Kunnianloukkaussyytteet

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
murha.infon tiimi
Agentti Scully

Re: Kunnianloukkaussyytteet

Viesti Kirjoittaja murha.infon tiimi »

Ketjuja yhdistetty.

Kertausta:

murha.infon tiimi kirjoitti: Pe Helmi 04, 2022 11:58 pm
Euroopan Ihmisoikeustuomioistuin on todennut, ettei ihminen voi vedota yksityiselämää suojaavaan artiklaan silloin, kun maineen menetys johtuu omasta toiminnasta, esimerkiksi rikoksesta.

Lehdet pitävät nimen julkaisukynnyksenä kahden - neljän vuoden tuomiota.
Ennen se oli tasan kaksi vuotta, mutta se ei siis perustu mihinkään lakiin tms.
Varmasti, jos jonkun 20 vuotta sitten saatuja sakkoja alkaa levittämään esim. facebookissa, menee syytteeseen ja tuomioonkin asti.
Minfostakin poistetaan pyynnöstä pikkujuttuja tai ainakin nimet säännöllisesti.
Rajanveto asiassa ei ole selkeää:

https://lakimiesuutiset.fi/yksityisyyde ... vat-rajat/
Rikos voi EIT:n mukaan kuulua suojattavaan yksityiselämään vain poikkeuksellisissa tapauksissa. Syyttömyysolettamaan EIT sen sijaan suhtautuu tiukasti: minkäänlaista etunojaa keskeneräisissä prosesseissa ei sallita.
Tappajien ja raskaiden rikollisten nimet ja tuomiot voi laittaa tänne.
Se että tekeekö sen omalla nimellään, tekstistä tunnistettavana tai anonyymisti, on jokaisen minfolaisen oma asia.

Emme kuitenkaan ilmiselvistä syistä kehota toiminaan siten, että kirjoittajat tunnistettaisiin.

Kuten Kilo on jo moneen kertaan toistanut, me emme kerää teistä sellaisia tietoja, jotka tunnistamisessa auttaisivat.
Joten emme kehoita sellaisia myöskään itse jakamaan, mutta emme voi "itsevasikoinnille" mitään, eikä se kuulu meille.
Take one for the team!
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Täytekakku Koskinen »

Korpisoturi kirjoitti: Su Elo 04, 2024 2:31 pm
Täytekakku Koskinen kirjoitti: Su Elo 04, 2024 2:27 pm
Korpisoturi kirjoitti: Su Elo 04, 2024 2:17 pm :D

Uskossa on hyvä elää! Valitettavasti mä en ihan täysin luota kasvottomien ylläpitäjien lupauksiin.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/per ... ta/8820634

https://www.is.fi/digitoday/art-2000008702190.html

Ylilautakin on niin anonyymi, että puhutaan nyymeistä (ehkä ei pitäisi). Sitten mä kyllä uskon, että aika monella on facebook- ja twitter-tili. Kommenttini pätevät niissäkin kirjoittamiseen.
Miten nuo esimerkit liittyvät tähän palstaan. Laittaisitko vielä esimerkin, jossa Minfo on vasikoinut.
Siten tietysti, että en usko Minfon suojaavaan Ylilautaa paremmin kunnianloukkaussyytteiltä, vaan ehkäpä jopa päinvastoin. Se tietysti on niin, että Ylilauta on huomattavasti suurempi ja tunnetumpi, joten ei yllätä, että Ylilautaan liittyen löytyy useita tuomioita.

En minä siis millään tavoin halua estää sinua kirjoittamasta Minfoon mitä tahansa. Kerron nyt asiasta kiinnostuneille juridiikkaan liittyviä faktoja ja näkemykseni, että Minfon lupauksiin ei ehkä kannata ihan täysin luottaa.
Jos näin on, niin varmasti löytyy helposti esimerkkejä, missä Minfo on "vasikoinut". Itse en ole löytänyt yhtään. Mahdatko nyt vihjailla, että Minfo ei ole luotettava, ilman mitään perusteita?
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. :D
Korpisoturi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Täytekakku Koskinen kirjoitti: Su Elo 04, 2024 2:47 pm
Korpisoturi kirjoitti: Su Elo 04, 2024 2:31 pm
Täytekakku Koskinen kirjoitti: Su Elo 04, 2024 2:27 pm

Miten nuo esimerkit liittyvät tähän palstaan. Laittaisitko vielä esimerkin, jossa Minfo on vasikoinut.
Siten tietysti, että en usko Minfon suojaavaan Ylilautaa paremmin kunnianloukkaussyytteiltä, vaan ehkäpä jopa päinvastoin. Se tietysti on niin, että Ylilauta on huomattavasti suurempi ja tunnetumpi, joten ei yllätä, että Ylilautaan liittyen löytyy useita tuomioita.

En minä siis millään tavoin halua estää sinua kirjoittamasta Minfoon mitä tahansa. Kerron nyt asiasta kiinnostuneille juridiikkaan liittyviä faktoja ja näkemykseni, että Minfon lupauksiin ei ehkä kannata ihan täysin luottaa.
Jos näin on, niin varmasti löytyy helposti esimerkkejä, missä Minfo on "vasikoinut". Itse en ole löytänyt yhtään. Mahdatko nyt vihjailla, että Minfo ei ole luotettava, ilman mitään perusteita?
Minfo on verrattain pieni verrattuna Ylilautaan. Oletan, että Ylilauta-tapauksia löytyy selvästi enemmän.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kri ... #gs.d4yszj

En minä tiedä missä tilanteessa tämä tutkinta on. Tiedätkö sinä?

Miksi Minfo suojaisi paremmin? Miksi me luotamme Minfon ylläpitäjien sanaan?

Mitä ajat takaa? Että on hienoa, että kaikenlaisia nimispekulaatioita esitetään, vaikka ne eivät olisi tosia?
snufkin kirjoitti: Su Elo 25, 2024 1:03 am JesseHamesin anti keskusteluun on toistella samoja fraaseja tai linkkailla samoja linkkejä. Kyky kriittiseen omaan ajatteluun näyttää puuttuvan täysin
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Korpisoturi kirjoitti: Su Elo 04, 2024 3:02 pm Mitä ajat takaa? Että on hienoa, että kaikenlaisia nimispekulaatioita esitetään, vaikka ne eivät olisi tosia?
Olet ilmeisesti unohtanut, mistä tämä keskustelu lähti liikkeelle.
Korpisoturi
Perry Mason

Täytekakku Koskinen kirjoitti: Su Elo 04, 2024 3:09 pm
Korpisoturi kirjoitti: Su Elo 04, 2024 3:02 pm Mitä ajat takaa? Että on hienoa, että kaikenlaisia nimispekulaatioita esitetään, vaikka ne eivät olisi tosia?
En mä ole unohtanut, koska en edes ole lukenut ketjua alusta, joten en tiedä mistä se on lähtenyt liikkeelle. Tiedätkö sinä?

Omasta puolestani voin kommentoida, että itse aloitin kommentoimaan Sipin ihmettelyä. Hän ihmetteli miksi rikosepäillyistä kirjoitetaan Minfossa usein lyhentein. Kerroin hänelle siihen vastauksen ja sen jälkeen olen oikonut muiden kirjoittajien virheellisiä väittämiä.
snufkin kirjoitti: Su Elo 25, 2024 1:03 am JesseHamesin anti keskusteluun on toistella samoja fraaseja tai linkkailla samoja linkkejä. Kyky kriittiseen omaan ajatteluun näyttää puuttuvan täysin
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Korpisoturi kirjoitti: Su Elo 04, 2024 3:13 pm
En mä ole unohtanut, koska en edes ole lukenut ketjua alusta, joten en tiedä mistä se on lähtenyt liikkeelle. Tiedätkö sinä?

Omasta puolestani voin kommentoida, että itse aloitin kommentoimaan Sipin ihmettelyä. Hän ihmetteli miksi rikosepäillyistä kirjoitetaan Minfossa usein lyhentein. Kerroin hänelle siihen vastauksen ja sen jälkeen olen oikonut muiden kirjoittajien virheellisiä väittämiä.
Ketju lahti liikkeelle kommentistani, että minua ärsyttää, kun heitellään erilaisia nimikirjaimia epäiltyinä ilman mitään perusteita. Näitä heittelee yleensä ihmiset, jotka eivät tiedä asiasta yhtään mitään.

Jos taas tietää esimerkiksi tekijän vuoden varmasti, laittaa tänne koko nimen. Jos ei halua laittaa nimeä tänne, niin silloin ei kannata laittaa yhtään mitään.
Korpisoturi
Perry Mason

Täytekakku Koskinen kirjoitti: Su Elo 04, 2024 3:21 pm
Korpisoturi kirjoitti: Su Elo 04, 2024 3:13 pm

Ketju lahti liikkeelle kommentistani, että minua ärsyttää, kun heitellään erilaisia nimikirjaimia epäiltyinä ilman mitään perusteita. Näitä heittelee yleensä ihmiset, jotka eivät tiedä asiasta yhtään mitään.

Jos taas tietää esimerkiksi tekijän vuoden varmasti, laittaa tänne koko nimen. Jos ei halua laittaa nimeä tänne, niin silloin ei kannata laittaa yhtään mitään.
Olen tästä samaa mieltä.
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Korpisoturi kirjoitti: Su Elo 04, 2024 3:25 pm
Täytekakku Koskinen kirjoitti: Su Elo 04, 2024 3:21 pm Ketju lahti liikkeelle kommentistani, että minua ärsyttää, kun heitellään erilaisia nimikirjaimia epäiltyinä ilman mitään perusteita. Näitä heittelee yleensä ihmiset, jotka eivät tiedä asiasta yhtään mitään.

Olen tästä samaa mieltä.
Olimme kuitenkia ilmeisesti koko ajan samaa mieltä. :D :D :D
Millavaan
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

BlazeRR kirjoitti: Pe Elo 30, 2024 3:48 pm Oon yhden aivan turhan kunnianloukkaus jutun maksut maksanu. Tytärtä ahdisteltiin, ja minä maksoin. Varovainen pitää olla.
Mullekin pamahti tälläinen mutta rikosilmoituksentekijä oli samuli Matias Lammi ja poliisi ei tutkinut koska olivat todenneet että hänen rikoksensa laadun vuoksi hänen täytyy ymmärtää että häneen kohdistuu arvostelua. Yhdestä toisesta jutusta täällä sain kyllä sakot olikohan se nyt yksityisyyttä loukkaavan tiedon levittäminen. Tää on tätä Off topiccia mut ihmettelen miten nää rikoksiin syyllistyneet kehtaa mennä poliisille nillättämään että yhyy mua loukataan netissä. Tämäkin tyyppi kenen vuoksi sain sakot on tehnyt useita naisiin kohdistuneita rikoksia itseni mukaan lukien jo vuosia ja silti vaan kehtaa kun paljastan hänet täällä..

Viesti siirretty Seinäjoen hengetön nainen-ketjusta
-NILS-
Vastaa Viestiin