Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Avatar
Jasonnn
Christopher Lorenzo
Viestit: 1629
Liittynyt: To Elo 01, 2019 9:17 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »

Kaarma kirjoitti: To Huhti 25, 2024 12:57 am Varmaan ovat naiset halunneet välttyä siltä, että heistä olisi yhdessä selkeää valvontakamerakuvaa.
Ovat ehkä tulleet eri teitä ja viettäneet aikaa yhdessä vain työnsä ajan. Molemmat poistuneet laivalta omia reittejä, kenties taaempana kulkeva nainen jonkun mieshenkilön kanssa?

Ehkäpä tässä on annettu jo jonkinlaista lempeä pöydän alla, esimakua tulevista joka olikin kaukana toivotusta.
Hyvä tsägä humalassa oli kaikkea muuta, metsästys on ohi ja saalis saatu. Suunnitelmallista toimintaa, vaikea sanoa mikä on ollut lopputulos. Hytissä on todennäköisesti odottanut mies. Taaempana oleva nainen on hyvin saattanut näpytellä viestiä lähestyvästä voiton hetkestä, vieressä kulkeva nainen toivoisi kaiken olevan jo ohi. Niko on selkeästi hämmentynyt ja humalassa vähintään. Naisten työ on kohta tehty?

Olisiko Niko kadonnut, jos olisi ollut isompi? Tuskin.

Eipä tuonut tekstini tähän ketjuun juurikaan uutta, samankaltaisia näkemyksiä siis täälläkin.
Samat vibat tuosta kuvasta tulee. Edessä oleva nainen on hieman olemukseltaan jännittynyt ja tietää että kohta tapahtuu jotain pahaa tai h hetki hytissä.

Taaempana tuleva nainen taas sitten ilmoittaa tai pitää suoraa yhteyttä hyttiin mahdollisesti odottavaan henkilöön tai henkilöihin että kohta tullaan ja varmistaa taaempana ettei silminnäkijöitä ole käytävillä?

Oma veikkaus on että tuossa ollaan menossa hyttiin ja sen jälkeen Nikulle on tehty välittömästi jotain pahaa miehen tai miesten toimesta. Toinen vaihtoehto on että tuossa ollaan menossa autokannelle jossa Nikulle tehty jotain ja autolla viety laivalta pois.
Avatar
Jasonnn
Christopher Lorenzo
Viestit: 1629
Liittynyt: To Elo 01, 2019 9:17 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »

Alla on viesti joka on kirjoitettu Nikun katoamista kertovaan youtube videon kommentti osioon:

"Olin 11-vuotias kun käytiin perheen kanssa Viking Isabellalla risteilyllä vuotta tai paria myöhemmin näitä tapauksia. Illan aikana lähdin äidin ja pikkuveljen kanssa kiertelemään laivaa isän jäädessä hyttiin lepäämään. Hänellä oli tuolloin syöpäkasvain, joka painoi hänen lonkkaansa aika ajoin aiheuttaen kipua, jonka takia hän oli tempaissut särkylääkettä huiviin ja sanonut, että tulee myöhemmin ehkä perässä. Illan edetessä päädyttin äidin ja veljen kanssa yökerhoon, jossa lopulta hukkasin heidät väkijoukkoon. Se ei minua suuremmin huolestuttanut sillä taskustani löytyi sen aikainen vanha nokialainen mokkula, jonka kanssa viestittelin mm. isän kanssa kysellen tämän vointia, sekä oma hyttikortti, jonka avulla olisin voinut palata meidän hyttiin milloin vain. Mukana oli myös shortsien reisitaskullinen kolikoita, jotka kilisi, kun painelin menemään ja aattelin mennä tyhjentämään lastia tuolloin itselleni mielenkiintoisimpaan kohteeseen laivalla eli pelihuoneeseen, joka sijaitsi melkein yökerhon vieressä. Löin kolikot yhteen pelihuoneen masiinoista ja vippasin äidille lyhyesti viestin, että nähdään jossain tämän kyseisen pelihuoneen tuntumassa. Samalla kun pelailin huomasin kaakkois-aasialaisen näköisen nuoren naisen kulkemassa pitkin laivan käytävää kuin etsien jotain. Ei mennyt aikaakaan kun tämä kyseinen nainen ilmestyi taakseni ja säpsähdin kun tämä laski kätensä hartioilleni ja kysyi minulta jotain ruotsiksi. Tuolloin ruotsin kielen taitoni oli vain yksittäisten sanojen ja virkkeiden varassa, joten vaihdoin kohteliaasti kielen englantiin, jota puolestaan puhuin jo tuolloin sujuvasti. Nainen kysyi minulta nyt englanniksi, että kaipaanko seuraa ja että hänellä on paljon käteistä jos haluaisin pelata jotain. Herrasmiehenä ilmoitin, ettei suotta tarvitse, koska minulta löytyi ihan omaa rahaa. En osaa sanoa tarkalleen minkä ikäinen nainen oli, mutta hän oli minua vanhempi ja hieman pidempi ja oma arvaukseni oli, että hän oli etnisesti esim. thai tai vietnamilainen, mutta puhui selkeästi ruotsalaisella aksentilla ja hänellä oli yllään vaalea toppi sekä farkut sekä mustat pitkät hiukset. Hän oli hyvin puhelias ja kiinnostuneen oloinen minusta ja kyseli niitä näitä, miten iltani oli sujunut ja niin edelleen. Tunsin oloni ehkä jopa hieman imarrelluksi, kun itseäni kypsempi eksoottinen nuori nainen oli kiinnostunut minusta. Pelasin hänen kanssaan erän ilmakiekkoa ja juttelin sen jälkeen hänen kanssaan viitisen minuuttia niitä näitä. Keskustelun aikana hän näytti laittavan tekstiviestiä, jonka jälkeen hän otti minua kädestä ja ilmoitti, että hän ja hänen ystävänsä haluaisivat tanssimaan kanssani yökerhon puolelle. Tässä vaiheessa olin hiukan hämmentynyt, toisaaltaan hän vaikutti mukavalta, mutta toisaalta aistin tilanteessa olevan jotain erikoista. Toisaalta minua myös nolotti ajatus siitä, että mitä jos äiti ja veli näkevät minut pitämässä hauskaa ventovieraan naisen kanssa. Samassa paikalle ilmaantui toinen kaakkois-aasialaisen näköinen nainen, jolla oli yllään musta toppi ja musta minihame sekä mukana käsilaukku. Hän oli huomattavasti tätä toista iäkkäämpi ja puhui hieman erilaisella murteella, kuin tämä nuorempi. Nyt he molemmat koittivat suostutella minua mukaansa ja sanoivat mm. ostavansa minulle mitä vain baaritiskiltä. Naurahdin vain hieman ja totesin olevani vain 11-vuotias ja sanoin, etten juo. Naisten puheessa ja elehtimisessä oli havaittavissa viettelemisen vivahteita. He koittivat tarjota minulle niitä näitä, alkoholia, tupakkaa ja vastaavia. Lopulta vanhempi nainen sanoi tarjoavansa seksiä ilmaiseksi jos tulen hyttiin heidän kanssaan. Tässä vaiheessa olin aivan pois tolaltani, mutta yritin esittää tyyntä ja rationaalista. Kieltäydyin kohteliaasti naisen tarjouksesta, jolloin tämä toisti tarjoavansa minulle mitä vaan jos tulen heidän mukaansa, tällä kertaa vain jyrkempään sävyyn. Tässä vaiheessa viimeistään olin vakuuttunut, että tässä on jotain hämärää taustalla. Ajattelin mielessäni, että nyt jos koskaan on vain parempi kieltäytyä kohteliaasti ja vain poistua hytin suuntaan hiljaisin äänin. Ja niin teinkin. Hyttimme sijaitsi yhtä alemmalla kannella käytävän päässä lähellä rappusia. Kävelin käytävältä pois kohti rappusia joiden alapäähän päästyäni vilkaisin olkani yli varmistaakseni, ettei siellä ollut muita, jonka jälkeen pingoin käytävän päähän hyttiimme niin nopeasti kuin vain pystyin. Sisälle päästyäni vedin oven kiinni ja havaitsin isäni makoilemassa hytin vuoteessa. Hän kysyi minulta miksi olen niin hengästynyt. Lopulta äitini ja pikkuveljeni saapuivat myös hyttiin ja äiti ihmetteli, että olin hytissä vaikka meidän piti nähdä pelihuoneella. Totesin vain, että minua alkoi väsyttää. En maininnut heille mitään kyseisistä naisista. Myöhemmin en enää törmännyt heihin laivalla. Tämä tapaus hiipui nopeasti mielestäni, mutta sitten kuulin Niku Patrosen tapauksesta ja karvat nousivat pystyyn kuullessani yksityiskohtia hänen viimeisistä hetkistään. Olen sitemmin ollut vanhempana mm. Nikun äitiin yhteydessä ja kertonut saman minkä nyttenkin. Aina kun kuulen Nikun tapauksesta nämä muistot palaavat mieleeni ja en voi välttyä ajattelemasta, olinko tuona iltana vähällä joutua itsekin vaaraan? Onko kellään vastaavia kokemuksia? Jos on niin haluaisin ehdottomasti kuulla. Nyt olen tämän julkisesti kertonut, en kylläkään usko, että tästä mitään poikii, mutta olempahan saanut tämän sydämeni päältä, kiitos."
Ross Sullivan
Vic Mackey
Viestit: 1931
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Onko joku oikeasti niin tyhmä/hullu, että luulee kolmikon kasuaalisti kulkevan paikassa siten, että uhri on raudoitettu?
Paikassa, jossa on aina menijää ja kameroita.

Yksi vaan kiltisti kulkisi raudoitettuna? Ei huutaisi, että APUA! Noin 50 ihmistä kuulisi huudon.
Hapetan kyttätyyliin
Avatar
Jasonnn
Christopher Lorenzo
Viestit: 1629
Liittynyt: To Elo 01, 2019 9:17 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »

Ross Sullivan kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 10:25 pm Onko joku oikeasti niin tyhmä/hullu, että luulee kolmikon kasuaalisti kulkevan paikassa siten, että uhri on raudoitettu?
Paikassa, jossa on aina menijää ja kameroita.

Yksi vaan kiltisti kulkisi raudoitettuna? Ei huutaisi, että APUA! Noin 50 ihmistä kuulisi huudon.
No itse ainakin olen pitänyt selvänä että jos Niku olisi tuossa raudoitettuna niin hänen pitäisi tiedostaa että se on tavanomainen toimenpide esim. jos vartija olisi hänet raudoittanut ja häntä oltaisi viemässä vartijan toimesta henkilökunnan tiloihin tai säilöön.
skoune
Martin Riggs
Viestit: 621
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja skoune »

Ross Sullivan kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 10:25 pm Onko joku oikeasti niin tyhmä/hullu, että luulee kolmikon kasuaalisti kulkevan paikassa siten, että uhri on raudoitettu?

Paikassa, jossa on aina menijää ja kameroita.

Yksi vaan kiltisti kulkisi raudoitettuna? Ei huutaisi, että APUA! Noin 50 ihmistä kuulisi huudon.
Niin, onhan mahdollista sekin, että joku ei ole seurannut tarkasti keskusteluja täällä - tai sitten jollain voi olla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä - tai sitten sympatioita joitakuita ammattihenkilöitä kohtaan.

On ollut epäilyä siitä, että Nikulle on annettu esim tyrmäystippoja ja hän kulkee ikäänkuin pilvessä. Ja tuo J:n huomio ^ jonkun vartijan raudoitsinnosta voi myös olla mahdollinen...

Ja ihan vain sellainenkin huomio, aika hiljaista tuohon aikaan on laivan käytävillä, yökerhot jo ilmeisesti suljettu jne . Ja luuletko, että jos joku kuulee laivalla jonkun huutavan "apua" aamuyöstä, niin reippaana kansalaisena nousisi pehkuista ja lähtisi hytistään ulos katsomaan, että voisiko hän auttaa? -

ps olet näköjään muuttanut alaviitteesi vähemmän myrkylliseksi ;) ds
Ross Sullivan
Vic Mackey
Viestit: 1931
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Jasonnn kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 10:53 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 10:25 pm Onko joku oikeasti niin tyhmä/hullu, että luulee kolmikon kasuaalisti kulkevan paikassa siten, että uhri on raudoitettu?
Paikassa, jossa on aina menijää ja kameroita.

Yksi vaan kiltisti kulkisi raudoitettuna? Ei huutaisi, että APUA! Noin 50 ihmistä kuulisi huudon.
No itse ainakin olen pitänyt selvänä että jos Niku olisi tuossa raudoitettuna niin hänen pitäisi tiedostaa että se on tavanomainen toimenpide esim. jos vartija olisi hänet raudoittanut ja häntä oltaisi viemässä vartijan toimesta henkilökunnan tiloihin tai säilöön.
Onko laivoilla montakin thai-huoran näköistä vartijaa siviilivaatteissa raudoittamassa?
Hapetan kyttätyyliin
skoune
Martin Riggs
Viestit: 621
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja skoune »

Ross Sullivan kirjoitti: Ti Huhti 30, 2024 9:07 am
^
Onko laivoilla montakin thai-huoran näköistä vartijaa siviilivaatteissa raudoittamassa?
Et kysynyt minulta, mutta tuolla "alkumetreillä" tässä ketjussa julkaistiin kuva, missä näkyi ko kuvan etuosassa "vartijannäköinen" mies. Kuva häipyi sitten näkymättömiin...
Ross Sullivan
Vic Mackey
Viestit: 1931
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

skoune kirjoitti: Ti Huhti 30, 2024 12:30 am
Ross Sullivan kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 10:25 pm Onko joku oikeasti niin tyhmä/hullu, että luulee kolmikon kasuaalisti kulkevan paikassa siten, että uhri on raudoitettu?

Paikassa, jossa on aina menijää ja kameroita.

Yksi vaan kiltisti kulkisi raudoitettuna? Ei huutaisi, että APUA! Noin 50 ihmistä kuulisi huudon.
Niin, onhan mahdollista sekin, että joku ei ole seurannut tarkasti keskusteluja täällä - tai sitten jollain voi olla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä - tai sitten sympatioita joitakuita ammattihenkilöitä kohtaan.

On ollut epäilyä siitä, että Nikulle on annettu esim tyrmäystippoja ja hän kulkee ikäänkuin pilvessä. Ja tuo J:n huomio ^ jonkun vartijan raudoitsinnosta voi myös olla mahdollinen...

Ja ihan vain sellainenkin huomio, aika hiljaista tuohon aikaan on laivan käytävillä, yökerhot jo ilmeisesti suljettu jne . Ja luuletko, että jos joku kuulee laivalla jonkun huutavan "apua" aamuyöstä, niin reippaana kansalaisena nousisi pehkuista ja lähtisi hytistään ulos katsomaan, että voisiko hän auttaa? -

ps olet näköjään muuttanut alaviitteesi vähemmän myrkylliseksi ;) ds
Laivalla vartijat harvemmin raudoittavat siviilikamppeissa huoralta näyttäen. En usko siihen luetun tai ymmärtämisen kovin paljon vaikuttavan.

"Ja ihan vain sellainenkin huomio, aika hiljaista tuohon aikaan on laivan käytävillä, yökerhot jo ilmeisesti suljettu jne . Ja luuletko, että jos joku kuulee laivalla jonkun huutavan "apua" aamuyöstä, niin reippaana kansalaisena nousisi pehkuista ja lähtisi hytistään ulos katsomaan, että voisiko hän auttaa"

Ehkä kannattaisi laivalla joskus käydä jos tuollaista luulet. Siellähän on satoja ihmisiä hereillä vielä aamuyöstä. Ei siinä paljon tarvitse heräillä. Vaikka ei lähtisi mihinkään, niin olisi kymmeniä havaintoja avunhuutamisesta. Hyttien ovethan ovat "paperia".
Hapetan kyttätyyliin
skoune
Martin Riggs
Viestit: 621
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja skoune »

Ross Sullivan kirjoitti: Ti Huhti 30, 2024 9:14 am ...

Laivalla vartijat harvemmin raudoittavat siviilikamppeissa huoralta näyttäen. En usko siihen luetun tai ymmärtämisen kovin paljon vaikuttavan.

...
Ehkä kannattaisi laivalla joskus käydä jos tuollaista luulet. Siellähän on satoja ihmisiä hereillä vielä aamuyöstä. Ei siinä paljon tarvitse heräillä. Vaikka ei lähtisi mihinkään, niin olisi kymmeniä havaintoja avunhuutamisesta. Hyttien ovethan ovat "paperia".
Et ilmeisesti "huomannut" tätä mun viestiä, jossa puhun siitä henkilöstä (ilmeisesti vartijasta ..), joka on todennäköisestisti raudat pojalle laittanut? Vai oliko kuiten kyse luetun ymmärtämisestä?

Kirjoitin aiemmin näin.
"Et kysynyt minulta, mutta tuolla "alkumetreillä" tässä ketjussa julkaistiin kuva, missä näkyi ko kuvan etuosassa "vartijannäköinen" mies. Kuva häipyi sitten näkymättömiin..".

Ja tuon "laivalla joskus käymisestä" -kehotuksesi otan vitsinä.
Olen joutunut joistain henkilökohtaisista syistä matkustamaan laivoilla ahkerasti vuosikymmenien ajan (en ole kuitenkaan kuulunut laivojen henkilökuntaan..). Ja on sellainen huomio ollut, että risteilymatkustajat pitävät hyteissään sellaista meteliä, että ei olisi heidän mahdollista mitään avunhuutoja kuullakaan.

Toisaalta olen tuolla aiemmin esittänyt, että emme tiedä missä kohtaa laivaa tuo sensuroitu kuva on otettu ja missä mennään. Ehkä ollaankin menossa autokannelle? Ja "liikenne" on sielläpäin hiljaista. Äläkä ala esitelmöidä miten autokannelle ei pääse ennenkuin... Kyllä pääsee, sillä Nikun raudoittajalla oli todennäköisesti sinnekin avaimet..

Mutta eihän Niku kuvassa näytä siltä, että apua olisi huutamassa...on poika saanut ehkä tyrmäystippoja tai muita troppeja.

Ja jos kiinnostaa, niin matkustin Estonialla vain muutama viikko ennen sen uppoamista. Häviksiin sen mukana meni usea tuttu ja pari kolme ystävääkin[/i
Ross Sullivan
Vic Mackey
Viestit: 1931
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

^Jos ei ole linkata kuvaa "vartijannäköisestä" miehestä, niin sellaista ei ole.

Minusta näyttää, että Niku kasuaalisti on matkalla thai-huorien kanssa kohti hyttikäytävää. Korjaa paitaansa housuihin, mikä on hyvin yleinen tapa.
Hapetan kyttätyyliin
skoune
Martin Riggs
Viestit: 621
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja skoune »

Ross Sullivan kirjoitti: Ti Huhti 30, 2024 3:24 pm ^Jos ei ole linkata kuvaa "vartijannäköisestä" miehestä, niin sellaista ei ole.
...
No, kun se mainitsemani kuva oli nuinoin täällä näytillä vain vähän aikaa ja kuvan ilmeisesti erehdyksessä tänne lähettänyt taho poisti ko kuvan pikaisesti. Eli todisteaineisto hävitettiin..
Ross Sullivan
Vic Mackey
Viestit: 1931
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am
Paikkakunta: Kirkkonummen räkälät

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Kaikki eivät ole tietystikään ketjua seuranneet ”muinoin”.
Hapetan kyttätyyliin
Calabash
Jack Bauer
Viestit: 920
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 2:54 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Harmi, että poliisi ei tavoittanut aasialaisia naisia. En tiedä, miten ahkerasti edes yrittivät.
Detsi
Nikke Knakkertton
Viestit: 197
Liittynyt: La Syys 05, 2020 3:21 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Detsi »

Calabash kirjoitti: Ma Touko 06, 2024 8:03 pm Harmi, että poliisi ei tavoittanut aasialaisia naisia. En tiedä, miten ahkerasti edes yrittivät.
On niitä aikoinaan etsitty mutta tuloksetta. Nykyisin ei tiedä onko kyseiset henkilöt edes enään elossa.
Vastaa Viestiin