Raiskaus, vaiko "Raiskaus" Baltic Princessillä helmikuussa 2020

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Matti Ja Maija
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1303
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2022 11:32 am

Re: Raiskaus, vaiko "Raiskaus" Baltic Princessillä helmikuussa 2020

Viesti Kirjoittaja Matti Ja Maija »

jasso kirjoitti: To Joulu 21, 2023 9:40 am
Hytissäkin mies ja nainen olivat läheisissä tunnelmissa, he makasivat vierekkäin ja muun muassa suutelivat. Nainen sanoi kuitenkin, ettei halua seksiä, koska ei ollut siihen valmis. Tähän oli vaikuttanut se, että naisen pitkä parisuhde oli vasta taannoin päättynyt.
A) Antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa
B) Onko tämä joku muijien juttu, että "parisuhde on juuri päättynyt, en ole valmis seksiin". Jos mun parisuhde päättyisi tänään, niin olisin kyllä
ihan valmis huomenna panemaan, mutta kai sen tuollakin tavalla voi kertoa, että ei ole pimpslooraa tarjolla.
Eihän tuohon tarvitse olla edes päättynyt suhde, kun akat vonkaa ja kiusottelee. Sitten morkkis, niin rikosilmoitus, että nyksä uskoo ettei tahtonut seksiä eikä pusutellut ketään.

Nykyään ei uskalla edes puhua naiselle baarissa, ettei tule syytettä häirinnästä, kun olemme me naiset niin voimaannuttuetta ja kehopositiivistä.
Slava Ukraini! <3
Matti Ja Maija
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1303
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2022 11:32 am

Re: Raiskaus, vaiko "Raiskaus" Baltic Princessillä helmikuussa 2020

Viesti Kirjoittaja Matti Ja Maija »

Niin piti vielä sanoa ettei sormettaan saa alkaa jos ei ole lupaa.
Slava Ukraini! <3
Smlky
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Su Tammi 08, 2023 4:45 pm

Re: Raiskaus, vaiko "Raiskaus" Baltic Princessillä helmikuussa 2020

Viesti Kirjoittaja Smlky »

Tää on taas näitä tapauksia, mitkä ei vaan mahdu mun kaaliin.

-Tapaa mies
-Keskustele sen kanssa
-Ootte varmaan molemmat myös juonut jotain
-Suudelkaa ja flirttailkaa
-Jatka miehen hyttiin
-Hytissä kiehnää alusvaatteillas mieheen, ja suutele sielläkin
-Nukahda

Herää siihen, että mies sormella kokeilee? Raiskaus?

Hiukan saa peräänkuuluttaa sitä omaa järkeänsäkin. Ties mitä muuta toi äijä ois voinu kyetä tehdä, jos se ois ollut oikea ihmisroska. Ja noi korvaukset? 8500? Jostain käsipelistä, kun itse on ollut sitä ennen kaikkeen suostuvainen? Ihan hullua.

Joo. Onhan se törkeää toisen koskemattomuutta rikkoa tuollein, ja vaikka kuinka toinen olisi tyrkyllä, niin se ei tarkoita samaa, kuin ota minut.
Mies myös antoi naisen mennä, heti kun hän tahtoi, eikä esim ottanut väkisin tai suoraan munaa tunkenut mihkään ja siihen olisi nainen herännyt.

Ja olkootkin naiivi ihminen, jos noin pienestä järkkyy vuosiksi ja loputtomiin oma tasapaino, eikö silloin olisi parasta todeta, että menempä omaan hyttiini nukkumaan, en halua seksiä kiitos.

Ja loppuun toi tyypillinen uhriasenne,että nainen sulkeutui tapahtuman jälkeen ja hänen nauravainen luonne sammui. Sekin mua melkein syljettää tässä asiassa. Säälin keruuta much?
JanitaSlim
Jessica Fletcher
Viestit: 3110
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: Raiskaus, vaiko "Raiskaus" Baltic Princessillä?!

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

ChingShih kirjoitti: To Joulu 21, 2023 3:26 am Niin, kumpien "hyysääminen" pitää lopettaa; naisten, jotka eivät halua seksiä, mutta ovat samassa tilassa miesten kanssa ja ehkä nukkuvatkin siellä, vai miesten, jotka kiellostakin huolimatta tai muuten ilman suostumusta yhtyvät väkisin jopa nukkuvaan, koska kulli sojottaa ja ohjaa aivotoimintaa kuin Jack Sparrown kompassi konsanaan. Kännisellä ukolla ei ole oikeutta raiskata ja yleisoletus on, että känninenkin ukko ei yleensä ole vaarallinen. Yleisiin käyttäytymisnormeihin ei kuulu väkisinmaakaaminen.

Jos peräänkuulutetaan asennekorjausta noihin tilanteisiin, niin ei se mene niin, että naisen yksin täytyy "juosta karkuun kännisiä ukkoja" ja pelätä joka hetkeä jonkun miehen seurassa, suojautua piikein ja haarniskoin saalistajilta, vaan myös niiden kännisten ja muidenkin ukkojen pitää vastaavasti osata käyttäytyä ja olla raiskaamatta. Se on helppoa.
Naisia syyllistetään, että mitäs menit sinne, etkö ole oppinut. Noille miehille voi myös yhtälailla sanoa, että mitäs oletit olemattomia, etkö pysty hillitsemään itseäsi, etkö ole oppinut. Samalla tavalla se mieskin on sinne tilanteeseen "ajautunut" ja sitten päättänyt tehdä rikoksen. Raiskaus ei ole vahinko.
Erikoista logiikkaa nyt viljelet ympäriinsä pienkoneella sumuttamalla?

Tämä nainen ihan itse meni miehen kanssa samaan hyttiin hieromaan stringejään miestä vasten lusikassa ja pahastui siitä, kun sormella kokeiltiin sitten pettingin jälkeen.

Tuon miehen olisi kannattanut ottaa koko setti tuossa vaiheessa. Perseeseen, pilluun ja suuhun. Sama rangaistus kuitenkin.
Rotteni
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Su Joulu 17, 2023 11:25 pm

Re: Raiskaus, vaiko "Raiskaus" Baltic Princessillä helmikuussa 2020

Viesti Kirjoittaja Rotteni »

Matti Ja Maija kirjoitti: To Joulu 21, 2023 10:54 am
Nykyään ei uskalla edes puhua naiselle baarissa, ettei tule syytettä häirinnästä, kun olemme me naiset niin voimaannuttuetta ja kehopositiivistä.
Joo, jos oisin sinkku nykypäivänä, pitäis ottaa selvää, mite on mahdollista kuvata, kuuntelulaitteella, taltioida ääntä.
Vai pitääkö olla paperillinen todistus ja muutama muu puolueeton todistaja mukana, terveydenhoitajaa, puhalluttamassa, ettei voi vedota, liikaan känniin ja suostunut tahtomattaan kiihkeisiin lemmenleikkeihin!


Ottamatta pelkästään tähän juttuun, mut sana sanaa vastaan, kumpi voittaa.

Nääkin ihmetyttää, kun nostellaan raiskaus syytteitä, 30vuoden takaa,

Tappo tais vanheta, 20vuotta???
No lapsiin sekaantuminen saa vanheta ikinä!

Nykyään yritetään saada rahee, nostamalla ökyrikkaita vastaan, raiskaus syyte vuodelta 70-80 luvulta, kun ihan varmasti menty sänkyyn, ja haluttu jonkun rokkarin kanssa,
Miten se nyt voi ruveta ahdistaa!?? :shock:
Muistan eilisen, kuin eilis päivän!
1lpo
Neuvoja-Jack
Viestit: 586
Liittynyt: Su Marras 14, 2021 2:48 pm

Re: Raiskaus, vaiko "Raiskaus" Baltic Princessillä helmikuussa 2020

Viesti Kirjoittaja 1lpo »

jasso kirjoitti: To Joulu 21, 2023 9:40 am
Hytissäkin mies ja nainen olivat läheisissä tunnelmissa, he makasivat vierekkäin ja muun muassa suutelivat. Nainen sanoi kuitenkin, ettei halua seksiä, koska ei ollut siihen valmis. Tähän oli vaikuttanut se, että naisen pitkä parisuhde oli vasta taannoin päättynyt.
A) Antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa
B) Onko tämä joku muijien juttu, että "parisuhde on juuri päättynyt, en ole valmis seksiin". Jos mun parisuhde päättyisi tänään, niin olisin kyllä
ihan valmis huomenna panemaan, mutta kai sen tuollakin tavalla voi kertoa, että ei ole pimpslooraa tarjolla.
Ei luoja taas tätä järjen valoa. "antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa". Siis mitä sanaa sinä et tajua kun nainen on sanonut että ei ole valmis seksiin? Voiko asiaa enää selvemmin ilmaista? Lueppas ylempää mitä nimimerkki meitzi antoi hyviksi vaihtoehdoiksi toimia.

"jos mun parisuhde...." Mitä vitun väliä sinun tavallasi toimia parisuhteen jälkeen tässä asiassa on? Luuletko että kaikki ovat kuin sinä tai että sinun tapasi on ainoa oikea?
Sikakoira: "Välillä on melkein itkua tihrustettu aamukuudelta kun on tullut väsy vastaan"
Sipi
Jack Bauer
Viestit: 935
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Raiskaus, vaiko "Raiskaus" Baltic Princessillä helmikuussa 2020

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Emme voi arvottaa sitä, miten kukin asiat kokee. Kuitenkin 45-vuotiaana naisena minulle herää joitain kysymyksiä. En ota kantaa lakiin, se ei ole alaani. Silti voin kertoa, mitä itse ajattelen asiasta.

Lähtökohtaisesti jokaisella aikuisella ihmisellä, niin miehellä kuin naisellakin. on vastuu omasta käyttäytymisestään. Pidän vieraana ajatuksena sitä, että mennään humalaisena vastakkaisen sukupuolen kanssa peiton alle vähissä vaatteissa, suudellaan ja jatketaan intiimisti jo aiemmin alkanutta flirttiä, kaulaillaan, hyväillään ja sitten järkytytään, kun toinen koskee sukuelimiin.

Se ei ole tietenkään oikein, jos on tehnyt selväksi, ettei pidä sellaisesta eikä ole siihen valmis.

Tuli kuitenkin mieleeni tätä teonkuvautsa lukiessani, että nainen oli yhtä järkyttynyt omasta kuin miehen käyttäytymisestä. Hänelle iski morkkis, paniikki, itsehalveksunta ja tuoreesta erosta päälle vyöryneet tunteet. Mitä mä just menin tekemään? Alkoholilla oli varmasti osuutta asiaan. Ja lisäksi on luontaista, että syyllinen on löydyttävä, mielellään muualta kuin peilistä.

Tällaisessa mielentilassa on lähes mahdotonta asettua toisen asemaan, mutta en pitäisi miestä tässä tilanteessa raiskaajana. Hän on ehkä loukannut naista, toiminut sopimattomasti mutta siihen se jää. Jos asia menee oikeuteen ja sopivaa rangaistusta ajatellaan, mielestäni olosuhteet huomioiden sovittelumenettely olisi paikallaan. Näin myös nainen voisi perehtyä omaan toiimintaansa ja saada käsityksen siitä, minkä olettamusten pohjalta mies toimi.

Pidän syytöstä senkin puolesta vääränä, että samalla rikosnimikkeellä kulkee tapauksia, joissa esiintyy pakottamista, fyysistä ja henkistä väkivaltaa, ruumiinvammoja, ehkä kättä pidempää, salakuvausta ja materiaalin levittämistä, nöyryyttämistä, useampi tekijä ja jopa uhri valittu satunnaisesti, oltu väkisin yhdynnässä, levitetty tietoisesti seksiteitse tarttuvia tauteja... you name it.

Tämä eroaa melko paljon siitä, että on tavattu laivalla, on synkannut, suudeltu, tanssittu, menty yhteisymmärryksessä sänkyyn, riisuttu vaatteet ja kömmitty sylikkäin peiton alle.
1lpo
Neuvoja-Jack
Viestit: 586
Liittynyt: Su Marras 14, 2021 2:48 pm

Re: Raiskaus, vaiko "Raiskaus" Baltic Princessillä helmikuussa 2020

Viesti Kirjoittaja 1lpo »

^^ Olen samaa mieltä kanssasi monesta asiasta. Itsekin olen näissä tapauksissa painottanut myös naisen vastuuta. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että varsinkaan päihteissä ei kannata lähteä nukkumaan vieraan miehen viereen tai jatkoille. Ensin pitäisi tutustua että riskit minimoituu.

Tuohon yhteen kohtaan haluan puuttua. Tässä tapauksessa nainen on selvästi sanonut ettei halua seksiä, sen pitää riittää. Mies on myös asian tajunnut kun on aloittanut epäsopivan koskettelun vasta kun on kiehnätty ja nukahdettu, eli kun on uhri on ollut tiedottomassa tilassa. On myös suuri ero että laittaako käden pillulle alushousujen päälle, tarkastellen naisen reaktiota, kun työntää kysymättä ja toisen nukkuessa sormet sisään sinne.
Sikakoira: "Välillä on melkein itkua tihrustettu aamukuudelta kun on tullut väsy vastaan"
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1652
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Raiskaus, vaiko "Raiskaus" Baltic Princessillä helmikuussa 2020

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

1lpo kirjoitti: To Joulu 21, 2023 4:33 pm On myös suuri ero että laittaako käden pillulle alushousujen päälle, tarkastellen naisen reaktiota, kun työntää kysymättä ja toisen nukkuessa sormet sisään sinne.
Niin on. Ja myös sillä on suuri ero, että onko mies täysin valveilla ollessaan alkanut määrätietoisesti seksihommiin, vai humalaa pois nukkuessa puolunisena alkanut touhuilla. Lain näkökulmasta tosin ei eroa ole.

Oli munkin kädet aikanaan öisin aika usein ex-vaimon perseellä ja joskus jopa olin mennyt pidemmällekin, muistamatta aamulla asiaa lainkaan. Eikä ole harvinaista tuollainen, mitä olen muiden kanssa asiasta puhunut.

Tuskin täällä kukaan on sitä mieltä, että olisi lain mukaan sallittua työntää ilman suostumusta sormet pipariin. Siinä mielessä hiukan turhaa vaahtoamista täällä.
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
1lpo
Neuvoja-Jack
Viestit: 586
Liittynyt: Su Marras 14, 2021 2:48 pm

Re: Raiskaus, vaiko "Raiskaus" Baltic Princessillä helmikuussa 2020

Viesti Kirjoittaja 1lpo »

Hank Voight kirjoitti: To Joulu 21, 2023 4:46 pm
1lpo kirjoitti: To Joulu 21, 2023 4:33 pm On myös suuri ero että laittaako käden pillulle alushousujen päälle, tarkastellen naisen reaktiota, kun työntää kysymättä ja toisen nukkuessa sormet sisään sinne.
Niin on. Ja myös sillä on suuri ero, että onko mies täysin valveilla ollessaan alkanut määrätietoisesti seksihommiin, vai humalaa pois nukkuessa puolunisena alkanut touhuilla. Lain näkökulmasta tosin ei eroa ole.

Oli munkin kädet aikanaan öisin aika usein ex-vaimon perseellä ja joskus jopa olin mennyt pidemmällekin, muistamatta aamulla asiaa lainkaan. Eikä ole harvinaista tuollainen, mitä olen muiden kanssa asiasta puhunut.

Tuskin täällä kukaan on sitä mieltä, että olisi lain mukaan sallittua työntää ilman suostumusta sormet pipariin. Siinä mielessä hiukan turhaa vaahtoamista täällä.
Missä vaiheessa olen vaahdonnut että joku olisi sanonut tuon olevan sallittua ? Ja ok, turha vaahdota, ei siinä sitten kai mitään jos tässä nyt kävikin niin että mies vain nukkui humalaansa ja unissaan sormet meni pilluun. Tästähän saisit hienon ennakkotapauksen, seuraavaksi sitten mulkulla sisään työntyminen voidaan selittää unissakävelyllä. Jos tällä miehellä olisi tuo seksisairaus mikä linkattiin niin lääkärintodistuksella ei olisi varmaan tullut tuomiota tai ainakaan noin "isoa".
Tuo on myös omaa otantaasi. Minä en ole kuullut että kenelläkään olisi menny sormi pilluun unissaan. Ei ole itselläkään, perseelle, tisseille ja kummulle kyllä.

Mut joo ei vaahdota liikaa, ehkä tää oli sellanen "nukuin känniä pois, sormet meni unissaan ja vahingossa pilluun, en ole raiskaaja" keissi. Nyt haisee vähän että intetään inttämisen ilosta.
Sikakoira: "Välillä on melkein itkua tihrustettu aamukuudelta kun on tullut väsy vastaan"
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1652
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Raiskaus, vaiko "Raiskaus" Baltic Princessillä helmikuussa 2020

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

1lpo kirjoitti: To Joulu 21, 2023 5:17 pm Missä vaiheessa olen vaahdonnut että joku olisi sanonut tuon olevan sallittua ?
No höh. Mainitsin täällä vaahdottavan, en sinun vaahtoavan. Viittasin siis muutamaan muuhun, en sinuun.
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
Ei mitään hajua
Martin Beck
Viestit: 835
Liittynyt: Ma Marras 21, 2022 12:01 am

Re: Raiskaus, vaiko "Raiskaus" Baltic Princessillä helmikuussa 2020

Viesti Kirjoittaja Ei mitään hajua »

Sipi kirjoitti: To Joulu 21, 2023 4:24 pm Emme voi arvottaa sitä, miten kukin asiat kokee. Kuitenkin 45-vuotiaana naisena minulle herää joitain kysymyksiä. En ota kantaa lakiin, se ei ole alaani. Silti voin kertoa, mitä itse ajattelen asiasta.

...

Tämä eroaa melko paljon siitä, että on tavattu laivalla, on synkannut, suudeltu, tanssittu, menty yhteisymmärryksessä sänkyyn, riisuttu vaatteet ja kömmitty sylikkäin peiton alle.
Hienoa Sipi, tämä oli erinomainen kommentti asiaan.
1lpo
Neuvoja-Jack
Viestit: 586
Liittynyt: Su Marras 14, 2021 2:48 pm

Re: Raiskaus, vaiko "Raiskaus" Baltic Princessillä helmikuussa 2020

Viesti Kirjoittaja 1lpo »

Hank Voight kirjoitti: To Joulu 21, 2023 5:36 pm
1lpo kirjoitti: To Joulu 21, 2023 5:17 pm Missä vaiheessa olen vaahdonnut että joku olisi sanonut tuon olevan sallittua ?
No höh. Mainitsin täällä vaahdottavan, en sinun vaahtoavan. Viittasin siis muutamaan muuhun, en sinuun.
Sori, kuinka onnistuin ymmärtämään ihan väärin. My bad
Sikakoira: "Välillä on melkein itkua tihrustettu aamukuudelta kun on tullut väsy vastaan"
JekkuEsko
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: La Marras 04, 2023 1:30 am

Re: Raiskaus, vaiko "Raiskaus" Baltic Princessillä?!

Viesti Kirjoittaja JekkuEsko »

Rotteni kirjoitti: Ke Joulu 20, 2023 10:34 pm 15206505.jpg

Ihan vaikka tää tuli imuriin!

En missään tapauksessa puolusta raiskaajia,
Mut voi olla jokin muukin syy!
Aattelin et aiheutan keskusteluu, mut ei, täältä tulee, samantien päällikkö tulee ainolla oikealla mielipiteellä, kuten oikee suora otsaluuhun, ja homma taputeltu!
Ihana ihimen oot! 😘

Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-

Mä oon kova kourija yöllä.Itse en tarvitse edes alkoa tähän. Vaimo ei onneksi ota hernettä nenään öisistä rakkauden osoituksista. Ja mitään muistikuvaa ei aamulla ole.
multsi
Sabrina Duncan
Viestit: 374
Liittynyt: Ti Touko 08, 2012 5:11 pm

Re: Raiskaus, vaiko "Raiskaus" Baltic Princessillä helmikuussa 2020

Viesti Kirjoittaja multsi »

Olen tullut viime vuosien raiskausuutisointien perusteella siihen lopputulokseen, että raiskaus on myös äärimmäisen helppo lavastaa, jos haluaisi vaikka rahastaa tai yleisesti aiheuttaa paskaa toiselle. Riittää, että raahaat jonkun äijän baarista kotiin, lähdet sieltä aamuyöllä ja soitat hätäkeskukseen heti perään tekoitkuisena ja lähetät kavereillesi viestin, että "mut on juuri raiskattu". Päälle käyt vielä ottamassa pari tuntia terapiaa, niin siinä onkin jo sellainen näyttöpaletti oikeudelle, ettei tuomiota voi jättää antamatta. Nykymaailmassa alkaa ymmärtämään Axlin kamerapuuhia aivan eri valossa.
Vastaa Viestiin