Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
skoune
Martin Riggs
Viestit: 603
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoune »

Vanhakansa kirjoitti: Pe Helmi 16, 2024 9:39 pm
vanhavakanssi kirjoitti: Pe Helmi 16, 2024 8:29 pm Piia oli lintsannut 9-luokalla koulusta jos ymmärsin oikein, niin melko paljon? Johtuiko se kiusaajista vai jostain muusta?
Tämä väite luultavasti perustuu vain mun kirjoituksiin ja muistikuvat tältä osin ovat melko hataria. Jossain vaiheessa olen asiasta täällä palstalla kirjoittanut. Mutta siis muistelen, ettei Piia juurikaan koulussa yläasteella näkynyt (kun olin itse seiskalla ja Piia ysillä) ja kun jossain välissä keväällä hänet näin, ajattelin että vieläkö toi täällä koulua käy. Mutta ei minulla tästä ole kovin selkeää muistikuvaa, voin olla väärässäkin.
Olisiko Piian poissaolot koulusta ysillä johtuneet siitä, että pikkuveli Kalle olisi sairastellut eikä lasta voitu viedä hoitoon, eikä Heikki voinut olla pois töistä, niin Piian piti jäädä kotiin hoitamaan veljeään.
vanhavakanssi
Frank Drebin
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2024 11:40 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja vanhavakanssi »

TV1 klo 15.50 toki helluntailaisista, mutta kuitenkin.
Pohjosenvalunut
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 118
Liittynyt: Ti Syys 12, 2023 8:39 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pohjosenvalunut »

∆∆∆ kauheita tapauksia. Pohjoisessa oli paljon Lestadiolaisia, koulukavereina, työkavereita jne. En voi mitään pahaa heistä sanoa. N.100000 jäsentä niin toki löytyy kaikkea. Itse vaan näen että tuossa kuin Piiankaan tapauksessa uskonto ei todista syyllisyyttä tai syyttömyyttä.

Se edellinen vkl, onko tietoa miten Piian sen vietti?

"Kaukosäädin riita on päälle liimattu. " Tuo nyt on joitain kertoja ilmennyt. Mikä siinä on vaikea niellä tai miten ulos menoon johtava riita pitäisi kertoa?

Ysiluokasta, tietysti yhden seiskaluokkalaisen muistikuva voi olla paikallaan tai sitten ei. Enemmän tai vähemmän. Ehkä jos olisi läheinen, ihastus tai jota pelkäisi huomaisi asian paremmin. Tietysti myös poissaoloihin on suht helppo miettiä syitä. Teini-ikä, kiusaaminen, sairastumiset, lapsen hoitaminen ja lisään vielä seurustelu, eli kotona luultiin menevän kouluun mutta menikin jonnekkin muualle.
Ross Sullivan
Vic Mackey
Viestit: 1916
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Pohjosenvalunut kirjoitti: La Helmi 17, 2024 4:58 pm ∆∆∆ kauheita tapauksia. Pohjoisessa oli paljon Lestadiolaisia, koulukavereina, työkavereita jne. En voi mitään pahaa heistä sanoa. N.100000 jäsentä niin toki löytyy kaikkea. Itse vaan näen että tuossa kuin Piiankaan tapauksessa uskonto ei todista syyllisyyttä tai syyttömyyttä.

Se edellinen vkl, onko tietoa miten Piian sen vietti?

"Kaukosäädin riita on päälle liimattu. " Tuo nyt on joitain kertoja ilmennyt. Mikä siinä on vaikea niellä tai miten ulos menoon johtava riita pitäisi kertoa?

Ysiluokasta, tietysti yhden seiskaluokkalaisen muistikuva voi olla paikallaan tai sitten ei. Enemmän tai vähemmän. Ehkä jos olisi läheinen, ihastus tai jota pelkäisi huomaisi asian paremmin. Tietysti myös poissaoloihin on suht helppo miettiä syitä. Teini-ikä, kiusaaminen, sairastumiset, lapsen hoitaminen ja lisään vielä seurustelu, eli kotona luultiin menevän kouluun mutta menikin jonnekkin muualle.
Typerää olkiukkokirjoittelua. Ikään kuin joku väittäisi, että uskonto todistaisi syyllisyyden tai syyttömyyden. Tapausta on mietittävä kokonaisuutena ja mahdollisia vaihtoehtoisia selityksiä myös.

"Mikä siinä on vaikea niellä tai miten ulos menoon johtava riita pitäisi kertoa?" Ilmeisesti Piialla ei ole ollut tapana A) olla poissa ilmoittamatta kotoaan ja B) lähteä riidan seurauksena omille teilleen.
Hapetan kyttätyyliin
Pohjosenvalunut
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 118
Liittynyt: Ti Syys 12, 2023 8:39 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pohjosenvalunut »

Kiitos. Tuo selvensi.
Ross Sullivan
Vic Mackey
Viestit: 1916
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Ja siis ei minulla ole tavallisia uskovaisia vastaan mitään. En kuitenkaan pidä esim. lessuja tai jehovia lähtökohtaisesti tavallisina uskovaisina. Toki heidän joukossaan on kaikenlaisia tyyppejä, mutta lähtökohtaisesti katson lahkotouhuilla olevan kielteinen vaikutus ihmisen toimintaan.

Sitten vielä sekin, että Ristikankareen tapauksessa uskontotouhut eivät mielestäni ole mitenkään erityisesti keskiössä. Vaikka esim. Heikki olisi aina ollut ateisti, niin silti veikkaukseni on se, että Piia ei ole tapahtumailtana kotoaan poistunut väitetyllä tavalla. On spekuloitu olisiko Piian tapauksessa myös ollut kyse esim. seksuaalisesta hyväksikäytöstä, niin siihen liittyen tuli mieleeni Seppo Tervon keissi, josta enemmän edellä ketjussa.
Hapetan kyttätyyliin
Puliveivari
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: La Heinä 17, 2021 1:35 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Puliveivari »

Ihmeellistä minusta se ettei Heikkiä kiinnosta poliisin aktiivisuus katoamisen selvittämiseksi. Itse ainakin, tosin jo aikuiseksi kasvaneen tyttären isänä, olisin todella kiitollinen että poliisi vähäisistä resursseistaan huolimatta jaksaa jatkaa vaikeaa tutkintaa.
skoune
Martin Riggs
Viestit: 603
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoune »

Ross Sullivan kirjoitti: La Helmi 17, 2024 7:14 pm Ja siis ei minulla ole tavallisia uskovaisia vastaan mitään. En kuitenkaan pidä esim. lessuja tai jehovia lähtökohtaisesti tavallisina uskovaisina. Toki heidän joukossaan on kaikenlaisia tyyppejä, mutta lähtökohtaisesti katson lahkotouhuilla olevan kielteinen vaikutus ihmisen toimintaan.

Sitten vielä sekin, että Ristikankareen tapauksessa uskontotouhut eivät mielestäni ole mitenkään erityisesti keskiössä. Vaikka esim. Heikki olisi aina ollut ateisti, niin silti veikkaukseni on se, että Piia ei ole tapahtumailtana kotoaan poistunut väitetyllä tavalla. On spekuloitu olisiko Piian tapauksessa myös ollut kyse esim. seksuaalisesta hyväksikäytöstä, niin siihen liittyen tuli mieleeni Seppo Tervon keissi, josta enemmän edellä ketjussa.
Tässä on jehiksistä pari ruotsinkielistä linkkiä. Aika karmeita juttuja noissa Boråsinkin ;) jehispiireissä on ollut..

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/ ... valdtakter
https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjourn ... s-vittnen/
Salomonin Tuoma
Harjunpää
Viestit: 333
Liittynyt: To Elo 09, 2018 9:03 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Salomonin Tuoma »

Puliveivari kirjoitti: La Helmi 17, 2024 8:22 pm Ihmeellistä minusta se ettei Heikkiä kiinnosta poliisin aktiivisuus katoamisen selvittämiseksi. Itse ainakin, tosin jo aikuiseksi kasvaneen tyttären isänä, olisin todella kiitollinen että poliisi vähäisistä resursseistaan huolimatta jaksaa jatkaa vaikeaa tutkintaa.
Ei sen ihmeellisempää kuin Sunnuntaina kokouksessa hämmästely että missäs se meidä likka. Se on ollut ystäperheellekin hiukan ihmeellistä.
Mariangel
Martin Riggs
Viestit: 600
Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 2:00 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

Tuo on kiinnostavaa, että jehovat ovat kirjanneet juttuja ylös. Niitä vaan penkomaan!

En usko insestistä tm. olleen kyse. Jokin asia on silti saattanut hermostuttaa Piian veljen/isän/isoisän, (jota appiukoksi tituleerataan jostain syystä, korjatkaa jos olen väärässä).

Tuo kaukosäädin on saanut ison huomion. En ymmärrä, miksi ja missä vaiheessa se olisi tullut esiin. Yhtä kaukosäädintä ikäänkuin jankutetaan vuosikymmenestä toiseen.

Pitäisikö sitten seuraavassa aallossa kysyä jo naapurilta, että...
aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

^
Piian aidin, Gunillan, isa on Piian isoisa ja samaan aikaan myos Heikin appiukko.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Ross Sullivan
Vic Mackey
Viestit: 1916
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Mariangel kirjoitti: Su Helmi 18, 2024 2:33 am Tuo on kiinnostavaa, että jehovat ovat kirjanneet juttuja ylös. Niitä vaan penkomaan!

En usko insestistä tm. olleen kyse. Jokin asia on silti saattanut hermostuttaa Piian veljen/isän/isoisän, (jota appiukoksi tituleerataan jostain syystä, korjatkaa jos olen väärässä).

Tuo kaukosäädin on saanut ison huomion. En ymmärrä, miksi ja missä vaiheessa se olisi tullut esiin. Yhtä kaukosäädintä ikäänkuin jankutetaan vuosikymmenestä toiseen.

Pitäisikö sitten seuraavassa aallossa kysyä jo naapurilta, että...
Kyse ei käsittääkseni ole kaukosäätimestä, vaan epäuskottavan kuuloisesta tarinasta.

Ilmeisesti Piialla ei ole ollut tapana A) olla poissa ilmoittamatta kotoaan ja B) lähteä riidan seurauksena omille teilleen. Nyt siis olisi (muka) tapahtunut A ja B ja sitten vielä päälle sieppaus. Mielestäni epätodennäköisempää kuin kuoleminen perheväkivallan seurauksena ("vahingossa").
Hapetan kyttätyyliin
Carelin
Rico Tubbs
Viestit: 1260
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 8:37 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Carelin »

Juuri noin kuten Ross Sullivan sen toteaa. Ei tarvita salaliittoteorioita, kuten ei yleensäkään näissä keisseissä. Syyllinen on poikkeuksetta hyvin läheinen.
vanhavakanssi
Frank Drebin
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2024 11:40 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja vanhavakanssi »

Nikki Seiskari on näistä kirjoittanut useaan otteeseen esim. sivulla 242 ja hakutoiminnolla lisää.
Mariangel
Martin Riggs
Viestit: 600
Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 2:00 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

Juu, olen tietoinen tämän isoisän olleen Heikin appiukko. Kunhan ihmettelen, miksi on Piian isä, Piian veli, Piian äiti, ja Heikin appiukko. Että miksei ole Piian vaari tm. Sillä ei varmaan ole merkitystä kuitenkaan.

Miksei riidan aihe olisi 'riita tv-kanavan valinnasta'? Kaukosäädin on fyysinen asia. Onko riitakin siis äitynyt fyysiseksi..

Se Piian kipsattu/paketissa ollut käsi myös askarruttaa. Kyllähän aina sattuu ja tapahtuu, mutta toisissa perheissä näköjään enemmän kuin toisissa.
Vastaa Viestiin