65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2193
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Tuskinpa tutkinnanjohtaja julkisuuteen kertoo, että rikoksen mahdollisuuden kyllä sulkee pois, jos epäilyä olisi.
skoune
Neuvoja-Jack
Viestit: 583
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja skoune »

Hurjimus kirjoitti: Su Huhti 07, 2024 9:20 pm Kampaaja kaveri pistetään kylmäksi keskellä päivää ja pääkaupunkia parin tonnin takia. Eikä poliisi älyä tätä, vaikka heillä on koulutus, kokemus ja kaikki tutkimustieto käytettävissä, kun taasen täällä tämä on ymmärretty ihan mututuntumalta 🤔
Ymmärrän kyllä, että poliisilla on oma koulutuksensa, mutta en tiedä mistä kokemuksista puhut. Kuitenkin täällä "mutuijioilla" saattaa olla myös koulutusta tutkimuksiin ja kokemusta ihan monenlaista. Ja miten voit olla niin varma, että voit väittää, että poliisi on kerännyt "kaiken" tutkimustietoihinsa?
Ja mistä sinä tiedät, ettei täällä voisi olla muutakin tietoa kuin mututietoa.
Tulee mieleeni vanha sanonta "tietoa on, mutta käyttöohje puuttuu" ;)
En missään nimessä aliarvioi poliisin tutkimustyötä, mutta joskus olisi hyvä katsoa hankkimaansa tutkimustietoa niinsanotusti "out of box".
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2193
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Montako kadonnut tapausta täällä on ratkaistu infon historian aikana, yleensäkkään rikosta ?
Montakohan poliisi on tänä aikana vastaavasti selvittänyt.
Kylläkin on voinut jossain tapauksissa saada näkökulmaa tutkittavaan tapaukseen, muttei kyllä tässä tapauksessa 🤔
skoune
Neuvoja-Jack
Viestit: 583
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja skoune »

Hurjimus kirjoitti: Ke Huhti 10, 2024 5:29 pm Montako kadonnut tapausta täällä on ratkaistu infon historian aikana, yleensäkkään rikosta ?

Montakohan poliisi on tänä aikana vastaavasti selvittänyt.
Kylläkin on voinut jossain tapauksissa saada näkökulmaa tutkittavaan tapaukseen, muttei kyllä tässä tapauksessa 🤔
Eihän minfolaiset pääse mitenkään rikostapauksia ratkomaan, varsinkaan kun poliisi ei pidä minfolaisten teorioita varteenotattavina...

Ja olisi kyllä aika paha, jos ei palkkaa saava poliisi pystyisi mitään "tapausta" selvittämään. Sehän on kai heidän työtään.

Ja miksi ei vanhempien "siviilitutkijain" vuosien tutkimustuloksia arvosteta?
Onko kyseessä jokin arvovaltakysymys?
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2193
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Olen jo aiemmin kirjoittanut, että tässä ketjussa ediin tullut "tutkija" ansaitsee 10 pistettä ja papukaijamerkin👏
Valitettavasti sekään perehtyminen ei tuonut tähän vastausta.
skoune
Neuvoja-Jack
Viestit: 583
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja skoune »

Hurjimus kirjoitti: Ke Huhti 10, 2024 6:38 pm Olen jo aiemmin kirjoittanut, että tässä ketjussa ediin tullut "tutkija" ansaitsee 10 pistettä ja papukaijamerkin👏
Valitettavasti sekään perehtyminen ei tuonut tähän vastausta.
Tuolla "tutkijalla" on ollut muitakin pitkälle vietyjä "tutkimustuloksia ja teorioita",
joita poliisi tuskin on tsekannut Tutkija käytti aiemmin nikkiä skoone...
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2193
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Siis sinä kävit Italiassa asti ?
Onko nämä teoriasi osoittautuneet myöhemmin oikeaksi, uskon kyllä, että poliisissa seuraillaan tätä foorumia.🤔
skoune
Neuvoja-Jack
Viestit: 583
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja skoune »

Hurjimus kirjoitti: Ke Huhti 10, 2024 7:22 pm Siis sinä kävit Italiassa asti ?
Onko nämä teoriasi osoittautuneet myöhemmin oikeaksi, uskon kyllä, että poliisissa seuraillaan tätä foorumia.🤔
En tosiaankaan käynyt Italiassa BSa etsimässä, sillä oletan hänen muuttaneen vähän kauemmas... Italiassa kävi tietääkseni joku muu...
Jos kiinnostaa lue mun skoonena lähettämiäni muinaisia viestejä (skounen viestit eivät ole niin vakuuttavia, sillä olen kyllästynyt jakamaan helmiä ties kelle ...
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

^No ootko jakanut niitä helmiä poliisille!?

Vai käskenyt niitä katsomaan asioita "out of the box"? :mrgreen:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2193
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Minun ei ole tarvinnut kehitellä teorioita, sen sijaan olen yrittänyt vakuuttaa poliisin olleen oikeassa muutamissa kadonneet ketjuissa.
Näistä on kolme tapausta selvinnytkin siten, että vastoin enemmistönä olleiden "tutkijoiden päätelmiä" rikosta ei ole tapahtunut ainakaan heidän uskomallaan tavalla.
Kylläkin monissa katoamisissa on selkeästi rikos takana, mutten ole sinne osallistunut.
Tässäkin tapauksessa uskon poliisin olevan oikeassa, ettei sitä ole tapahtunut, jos onkin se ei ole kampaamossa tapahtunut.
Poliisi ei yleensä kerro, miten asiat on selvinneet, ellei siihen ole erityistä tarvetta. Niin tässäkin esim. että kamerat todisti P.n poistuneen ja ettei B aukaissut kampaamon ovea.
skoune
Neuvoja-Jack
Viestit: 583
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja skoune »

Hurjimus kirjoitti: Ke Huhti 10, 2024 8:27 pm Minun ei ole tarvinnut kehitellä teorioita, sen sijaan olen yrittänyt vakuuttaa poliisin olleen oikeassa muutamissa kadonneet ketjuissa.
Näistä on kolme tapausta selvinnytkin siten, että vastoin enemmistönä olleiden "tutkijoiden päätelmiä" rikosta ei ole tapahtunut ainakaan heidän uskomallaan tavalla.
Kylläkin monissa katoamisissa on selkeästi rikos takana, mutten ole sinne osallistunut.
Tässäkin tapauksessa uskon poliisin olevan oikeassa, ettei sitä ole tapahtunut, jos onkin se ei ole kampaamossa tapahtunut.
Poliisi ei yleensä kerro, miten asiat on selvinneet, ellei siihen ole erityistä tarvetta. Niin tässäkin esim. että kamerat todisti P.n poistuneen ja ettei B aukaissut kampaamon ovea.
En minäkään ole väittänyt, että Birgitta olisi kadonnut rikoksen uhrina..vaan, että hän olisi "kadonnut" itse, omista tai joistakin muista syistä... En jaksa jatkaa tätä keskustelua enää. On tuoreenpiakin tapauksia luupin alla.
Vastaa Viestiin