Gustafssonin vammat (ketju 2)

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
MikaK
Theo Kojak
Viestit: 1102
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Gustafssonin vammat olivat tyypillisiä "nakkikioskivammoja". Joku aivoasiantuntija on tainnut sanoa että muistin vievä aivovamma ja asioiden muistaminen hypnoosissa sulkevat toisensa pois. Jo tämä ristiriita tekee mahdottomaksi että Nilsin tarinat voi olla kokonaisuudessaan totta.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dazu »

awa kirjoitti: Ke Kesä 15, 2022 9:59 pmKyllä - juuri noita tuon kaltaisia vammoja mitä Gustafssonilla oli syntyy joka päivä esimerkiksi Helsingin kokoisessa kaupingissa ja vain yhden nyrkiniskun seurauksena, mutta ne ei aiheuta mitään toimintakyvyttömyyttä! Moni hakeutuu juuri noilla "nakkikioskivammoilla" hoitoon vasta päivien päästä!!
Tuskinpa yhdellä nyrkiniskulla lyödään sekä ylä-, että alaleuka poikki ja saadaan ohimoon murtuma. Tuossa tarvitaan ainakin kaksi lyöntiä. Täytyy olla aika kovia lyöntejä myöskin, että 18-vuotiaalle miehelle saadaan tuollaiset vammat. Molemmat iskut olisivat olleet puhtaita tyrmäyksiä.
Tähän tietysti voidaan lisätä ne teräaseen aiheuttamat vammat jatkoksi. Ja sittenhän on voinut olla niitä sairaalassa listaamattomia vammoja, joista mm. aikalaiset poliisit ovat puhuneet.
Tällaiset Nilsin saamat iskut olisivat varmuudella ainakin pysäyttäneet hänet, jos hän olisi itse jotain pahoinpitelyä suorittanut.

MikaK kirjoitti: La Kesä 18, 2022 12:36 amGustafssonin vammat olivat tyypillisiä "nakkikioskivammoja". Joku aivoasiantuntija on tainnut sanoa että muistin vievä aivovamma ja asioiden muistaminen hypnoosissa sulkevat toisensa pois. Jo tämä ristiriita tekee mahdottomaksi että Nilsin tarinat voi olla kokonaisuudessaan totta.
Lauerman mukaan hypnoosissa tulee unenomaista hourailua, mihin on sekoittunut totta ja mielikuvitusta. Kyse ei siis ole välttämättä mistään muistamisesta. Se, että Nils puhuu hypnoosissa ulkopuolisesta tekijästä, viittaa lähinnä siihen, että hän aidosti uskoo, että tekijä oli ulkopuolinen. Hypnoosissa saadut havainnot tekijästä tuskin ovat mitään muistamista, vaan unen kaltaista settiä.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

dazu kirjoitti: La Kesä 18, 2022 2:33 am
awa kirjoitti: Ke Kesä 15, 2022 9:59 pmKyllä - juuri noita tuon kaltaisia vammoja mitä Gustafssonilla oli syntyy joka päivä esimerkiksi Helsingin kokoisessa kaupingissa ja vain yhden nyrkiniskun seurauksena, mutta ne ei aiheuta mitään toimintakyvyttömyyttä! Moni hakeutuu juuri noilla "nakkikioskivammoilla" hoitoon vasta päivien päästä!!
Tuskinpa yhdellä nyrkiniskulla lyödään sekä ylä-, että alaleuka poikki ja saadaan ohimoon murtuma. Tuossa tarvitaan ainakin kaksi lyöntiä..................
Ohimoon murtuma - tarkenna hieman.

Nuo murtumat mitä Gustafssonilla oli on tyypillisiä nyrkinisun seurauksena tulleita vammoja ja ne ei aiheuta tekijälle välttämättä mitään toimintakyvyttömyyttä. Fakta!
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

awa kirjoitti: Ma Kesä 20, 2022 11:27 pm
dazu kirjoitti: La Kesä 18, 2022 2:33 am
awa kirjoitti: Ke Kesä 15, 2022 9:59 pmKyllä - juuri noita tuon kaltaisia vammoja mitä Gustafssonilla oli syntyy joka päivä esimerkiksi Helsingin kokoisessa kaupingissa ja vain yhden nyrkiniskun seurauksena, mutta ne ei aiheuta mitään toimintakyvyttömyyttä! Moni hakeutuu juuri noilla "nakkikioskivammoilla" hoitoon vasta päivien päästä!!
Tuskinpa yhdellä nyrkiniskulla lyödään sekä ylä-, että alaleuka poikki ja saadaan ohimoon murtuma. Tuossa tarvitaan ainakin kaksi lyöntiä..................
Ohimoon murtuma - tarkenna hieman.

Nuo murtumat mitä Gustafssonilla oli on tyypillisiä nyrkinisun seurauksena tulleita vammoja ja ne ei aiheuta tekijälle välttämättä mitään toimintakyvyttömyyttä. Fakta!
Toivottavasti nikki dazu ei pahastu tarkentaessani hänen puolestaan, yhtenä vastauksellisena esimerkkinä nikki awan idiotismiin, että syyttäjän itsensä todistajaksi kutsuma asiantuntija, neurokirurgian dosentti, osastoylilääkäri Juha Öhman totesi 7.7.2003 ja 21.4.2004 antamassaan lausunnossa:

”Kalloröntgenkuvausten ja muiden röntgenkuvausten perusteella on ilmeistä, että potilas (Nils Gustafsson) on saanut tylpän ulkoisen väkivallan seurauksena useampia murtumia mm. poskiluuhun, poskionteloon, sekä ohimoluuhun. "

(Lähde esitutkintapöytäkirja)

On typerää väittää faktaksi mitään sellaista, mikä ei "välttämättä" ole.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti: Ti Kesä 21, 2022 4:56 pm
awa kirjoitti: Ma Kesä 20, 2022 11:27 pm
dazu kirjoitti: La Kesä 18, 2022 2:33 am Tuskinpa yhdellä nyrkiniskulla lyödään sekä ylä-, että alaleuka poikki ja saadaan ohimoon murtuma. Tuossa tarvitaan ainakin kaksi lyöntiä..................
Ohimoon murtuma - tarkenna hieman.

Nuo murtumat mitä Gustafssonilla oli on tyypillisiä nyrkinisun seurauksena tulleita vammoja ja ne ei aiheuta tekijälle välttämättä mitään toimintakyvyttömyyttä. Fakta!
Toivottavasti nikki dazu ei pahastu tarkentaessani hänen puolestaan, yhtenä vastauksellisena esimerkkinä nikki awan idiotismiin, että syyttäjän itsensä todistajaksi kutsuma asiantuntija, neurokirurgian dosentti, osastoylilääkäri Juha Öhman totesi 7.7.2003 ja 21.4.2004 antamassaan lausunnossa:

”Kalloröntgenkuvausten ja muiden röntgenkuvausten perusteella on ilmeistä, että potilas (Nils Gustafsson) on saanut tylpän ulkoisen väkivallan seurauksena useampia murtumia mm. poskiluuhun, poskionteloon, sekä ohimoluuhun. "

(Lähde esitutkintapöytäkirja)

On typerää väittää faktaksi mitään sellaista, mikä ei "välttämättä" ole.
Juu hieman tarkennusta pyysin ja urhoolliisesti nikkien nikki (LexVeritas) saapuu opastamaan kirjoittajaa dazua.

Ohimoluu on hieman laajempi käsite ja ohimoluu taitaa asettua sinne korvan seutuville, mutta ei ole suinkaan ainoastaan ohimossa vaan murtuma voisikin olla juuri tyypillisesti alaleukaluun tyvesssä aivan korvan vieressä ja tästä käytetään ehkä hieman erikoisesti ohimoluu termiä. Mainittakoon, että Öhman ei ole luukirurgi.

"Ohimoluun" murtuma tulee tyypillisesti juuri leukaan nyrkillä iskiessä.

Eli laita hieman tarkennusta, että missä se murtuma oli!
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Ohimoluussa, kuten sanottu.

Nyt sinä puolestasi voisit tarkentaa väitettäsi, miten " yksi tyypillinen nakkikioski-nyrkinisku" aiheuttaa useita murtumia eri puolille päätä ja lisäksi mm. n. 4 senttiä pitkän läpireiän poskeen".

Oikeuslääkäri Philippe Lunetta toteaa 6.4.2004 Nils Gustafssonille suorittamansa oikeuslääketieteellisen ulkotarkastuksen osalta mm. seuraavaa:

" ...vasemmalla päälaen- ja takaraivon seudulla sijaitsevat kolme arpea, joista kaksi sopii terävän väkivallan aiheuttamien vammojen jälkitilaksi ja kolmas ruhjehaavan jälkitilaksi, sekä yläraajoissa ja vasemmassa alaraajassa sijaitsevat arpimaiset muutokset sopien ruhjehaavojen jälkitiloiksi."

Oikeakätisen Boismanin oikeassa kädessä ei havaittu mitään merkkejä siitä, että hän olisi lyönyt Gustafssonia. Boismanin vasemmassa kädessä oli torjuntavammaksi sopivaa vähäistä hiertymää. KRP:n verijälkitutkimuksen mukaan Boisman kuoli yllätettynä nukkumapaikalleen, "niille sijoilleen". Saman tutkimuksen mukaan mikään ei edes epäsuorasti viitannut Gustafssonin syyllisyyteen, vaan tutkimustulokset tukivat hänen syyttömyyttään.

Kuka löi Gustafssonia ja millä?
Viimeksi muokannut LexVeritas, Ti Kesä 21, 2022 10:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti: Ti Kesä 21, 2022 10:18 pm ^Ohimoluussa, kuten sanottu.

Nyt sinä puolestasi voisit tarkentaa väitettäsi, miten " yksi tyypillinen nakkikioski-nyrkinisku" aiheuttaa useita murtumia eri puolille päätä ja lisäksi mm. n. 4 senttiä pitkän läpireiän poskeen".
Näytä minulle se 4 senttiä pitkä läpireikä poskessa Gustafssonin valokuvista. Tuollaisesta isosta ja vanhasta hoitamattomasta haavasta (läpireijästä) jää aina herkälle kasvojen iholle näkyvä arpi kun sitä ei ole ommeltu riittävän nopeasti.

......................
......................
LexVeritas kirjoitti: Ti Kesä 21, 2022 10:18 pm Kuka löi Gustafssonia ja millä?
Gustafssonia on lyöty todennäköisesti nyrkillä.
Viimeksi muokannut awa, Ti Kesä 21, 2022 10:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

awa kirjoitti: Ti Kesä 21, 2022 10:26 pm
LexVeritas kirjoitti: Ti Kesä 21, 2022 10:18 pm ^Ohimoluussa, kuten sanottu.

Nyt sinä puolestasi voisit tarkentaa väitettäsi, miten " yksi tyypillinen nakkikioski-nyrkinisku" aiheuttaa useita murtumia eri puolille päätä ja lisäksi mm. n. 4 senttiä pitkän läpireiän poskeen".
Näytä minulle se 4 senttiä pitkä läpireikä poskessa Gustafssonin valokuvista. Tuollaisesta isosta ja vahasta reijästä jää aina näkyvä arpi kun sitä ei ole ommeltu riittävän nopeasti.

......................
......................
LexVeritas kirjoitti: Ti Kesä 21, 2022 10:18 pm Kuka löi Gustafssonia ja millä?
Gustafssonia on lyöty todennäköisesti nyrkillä.
Ei pidä paikkaansa, että se olisi todennäköistä. Koska on hyvin epätodennäköistä myös, että lyöjä olisi ollut Boisman, niin kuka se sitten mielestäsi oli?

Mahdotonta näyttää sellaista valokuvaa, koska en ollut paikalla kuvaamassa. Luotan tässä asiassa kuitenkin dokumentoituihin todistuksiin, mm. Ilmo Hassisen, joka kertoi ommelleensa Gustafssonin pään haavoja umpeen puolen tunnin ajan. Hassinen mainitsee erikseen tuon läpireiän, josta näkyivät hampaat.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti: Ti Kesä 21, 2022 10:35 pm Mahdotonta näyttää sellaista valokuvaa, koska en ollut paikalla kuvaamassa. Luotan tässä asiassa kuitenkin dokumentoituihin todistuksiin, mm. Ilmo Hassisen, joka kertoi ommelleensa Gustafssonin pään haavoja umpeen puolen tunnin ajan. Hassinen mainitsee erikseen tuon läpireiän, josta näkyivät hampaat.
Joo mahdoton on näyttää sellaista valokuvaa, koska sellaista valokuvaa ei ole.

Ilmo Hassinen oli amanuenssi ja jos Gustafsson olisi ollut vakavasti loukkaantunut hän ei olisi ollut hoitava "lääkäri". Se aika minkä opetteleva amanuenssi käyttää ompelemiseen tai kuvaa vamman vakavuutta on inhimillistä sankarina esiintymistä. Harjoittelija ompeli haavan ja ei siinä sen ihmeellisempää. Ei tainnut ommeltava olla suuressa hengenvaarassa!!
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^ Olen jo selittänyt sinulle silloisten amanuenssien ammattitaidon.

Ennen koulutuksen täyttä uudistusta eli noin vuoteen 1970 asti lääketieteen amanuenssit olivat yleensä valmiita lääkäreitä, jotka työskentelivät 3–5 vuotta sairaalalääkäreinä nimellisellä palkalla kerätäkseen kokemusta; erikoislääkäriksi pätevöityminen alkoi juuri amanuenssin toimen hoitamisesta. Sotien jälkeen amanuensseja käytettiin lähes ilmaisena ammattityövoimana, koska lääkäreistä oli tuolloin kova pula. Yksi amanuenssin velvollisuuksista tuolloin oli sairaanhoitajien ja kätilöiden opettaminen ja ohjaaminen .

Ei ole Gustafssonin syyttömyyden eikä syyllisyyden kannalta oleellista, oliko hän hengenvaarassa sairaalaan tuotaessa. Ei, vaikka KRP:n päällikkö, tutkinnanjohtaja Arvi Vainio väittikin julkisesti hänen olleen sitä, ja että naamassansa oli lukuisia puukoniskuja.

Olen tätä toistuvasti ihmetellyt: Vaikka KRP:n ylin johto ja samalla Bodomin murhien tutkinnanjohtaja kertoi julkisesti puukoniskuista Gustafssonin päässä totuutena, Gustafssonia itseään kuitenkin myöhemmin syytettiin liioittelusta, kun hän kertoi vammoistaan samoin sanoin.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dazu »

awa kirjoitti: Ma Kesä 20, 2022 11:27 pmOhimoon murtuma - tarkenna hieman.
Nimimerkki LexVeritas jo aika hyvin vastasikin, mutta ymmärrän tuon pointin, mitä awa tässä hakee, että oliko Nils saanut yhden kovan iskun sivulta, mikä aiheutti sekä leukamurtumat, että ohimomurtuman. Minun nähdäkseni näin ei ollut, vaan uskon, että yksi isku mursi sekä ylä, että alaleuan ja toinen isku mursi ohimon. Peruste: Gustafssonilla oli ohimossa näkyvä ruhjevamma, jonka kohdalla murtuma oli. Leuka oli murtunut keskemmältä, mutta kuitenkin hieman vasemmalta. Ylä -ja alaleuka olivat murtuneet samalta kohtaa, mikä mielestäni viittaa sihen, että Gustafsson oli saanut erittäin kovan iskun leukaansa. Arvelen tätä astalolla aiheutetuksi mieluummin, kuin nyrkillä aiheutetuksi.

awa kirjoitti: Ma Kesä 20, 2022 11:27 pmNuo murtumat mitä Gustafssonilla oli on tyypillisiä nyrkinisun seurauksena tulleita vammoja ja ne ei aiheuta tekijälle välttämättä mitään toimintakyvyttömyyttä. Fakta!
Minusta ne vammat, mitä Gustafssonille on kirjattu, olisivat pysäyttäneet hänet, mikäli Seppo olisi ne aiheuttanut kesken tappelun. Siinä kunnossa ei myöskään suunnitella mitään lavastustoimia.

awa kirjoitti: Ti Kesä 21, 2022 10:26 pmNäytä minulle se 4 senttiä pitkä läpireikä poskessa Gustafssonin valokuvista. Tuollaisesta isosta ja vanhasta hoitamattomasta haavasta (läpireijästä) jää aina herkälle kasvojen iholle näkyvä arpi kun sitä ei ole ommeltu riittävän nopeasti.
Meinaatko nyt, että sairaalassa oltaisiin kirjattu Nilsille olemattomia vammoja? Miksi näin oltaisiin tehty? Minä olen ainakin näkevinäni vanhoissa kuvissa Nilsillä arpia kasvojen vasemmalla puolella. Niitä ei kuitenkaan näe niin helposti, kuin nykyaikaisista värivalokuvista. Ongelma lienee siis enemmänkin kuvan laadussa, kuin siinä, että arpia ei olisi.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
MikaK
Theo Kojak
Viestit: 1102
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MikaK »

LexVeritas kirjoitti: Ti Kesä 21, 2022 10:18 pm Kuka löi Gustafssonia ja millä?
Seppo nyrkillä. Esitutkintapöytäkirjassa lukee että Boismanin rystysissä oli vammoja jotka ovat voineet syntyä nyrkillä lyömisestä. Koko tapahtuma oli seurueen tai sen osan (lasku)humalassa tullut riita karmaisevin seurauksin. Syyttäjän vahvinta näyttöä ovat se että ulkopuolinen DNA puuttuu, vaikka uhreilla oli torjuntavammoja, joten se DNA olisi pitänyt olla siellä. Lisäksi syytettä tukivat Gustafssonin kenkien verijäljet.

"Ortopedi Eero Hirvensalon, neurokirurgi Juha Öhmanin ja leukakirurgi Risto Kontion mukaan Gustafssonin vammat sopisivat pahoinpitelyvammoiksi, jotka syntyvät parista kolmesta lyönnistä tai potkusta, eivätkä olisi aiheuttaneet toimintakyvyn menetystä."

Kuten Åke Lindman sanoi "murhaajan oli oltava yltäpäältä veressä mutta kukaan ei tehnyt havaintoja verisestä kulkijasta". Miksihän? Aika vahva näyttö tämäkin. Poissuljetaan ulkopuolista tekijää. Toki oikeudelle ei riitä näköjään.
Lauha
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 1:11 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Lauha »

MikaK kirjoitti: To Kesä 23, 2022 2:05 pm
LexVeritas kirjoitti: Ti Kesä 21, 2022 10:18 pm Kuka löi Gustafssonia ja millä?
Seppo nyrkillä. Esitutkintapöytäkirjassa lukee että Boismanin rystysissä oli vammoja jotka ovat voineet syntyä nyrkillä lyömisestä. Koko tapahtuma oli seurueen tai sen osan (lasku)humalassa tullut riita karmaisevin seurauksin. Syyttäjän vahvinta näyttöä ovat se että ulkopuolinen DNA puuttuu, vaikka uhreilla oli torjuntavammoja, joten se DNA olisi pitänyt olla siellä. Lisäksi syytettä tukivat Gustafssonin kenkien verijäljet.

"Ortopedi Eero Hirvensalon, neurokirurgi Juha Öhmanin ja leukakirurgi Risto Kontion mukaan Gustafssonin vammat sopisivat pahoinpitelyvammoiksi, jotka syntyvät parista kolmesta lyönnistä tai potkusta, eivätkä olisi aiheuttaneet toimintakyvyn menetystä."

Kuten Åke Lindman sanoi "murhaajan oli oltava yltäpäältä veressä mutta kukaan ei tehnyt havaintoja verisestä kulkijasta". Miksihän? Aika vahva näyttö tämäkin. Poissuljetaan ulkopuolista tekijää. Toki oikeudelle ei riitä näköjään.
Meneekö tämä sun skenaario siis niin, että päätä lyhyempi Seppo löi Nilsiä nyrkillä, minkä takia Nils tappoi kaikki kolme siellä ollutta?

Ei nyt ihan heti kuulosta uskottavalta.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Lauha kirjoitti: To Kesä 23, 2022 2:44 pm
MikaK kirjoitti: To Kesä 23, 2022 2:05 pm
LexVeritas kirjoitti: Ti Kesä 21, 2022 10:18 pm Kuka löi Gustafssonia ja millä?
Seppo nyrkillä. Esitutkintapöytäkirjassa lukee että Boismanin rystysissä oli vammoja jotka ovat voineet syntyä nyrkillä lyömisestä. Koko tapahtuma oli seurueen tai sen osan (lasku)humalassa tullut riita karmaisevin seurauksin. Syyttäjän vahvinta näyttöä ovat se että ulkopuolinen DNA puuttuu, vaikka uhreilla oli torjuntavammoja, joten se DNA olisi pitänyt olla siellä. Lisäksi syytettä tukivat Gustafssonin kenkien verijäljet.

"Ortopedi Eero Hirvensalon, neurokirurgi Juha Öhmanin ja leukakirurgi Risto Kontion mukaan Gustafssonin vammat sopisivat pahoinpitelyvammoiksi, jotka syntyvät parista kolmesta lyönnistä tai potkusta, eivätkä olisi aiheuttaneet toimintakyvyn menetystä."

Kuten Åke Lindman sanoi "murhaajan oli oltava yltäpäältä veressä mutta kukaan ei tehnyt havaintoja verisestä kulkijasta". Miksihän? Aika vahva näyttö tämäkin. Poissuljetaan ulkopuolista tekijää. Toki oikeudelle ei riitä näköjään.
Meneekö tämä sun skenaario siis niin, että päätä lyhyempi Seppo löi Nilsiä nyrkillä, minkä takia Nils tappoi kaikki kolme siellä ollutta?

Ei nyt ihan heti kuulosta uskottavalta.
Nikki MikaK:n jutut eivät pidä paikkaansa. Oikeakätisen Boismanin vasemmassa kädessä todettiin vähäistä hiertymää, joka sopi lähinnä torjuntavammaksi. Boismanin oikeassa kädessä ei ole todistettu olleen mitään nyrkkitappelun jälkiä.
2000-luvun esitutkinnan verijälkitutkimuksen tulosten mukaan Boisman kuoli todennäköisimmin yllätettynä nukkumapaikalleen ja Gustafsson sai vammansa maatessaan siinä, missä kertoi nukkuneensa.
Nikki MikaK:n "johtopäätelmän" mukaan tapahtumat olisivat kaiketi edenneet siten, että ensin Boisman latoi Gustafssonia huolella turpaan vasurillaan (johon ei juurikaan jäänyt jälkiä) aiheuttaen tälle ainakin useita murtumia, ruhjeita ja vertavuotavan läpireiän poskeen. Sen jälkeen molemmat pistivät maaten, jonka jälkeen Gustafsson ensin hurmeensa nukkumapaikalleen valutettuaan livahti ulos teltasta ja hakkasi Björklundin ja Boismannin hengiltä teltan sisä- ja Mäen teltan ulkopuolelle jättämättä omia tippuverijälkiä telttakankaaseen.
Minäkään en pidä moista skenaariota uskottavana.

Lisäksi todettakoon, ettei telttaa tutkittu kauttaaltaan, joten senkin takia ulkopuolisen DNA:n puuttuminen on typerä perustelu millekään.
Viimeksi muokannut LexVeritas, To Kesä 23, 2022 3:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Childofhale
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2020 8:35 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Childofhale »

MikaK kirjoitti: To Kesä 23, 2022 2:05 pm Kuten Åke Lindman sanoi "murhaajan oli oltava yltäpäältä veressä mutta kukaan ei tehnyt havaintoja verisestä kulkijasta". Miksihän? Aika vahva näyttö tämäkin. Poissuljetaan ulkopuolista tekijää. Toki oikeudelle ei riitä näköjään.
Kuten olen aiemminkin todennut, Gustafsson tekijänä olisi itsekin ollut vereentynyt kulkija, josta olisi tuon logiikan mukaan pitänyt olla havainto.

Tunnistamaton henkilö/henkilöt sen sijaan nähtiin murhapaikalla ja sieltä päin poistumassa.
Totuutta etsiessä on tärkeintä tiedostaa mitä kaikkea ei tiedä.
Vastaa Viestiin