Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolema oli mm. törkeä kuolemantuottamus - 7 v 9 kk ja 3 v 7 kk vankeutta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
-suokuokkajajussi
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Su Tammi 30, 2011 1:02 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja -suokuokkajajussi »

Tänä iltana Rikospaikka ohjelmassa Joensuun epäilty lapsisurma.
Sfo
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Syys 13, 2010 12:49 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Sfo »

Haisunäätä kirjoitti: Ti Helmi 20, 2024 2:11 pm
Maxgyver kirjoitti: Ti Helmi 20, 2024 1:54 pm
Sfo kirjoitti: Ti Helmi 20, 2024 1:42 pm

Mikset jäbä koskaan puolustanut pikku Miloa?
Mikset koskaan pitänyt huolta hänen turvallisuudestaan tai mennyt kertomaan faktoja oikeuteen?

Täällä lässytät murha.infossa kuinka tiedät kaikesta kaiken ja naureskelet sille, että ihmiset ovat järkyttyneitä ja yrittävät käsittää tilanteen. He eivät olleet paikan päällä, ja nauru on viimeinen termi minkä kirjoittaminen tulisi heille edes mieleen.

Mutta sulla onnistuu päivän naurut.

Sähän oot varsinainen tapaus.
Narkkaatko säkin?
Noh niinkuin olen aiemmin sanonut niin ei ole ollut mitään tietoa miksi älyäisi puolustaa. Myöskään minulla ei ole mitään oikeuskelpoista koska kaikki minun tiedot ovat ajalta tapahtuman jälkeen.

Ja minusta se on hieman huvittavaa että täällä puhutaan kolmen sukupolven yhteisistä huumebisneksistä ja ajatellaan ties mitä hullua. Eihän niin hulluille asioille voi kun nauraa mitä täällä osa keksii.

Eikös se täällä ihan totena lue että koko suku narkkaa?
Tosin ikävä tuottaa pettymys mutta ei pidä paikkaansa. En siis narkkaa.
Nyt ihan oikeasti ihmiset!
Ymmärtäkää että noi teidän sukulaisten haukkumiset menee kunnialoukkauksiin. Heillä on työpaikat ja oma elämä ja tollaiset narkomaani puheet vaikuttaa niihinkin.
Jotain rajaa!
Ei olisi ensimmäinen kerta kun some keskuteluista ja haukuista tehtäisiin rikosilmoitus.
Mikäs pelle sinä olet?
Täällä puhutaan narkkaripaskiaisista jotka tappoivat pienen viattoman 4-vuotiaan.
Ja SINÄ KEHTAAT LÄSSYTTÄÄ JOSTAIN KUNNIANLOUKKAUKSISTA.
Nyt vittu hoitoon siitä.
Helunaa
Nikke Knakkertton
Viestit: 169
Liittynyt: La Marras 18, 2023 11:13 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Helunaa »

A Better Tomorrow kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:05 am
Helunaa kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 9:36 am Pidetäänhän huoli jookos, että tämä asia ei unohdu edes tuomioiden julkistamisen jälkeen ja mahdollisen hovioikeuden jälkeen?

Vilja Eerikan tapaus "unohtui" kun aikaa kului kunnes taas tuli tällainen kamala kidutuskuolema lapselle. Taistellaan tän asian puolesta, ettei tulis enää yhtäkään näin järkyttävää kohtaloa kenellekään pienelle ihmisen alulle 🥺
Just näin! Olen tässä kirjoitellut päättäjille ja ollut yhteydessä mediaan, että nostaisivat vielä enemmän lastensuojelun aihetta esille. Tätä täytyy jatkaa tulevaisuudessakin. Ja tietysti se kaikki, mitä voidaan yksilöinä tehdä arjessa.
Mie kanssa tutulle kansanedustajalle laitoin viestii. Mut kuulemma on tulossa lastensuojeluun lakimuutoksia ja rikoslakia haluaisi oikeusministeri muuttaa kovemmaksi.
Balance
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Syys 23, 2020 9:50 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Balance »

Täytyy olla trolli tai todella sekaisin että jauhaa kunnianloukkauksesta tässä tapauksessa.
Kaksi nistiä on BRUTAALISTI murhannut PUOLUSTUSKYVYTTÖMÄN 4- vuotiaan pienen lapsen! Missä oli Milon kunnia? Olisit mennyt pelastamaan nistien kynsistä lapsen jos kerran heidän kunnia sinua huolettaa.

Mitenhän tuo tutkinta on ollut noin onnetonta että noita ei ole saatu tunnustamaan. Pitäisi Amerikan malliin laittaa koppiin kuulustelijan kanssa päiväksi joka istuu hiljaa ja välillä kaivelee tietoa ja vaatii tunnustusta. Voisi myös koittaa vaihtoehtoisesti moppitunnustusta. 100- asteista höyryö iholle, kysely. Jos ei puhu, höyryä lisätään.
Synnyttäjä sanoo häkepuhelussa että joskus yhdeltä lasta katsottu mutta sitten kuitenkaan ei ole koko yönä. Valehdelleet molemmat siellä minkä ehtii. Siitä kai kukaan ei enää ole eriä mieltä etteikö synnyttäjä olisi ihan tasan yhtä osallinen kidutusmurhaan.
Paitsi tietenkin muusaa hanakasti puolustava veli mutta se onkin ihan toinen juttu se.
Lapselle olisi päivällä pitänyt soittaa ambulanssi joten todella turhauttavaa lukea niitä kommentteja onko muusa nähnyt paidan alle polttojälkiä jne.. Lapsi on ollut todella tuskainen jo päivällä ja mistäpä sitä tietää onko siihen itkuun mennyt hermot ja hakattu pientä yötä kohden vielä lisää :cry:
sivusta_seuraaja
Martin Beck
Viestit: 777
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 11:20 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja sivusta_seuraaja »

Sarjo kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 9:46 am


Kyllähän nyt jokainen tuon tietää.

Pointtini oli, määrätäänkö niin paljon, että niistä riittää varastettavaksi säännöllisesti myyntiin sekä omaan käyttöön, eli aika paljon? Jos lääkäri on arvioinut, että potilas ottaa kaksi pilleriä päivässä kahden kuukauden ajan, niin uutta reseptiä ei saa ennenaikaisesti.
Ja mummo ei muka huomannut mitään? En usko.
No ei tunnu tietävän. Kysyit roppakaupalla. Vastasin roppakaupalla. Jos tarpeeksi viisastelee niin niillä on ero.
Kyllä niitä voidaan määrätä useamman kuukauden ajaksi.
lukutoukka
Christopher Lorenzo
Viestit: 1594
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 3:02 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

En ole huumetesteissä käynyt, enkä toivottavasti niihin joudu. Voin kuvitella, että joku jonain yksittäisenä kertana saattaa onnistua huijaamaan. Kun niitä tehdään säännöllisesti huumeriippuvaiselle henkilölle, siinä tulee vastaan jo huumeissa olevan ihmisen toimintakyky, kuin myös hoitohenkilökunnan taito nähdä nämä temput.
catlover
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: La Helmi 17, 2024 11:08 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja catlover »

Ihmettelijänä kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:13 am
Babehen kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 9:56 am Minusta on jotenkin vielä karumpaa että äiti ei ole ollut huumeissa tässä tilanteessa vaan täysissä ymmärryksessä, eikä siltikään ole lasta sairaalaan hommanut. Onko yksinkertainen niinkuin Touko Tarkki ettei oontajunu että lapsi kuolee vai mistä johtuu ettei lasta oo sairaalaan viety? Ja jos lapsi on ollut päivällä hereillä jota myös epäilen niin miten eioo sanonut että sattuu jos palovammat ollut paidan alla piilossa. Luulen että lapsi ollut jo tossa vaiheessa tajuton kun äiti tullut asioilta.. liian paljon epäkohtia noitten paskojen kertomuksissa. Mietin myös että voiko olla että isäpuoli on ollut niin sekasin ettei oikeesti muista mitä lapselle teki :x
Kun kirjoitit tuosta onko lapsi ollut päivällä hereillä aloin pohtimaan onko Muusa luullut että Sebu on antanut Milolle unilääkettä, koska on nukkunut päivällä. Siksi googlaus muistaakseni klo 17 aikaan "annoin lapselle unilääkettä", jos selviäisi onko se vaarallista.
Tässä minun pohdinnassa voi olla paljon ristiriitaisuutta kun äkkiseltään tuli tällainen vain mieleen...
Hätäpuhelu keskustelun taustalta kuuluu Muusan ääni kun vakuuttaa äidilleen " annoin särkylääkettä, en mitään muuta, en mitään muuta!" eli tämä mummokin kysellyt mitä Milolle annettu!
QwertyKeyboard
Agentti Scully
Viestit: 657
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

sivusta_seuraaja kirjoitti: Ti Helmi 20, 2024 11:11 pm Oletko lukenut heidän välistään viestintää yhtään?
Epäilen ettei tuossa puolessa vuodessa ole opittu noin hyvää kirjoitustaitoa.
Lienetköhän kyennyt miettimään sitä, että puhelimella tehdyt viestit eivät kerro kirjoitustaidosta juuri mitään. Esimerkiksi tuttuni jolla on lukiossa äidinkieli kymppi ja keskiarvo 9,5 whatsApp viestit ovat tälläisiä:

mutta oli vielä toivekas et se palaq

oon siellä vähän klo 15 jälkee

Fak no, mä missasin mun bussin ja nyt oon stuck keskellä ei mitään 😫
Sarjo
Lauri Hanhivaara
Viestit: 137
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2021 3:14 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Sarjo »

sivusta_seuraaja kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:43 am
Sarjo kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 9:46 am


Kyllähän nyt jokainen tuon tietää.

Pointtini oli, määrätäänkö niin paljon, että niistä riittää varastettavaksi säännöllisesti myyntiin sekä omaan käyttöön, eli aika paljon? Jos lääkäri on arvioinut, että potilas ottaa kaksi pilleriä päivässä kahden kuukauden ajan, niin uutta reseptiä ei saa ennenaikaisesti.
Ja mummo ei muka huomannut mitään? En usko.
No ei tunnu tietävän. Kysyit roppakaupalla. Vastasin roppakaupalla. Jos tarpeeksi viisastelee niin niillä on ero.
Kyllä niitä voidaan määrätä useamman kuukauden ajaksi.
Ikävää jos haluat viisastella. Minä en.

Edelleen. Jos lääkettä määrätään useamman kuukauden ajaksi, lääkäri arvioi, että sille on tarvetta. Jolloin mummo olisi ihan itse tarvinnut ne lääkkeet.
Ei kai kukaan lääkäri kirjoita vähän ylimääräistä sen varalle, että joku niitä kotoa pöllii.
vipeltäjä
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Kesä 14, 2023 11:36 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja vipeltäjä »

catlover kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:46 am
Ihmettelijänä kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:13 am
Babehen kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 9:56 am Minusta on jotenkin vielä karumpaa että äiti ei ole ollut huumeissa tässä tilanteessa vaan täysissä ymmärryksessä, eikä siltikään ole lasta sairaalaan hommanut. Onko yksinkertainen niinkuin Touko Tarkki ettei oontajunu että lapsi kuolee vai mistä johtuu ettei lasta oo sairaalaan viety? Ja jos lapsi on ollut päivällä hereillä jota myös epäilen niin miten eioo sanonut että sattuu jos palovammat ollut paidan alla piilossa. Luulen että lapsi ollut jo tossa vaiheessa tajuton kun äiti tullut asioilta.. liian paljon epäkohtia noitten paskojen kertomuksissa. Mietin myös että voiko olla että isäpuoli on ollut niin sekasin ettei oikeesti muista mitä lapselle teki :x
Kun kirjoitit tuosta onko lapsi ollut päivällä hereillä aloin pohtimaan onko Muusa luullut että Sebu on antanut Milolle unilääkettä, koska on nukkunut päivällä. Siksi googlaus muistaakseni klo 17 aikaan "annoin lapselle unilääkettä", jos selviäisi onko se vaarallista.
Tässä minun pohdinnassa voi olla paljon ristiriitaisuutta kun äkkiseltään tuli tällainen vain mieleen...
Hätäpuhelu keskustelun taustalta kuuluu Muusan ääni kun vakuuttaa äidilleen " annoin särkylääkettä, en mitään muuta, en mitään muuta!" eli tämä mummokin kysellyt mitä Milolle annettu!
Tässä itsellä tuli mieleen, et oisko Muusa pelästynyt et Milo saanut heidän lääkkeitä tai huumeita suuhunsa tai et Sebu ois niitä antanut? Ja mahdollisesti äidiltään aikaisemmin kysynyt et voiko, jotain lääkettä antaa Milolle.
Villasukat
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2024 1:53 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Villasukat »

Tässä jälleen faktatietoa:

"Opioidit lamaavat hengitystä."


https://helda.helsinki.fi/server/api/co ... 5b/content


Eli kyseinen oksikodoni, kauppanimi Oxycontin, lamaa hengitystä. Muusan sanoessa, en antanut mitään muuta kuin särkylääkettä, tulee mieleen, että onko sittenkin kipuun annettu oksikodonia, joka siis lamaa hengitystä. Sitä heillä kuitenkin todistettavasti on kämpässä ollut!

Onko yhteys tähän palovamma-asiantuntijan spekulointiin :

"Palovamma-asiantuntija ei kuitenkaan usko, että palovamma olisi pääasiallinen syy lapsen kuolemaan. Hän spekuloi, olisiko myös jonkinlainen ”tukahdutus” voinut vaikuttaa kuolemaan". Lähde yle:n jutusta 12.2.24

Tässä vaiheessa tuon lausuman osuus on vielä spekulointia ja tämä juttu on uutisoitu
12.2. 8:50
Päivitetty 12.2. 14:51.
Lähde yle:n jutusta 12.2.24

Laboratoriokokeet on kuitenkin otettu.
mrreferee
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: To Heinä 08, 2021 12:56 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja mrreferee »

Sarjo kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:54 am Edelleen. Jos lääkettä määrätään useamman kuukauden ajaksi, lääkäri arvioi, että sille on tarvetta. Jolloin mummo olisi ihan itse tarvinnut ne lääkkeet.
Ei kai kukaan lääkäri kirjoita vähän ylimääräistä sen varalle, että joku niitä kotoa pöllii.
Oman kokemukseni mukaan nimenomaan näin. Eli jos lääkettä määrätään pitkälle aikavälille ja säännöllisesti otettavaksi, niin määrä ja kulutus lasketaan ihan tarkkaan, eikä lääkettä saa haettua lisää, ennen kuin tuo laskennallinen kulutus on täyttynyt. Toki näissä voi olla keinoja huijata, ehkä?

Lyhyelle aikavälille määrättyä lääkettä voi taas saada aivan liikaa. Ainakin itse sain erään vamman yhteydessä kovemman luokan särkylääkettä "pakettikaupalla", mutta tarvetta sille oli lopulta vain muutaman kapselin verran.
Avatar
K9Wifey
Martin Beck
Viestit: 763
Liittynyt: Pe Loka 02, 2020 11:20 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

sivusta_seuraaja kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:43 am No ei tunnu tietävän. Kysyit roppakaupalla. Vastasin roppakaupalla. Jos tarpeeksi viisastelee niin niillä on ero.
Kyllä niitä voidaan määrätä useamman kuukauden ajaksi.
No voidaanhan niitä määrätä toki, mut ainakin itsellä se, et kolmiolääkkeitä saa apteekista kerralla vain kk annoksen... Ja sekin tietty eri juddu, et onko pakkauksessa 10 x 10 liuskaa vai 30 tablettia.

Tuo oxy on mulle (onneksi) ihan tuntematon _lääke_ mut jos vaikka tuosta 10 liuskan pakkauksesta pari katoaa nii huomaisko sitä ees. Tai jos tää Mjyysä on ollut niin 'avulias, et 'mie voin mummukka irroittaa sulle nuo kapselit valmiiksi purkkiin' (jos ovat listassa)... Ja korvaa sit jollain samannäköisellä 'kalkkitabulla'. Tai tietysti pro osaa asettaa korvaavat lääkkeet siihen listaan nii, ettei sitä foliorikkoa edes huomaa.
Eikös nuo oxyt oo esim. syöpäkivun hoitoon? Valistakaa meitä, ketkä tiedätte paremmin. Ne ovat kuitenkin pääroolissa siinä toisessa syytteessä.

Ja hyvä huomio tuo.tukahdutus/'en oo muuta antanu'/oxyt.
It's mind over matter. I don't mind and you don't matter!
sivusta_seuraaja
Martin Beck
Viestit: 777
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 11:20 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja sivusta_seuraaja »

Sarjo kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:54 am Ikävää jos haluat viisastella. Minä en.

Edelleen. Jos lääkettä määrätään useamman kuukauden ajaksi, lääkäri arvioi, että sille on tarvetta. Jolloin mummo olisi ihan itse tarvinnut ne lääkkeet.
Ei kai kukaan lääkäri kirjoita vähän ylimääräistä sen varalle, että joku niitä kotoa pöllii.
Roppakaupalla kysyt, vastataan roppakaupalla. Haluat lisää selvitystä toistamiseen.
Oikeastaan, ota itse selvää, jos vastaus ei kelpaa.
Tuskin lääkäri määrää sen vuoksi, että joku myy niitä tai olettaa, että joku varastaa. *huoh*
:mrgreen:
Ei ole tarpeen viisastella. Eli kyllä niitä määrätään esim. vuoden annos, jos on kovia kipuja ja katsotaan, että ihminen tarvitsee
lääkettä, eikä olotilassa oleteta tapahtuvan muutosta. Lääkekattoa katsoo jotkut lääkärit, että asiakas saapi osittain ilmaiseksi lääkkeitä,
eikä tarvitse maksaa niin kovaa hintaa.
Ehkä tässä mummon tapauksessa on käynyt näin, että on ollut useampi laatikko oxya kaapissa, eikä ole huomannut. (en tiedä totuutta,
sen tietää vain mummo) Ja kyllä, on täysin moraalitonta ollut Muussi Moppi Muusalta varastaa niitä. Sen hän käsitykseni mukaan
on jo tunnustanutkin?
Paikalla
viivahattu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 02, 2023 10:10 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Muusan mummo voi myös olla jo sen verran höppänä, ettei tiedäkään mitä lääkkeitä syö vai syökö mitään. Esimerkiksi alkavaa muistisairautta sairastavaa saatetaan hoitaa vielä kotona, ja tällaisen henkilön lääkkeet pidetään lukkojen takana, etteivät itse pääsisi rouskuttelemaan niitä kuin leipää.
Vastaa Viestiin