JKL: Mies raiskasi asuntoonsa nukahtaneen miehen

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Iivis
Perry Mason
Viestit: 3946
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 11:50 am

JKL: Mies raiskasi asuntoonsa nukahtaneen miehen

Viesti Kirjoittaja Iivis »

Mies raiskasi asunnolleen nukahtaneen miehen Jyväskylässä – "Tilanne tuli todella puskista

Oikeudessa todisteena kuultiin miehen soittama hätäpuhelu, jonka hän soitti heti tapahtuneen jälkeen poistuttuaan tuomitun asunnolta.

45-vuotias jyväskyläläismies on saanut Keski-Suomen käräjäoikeudesta tuomion toisen miehen raiskaamisesta. Teko tapahtui viime vuoden tammikuussa tuomitun asunnossa. Oikeus katsoi miehen syyllistyneen rikokseen käyttämällä hyväkseen nukahtaneen tai sammuneen uhrin puolustuskyvytöntä tilaa.

https://www.ksml.fi/paikalliset/5939476

Loppu maksumuurin takana ja tiedoksi nillittäjille, minulla ei ole tilausta, että voisin kopioida koko uutisen.
Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 570
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: JKL: Mies raiskasi asuntoonsa nukahtaneen miehen

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Nykyään saa miehetkin sitten kuulla kaikkee paskaa, " mitäs olit pukeutunut niin paljastavasti, mix lähit sen mukaan, mitäs menit nukkumaan/sammuit, oma moka".
Tätä se tasa-arvo sitten on.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
M@gGi
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Su Tammi 29, 2023 4:47 am

Re: JKL: Mies raiskasi asuntoonsa nukahtaneen miehen

Viesti Kirjoittaja M@gGi »

Musta näistä pitäis uutisoida ihan samalla tavalla kun naisten ja tyttöjen raiskauksista.
Ihan varmasti näitä on mutta näistä ei puhuta.Tekijän ois hyvä julkisesti laittaa esille.Huono homma kun muurin takana.
Toivottavasti on saanut kunnon tuomion.
ZakkFakk
Nikke Knakkertton
Viestit: 180
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2014 2:15 pm

Re: JKL: Mies raiskasi asuntoonsa nukahtaneen miehen

Viesti Kirjoittaja ZakkFakk »

Tässä tämä:

45-vuotias jyväskyläläismies on saanut Keski-Suomen käräjäoikeudesta tuomion toisen miehen raiskaamisesta. Teko tapahtui viime vuoden tammikuussa tuomitun asunnossa. Oikeus katsoi miehen syyllistyneen rikokseen käyttämällä hyväkseen nukahtaneen tai sammuneen uhrin puolustuskyvytöntä tilaa.

Oikeudessa kuultu uhri kertoi tavanneensa miehen aiemmin kerran ollessaan kaveriporukalla tämän luona jatkoilla. Kyseisenä päivänä hän oli saanut mieheltä viestinä kuvan olutmainoksesta, jonka jälkeen he sopivat lähtevänsä parille kaljalle. Koska kaupasta ostettujen juomien nauttiminen oli halvempaa, siirtyi kaksikko miehen asunnolle.

Mies kertoi tulleensa jossain vaiheessa iltaa heikkovointiseksi ja menneensä sängylle ottaman unet, kunnes heräsi siihen, että tuomittu oli hänen sukuelimensä kimpussa. Miehen mukaan tilanne tuli todella puskista, sillä hän seurusteli naisen kanssa, eikä ollut seksuaalisesti kiinnostunut miehistä.

Hän kiskoi housut jalkaansa, poistui paikalta ja soitti hätäkeskukseen. Myöhemmin illalla hän kertoi tapahtuneesta myös kaverilleen, joka kannusti soittamaan poliisille. Oikeudessa mies kuvasi tapahtunutta hävettäväksi, nolottavaksi ja ahdistavaksi.

Käräjäoikeudessa tuomittu myönsi tekonsa, mutta kiisti tienneensä, että mies olisi ollut niin sammunut, ettei olisi kyennyt puolustamaan itseään. Mies kertoi uskoneensa, että teko tapahtui yhteisymmärryksessä. Hän selitti olleensa voimakkaasti päihtynyt ja muistikuviensa olevan heikot. Muistikuva hänellä oli kuitenkin siitä, että mies olisi kehottanut häntä kyseiseen toimeen, johon hän oli siksi ryhtynyt.

Aiemmin poliisikuulusteluissa mies kertoi itse nukahtaneensa ja vieraansa olleen asiassa aloitteellinen. Tuolloin hän kertoi lopettaneensa teon, koska oli kesken toimintansa heteromiehenä ymmärtänyt, ettei se ole oikein.

Oikeudessa todisteina esitettiin hätäkeskustallenne sekä osapuolten Whatsapp-viestittelyä, jossa syytetty muun muassa kirjoitti olevansa idiootti, kysyi onko hän paha ihminen, kertoi tilaisuuden tehneen varkaan, luonnehti uhriaan "mieskarkiksi" ja totesi kysyneensä vähintään 20 kertaa, onko kaikki ok. Viestejään hän selitti menossa olleella "kännirännillään" ja sanoi niiden kertovan vain siitä "miten sekaisin ihminen voi olla".

Oikeus katsoi rikoksen näytetyksi. Uhrin kertomusta pidettiin yksityiskohtaisena, muuttumattomana ja johdonmukaisena, ja tuomitun keskeisiltä osin muuttunut kertomus arvioitiin epäloogiseksi. Myös tuomitun tilanteen jälkeen lähettämien viestien oikeus arvioi tukevan menettelyä ja osoittavan, että tuomittu oli ainakin tapahtumahetkellä kiinnostunut uhristaan.

Mies tuomittiin ehdolliseen vankeuteen 1,5 vuodeksi ja velvoitettiin korvaamaan uhrilleen kärsimyksestä 3 000 euroa. Lisäksi oikeudenkäynti- ja muita kuluja korvattavaksi valtiolle tuli noin 3 000 euroa.
Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 570
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: JKL: Mies raiskasi asuntoonsa nukahtaneen miehen

Viesti Kirjoittaja Svimba »

No olipa raiskaus, eihän uhri edes saanut munaa.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
samppa boy
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Su Elo 27, 2017 10:44 am

Re: JKL: Mies raiskasi asuntoonsa nukahtaneen miehen

Viesti Kirjoittaja samppa boy »

tälläisiä miesten raiskauksia varmaankin tapahtuu paljon pilailu mielessä . ne varmaan vaan jää piiloon, uhri ei kehtaa mennä poliisille.
omakohtaisestikin, joskus 20v sitten, kaveri oli sikaillu ruotsin risteilyllä, tämän tyttöystävä sitten kosti sen tunkemalla hammasharjan kaverin ahteriin.
nykyään tuo varmaan menisi käräjille, siloin vaan sille naurettiin
Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 570
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: JKL: Mies raiskasi asuntoonsa nukahtaneen miehen

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Jos oisin mies en varmaan kehtais kertoo kellekkään jos oisin saanut väkisin jotain mun ahteriin.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
M@gGi
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Su Tammi 29, 2023 4:47 am

Re: JKL: Mies raiskasi asuntoonsa nukahtaneen miehen

Viesti Kirjoittaja M@gGi »

..oon edelleen sitä mieltä että miesten ja poikien raiskaukset jää ihan liian paljon pimentoon ja just näitä "läpällä" juttuja varmasti vielä enemmän.
Tosi surullista koska se koskemattomuus kuuluu ihan sukupuolesta riippumatta kaikille.
Onneksi tämä case uutisoitiin ja onneksi uhrilla oli ystävä joka sai asian tuomaan esille.

Ja kyllä mä oon siitä kiitollinen,että ne mitkä "ennenvanhaan" meni läpi johtaa nykyään tuomiolle tai ainakin merkintä tulee...jotain sentään edistystä yhteiskunnassa :roll:
inka
Jane Marple
Viestit: 1039
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 5:54 pm
Paikkakunta: Santa Catarina

Re: JKL: Mies raiskasi asuntoonsa nukahtaneen miehen

Viesti Kirjoittaja inka »

M@gGi kirjoitti: La Touko 20, 2023 12:58 am ..oon edelleen sitä mieltä että miesten ja poikien raiskaukset jää ihan liian paljon pimentoon ja just näitä "läpällä" juttuja varmasti vielä enemmän.
Tosi surullista koska se koskemattomuus kuuluu ihan sukupuolesta riippumatta kaikille.
Onneksi tämä case uutisoitiin ja onneksi uhrilla oli ystävä joka sai asian tuomaan esille.

Ja kyllä mä oon siitä kiitollinen,että ne mitkä "ennenvanhaan" meni läpi johtaa nykyään tuomiolle tai ainakin merkintä tulee...jotain sentään edistystä yhteiskunnassa :roll:
Asiallinen kirjoitus, todellakin jokaisella on oikeus itse päättää kuka saa koskea ja milloin ja missä tilanteessa. Tämä on edelleen liiaksi vaiettu asia jos mies raiskaa miehen tai nainen raiskaa naisen. Tässä tapauksessa oli onneksi oikea ystävä joka kehotti viemään asiaa eteenpäin, eikä vain naureskellut ja naljaillut.
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4477
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: JKL: Mies raiskasi asuntoonsa nukahtaneen miehen

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

Tässähän on rivien välissä luettavissa, että sammuneelta otettiin poskeen, kun heräsi, ja se oli se raiskaus. Toki olikin ja rangaistus sen mukaan. Yhtälailla se olisi raiskaus, jos herännyt uhri olisi ollut nainen kieli v**ussa.
Vastaa Viestiin