Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Still love
Roger Murtaugh
Viestit: 883
Liittynyt: Su Syys 02, 2018 12:00 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja Still love »

Niin missähän olen Dingdongin väittämän mukaan Henan vaimon nimeä levittänyt? :shock: Minähän en ole tuonut nimeään julki millään tavalla.

Jännä asetelma, että Hena haluaa käydä täällä puolustamassa itseään, ja syyttelemässä muita aiheettomasti, mutta ilmoittaa että ei jatkaa keskustelua. Tuttu psykologinen ilmiö tietyissä tilanteissa..

Hienoa, jos katuu tekoaan. Tekstin pohjalta ei voi tulkita, onko näin oikeasti, jokainen aiheeseen perehtynyt tietää katujat ja "katujat". Osa esittää katuvansa, ja tekstistä paistoi ajoittain läpi ylimielinen asenne. Toki pieneltä osin voi olla suojamekanismiakin - puolustutuminen. Hena mm. vieritti syyn päihteiden käyttöön. Tämä kertoo, että ei kykene ottamaan vastuuta teosta.
Pitkän linjan ammattilainen psykologi John Douglas avasi ja perusteli tätä puolta (ja muitakin, esim. ylimielisyyttä jne.) hyvin teoksessaan, joka perustui sarjamurhaajien haastatteluun. Murhaajat, jotka ottivat vastuun teoistaan, eivät esittäneet syyksi teolle esim. hetkellistä vitutusta, päihteitä, viiinaa tms.

Seksuaalisessa hyväksikäytössä, tässä tapauksessa nekrofiililiassa - ei koskaan juurisyy ole päihteet. Ei tässäkään tapauksessa. Jokainen vähänkin aiheeseen perehtynyt tietää, että raiskauksen juurisyy on yleensä vallantunne , kontrollointi, hallinnan tunne jne. Kaikki ihmiset eivät raiskaile ollessaan päihteistä sekaisin, vaan tietynlaiset. Nekrofiilia on huonolla suomella selitettynä äärimmäisen kieroutunut seksuaalivietin muoto. Kuka tahansa ei ruumiita raiskaile päihteistä sekaisin ollessa. Nykytiedon valossa tutkimusten mukaan kieroutunut seksuaalivietti on ns. pysyvä ominaisuus, mutta on olemassa esimerkkitapauksia, joissa hoidon onnistuessa (esim. motivaatiolla ja tekonsa vastuunotolla suuri rooli tässä) viettiä on mahdollista hillitä, ja osa (hämmästyttävän pieni osa esim. eräässä laajassa tutkimuksessa) ei uusinut tekoaan. Kun raja oli ylitetty, eikä enää esimerkiksi pakonomaisella fantasiatasolla, kuten näissä tavallista alkuun on - niin on viettiä vaikeampi hillitä. Toki hoidosta osa hyötyy.

Siinä olen samaa mieltä, että Henan vaimo ja lapset ovat asiaan täysin liittymättömiä ja syyttömiä. Ei tuo heihin kohdistettu uhkailu myöskään ihan normaalia käytöstä ole, etenkin lapsi kun on puolustuskyvytön niin tuollainen on lapsen psyykeelle rankka kokemus.
Varvikello
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 11:26 pm

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Doctor Lecter kirjoitti: To Tammi 03, 2008 7:00 pm Sunnuntai-iltana, 19.12.-93 löydettiin Tampereelta, Leinolan kaupunginosasta kävelytien varrelta metsästä, läheltä kotiaan, surmattuna 14-vuotias ns. punkkarityttö. Jo seuraavana päivä poliisi pidätti teosta epäiltynä 18-vuotiaan tamperelaisnuorukaisen. Kuulusteluissa pidätetty tunnusti surmanneensa tytön.

Surmaaja ja tyttö olivat tulleet samalla linja-autolla kaupungilta.

22.6.-94 Tampereen käräjäoikeus tuomitsi 18-vuotiaan miehen taposta ja hautaamattoman ruumiin ilkivaltaisesta pitelystä 12 vuodeksi vankeuteen. Samalla mies tuomittiin Leinolan päiväkodin polttamisesta 1,2 miljoonan markan korvauksiin sekä sakkoihin kahdesta rattijuopumuksesta. Päiväkodin polton oikeus katsoi nuorena henkilönä tehdyksi murhapoltoksi.

Oikeus määräsi jutun asiakirjat salaisiksi 30 vuodeksi.

Tuomittu aikoi valittaa hovioikeuteen.

Lähde HS arkisto

Tuota hovioikeuden päätöstä asiasta en löytänyt. Kuis siel sit kävi? Entä kuka oli tekijä ja missä hän on nyt?

Onko palstamme toimeliailla tamperelaisilla muistikuvia tapahtuneista?
Kappas, asiakirjat tulevat julkisiksi ens juhannuksen kieppeillä.
Kekkemies
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: La Joulu 10, 2022 10:48 pm

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja Kekkemies »

Dongding kirjoitti: Ti Marras 21, 2023 8:59 pm Hei, olen hena. Olen myös Henri vuolle tai Henkka, isi, iskä, rakas. Riippuen siitä kuka puhuttelee tai vastaa. Iihtata, miksi minulla puntti tutisisi jostain tapahtuneesta minkä asiakirjat muodostuvat julkisiksi ja joissa ei ole mitään pahempaa tai perverssimpää, mitä eri huhuissa on varmasti vuosikymmenien varrella liikkunut? Stilllove mitä tavoittelut julkaisemalla tässä vaimoni nimen jolla ei ole mitään osaa tai arpaa mihinkään menneeseen? Joka ei ole pieni ihminen ja muodosta mielipidettään menneiden tapahtumien perusteella vaan kohtaa ihmisen ihmisenä?

Se ihminen, ihmisraunio joka olin tapahtumien hetkellä ei ole enään olemassa. Se nuori poika joka ei ymmärtänyt kuinka paha oli olla. Yritti turruttaa sitä pahaa oloaan ja hukassa olemistaan päihteillä ja mikä johti oman omatunnon vastaisesti pahan tekemiseen, pahan olon purkamiseen satuttamalla muita mutta ymmärtämättä sitä kierretä että se aiheutti joka kerta itselle lisää pahaa oloa ja tarpeen entistä voimakkaammin yrittää turruttaa sitä omaa pahaa oloa. Sitä ihmistä ei enään ole. Olen äärettömän pahoillani niistä tunteista ja hetkistä joita olen syyttömille ihmisille tuottanut. Kannan tekojani ikuisesti mukanani, mutta en voi mitään mennyttä tapahtumaa muuttaa toiseksi.

Vastenmielisenä ja surullisena koen sen, että kun joku henkilö tällä foorumilla julkaisi nimeni, varasti henkilökohtaista omistamaan kuvamateriaalia jne. Mitä saavutut sillä? Et mitään muuta kuin sen, että lapseni ja läheiseni ovat saaneet tämän seurauksena osakseen törkeää häiriköintiä. Miten he näihin menneisiin tapahtumiin liittyvät tai mitä ovat tehneet ansaitakseen sen? Ymmärrän että tämä foorumi on surullisten ja katkerien ihmisten floorumi mutta tuossa osuu pilkka ja katkeruus vähän kohteeseen. Kaikki läheiset ja tärkeä ihmiset tietävät menneisyyteni ja ovat literally tehneet sen perusteella mitä itse näkevät tehneet valinnan pysyä lähellä.

Miksi en ole muuttanut nimeäni? Mitä se olisi muuttanut? Minkä tapahtuman se olisi tehnyt tapahtumattomaksi? Ennemmin tsi myöhemmin se muutettiin nimi olisi jostain löytänyt jonkun tällaisen foorumin. Olen käynyt menneiden tapahtumien jälkeen vuosien terapian, hyääkdynynt menneet tapahtumat. Käytännössä kuukausia tapahtuneen jälkeen ymmärtänyt, että ainoa asia mitä voin tehdä on yrittää rakentaa mahdollisimman hyvä elämä. Olla hyvä ihminen ja tukea lähellä olevia apua tarvitsevia että heillä olisi mahdollisimman hyvä olla. Tämä on ainoa tapa jolla pystyn kunnioittamaan edesmenneen tellun elämää ja muistoa ja antamaan edes jonkun merkityksen tapahtumille. Että hänen elämänsä on tuottanut jotain positiivista ja merkitystä tulevissa elämän taphtumissa.

Tiedän tämän turhaksi ja monille varmasti negatiivisia tunteita aiheuttavaksi avautumistasi, mutta olen koko aikuiselämäni ollut avoin menneisyydestäni, käsitellyt menneet tapahtumat ja jatkanut eteenpäin. Toivon että tämä edes jossakin satunnaisessa henkilöstä aiheuttaa edes hetken harkinnan mitä heidän sanomisensa voivat aiheuttaa kuten tässä tapauksessa lasteni ja läheisten häiriköinnissä vuosikymmenten takaisista tapahtumista joista he kyllä ovat tietoisia.


En tämän foorumin seuraamista jatka joten minua on tämän kautta turha turha haukkua, uhkailua, inhota tai kiitellä. Päätin kuitenkin että minun on muiden vastaavien osalta kommentoitava ja ehkä joku täysin syytön jonkin viestiketjun yhteydessä jää vaille ansaitsematonta häiriköintiä.

-Henkka
Kuulostat narsistilta. Tällasen asian käsittely ja eteenpäin meno kuten kirjotat on mahdotonta normaalisti tuntevalle ihmiselle. Kuten täällä jo joku totesi niin päihteissä tappaneet syyttävät päihteitä teoistaan. Senhän kaikki ymmärtävät selittelyksi. Itse kukin on ollut päihteistä enemmän ja vähemmän sekaisin mutta jättäneet silti lapsen tappamatta ja raiskaamatta. Minä uskon sinun tehneen tekosi sellasena vallannäyttönä joka on pönkittänyt omaa kuvitelmaa omasta mahtavuudestasi. Se että olet antanut itsellesi anteeksi on vain selittelyä itsellesi. Sinulle ei kukaan voi antaa anteeksi tekoasi eikä pidäkään antaa. Kai tajuat isänä sen itsekin? Miten ylimieliseltä se kuulostaa että ensin tapat toisen lapsen ja sitten jalosti käsittelet asian mielessäsi ja jatkat elämääsi siitä porskuttaen. Noissa kuvissa näyt päihteitä nauttivan joten kovin varovainen et tunnu olevan sen suhteen että kilahtaisi uudestaan. Eihän se kaljottelu todella ollutkaan syynä tuohon murhaan vaan täydellinen empatian puute. Mielestäni suoraselkäinen teko sun kaltaselta olis vetästä ittensä kiikkuun. Näin jokainen omantunnon omaava olis tietysti tollasen tempun jälkeen tehnytkin. Sinä korkkasit kaljan.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8263
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Kuis on Henkka, onks sun tarvinnu tappaa lapsia taikkulassa kun oot siellä mulkku ojossa mellastanut, vai ovatko he kuolemapelosta antaneet sinun tehdä sen mitä teit?
Valitettavasti olet lisääntynyt, mutta älä itse sotke niitä roiskeita tähän ketjuun. Tämä ketju käsittelee sinun tekemää henkirikosta sekä nekrofiliaa, eli ruumiin naimista. Niihin sinut on todettu syyllistyneen.
On nykymaailmassa peräti outoa että kukaan haluaa olla kaupallisesti missään tekemisissä kanssasi.
Ajatellaanpa että tämmöisen yhteistyön kumppaneiden nimet putkahtaisi, vaikkapa tälle sivustolle, niin miten he siihen suhtauisivat?

Mikään ei ole muuttunut, olet lapsen murhannut nekrofiili rotta. Jos joku ei tiedä mitä nekrofiili tarkoittaa, niin selvennetään tähän, ruumiin naija.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Dongding
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Syys 15, 2023 10:31 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja Dongding »

Still love kirjoitti: Pe Marras 24, 2023 3:34 am Niin missähän olen Dingdongin väittämän mukaan Henan vaimon nimeä levittänyt? :shock: Minähän en ole tuonut nimeään julki millään tavalla.

Jännä asetelma, että Hena haluaa käydä täällä puolustamassa itseään, ja syyttelemässä muita aiheettomasti, mutta ilmoittaa että ei jatkaa keskustelua. Tuttu psykologinen ilmiö tietyissä tilanteissa..

Hienoa, jos katuu tekoaan. Tekstin pohjalta ei voi tulkita, onko näin oikeasti, jokainen aiheeseen perehtynyt tietää katujat ja "katujat". Osa esittää katuvansa, ja tekstistä paistoi ajoittain läpi ylimielinen asenne. Toki pieneltä osin voi olla suojamekanismiakin - puolustutuminen. Hena mm. vieritti syyn päihteiden käyttöön. Tämä kertoo, että ei kykene ottamaan vastuuta teosta.
Pitkän linjan ammattilainen psykologi John Douglas avasi ja perusteli tätä puolta (ja muitakin, esim. ylimielisyyttä jne.) hyvin teoksessaan, joka perustui sarjamurhaajien haastatteluun. Murhaajat, jotka ottivat vastuun teoistaan, eivät esittäneet syyksi teolle esim. hetkellistä vitutusta, päihteitä, viiinaa tms.

Seksuaalisessa hyväksikäytössä, tässä tapauksessa nekrofiililiassa - ei koskaan juurisyy ole päihteet. Ei tässäkään tapauksessa. Jokainen vähänkin aiheeseen perehtynyt tietää, että raiskauksen juurisyy on yleensä vallantunne , kontrollointi, hallinnan tunne jne. Kaikki ihmiset eivät raiskaile ollessaan päihteistä sekaisin, vaan tietynlaiset. Nekrofiilia on huonolla suomella selitettynä äärimmäisen kieroutunut seksuaalivietin muoto. Kuka tahansa ei ruumiita raiskaile päihteistä sekaisin ollessa. Nykytiedon valossa tutkimusten mukaan kieroutunut seksuaalivietti on ns. pysyvä ominaisuus, mutta on olemassa esimerkkitapauksia, joissa hoidon onnistuessa (esim. motivaatiolla ja tekonsa vastuunotolla suuri rooli tässä) viettiä on mahdollista hillitä, ja osa (hämmästyttävän pieni osa esim. eräässä laajassa tutkimuksessa) ei uusinut tekoaan. Kun raja oli ylitetty, eikä enää esimerkiksi pakonomaisella fantasiatasolla, kuten näissä tavallista alkuun on - niin on viettiä vaikeampi hillitä. Toki hoidosta osa hyötyy.

Siinä olen samaa mieltä, että Henan vaimo ja lapset ovat asiaan täysin liittymättömiä ja syyttömiä. Ei tuo heihin kohdistettu uhkailu myöskään ihan normaalia käytöstä ole, etenkin lapsi kun on puolustuskyvytön niin tuollainen on lapsen psyykeelle rankka kokemus.
Moi @still love. Pahoittelut tuosta, että itsekkin tsekattuani suurin niin sanotusti väärää puuta. Scoopy doo oli se nimimerkki jota tarkoitin.

Jos lähettämästäni vastineesta sai sen kuvan, että syytän tapahtuneesta päihteitä niin se ei tarkoitukseni missään tapauksessa ollut. Kyllä minä itse olen tähän ja tätä edeltäneisiin kaikkiin tapahtumiin syyllinen. Ymmärrän täysin tämän tuomitsemisen, tekoni oli hirveä, mutta pohjimmiltaan se kuitenkin olisi voinut olla jotain muutakin. Se oli ihmisen hätähuuto, joka ei ymmärtänyt miksi on niin paha olla ja se purkautui agressiona jonka lopputulos oli mikä oli. Se olisi aivan yhtä hyvin voinut olla lopulta mikä tahansa muu teko joka laittaa stopin kierteellle missä olin. Paha olo, jota ei ymmärrä, se purkautui minun tapauksessa ulospäin ja tuotti yhdelle nyrkin iskun, toiselle piinaa, kolmannelle jotain muuta ja lopulta eskaloitui tähän kamalaan iltaan. Se mitä lopulta tapahtui olisi voinut olla jotain aivan muutakin, mutta siinä hetkessä, minun kohdalla tapahtuma oli tämä. Tämä on varmasti monelle tai oikeastaan suurimmalle osalle ihmisiä vaikea, ellei mahdoton ymmärtää on se, että itse tapahtunut ei välttämättä määritä millään tasolla motivaatiota.


Mekanismi on tapahtuma toisensa jälkeen tehdä jotain pahempaa, jotta joku tekee sille stopin, siinä hetkessä kun ei ole mitään ymmärrystä ja käsitystä että mikä tai vaikvaako minua jokin. Jos minulla olisi ollut ymmärrystä, voimaa tai rohkeutta. Ehkä näitä kaikkia. Kohdata sitä pahaa oloa ilman päihteitä ei asiat olisi eskaloituneet näin pitkälle. En osaa sanoa, eikä varmasti kukaan muukaan. Jokatapauksessa näin ei tuolloin ollut ja kaikki tiedämme lopputuloksen. Tellu, Tellun läheiset, minun läheiset ja minä itse kärsimme todella todella paljon.

On sanonta, että on vale, emävale ja tilasto. Lisäisin tähän sen, että on äärimmäisen haastavaa soveltaaa tilastoa yksittäisiin tapauksiin, koska tilastossa on aina joku olettama jonka perspektiivistä asioita katsotaan. Yksi tilasto on myös, että nuorena henkilönä vakavaan rikokseen syyllistyneiden uusimisprosentti on noin 30%.


Kirjoitetun tekstin tulkinta on vaikeaa, ellei mahdotonta jos ei tunne kirjoittanutta henkilöä, ymmärrän että moni kokee tämän (kymmeneen kertaan oikolukemani) vastauksen, sekä ensimmäisen vastaukseni ylimieliseksi. Joka tapauksessa, on selvää että tässä on mukana myös itsesuojelumekanismia ja vain minun näkökulmani asiaan.

Mutta on iso ero siinä, onko jollain tavalla seksuaalisesti kieroutunut persoona, tai onko motiivi jotain muuta. Pidän törkeänä sitä, että jos ihminen on viehättynyt johonkin ilmastoon, paikkaan tai kulttuuriin niin olet lasten tms. Perässä. Tämä kommentti ei koskenut sinua, vaan yleisesti. Mikä on se todiste, tai edes aihetodiste esimerkiksi että minä kulkisin jotenkin lasten raiskaus mielessä perheeni kanssa Thaimaassa? Tämä on enemmän tuollaisen asian kirjoittajan päässä ja ennakkoluuloissa yleensä kuin mihinkään keskusteluun kuuluvaa faktaa.


Nostan sinulle hattua kommentista yleisesti että syyttömiä joutuu tällaisen keskustelun kautta kärsijöiksi. Eiköhän niitä ole jo tarpeeksi.

Jostain on syntynyt myös väärä käsitys, olen ollut perustamassa yritystä, mutta olen kyllä tänä päivänä aivan tavallinen palkansaaja, mutta kuten aiemminkin olen kirjoittanut niin kirjoitettu teksti on aivan aidon oikeasti haavoittuva media ja haastava kenelle tahansa tulkita.

Jos sinä tai foorumilla joku muu haluaa keskudtella asioista henkilökohtaisemmalla tasolla, niin laitattehan minulle yksityisviestiä, joka on tietosuojalain alaista ja voimme keskustella asioista suoremmin. Toistan itsestäni, että en jatka keskustelua tällä palstalla, vaikka tässä nyt pyörsikin jo aiemman kommenttini kommentoimalla. Mutta se oli vain oikein, koska haukuin tuossa vaimoni nimen julkistamisessa väärää puuta.
Still love
Roger Murtaugh
Viestit: 883
Liittynyt: Su Syys 02, 2018 12:00 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja Still love »

^ Eipä mitään, ymmärsin kyllä että nimimerkit menneet vain todennäköisesti vahingossa sekaisin. Vaikka turhan kärkkäästi esille toinkin asian.

Vihan ja raivon tunteita nämä tapaukset herättää useimmissa. Itsellä pisti mietityttämään jo aiemmin tämä omaan kärkkääseen ja aiemmin epäasialliseen kommentointiin liittyen, jossa se tulee esille.

Toisaalta oikeasti ymmärrän asiaa mietittyäni hyvin, miksei Dongding halua jatkaa keskustelua täällä (vihamielinen suhtautuminen osalta) ja joka voi oikeasti olla lopulta ihan viisaskin veto, tuskin edesauttaisi ketään.

Omasta mielestäni on hieno asia, että tekijä on löytänyt vaimon, saanut lapsia, on työelämässä, eikä ole jatkanut ns. vanhalla tiellä. Nämä nostattaa vihantunteet usealla, tekijä porskuttaa eteenpäin, mutta ilman noita mahdollisesti elämäntapa ei olisi muuttunut. On myös totta - vaikkakin vaikeaa aina hyväksyä että näin on - että tekijällä ei ole asia käsiteltyään muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa eteenpäin elämäänsä. Tämä asia oli hyvin selitetty perusteineen jonkun Johndouglas-tyylisen toimesta jossain kirjassa. Kriminaalipsykologin mielestä, (tutkimuksiinkin perustuen) oli yksi peruste sille, että tekijä on käsitellyt asian, jos on valmis jatkamaan elämäänsä eteenpäin, ja hyväksyy tekonsa, niin raa'alta kuin se kuulostaakin.

Tuon muun väkivallan syy on uskottava juuri noin. Tilastopoikkeamia on myös olemassa, tämä on totta.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8263
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Odotellaan nyt ensikesää kun salassapitoaika menee umpeen.
Sen jälkeen jokainen täällä voi lukea pöytäkirjat, ja mitä Tampereella tapahtuikaan. Todennäköisesti jonkun perheen jäsenetkin tulevat lukemaan niitä, mutta se on lähinnä heidän ja jonkun välinen asia.
Mitäköhän siitä tyttölapsesta olisi tullut, millaisen elämän olisi itselleen ja mahdolliselle perheelleen luonut?
Olisiko käynyt yliopistossa lukemassa itselleen akateemisen tutkinnon? Olisiko hän jossakin johtavassa asemassa, olisiko hänellä montakin lasta, ai niin, jos yksi kusimulkku ei olisi murhannut ja raiskannut ruumistaan.

Tuskin nyt kuitenkaan olisi ravaamassa taikkulassa pikku poikien perässä, sillä lämpimän ilmanalan varjolla.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Avatar
K.O
Frank Drebin
Viestit: 395
Liittynyt: To Heinä 30, 2020 9:49 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja K.O »

Tulee noista tekijän selittelyistä mieleen jarmo Björkqvistin kootut sepustukset. Kyllä sitä nupissa heittää pahasti. kun tarvitsee kuollutta nussia. Silloin on sairas kusipää ja siinä ei selittelyt auta. Ei tuollaisen teon tekijä kauhean empaattinen ole ja tuskin osaa aidosti katua.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10738
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja damfin »

En yleensä raiskareita tai murhaajia puolustele, enkä nyt varsinaisesti puolustele tässäkään tapauksessa, mutta jos tämä henkka nyt tosiaan on tuomionsa jälkeen elänyt rikoksetonta elämää, käy töissä, on perheenisä, niin hieman ihmettelen tuota paskamyrskyn määrää ketjussa.
Hän on tuomionsa kärsinyt, ja mielestäni oikeutettu elämään elämäänsä ilman edelleen jatkuvaa tuomitsemista, ellei syyllisty uudelleen väkivaltarikokseen, siinä tapauksessa kyllä minunkin puolestani saa palata linnaan ja avaimen heittää pois.

Tekohan toki on ollut melko raaka, mutta ainakin julkisten tietojen mukaanhan tuo raiskauskin on jäänyt yritykseksi, eli jonkinlaista liioittelua tuo ruumiin nussiminen lienee, jos on ollut nuppi sekaisin tekohetkellä niin tuskin on edes tajunnut missä vaiheessa uhri on kuollut, eikä tuosta nyt oikein mitään pedofiili päätelmiäkään voi vetää jos 18 vuotias nuori mies raiskaa ja tappaa 14 vuotiaan tytön, melko yleistä nuo tuon ikäisten seurustelusuhteetkin on vielä tuohon aikaankin olleet.

Minun mielestäni murhaajakin ansaitsee yhden uuden tilaisuuden elämälleen, mutta jos uudelleen vastaavaan rikokseen syyllistyy niin sitten lukkojen taakse loppuiäksi, tässä tapauksessa ilmeisesti sitä rikoksen uusimista ei ainakaan vielä ole tapahtunut joten turha täällä on vielä ulista.
Knobster
Theo Kojak
Viestit: 1130
Liittynyt: To Loka 08, 2020 10:19 pm

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja Knobster »

damfin kirjoitti: Ti Joulu 19, 2023 2:36 pm En yleensä raiskareita tai murhaajia puolustele, enkä nyt varsinaisesti puolustele tässäkään tapauksessa, mutta jos tämä henkka nyt tosiaan on tuomionsa jälkeen elänyt rikoksetonta elämää, käy töissä, on perheenisä, niin hieman ihmettelen tuota paskamyrskyn määrää ketjussa.
Hän on tuomionsa kärsinyt, ja mielestäni oikeutettu elämään elämäänsä ilman edelleen jatkuvaa tuomitsemista, ellei syyllisty uudelleen väkivaltarikokseen, siinä tapauksessa kyllä minunkin puolestani saa palata linnaan ja avaimen heittää pois.

Tekohan toki on ollut melko raaka, mutta ainakin julkisten tietojen mukaanhan tuo raiskauskin on jäänyt yritykseksi, eli jonkinlaista liioittelua tuo ruumiin nussiminen lienee, jos on ollut nuppi sekaisin tekohetkellä niin tuskin on edes tajunnut missä vaiheessa uhri on kuollut, eikä tuosta nyt oikein mitään pedofiili päätelmiäkään voi vetää jos 18 vuotias nuori mies raiskaa ja tappaa 14 vuotiaan tytön, melko yleistä nuo tuon ikäisten seurustelusuhteetkin on vielä tuohon aikaankin olleet.

Minun mielestäni murhaajakin ansaitsee yhden uuden tilaisuuden elämälleen, mutta jos uudelleen vastaavaan rikokseen syyllistyy niin sitten lukkojen taakse loppuiäksi, tässä tapauksessa ilmeisesti sitä rikoksen uusimista ei ainakaan vielä ole tapahtunut joten turha täällä on vielä ulista.
Mitä vittua?
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10738
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja damfin »

Knobster kirjoitti: Ti Joulu 19, 2023 2:59 pm
damfin kirjoitti: Ti Joulu 19, 2023 2:36 pm En yleensä raiskareita tai murhaajia puolustele, enkä nyt varsinaisesti puolustele tässäkään tapauksessa, mutta jos tämä henkka nyt tosiaan on tuomionsa jälkeen elänyt rikoksetonta elämää, käy töissä, on perheenisä, niin hieman ihmettelen tuota paskamyrskyn määrää ketjussa.
Hän on tuomionsa kärsinyt, ja mielestäni oikeutettu elämään elämäänsä ilman edelleen jatkuvaa tuomitsemista, ellei syyllisty uudelleen väkivaltarikokseen, siinä tapauksessa kyllä minunkin puolestani saa palata linnaan ja avaimen heittää pois.

Tekohan toki on ollut melko raaka, mutta ainakin julkisten tietojen mukaanhan tuo raiskauskin on jäänyt yritykseksi, eli jonkinlaista liioittelua tuo ruumiin nussiminen lienee, jos on ollut nuppi sekaisin tekohetkellä niin tuskin on edes tajunnut missä vaiheessa uhri on kuollut, eikä tuosta nyt oikein mitään pedofiili päätelmiäkään voi vetää jos 18 vuotias nuori mies raiskaa ja tappaa 14 vuotiaan tytön, melko yleistä nuo tuon ikäisten seurustelusuhteetkin on vielä tuohon aikaankin olleet.

Minun mielestäni murhaajakin ansaitsee yhden uuden tilaisuuden elämälleen, mutta jos uudelleen vastaavaan rikokseen syyllistyy niin sitten lukkojen taakse loppuiäksi, tässä tapauksessa ilmeisesti sitä rikoksen uusimista ei ainakaan vielä ole tapahtunut joten turha täällä on vielä ulista.
Mitä vittua?
Oletko lukenut ketjun läpi, mitä itse teosta on kerrottu?
Mielestäni siitä todetaan että tekijä yritti sukupuoliyhdyntää siinä vaiheessa kun uhri oli jo todennäköisesti menehtynyt.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8263
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

damfin kirjoitti: Ti Joulu 19, 2023 2:36 pm En yleensä raiskareita tai murhaajia puolustele, enkä nyt varsinaisesti puolustele tässäkään tapauksessa, mutta jos tämä henkka nyt tosiaan on tuomionsa jälkeen elänyt rikoksetonta elämää, käy töissä, on perheenisä, niin hieman ihmettelen tuota paskamyrskyn määrää ketjussa.
Hän on tuomionsa kärsinyt, ja mielestäni oikeutettu elämään elämäänsä ilman edelleen jatkuvaa tuomitsemista, ellei syyllisty uudelleen väkivaltarikokseen, siinä tapauksessa kyllä minunkin puolestani saa palata linnaan ja avaimen heittää pois.

Tekohan toki on ollut melko raaka, mutta ainakin julkisten tietojen mukaanhan tuo raiskauskin on jäänyt yritykseksi, eli jonkinlaista liioittelua tuo ruumiin nussiminen lienee, jos on ollut nuppi sekaisin tekohetkellä niin tuskin on edes tajunnut missä vaiheessa uhri on kuollut, eikä tuosta nyt oikein mitään pedofiili päätelmiäkään voi vetää jos 18 vuotias nuori mies raiskaa ja tappaa 14 vuotiaan tytön, melko yleistä nuo tuon ikäisten seurustelusuhteetkin on vielä tuohon aikaankin olleet.

Minun mielestäni murhaajakin ansaitsee yhden uuden tilaisuuden elämälleen, mutta jos uudelleen vastaavaan rikokseen syyllistyy niin sitten lukkojen taakse loppuiäksi, tässä tapauksessa ilmeisesti sitä rikoksen uusimista ei ainakaan vielä ole tapahtunut joten turha täällä on vielä ulista.
Onkohan sinulla jotakin henkilökohtaista kosketuspintaa vastaavaan tekoon jotakin kautta?
Tuota noin, missäpä on se julkinen tieto missä olisi kerrottu että paskasäkki ei olisi nainut ruumista? En viitsi alkaa pidättämään hengitystä tuota tietoa sinulta odottaessa.
Mutta jopa sinäkin pääset pudottamaan suomut silmiltäsi tuosta ruumiin nussimisesta ensi kesänä kun paperit tulee julkisiksi.
Et nyt varsinaisesti raiskaaja murhaajaa puolustele tässäkään tapauksessa, paitsi nyt mitä nyt ihan vitusti puolustelet. Onko se jotakin sielujen sympatiaa sinulta tälle paskahousulle?

Kuule, se murha ei katoa IKINÄ yhtään mihinkään, vaikka sinäkin kovin sitä toivoisit, ja ainakin toivot että ei siitä kukaan koskaan, missään kirjoittaisi.

Mitä minä luinkaan sinun kirjoittaneen? Olet sitä mieltä että uhri ja paskasäkki seurusteli? Ei vittu että olet sairaampi kuin koskaan luulinkaan.
Että ilmeisesti sinusta on hyväksyttävää että 18 vuotias murhaa 14 vuotiaan, ja sehän ei ole kuin melko raaka teko?
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10738
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja damfin »

kakkosurpo kirjoitti: Ti Joulu 19, 2023 4:02 pm Mitä minä luinkaan sinun kirjoittaneen? Olet sitä mieltä että uhri ja paskasäkki seurusteli? Ei vittu että olet sairaampi kuin koskaan luulinkaan.
Että ilmeisesti sinusta on hyväksyttävää että 18 vuotias murhaa 14 vuotiaan, ja sehän ei ole kuin melko raaka teko?
En toki odottanutkaan mitään ihmeitä sinun luetun ymmärtämiseltäsi kun näytät aina ottavan sen verran vauhdilla kierroksia että tuskin ehdit puoliakaan lukemastasi ymmärtämään, mutta siis se että kirjoitin
melko yleistä nuo tuon ikäisten seurustelusuhteetkin on vielä tuohon aikaankin olleet.
Ei todellakaan tarkoita sitä että olisin kirjoittanut uhrin ja tekijän seurustelleen.
Enkä ole myöskään väittänyt olevan hyväksyttävää että 18 vuotias murhaa 14 vuotiaan, voisit tuon urpoilun sijaan rauhoittua ja edes yrittää ymmärtää lukemasi.

Tästä nimimerkki paccasuccon liittämästä kuvasta voi sitten urpoilun harittamilla silmillä yrittää etsiä sen mitä raiskaamisen yrittämisestä kerrotaan...


Yritykseksi ainakin tuon mukaan jäi.
Jarmomurha
Sabrina Duncan
Viestit: 370
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2020 9:42 pm

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja Jarmomurha »

Etköhän Hena yski vittuun!
Sulla ei ole mitään ihmisarvoa. Vai että ihan hätähuuto ja paha olo! On vain yksi tapa millä voisit kunnioittaa tappamasi LAPSEN muistoa, mutta ei siitä sen enempää.. :evil:
Vastaa Viestiin