Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
jmk1991
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Kesä 17, 2015 9:48 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja jmk1991 »

mler kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 11:15 am Ööö mistä sä nyt tiedät mitä KIINNOSTUNUT TUTKIJA on viesteissä V.A kanssa vaihtanut????
No katsopas kun täällä on sellainen toiminto kuin yksityisviestit ja tutkija ei tänne ketjuun julkaissut kaikkia tietojaan.
[/quote]
Tämä! Kiinnostunuttutkija laittoi minulle (ainakin luulisin) kaikki viestit jotka oli heidän kanssa vaihtanut, sain pöydän+pöydän ympärillä olevien nimet kun, tuskin hän niitä olisi päästään osnanut keksiä🙄🤔 ja myös Screenshotin missä jutteli R:n äidin kanssa.

Lainaustornia lyhennelty
-NILS-
Moonlighting
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Su Tammi 15, 2023 9:28 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Moonlighting »

It’s all connected kirjoitti: Pe Tammi 13, 2023 11:54 pm Katselin tossa fb:sta J.kangasluoman jakoa Rasmuksen katoamisilmoituksesta 13.11.22. Siellä on todella paljon mustalaisia kommentoimassa, vaikuttavat vanhemmalta väeltä… nuoren pojan facessa? Eivätkä nämä näytä olevan J.K:n kavereita. Mikähän tää homman nimi on?


Kiinnitin itse huomiota samaan. Ensimmäisenä tuli mieleen vanha sanonta "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa". Toki voi olla ettei tällä ole sen syvempää merkitystä, mutta vaikutti silti erikoiselta.
Newintown
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: Su Marras 20, 2022 2:15 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Newintown »

jmk1991 kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 12:58 pm Kiinnostunuttutkija laittoi minulle (ainakin luulisin) kaikki viestit jotka oli heidän kanssa vaihtanut, sain pöydän+pöydän ympärillä olevien nimet kun, tuskin hän niitä olisi päästään osnanut keksiä🙄🤔 ja myös Screenshotin missä jutteli R:n äidin kanssa.
No oliko niissä yhtään mitään merkityksellistä?

Lainaustornia lyhennetty
-NILS-
Newintown
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: Su Marras 20, 2022 2:15 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Newintown »

Mielenkiintoista. Viestejä poistellaan kun aihe on kiinnostuneen tutkijan toiselle yksärillä laittamia viestejä. Voisko mode selittää mitä täällä tapahtuu? Vähän sotii nyt palstan alkuperäistä tarkoitusta vastaan. Onko poliisilta siis tullut käsky että ei saa aiheesta puhua? Myös viestit R.K liittyen poistettiin. Saisiko selitystä? Miksi nuo oli lautamiestekstiä?
Porukan petturi
Hetty Wainthropp
Viestit: 487
Liittynyt: Pe Marras 05, 2021 11:59 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Porukan petturi »

Mustalaiset asialla, tietenkin !
Vasikoin kaiken sekä kaikki
MissMatlock
Remington Steele
Viestit: 201
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2022 10:22 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja MissMatlock »

Voisko olla niin, että täältä poistuneen käyttäjän yksityisviestejä tuskin on syytä jakaa täällä julkisesti? Hän olis ne silloin varmaan jakanut, jos olis halunnut/pystynyt.
thinker2
Poliisikoira Rex
Viestit: 251
Liittynyt: Ma Elo 13, 2018 9:56 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja thinker2 »

Molo kirjoitti: La Tammi 14, 2023 10:40 pm Onhan se selvää, että täällä spekuloidaan tää palsta on sitä varten. En ole huomanut, että vaihtoehtoja olis täällä totena faktoina spekuloitu. Se että joku menee sekaisin siitä, että spekuloidaan voi jättää omaan arvoonsa. Eikä ole ihme, että täällä ihmetellään eri spekulaatioita, koska ihmetellään miksi kaikki kadonneet eivät ole samalla viivalla. Ihmetystä on kuitenkin aiheuttanut kaikki ihmisten arvailut jotka torpattu yksintein! Tulee vaikutelma, ettei tutkita on päätetty että jokeen meni ja alajuoksulta löytyy keväällä. Kuitenkin on kaikkien nähtävillä nujakointi kyläpoliisin kanssa ja tyyppejä kadonneen ympärillä kapakassa. Ei ihan kuulu tavalliseen kapakkaperjantaihin jos ei sekään että 16-vuotias kapakassa kännissä ja joutuu hirvipeijaisia viettävän poliisin riepoteltavaksi sekä päästetään siinä kunnossa yöhön toikkaroimaan ilman että lainvartijaakaan huolettaa. Varsinkin kun on tiennyt taustoja ja, että alaikäinen varsinkin kun on kertoman mukaan hyvä poliisi jolla on myös omia lapsia. Ihmetellään kun ihmetellään nämä asiat ovat niitä faktoja minkä takia täällä nyt ihmetellään ja aprikoidaan ihan syystä! Sitä siis tutkitaan tätä poliisin kiinni käymistä. Se on fakta!
Juurikin näin. Olennaista tässä tapauksessa on: 1) humalainen alaikäinen päästetään anniskelupaikkaan, vaikka on tuttu henkilö henkilökunnalle 2) vapaa ajalla oleva poliisi ottaa tuntemaansa päihtyneeseen alaikäiseen kontaktia pörröttämällä hänen hiuksiaan ja jatkaa nujakoimalla hänen kanssaan 3) tämä alaikäinen päästetään/tönitään kadulle pimeään keskellä yötä päihteiden vaikutuksen alaisena. Jo on ihme ettei tästä tule seuraamuksia ravintoloitsijalle sekä myös kyseiselle poliisille. Heiveröinen poika vastaan isokokoiset miehet!
MissMatlock
Remington Steele
Viestit: 201
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2022 10:22 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja MissMatlock »

Oot oikeassa, että ei täällä tartte kenenkään mainostaa, jos on jonkun kanssa vaihtanut yksityisviestejä. Menee vähän niin kuin se idea yksityisviestistä.

Mielestäni täällä voi kyllä asiaan liittyvistä henkilöistä puhua - en sitten tiedä, miten olit asian ilmaissut. Syyttää ei ketään tietenkään saa, mutta asioita voi ihmetellä...
jmk1991
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Kesä 17, 2015 9:48 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja jmk1991 »

Newintown kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 1:10 pm
jmk1991 kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 12:58 pm
mler kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 11:15 am No katsopas kun täällä on sellainen toiminto kuin yksityisviestit ja tutkija ei tänne ketjuun julkaissut kaikkia tietojaan.
Tämä! Kiinnostunuttutkija laittoi minulle (ainakin luulisin) kaikki viestit jotka oli heidän kanssa vaihtanut, sain pöydän+pöydän ympärillä olevien nimet kun, tuskin hän niitä olisi päästään osnanut keksiä🙄🤔 ja myös Screenshotin missä jutteli R:n äidin kanssa.
No oliko niissä yhtään mitään merkityksellistä?
Merkityksellistä? Hmmm, no vaikea sanoa mikä tän keissin kannalta voi olla merkityksellistä,ja mikä ei, mutta kyllä mielestäni mahdollisia tärkeitä asioita, jotka voi auttaa tutkinnassa eteenpäin, mutta kun V.A:ta ei ole kuultu ei välttämättä poliisi ole edelleenkään asioista edes tietoinen, ellei kiinnostunuttutkija vienyt tietojaan poliisille? Kuten esimerkiksi tyyppien nimet, jotka kiinnostunuttutkija sai tietoonsa, lisäksi hän kyseli kuinka humalassa kukakin oli, mistä Rasmus tuntee heitä, oliko X jo LH:ssa kun Rasmus ja V.A menivät sinne, jäikö X sisään kun Rasmus joutui ulos, kävikö Rasmus todella uudelleen yrittämässä sisään, mikä Rasmuksen mielentila oli kyseisenä iltana, jnejnejne...

Viestejä tiivistelty
-NILS-
jmk1991
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Kesä 17, 2015 9:48 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja jmk1991 »

MissMatlock kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 1:37 pm Oot oikeassa, että ei täällä tartte kenenkään mainostaa, jos on jonkun kanssa vaihtanut yksityisviestejä. Menee vähän niin kuin se idea yksityisviestistä.

Mielestäni täällä voi kyllä asiaan liittyvistä henkilöistä puhua - en sitten tiedä, miten olit asian ilmaissut. Syyttää ei ketään tietenkään saa, mutta asioita voi ihmetellä...

Miksi asiasta mainitsin on koska kaikki täällä huutelee ja länkyttää kuinka "Kiinnostunuttutkija" oli pelkkä trolli, joka keksi juttujaan ja sitten vaan katosi kuin tuhka tuuleen..... Halusin kertoa nämä asiat, koska en jaksa lukea kuinka huudellaan hänen olleen pelkkä trollaaja! Tietenkään en mitään hänen kirjoituksiaan tai vastauksia keneltäkään aio tänne jakaa!

Hän sanoi viimeiseksi minulle että meni asiat niin omituiseksi että päätti että antaa heidän selvittää asiat itse poliisin kanssa, enempää puuttumatta...
Jotain siis tapahtui, miksi päätti lopettaa "tutkinnasta" asioita enempää . Ja itse uskon että joku ehkä käski lopettaa ...
Tirehtoori
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: Su Tammi 08, 2023 2:06 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Anyway. En tiärä tiätystikkään kaikkia paikkoja mitä on ettitty, mutta ainakin keskustan alue, jokirannat ja jokia on tutkittu niin että oon nähäny. Samoon on palio yksityysihimisiä jokka on tutkinu laajojaki alueeta.

Itte oon kiärtäny joen alavirtaan päin vesiteitse 3 viikkoa Rasmuksen katoamisen jälkeen. Silloon kolusin rannat parolle asti. Autiotaloja ja tyhyjillään olevia keskustan alueen navettoja ollaan kierretty mun pojan kanssa. Samoon käytiin rannantien (se puukotustaloo) sen läheenen pohjapato tutkimas ja riipisen sillan alue joka on siinä viäres. Siällä sitte kuultiin että poliisi olis siällä jo ollukki.
Viimeksi muokannut Tirehtoori, Su Tammi 15, 2023 2:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
Newintown
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: Su Marras 20, 2022 2:15 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Newintown »

Tirehtoori kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 2:15 pm En tiärä tiätystikkään kaikkia paikkoja mitä on ettitty, mugta ainakin keskustan alue, jokirannat ja jokia on tutkittu niin että oon nähäny. Samoon on palio yksityysihimisiä jokka on tutkinu laajojaki alueeta.

Itte oon kiärtäny joen alavirtaan päin vesiteitse 3 viikkoa Rasmuksen katoamisen jälkeen. Silloon kolusin rannat parolle asti. Autiotaloja ja tyhyjillään olevia keskustan alueen navettoja ollaan kierretty mun pojan kanssa. Samoon käytiin rannantien (se puukotustaloo) sen läheenen pohjapato tutkimas ja riipisen sillan alue joka on siinä viäres. Siällä sitte kuultiin että poliisi olis siällä jo ollukki.
Onpa mahtavaa että ootte etsintöjä tehneet 👏🏻

Viestinpoistoja koskeva osuus poistettu. Niihin on vastattu Kysy mitä vaan ylläpidolta -ketjussa. Keskittykää ketjun aiheeseen. Luulisi siinä riittävän pohtimista.
-NILS-
Paikalla
HKV
Agentti Scully
Viestit: 675
Liittynyt: Su Joulu 11, 2022 11:16 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja HKV »

Menee kyllä keskustelu ihmeellisesti?
KT yritti selvittää mm. muiden baarissa olleiden nimiä?
Häipyi. Mutta jakoi niitä tietoja YV muille ja nyt muut sanovat että eivät kerro. Mikä sivuston pointti lieneekään?
Mietitään onko sitä ja sitä kuulusteltu,kuka on kukin? Moni? Käyttäjä tietää mutta sitte huutelee että enpäs kerro lälläää tänne mitään???

Onko keskustelussa sitten mitään järkeä roikkua?
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
angel_vm78
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: To Joulu 01, 2022 6:53 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja angel_vm78 »

jmk1991 kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 1:40 pm
Newintown kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 1:10 pm
jmk1991 kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 12:58 pm Tämä! Kiinnostunuttutkija laittoi minulle (ainakin luulisin) kaikki viestit jotka oli heidän kanssa vaihtanut, sain pöydän+pöydän ympärillä olevien nimet kun, tuskin hän niitä olisi päästään osnanut keksiä🙄🤔 ja myös Screenshotin missä jutteli R:n äidin kanssa.
No oliko niissä yhtään mitään merkityksellistä?
Merkityksellistä? Hmmm, no vaikea sanoa mikä tän keissin kannalta voi olla merkityksellistä,ja mikä ei, mutta kyllä mielestäni mahdollisia tärkeitä asioita, jotka voi auttaa tutkinnassa eteenpäin, mutta kun V.A:ta ei ole kuultu ei välttämättä poliisi ole edelleenkään asioista edes tietoinen, ellei kiinnostunuttutkija vienyt tietojaan poliisille? Kuten esimerkiksi tyyppien nimet, jotka kiinnostunuttutkija sai tietoonsa, lisäksi hän kyseli kuinka humalassa kukakin oli, mistä Rasmus tuntee heitä, oliko X jo LH:ssa kun Rasmus ja V.A menivät sinne, jäikö X sisään kun Rasmus joutui ulos, kävikö Rasmus todella uudelleen yrittämässä sisään, mikä Rasmuksen mielentila oli kyseisenä iltana, jnejnejne...
Tänne ei tartte kertoa näistä em asioista mitään jollei halua mutta jos on JOTAIN semmosta mikä vois auttaa itse asiassa, kadonneen löytymisessä, ainoa oikea osoite on:

Pohjanmaan poliisilaitoksen vihjenumero 0295 415 501
tai sähköpostilla [email protected]

Tekstiä tiivistelty
-NILS-
Sherlokki19
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Su Tammi 15, 2023 12:14 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Sherlokki19 »

Nyt on kanssa pakko kommentoida tänne ja ihan tätä varten tein tunnukset tänne.

Olen viettänyt lapsuuden ja nuoruuden Lapualla. Täällä on pohdittu paljon asioita. Voisin nyt tuoda muutaman pointtin esille:

- Lapua on pieni paikkakunta, jossa on vain yksi yläaste. Joten nuoriso todellakin tietää toisensa. Täällä on spekuloitu sitä, että onko noussut jonkun kyyttiin vaikka ei ole ollut puhelinta. Tähän voin todeta, että kyllä se on mahdollista. Silloin kun itse olin nuori, oli helppo hypätä jonkun kyyttiin juuri siksi, kun oli tuttu jos sattui olemaan kylillä parkissa.

- Ajeleeko perjantai iltaisin siellä paljon autoja? Vaihtelevasti, mutta kyllä siellä aina tietyt vakiotyypit pyörii "ringillä" eikä lähde lapuan kyliltä muualle ajelemaan.

- Onko Rasmusta etsitty Lapualla? Kyllä on! Sen verran osaan nuorisosta sanoa, että jos siellä kaveri katoaa, niin sitä kyllä etsitään vaikka ei somessa julki tuoda. Ja sen verran myös tiedän, että dronet on pyörinyt ainakin junaraiteita pitkin etsimässä Rasmusta.

Lapualla katosi toissa syksynä 8-vuotias poika. Ja suurin osa etsijöistä oli juurikin nuoria, jotka ajeli mopoilla, traktoreilla, mönkijöillä ja autoilla. Lapua on kuitenkin sen verran yhteisöllinen paikka nuorison keskuudessa, että kyllä siellä kaikki tehdään, jotta kaveri löytyisi, kaikkia tosiaan ei tuoda somessa julki.
Vastaa Viestiin