Liigakiekkoilijalle raiskauksesta kahden vuoden tuomio

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
deadpan
Remington Steele
Viestit: 201
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2022 12:09 pm

Re: Liigakiekkoilijalle raiskauksesta kahden vuoden tuomio

Viesti Kirjoittaja deadpan »

Aika jantteri - tuomio rattijuopumuksesta ja nyt raiskauksesta. Eikä kerro työnantajalleen mitään.
Oho tuli potkut.
I got the devil in my blood
Tellin' me what to do
(And I'm all ears).
AC/DC - Rock 'N' Roll Singer
Jaapatijaapati
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 9:01 pm

Re: Liigakiekkoilijalle raiskauksesta kahden vuoden tuomio

Viesti Kirjoittaja Jaapatijaapati »

1lpo kirjoitti: Pe Loka 13, 2023 10:39 am
canis lupus kirjoitti: Pe Loka 13, 2023 10:25 am
Tämä partio on puhalluttanut uhrin, ja uhri on puhaltanut 0.12 promillea Poliisin alkometriin. Tämä on siis ajallisesti ollut noin klo 6 maissa, eli noin 3-4 tuntia "raiskauksen" jälkeen.
Naisen maksa polttaa 3-4 tunnissa noin kaksi ravintola-annosta. Tekoaikaan promillet ovat siis olleet noin 0,6. Noin kolme olutta. Harva tuolla määrällä on sammumiskunnossa, väsynyt voi toki olla ilman alkoholiakin.
Unohdit että polttaa keskimäärin.
Ihmiset ovat yksilöitä, esim jos itsellä on promille miedoista vs promille kirkkaista niin päihtymys kirkkaista on kärjistäen moninkertainen. Kyllähän tuo promillemäärä vaikuttaa omaankin silmään pieneltä enkä tuosta menettäisi muistiani mutta se ei tarkoita etteikö joku toinen voisi menettää.
Alkoholi argumentti on arvoltaan nolla. Alkoholin vaikutukset on niin yksilöllisiä. Joku voi oikeasti 3 kaljasta olla huonossa kunnossa. Joku voi juoda pullon pirtua ja ajelee rekkaa ihan täysin. Promillet vaikuttaa erilailla ihmisiin. Myöskin onko kokenut juopottelija jne.

En ymmärrä miksi näitä promilleja edes pyöritellään mitenkään tärkeänä asiana.
Henrietta Poirot
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Su Elo 30, 2020 9:43 pm

Re: Liigakiekkoilijalle raiskauksesta kahden vuoden tuomio

Viesti Kirjoittaja Henrietta Poirot »

Suomen oikeusjärjestelmä ei ole aukoton. Lähipiirissä, ja muutakin kautta tullut nähtyä kuinka mätä tämä systeemi voi pahimmillaan olla. Luottamus tähän systeemiin on aikalailla nollissa.. Se että asia voi olla monellakin tapaa, mutta oikeusjärjestelmä valitsi yhden, joka on ehkä se oikea, ei todista vielä mitään. Oikeusjärjestelmän tulisi olla heikomman puolella eli jos siellä on mietitytty että kummin asia on, ja vaaka on vähän enemmän sen faktan äärellä että on VOINUT tapahtua, luultavasti se sitten on se lopputulos 99% varmuudella oikeudessa. Tämä epäkohta meidän tulee vaan hyväksyä.. Someaikakautena tämä on erityisen raadollista ja voi jokainen miettiä kohdalleen millaista olisi, jos olisi itse tuon pelaajan paikalla, ja homma olisikin mennyt niin ettei raiskausta oikeasti tapahtunutkaan.. En nyt ota kantaa mitä mieltä olen, mutta kumpikin vaihtoehto on mahdollinen kun puhutaan suomalaisesta oikeusjärjestelmästä.
Millavaan
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1395
Liittynyt: Su Elo 28, 2022 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Liigakiekkoilijalle raiskauksesta kahden vuoden tuomio

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Severi on julkaissut uuden nyyhkyvideon.
teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Re: Liigakiekkoilijalle raiskauksesta kahden vuoden tuomio

Viesti Kirjoittaja teppo »

Henrietta Poirot kirjoitti: Pe Loka 13, 2023 2:37 pm Oikeusjärjestelmän tulisi olla heikomman puolella eli jos siellä on mietitytty että kummin asia on, ja vaaka on vähän enemmän sen faktan äärellä että on VOINUT tapahtua, luultavasti se sitten on se lopputulos 99% varmuudella oikeudessa.
Noin se ei mene eikä kuulukaan mennä. Oikeudessa ratkaistaan, riittääkö näyttö osoittamaan tekijän syylliseksi.
Henrietta Poirot kirjoitti: Pe Loka 13, 2023 2:37 pm Someaikakautena tämä on erityisen raadollista ja voi jokainen miettiä kohdalleen millaista olisi, jos olisi itse tuon pelaajan paikalla, ja homma olisikin mennyt niin ettei raiskausta oikeasti tapahtunutkaan.
Ymmärrän, että et luota Suomen oikeusjärjestykseen. Ehkä kuitenkin kannattaisi suhtautua skeptisemmin myös siihen, kertooko rikoksesta tuomittu henkilö tarinaansa aivan totuudessa pysyen. Voi myös ajatella omalle kohdalleen, että joutuisi raiskauksen uhriksi, ja tekijä päättäisi käyttää asemaansa vielä tuomion jälkeenkin niin kuin nyt.
VastarannanKiiski
Axel Foley
Viestit: 2440
Liittynyt: La Helmi 08, 2020 6:24 pm

Re: Liigakiekkoilijalle raiskauksesta kahden vuoden tuomio

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

Agustin kirjoitti: Pe Loka 13, 2023 2:24 pm Nyt on pahan näköistä Severin Instagram. Saisi joku lähipiiristä sanoa, että jättää uhriutumiset nyt tähän. Tässä katkelmia viimeisestä:
"Mitä tekee vaari, joka ennen jokaista peliä laittaa tsempit ja odottaa mökillä takkatulen ääressä pelin alkamista tai mummi ja pappa, jotka ovat elämänsä seuranneet jääkiekkoa jo omien poikien urasta lähtien. Tai 4v kummipoika joka päiväkodista tullessaan haluaa hakea pelieväät kun tulee Severin peli. Tuntuu hirveltä :("
"Kaikki pienet pojat ja tytöt, ja vanhemmatkin fanit jotka huutaa Seveä, vilkuttaa, hymyilee, haluaa yhteiskuvaan tai tanssia videolle tik tok tanssia pelin jälkeen . Kaikki kirjeet, Seve korut ja muut pienet lahjat, joita olen saanut postissa ja loppuun asti ranteessa tai kaulassa pitänyt. Kuinka suuri merkitys teillä on ollutkaan minun elämään ja kuinka paljon nämä hetket ja ihmiset on tuonut minunkin elämään iloa sitä en pysty edes sanoin kuvailemaan. OLETTE PARHAITA ❤️"

Severi näkee itsensä uhrina joka ikisessä tapauksessa. Vaikka nyt jäteträisiin tämä raiskaus pois tarkastelusta, niin ihan itsehän hän ajeli ja vaaransi sivulliset törkeällä känniautoulullaan. Olisi silloin miettinyt vaariansa.
Niinpä. Olipa hän syyllinen tai syytön, tuosta ei ole kuin haittaa. Aihe pysyy otsikoissa ja suuri yleisö ennemminkin kääntyy häntä vastaan. Pienessä samanmieleisten selkääntaputtelijoiden kuplassa hänestä voi tuntua että kansa on hänen puolellaan ja uhriutumisesta on apua.
Uhrin mollaaminen ja itse uhriksi asettuminen on noloa ja typerää. Hän ei voita tuolla mitään. Potkut eivät peruunnu ja hovioikeuden käsitteyä saa odottaa. Monet nuoremmat eivät seuraa perinteistä mediaa ja somessa omassa kuplassaan todellisuus vääristyy ja saattaa syntyä käsitys, että KAIKKI pitävät häntä oikeusmurhan uhrina.

Jos ja kun tapauksesta paljastuu lisätietoja, jotka tukevat Severin syyllisyyttä, selkääntaputtelijoiden joukko katoaa, koska eivät halua leimautua raiskarin kaveriksi ja menettää itse mainettaan ja tuloja.

Puhuisi nyt joku järkeä tuolle jätkälle ja ottaisi viestinnän ammattilaisen avukseen. Tai samapa se mulle tietysti on. Jos haluaa huomiota ja julkisuutta, niin onhan sitä negatiivinenkin julkisuus.
Ihmiset eivät itse aina osaa hoitaa näitä tilanteita järkevästi. Siltsunkin narkkaaminen ja seksuaalirikosepäilyt olisivat alkaneet painua unholaan, ellei hän itse olisi uudessa dokkarisarjassa antanut typeriä kommentteja. Katumattomuutta ja tekojen valkopesua on seurannut keikkojen perumisia. Sevenkin kannattaisi vetää matalaa profiilia ja miettiä tarkkaan julkisuustaktiikkansa. Tosin maitohan on jo kaatunut, niin häneltä kuin Pojultakin.
Avatar
K.O
Frank Drebin
Viestit: 396
Liittynyt: To Heinä 30, 2020 9:49 am

Re: Liigakiekkoilijalle raiskauksesta kahden vuoden tuomio

Viesti Kirjoittaja K.O »

PakkoSeveri näköjään aikamoinen pelle. Paistaahan tuossa instan nyyhkytyksessä jo syyllisyys pahasti läpi.
terssi
Poliisikoira Rex
Viestit: 269
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 3:23 pm

Re: Liigakiekkoilijalle raiskauksesta kahden vuoden tuomio

Viesti Kirjoittaja terssi »

Toi pitkä "kiitos jyväskylä" postaus oli ihan ok ja ois saannu olla ainut aihetta käsittelevä. Vähän vaikutti siltä että ois tyytymässä tuomioon. Ehkä siinä ei mitään hunajapurkki kostoa ollut takana, vaikka yksin kämppään jätettiin touhuumaan sammuneen kanssa.
Puhelinkortti
Jack Bauer
Viestit: 989
Liittynyt: Ma Helmi 15, 2010 3:09 pm

Re: Liigakiekkoilijalle raiskauksesta kahden vuoden tuomio

Viesti Kirjoittaja Puhelinkortti »

Millavaan kirjoitti: Pe Loka 13, 2023 2:57 pm Severi on julkaissut uuden nyyhkyvideon.
Nyt tää alkaa oleen jo ihan kummelia. :D
Jaapatijaapati
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 9:01 pm

Re: Liigakiekkoilijalle raiskauksesta kahden vuoden tuomio

Viesti Kirjoittaja Jaapatijaapati »

Puhelinkortti kirjoitti: Pe Loka 13, 2023 4:54 pm
Millavaan kirjoitti: Pe Loka 13, 2023 2:57 pm Severi on julkaissut uuden nyyhkyvideon.
Nyt tää alkaa oleen jo ihan kummelia. :D
Siis missä? En näe instassa kuin vanhan videon?
VastarannanKiiski
Axel Foley
Viestit: 2440
Liittynyt: La Helmi 08, 2020 6:24 pm

Re: Liigakiekkoilijalle raiskauksesta kahden vuoden tuomio

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

Poju jo käänsi kelkkansa. Liekö lukenut ohjeita minfosta. :mrgreen:

Anteeksipyynnön kielikin eroaa täysin aiempien julkitulojen tyylistä, niin veikkaanpa, että osaamista on ostettu kriisiviestinnän asiantuntijalla. Ei enää mitään ehdollista "jos olen" anteeksipyyntöä. Tuskin tunteella elävä Poju pystyy tuottamaan noin hyvää tekstiä, sori vaan.

https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000009922407.html
Poju nöyrtyi

Poju pyytää anteeksi solvaamaltaan raiskauksen uhrilta.


Viime päivinä kohun keskellä ollut artisti Poju, eli Pasi Heinonen, pyytää nyt anteeksi solvaamaltaan raiskauksen uhrilta.

– Pyydän nöyrimmästi anteeksi täysin alatyylistä kielenkäyttöäni sekä syytöksiäni raiskauksen uhrilta. Tein ala-arvoisen päivityksen sen enempää miettimättä, eikä kielenkäyttöni ole hyväksyttävää, Poju kirjoittaa Instagram-julkaisussaan.

– Ensireaktioni oli, että tämä ei voi olla totta ja seurasin, kun kaikki osapuolet hylkäävät tuomitun pelaajan, jota siinä hetkessä pidin syyttömänä, hän jatkaa.


Pojun kohu sai alkunsa, kun hän tiistaina puolusteli raiskauksesta vankeuteen tuomittua jääkiekkoilijaa Severi Lahtista. Somejulkaisussaan Poju myös nimitti uhria erittäin alatyylisesti ja vaati tätä tulemaan julkisuuteen.

Tässä kuitenkin täytyy luottaa siihen, että Suomen oikeusjärjestelmä ei kevyin perustein tuomitse ketään raiskauksesta. Siitä täytyy olla vahva näyttö, Poju jatkoi anteeksipyyntöjulkaisussaan.

– Oikeuden päätöstä kunnioittaen tuomitsen Severin teon, mitä en aluksi ollut uskoa todeksi.


Aiemmin tällä viikolla Poju ehti jo pyytää anteeksi jääkiekkoseura JYPiltä muttei alatyylisesti solvaamaltaan raiskauksen uhrilta.

– Pyydän anteeksi JYP, jos leimasin teidät kommenteillani, mutta samalla puolustin lyötyä miestä, jota vielä ei ole lyöty, Poju kirjoitti edellisessä anteeksipyynnössään.

Useat tapahtumajärjestäjät ovat ehtineet viime päivien aikana perua Pojun keikkoja tämän ulostulon takia.

JYP ilmoitti vaihtavansa maalilauluaan, sillä aiemmin maalilauluna toimi Pojun kappale Oijjoijoi.
Viimeksi muokannut VastarannanKiiski, Pe Loka 13, 2023 5:33 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Puhelinkortti
Jack Bauer
Viestit: 989
Liittynyt: Ma Helmi 15, 2010 3:09 pm

Re: Liigakiekkoilijalle raiskauksesta kahden vuoden tuomio

Viesti Kirjoittaja Puhelinkortti »

Pelko tilipussin ohenemisesta nöyrensi Pojun. Taitaa oheta nöyristelyistä huolimatta. :D
Pahani Julmu
Lauri Hanhivaara
Viestit: 127
Liittynyt: To Touko 28, 2020 10:38 am

Re: Liigakiekkoilijalle raiskauksesta kahden vuoden tuomio

Viesti Kirjoittaja Pahani Julmu »

VastarannanKiiski kirjoitti: Pe Loka 13, 2023 5:00 pm
Tässä kuitenkin täytyy luottaa siihen, että Suomen oikeusjärjestelmä ei kevyin perustein tuomitse ketään raiskauksesta. Siitä täytyy olla vahva näyttö, Poju jatkoi anteeksipyyntöjulkaisussaan.

– Oikeuden päätöstä kunnioittaen tuomitsen Severin teon, mitä en aluksi ollut uskoa todeksi.

No se ainakin käänsi "kaverilleen" selkänsä ja tuomitsi ennen hovia! Eipä lisännyt ainakaan Pojun kunnioitusta. Olis ennemmin vain pyytänyt uhrilta anteeksi ja muuten pitänyt päänsä kiinni.
Jaapatijaapati
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 9:01 pm

Re: Liigakiekkoilijalle raiskauksesta kahden vuoden tuomio

Viesti Kirjoittaja Jaapatijaapati »

Pahani Julmu kirjoitti: Pe Loka 13, 2023 5:33 pm
VastarannanKiiski kirjoitti: Pe Loka 13, 2023 5:00 pm
Tässä kuitenkin täytyy luottaa siihen, että Suomen oikeusjärjestelmä ei kevyin perustein tuomitse ketään raiskauksesta. Siitä täytyy olla vahva näyttö, Poju jatkoi anteeksipyyntöjulkaisussaan.

– Oikeuden päätöstä kunnioittaen tuomitsen Severin teon, mitä en aluksi ollut uskoa todeksi.

No se ainakin käänsi "kaverilleen" selkänsä ja tuomitsi ennen hovia! Eipä lisännyt ainakaan Pojun kunnioitusta. Olis ennemmin vain pyytänyt uhrilta anteeksi ja muuten pitänyt päänsä kiinni.
Tätä mä just tarkotin kun postasin pintaliitoporukasta. Siellä ollaan tasan sen aikaa kavereita jos se palvelee omaa etua. Heti kun ei ja maine kyseessä niiin kelkka kääntyy. TOki tässä tapauksessa hyvä, että kääntyi.
Pahani Julmu
Lauri Hanhivaara
Viestit: 127
Liittynyt: To Touko 28, 2020 10:38 am

Re: Liigakiekkoilijalle raiskauksesta kahden vuoden tuomio

Viesti Kirjoittaja Pahani Julmu »

Millavaan kirjoitti: Pe Loka 13, 2023 2:57 pm Severi on julkaissut uuden nyyhkyvideon.
Lahtisen uusi ig-päivitys (ei video, kuten joku "fiksu" totesi):

Kiitos jyväskylä ❤️🖤.

Vuonna 2019 kun lähdin lahdesta kotoa pois oli minulle iso muutos elämässä ja ajatuksia oli paljon miten tulen pärjäämään muualla kuin kotona lahdessa. Jo ensimmäinen vuosi jyväskylässä kuitenkin näytti minulle miten mahtava paikka uusi kotikaupunkini jyväskylä on. Jokainen ihminen hallilla ja hallin ulkopuolella olivat ottanut minut upeasti vastaan ja ajatuksissa oli että perhana minä en lähde ikinä täältä pois ja ikävää lahteenkaan ei ollut enään samalla tavalla. Olen ikuisesti kiitollinen joukkuekavereille, valmennukselle, seurajohdolle ja koko jypin yhteisölle kenen kanssa olen saanut jyväskylässä toimia ja miten hauskoja kokemuksia tähän astisessa elämässä olen täältä saanut irti!.

Kaikki pienet pojat ja tytöt, ja vanhemmatkin fanit jotka huutaa Seveä, vilkuttaa, hymyilee, haluaa yhteiskuvaan tai tanssia videolle tik tok tanssia pelin jälkeen . Kaikki kirjeet, Seve korut ja muut pienet lahjat, joita olen saanut postissa ja loppuun asti ranteessa tai kaulassa pitänyt. Kuinka suuri merkitys teillä on ollutkaan minun elämään ja kuinka paljon nämä hetket ja ihmiset on tuonut minunkin elämään iloa sitä en pysty edes sanoin kuvailemaan. OLETTE PARHAITA ❤️

Perheelle joka on tukenut ja seurannut uraani ja pelejä koko elämänsä ja edelleen, olen kiitollinen🫶 Suurinta tuskaa oman peliuran mahdollisen menettämisen myötä koen läheisistä ihmisistä:

Mitä tekee vaari, joka ennen jokaista peliä laittaa tsempit ja odottaa mökillä takkatulen ääressä pelin alkamista tai mummi ja pappa, jotka ovat elämänsä seuranneet jääkiekkoa jo omien poikien urasta lähtien. Tai 4v kummipoika joka päiväkodista tullessaan haluaa hakea pelieväät kun tulee Severin peli. Tuntuu hirveltä :(

Ja vaikka nyt ihmisten tuntuisi olevan helppo asettua arvostelemaan ja tuomitsemaan minut pyydän teitä ajattelemaan, että minäkin olen vain ihminen ja haluan elää tästä eteenpäinkin iloisena, positiivisena, ihmisiä rakastavana ja arvostavana Sevenä ❤️

Toivon jypille tällä kaudella ja tulevaisuudessa pelkkää hyvää.

KIITOS!❤️🖤

-SEVE
Vastaa Viestiin