan käytöksestä.

Tyttö sanoo kertoneensa joulukuussa 2019 kokoomuksen varapuheenjohtaja Mari-Leena Talvitielle kansanedustaja Rydmanin käytöksestä alaikäisiä tyttöjä kohtaan.

”Olen kuitenkin kokenut, että asian käsittelyyn ei ole varsinaisesti kannustettu puolueen sisällä.”

Toinen 14-vuotias
Poliisin esiselvityksestä käy ilmi, että Rydman on halunnut tutustua ainakin toiseen 14-vuotiaaseen tyttöön.

Rydman oli tuolloin 25-vuotias kokoomusnuorten puheenjohtaja.

”TET-harjoitteluni jälkeen vapaa-ajalla tapahtuvat tapaamisemme alkoivat alun perin WilIen aloitteesta, kun olin lopettamassa TET-harjoittelua ja hän ehdotti, että voi harjoittelun jälkeen viedä minut vierailulle eduskuntaan.”

Rydman ja koulutyttö viestittelevät säännöllisesti, ja molemmat ovat aktiivisia viestien lähettämisessä.

”Kun olin alle 16-vuotias, kävimme juuri lounailla ja illallisilla, mutta kun täytin 16 vuotta, niin Wille pyysi minua kotiinsa käymään. Hän asui tällöin jossain siinä Kämpin ja Punavuoren lähettyvillä.”

Tytön mukaan Rydman osoittaa kotonaan kiinnostuksensa.

”Pyysin useamman kerran häntä tilaamaan minulle taksin, mutta hän ohitti pyynnöt ja oli sitten jotenkin vaikea päästä pois sieltä hänen luotaan.”

”Kuuma” 14-vuotias
Kotonaan Rydman kertoo – poliisin esiselvityksen mukaan – tytölle, että Rydman ja tämän ystävät olivat pitäneet tätä ”kuumana” tytön ollessa 14–15-vuotias.

”Kun olin tuon 16 täyttänyt ja olimme hänen kotonaan illallisen jälkeen, hän kertoi pitävänsä minua hyvin viehättävänä ja kertoi myös keskustelleensa minusta ystäviensä kanssa aikanaan jo TET-harjoitteluni jälkeen, kun olin 14–15, ja että he pitivät minua WilIen sanojen mukaan ’kuumana’, mikä tuntui Willestä ’kamalalta, koska olit niin nuori’, mutta hän perusteli asiaa sillä, että olin kuulemma aina vaikuttanut kypsältä ja ikäistäni vanhemmalta.”

Rydman kiistää epäasiallisen käytöksen
Poliisille tyttö kertoo kokeneensa, että Rydman odotti hänen täyttävän 16 vuotta.

”Wille ei kuitenkaan itse siis sanonut suoraan, että olisi nimenomaisesti odottanut minun täyttävän 16, jotta pääsisi lähestymään minua fyysisesti, vaan tein itse tämän tulkinnan lähestymisyritysten ajankohtien perusteella”, tyttö kertoo poliisille.

Kuulemishetkellä hän on nuori nainen. Pöytäkirjasta käy ilmi, että nainen tuntee lainsäädännön ja on opiskellut yliopiston oikeustieteellisessä tiedekunnassa.

Poliisi on kuullut esiselvityksessään useita tyttöjä ja nuoria naisia. Osalla heistä ei ole ollut minkäänlaisia epäasiallisia kokemuksia Rydmanin käytöksestä.

Rydman on kiistänyt, että hän olisi käyttäytynyt epäasiallisesti.

Blogissaan kansanedustaja kirjoittaa, että häntä koulutehtävää varten haastatellut 14-vuotias olisi ollut ”yli-innokas kokoomusnuorityttö”.

Kansanedustajan mukaan tyttö on valehdellut poliisin esiselvityksessä ja Helsingin Sanomien aiheesta julkaisemassa laajassa artikkelissa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8 ... 1ffd572e1f
Viimeksi muokannut Skloddi, Ke Kesä 22, 2022 1:20 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Säde-Sisko
Axel Foley
Viestit: 2248
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2020 4:50 pm

Re: Kokoomuksen Wille Rydman - lähentely- ja ahdistelusyytökset

Viesti Kirjoittaja Säde-Sisko »

Likeavirgin kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 12:56 am
Mielestäsi siis 30v mies voi iskeä pikkutyttöjä ja se on ihan ok, jos ei mene panemaan väkisin vaan ensin manipuloi suostumuksen? :roll:

Ei taida sinulla olla lapsia ja toivottavasti ei tulekkaan :twisted: :twisted:
Niin, en ota moraalisiin asioihin kantaa jos jokainen saa omatahtoisesti maata kenen kanssa haluaa lain puitteissa. Ilmeisesti Rydman on kuitenkin ymmärtänyt torjunnan enempään läheisyyteen pakottamatta ketään. Ikäeroihin en niinkään katso tai sitten pitäisi iso D erottaa myös jostakin.
”En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin”
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Kokoomuksen Wille Rydman - lähentely- ja ahdistelusyytökset

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

Rydman kiistää epäasiallisen käytöksen
Kansanedustajan mukaan tyttö on valehdellut poliisin esiselvityksessä ja Helsingin Sanomien aiheesta julkaisemassa laajassa artikkelissa.
Tyypillistä narsistin käyttäytymistä. Kielletään totuus ja syytellään muita.
Tyttö sanoo kertoneensa joulukuussa 2019 kokoomuksen varapuheenjohtaja Mari-Leena Talvitielle kansanedustaja Rydmanin käytöksestä alaikäisiä tyttöjä kohtaan.

”Olen kuitenkin kokenut, että asian käsittelyyn ei ole varsinaisesti kannustettu puolueen sisällä.”
Kokoomuksessa asia tiedetty, mutta asiaan ei ole puututtu. Mitähän vielä paljastuukaan ennen vaaleja kokoomuksen toimintatavoista?
putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4716
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: Kokoomuksen Wille Rydman - lähentely- ja ahdistelusyytökset

Viesti Kirjoittaja putsari »

Säde-Sisko kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 1:05 am Ilmeisesti Rydman on kuitenkin ymmärtänyt torjunnan enempään läheisyyteen pakottamatta ketään. Ikäeroihin en niinkään katso tai sitten pitäisi iso D erottaa myös jostakin.
Mitä nyt vonkunut luokseen 14-vuotiasta "kyläilemään".

Sinun mielestäsi on OK, että kansakunnan asioista on päättämässä pikkutytöistä kiinnostunut?
Karvasvarvas kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 8:43 am Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.
putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4716
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: Kokoomuksen Wille Rydman - lähentely- ja ahdistelusyytökset

Viesti Kirjoittaja putsari »

Säde-Sisko kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 12:51 am
Likeavirgin kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 12:42 am Uhreja varmaan tulee julkisuuden myötä enemmänkin. Ja selviää enemmän. Willen poliittinen ura on pelattu.
Tässäpä tämä kiteytettynä paitsi että uhri on Wille ja tytöt ovat kokeneet epäasiallista puhetta ilman minkäänlaista pakottamista itse toimiin. Suunnitelma poliittisessa kohussa on toiminut täydellisesti.
Kuten tässä ketjussa poliittisen asiantuntijan suusta sanottu: poliittisiin kohuihin harvoin liittyy rikosta.

Joidenkin mielestä on ihan sopivaa, että kansanedustajana on pedofiili. Ehkä he jakavat myös tuon aatteen äänestämänsä kanssa. Nämä libertaatit on tunnettu siitä, että heidän mielestään lapsilla on oltava oikeus seksiin aikuisen kanssa yhteiskunnan siihen puuttumatta.
Karvasvarvas kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 8:43 am Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.
Avatar
Säde-Sisko
Axel Foley
Viestit: 2248
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2020 4:50 pm

Re: Kokoomuksen Wille Rydman - lähentely- ja ahdistelusyytökset

Viesti Kirjoittaja Säde-Sisko »

putsari kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 1:14 am
Mitä nyt vonkunut luokseen 14-vuotiasta "kyläilemään".

Sinun mielestäsi on OK, että kansakunnan asioista on päättämässä pikkutytöistä kiinnostunut?
Usko pois siellä on 199 muutakin ällöttävää pervoa kun vain niistä jonkunlainen vainu saataisiin kohun luomiseksi ja mielellään juuri sillä hetkellä kun poliittinen tarve vaatii.
”En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin”
Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Kokoomuksen Wille Rydman - lähentely- ja ahdistelusyytökset

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

putsari kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 1:14 am
Säde-Sisko kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 1:05 am Ilmeisesti Rydman on kuitenkin ymmärtänyt torjunnan enempään läheisyyteen pakottamatta ketään. Ikäeroihin en niinkään katso tai sitten pitäisi iso D erottaa myös jostakin.
Mitä nyt vonkunut luokseen 14-vuotiasta "kyläilemään".

Sinun mielestäsi on OK, että kansakunnan asioista on päättämässä pikkutytöistä kiinnostunut?
Ongelmahan nyt on nämä politiikkaan haluavat pikkutytöt lähinnä.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Avatar
Fire
Rico Tubbs
Viestit: 1207
Liittynyt: Ti Maalis 19, 2019 10:20 pm

Re: Kokoomuksen Wille Rydman - lähentely- ja ahdistelusyytökset

Viesti Kirjoittaja Fire »

Likeavirgin kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 1:13 am
Rydman kiistää epäasiallisen käytöksen
Kansanedustajan mukaan tyttö on valehdellut poliisin esiselvityksessä ja Helsingin Sanomien aiheesta julkaisemassa laajassa artikkelissa.
Tyypillistä narsistin käyttäytymistä. Kielletään totuus ja syytellään muita.
No nyt tuli nettilääkäriltä etädiagnoosi. Ehkä ne verikokeetkin voi tehdä sieltä kotisohvalta käsin.
putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4716
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: Kokoomuksen Wille Rydman - lähentely- ja ahdistelusyytökset

Viesti Kirjoittaja putsari »

Säde-Sisko kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 1:20 am
Usko pois siellä on 199 muutakin ällöttävää pervoa kun vain niistä jonkunlainen vainu saataisiin kohun luomiseksi ja mielellään juuri sillä hetkellä kun poliittinen tarve vaatii.
Ei taida olla vielä toista pedofiilia paljastunut istuvissa kansanedustajissa. Se entinen kommarikansanedustaja jäi eduskunnan jätettyään kiinni vammaisen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, mutta ei ollut enää mukana politiikassa silloin.

Odotellaan siten Hesarin jatkojuttua,mitä sieltä paljastuu.
Karvasvarvas kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 8:43 am Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5050
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kokoomuksen Wille Rydman - lähentely- ja ahdistelusyytökset

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Säde-Sisko kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 1:20 am
putsari kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 1:14 am
Mitä nyt vonkunut luokseen 14-vuotiasta "kyläilemään".

Sinun mielestäsi on OK, että kansakunnan asioista on päättämässä pikkutytöistä kiinnostunut?
Usko pois siellä on 199 muutakin ällöttävää pervoa kun vain niistä jonkunlainen vainu saataisiin kohun luomiseksi ja mielellään juuri sillä hetkellä kun poliittinen tarve vaatii.
Tässä on muuten pointti. Oletettavasti eduskunnassa on henkilöitä jotka ovat keskimäärin röyhkeämpiä ja narsistisempia kuin ihmiset yleensä.

Eikös Orpokin ole tuomittu väkivaltarikollinen? EDIT: sekoitin Jan Vapaavuoreen.
Viimeksi muokannut Hermione, Ke Kesä 22, 2022 1:54 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4369
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: Kokoomuksen Wille Rydman - lähentely- ja ahdistelusyytökset

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

Säde-Sisko kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 1:20 am
putsari kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 1:14 am
Mitä nyt vonkunut luokseen 14-vuotiasta "kyläilemään".

Sinun mielestäsi on OK, että kansakunnan asioista on päättämässä pikkutytöistä kiinnostunut?
Usko pois siellä on 199 muutakin ällöttävää pervoa kun vain niistä jonkunlainen vainu saataisiin kohun luomiseksi ja mielellään juuri sillä hetkellä kun poliittinen tarve vaatii.
On meillä selvästikin Suomessa surkeita nämä poliittisia salaliittoja ja ajojahteja järjestelevät takapirut, kun eivät ole kunnon kovaa näyttöä näin kännykkäaikakaudella onnistuneet Rydman raukan pään menoksi lavastamaan, vaikka lavastamaan ovat lähteneet. Ja poliisin kuulusteluunkin on vissiin erehdyksessä passitettu myös tyttöjä, jotka eivät olekaan puhuneet Willestä pelkkää pahaa. :mrgreen:

Sopii miettiä hetki. Kannattaa muistaa myös hengittää.

Ps. Ei. Petteri Orpo ei ole tuomittu väkivaltarikollinen. Se on Vapaavuoren Janne, joka juuri olympiakomitean Lehtimäen ahdistelukohussa "pelasti" lykkäämällä Anni Vuohijoen perusteettomien ahdistelusyytösten keskelle, Lehtimäen vetäytyessä sillä välin kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa takavasemmalle.
Viimeksi muokannut Skloddi, Ke Kesä 22, 2022 1:39 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Säde-Sisko
Axel Foley
Viestit: 2248
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2020 4:50 pm

Re: Kokoomuksen Wille Rydman - lähentely- ja ahdistelusyytökset

Viesti Kirjoittaja Säde-Sisko »

sikakoira kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 1:20 am
putsari kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 1:14 am
Säde-Sisko kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 1:05 am Ilmeisesti Rydman on kuitenkin ymmärtänyt torjunnan enempään läheisyyteen pakottamatta ketään. Ikäeroihin en niinkään katso tai sitten pitäisi iso D erottaa myös jostakin.
Mitä nyt vonkunut luokseen 14-vuotiasta "kyläilemään".

Sinun mielestäsi on OK, että kansakunnan asioista on päättämässä pikkutytöistä kiinnostunut?
Ongelmahan nyt on nämä politiikkaan haluavat pikkutytöt lähinnä.
Hyvä pointti. Ehkä tässä yhdistyy ristiriidat ja pettymykset reittä pitkin kiipeämisellä sekä valta-aseman hyväksikäytöllä.
”En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin”
Paikalla
Rousku
Theo Kojak
Viestit: 1106
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 11:29 pm

Re: Kokoomuksen Wille Rydman - lähentely- ja ahdistelusyytökset

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ammattiamatööri kirjoitti: Ti Kesä 21, 2022 1:54 pm Jos tässä halutaan käydä kansalaiskeskustelu siitä mitkä on kansanedustajan moraaliset rajat niin sen voisi käydä muutenkin kuin lokakampanjalla jotain yhtä henkilöä kohtaan.
Miksi tämä kampanja on mielestäsi lokakampanja?

Jos siis vain käydään keskustelua siitä, mitkä ovat kansanedustajan moraaliset rajat. Kerrotaan, että tämä kansanedustaja on tehnyt tällaista, mikä ei ole laitonta, mutta jotkut kohteeksi joutuneet ovat ahdistuneet.

Hesari kertoo, mitä jotkut (tai aika monetkin) ovat väittäneet kansanedustajan tehneen. Lukija päättäköön, mitä uskoo ja mitä ei, ja mitä nimityksia teoista käyttää. Olisin taipunainen uskomaan että, kuten on kerrottu, Rydman on pyrkinyt koskettelemaan ja halailemaan tuttavapiirinsä nuoria, osin alaikäisiäkin naisia. Se on sitten eri juttu, nimeääkö tämän toiminnan ahdisteluksi. Voi perustellusti olla myös sitä mieltä, että tytöthän ova itse oma-aloitteisesti hakeutuneet Rydmanin seuraan, ja että asia on ok koska poliisinkaan mukaan mitään rikosta ei ole tapahtunut.

Rydmanista on kerrottu jotain, mitä moni on vättänyt hänen tehneen. On lukijan vastuulla arvioida, mitä hän on tehnyt ja onko se hyväksyttävää vai väärin. Lehti raportoi faktan, että useampi nuori nainen on kertonut kokeneensa Rydmanin puheet ja pyrkimykset fyysiseen läheisyydeen ahdistavana. Miksi sitä tosiasiaa peittelemäänkään?

Kyllä Hesari voi kertoa valtaapitävistä asioita, joiden se uskoo olevan olevan totta ja joilla se uskoo voivan olla vaikutusta vaikkapa äänestyskäyttäytymiseen. Mitäpä niitä salailemaankaan.
Paikalla
Rousku
Theo Kojak
Viestit: 1106
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 11:29 pm

Re: Kokoomuksen Wille Rydman - lähentely- ja ahdistelusyytökset

Viesti Kirjoittaja Rousku »

putsari kirjoitti: Ke Kesä 22, 2022 1:14 am
Mitä nyt vonkunut luokseen 14-vuotiasta "kyläilemään".

Sinun mielestäsi on OK, että kansakunnan asioista on päättämässä pikkutytöistä kiinnostunut?
Minusta se muuten on ok, kunhan kiinnustunut pitää näppinsä ja mielellään katseensakin erossa pikkutytöistä. Haluja voi olla, toteuttaminen on eri asia.
Vastaa Viestiin