Uskotteko Suomen oikeuslaitokseen?

Ei ehkä ne kaikkein laadukkaimmat ketjut. Sana on vapaa!

Valvoja: Moderaattorit

Koti-Columbo
Harjunpää

Uskotteko Suomen oikeuslaitokseen?

Viesti Kirjoittaja Koti-Columbo »

Minä en usko yhtään.
Eriksson
Sofia Karppi

Re: Uskotteko Suomen oikeuslaitokseen?

Viesti Kirjoittaja Eriksson »

Laki on kaikille sama. Tuomiot vaan vaihtelee pirusti.
RL11/6
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Uskon Suomen oikeustaistelulaitokseen monesta eri näkökulmasta. Kysymyksen pitäisikin olla millä tavoin uskomuksenne mielestänne toteutuu. Minä uskon sen olevan varsin hyvä sellaisille, jotka siellä asioivat jatkuvasti. Ainakin Helsingin käräjäoikeus on hyvin pidetty. Vessat ovat siistejä ja asiointi on sujuvaa. Odotustilatkin edustavat sitä virallisuutta. Toteutuuko oikeus on sitten mielestäni kysymyksenä enemmänkin uskonnollinen. Hovioikeuden puolella rannassa on hyvä silakkalitkauspaikka ja Helsingissä viihtyvän kansainvälisen tiedusteluväen kohtaamispaikka.
Ross Sullivan kirjoitti: Ke Maalis 05, 2025 7:00 pm minulla on vähintään 20 nikkiä.
Huutaja Jaana
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Hyvin on menny, paremminkin vois mennä.
soitit 112 vaa kaljarahan perässä
Phobia
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Phobia »

Ei ole uskonpaikka.

Vaan luottamuksen. Sen kanssa olen niin ja näin. Lakia tunnutaan tulkitsevan ympäri rakasta maatamme erilailla. Sama rikos, eri tuomio. Sama rikos, eri tuomio eri oikeusasteissa. Oikeuden saaminen liian kallista. Fakta. Valittamien riskaabelia. Fakta. Aikaavievää. Fakta.

Luottoni horjuu. Valitettavasti.
I never saw a wild thing
sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough
without ever having felt sorry for itself.
Collie
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Collie »

Eriksson kirjoitti: La Elo 10, 2024 9:32 am Laki on kaikille sama. Tuomiot vaan vaihtelee pirusti.
Eipä taida aina olla, riippuen siitä mitä poliittista suuntausta syytetty edustaa. Mielestäni Suomen oikeuslaitos on varsin pahasti politisoitunut ja lisäksi erittäin hidas, josta on tullut noottia mm. EIT:ltä.
Kurpa kirjoitti: La Marras 23, 2024 8:41 pm On taas niin viisaita kommentteja. Ketä vittua kiinnostaa onko se joku demari, kun puhutaan valtuustotason poliitikoista eikä mistään kansanedustajasta edes. Se on vaan joku tavis.
RL11/6
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Collie kirjoitti: La Elo 24, 2024 10:03 pm
Eriksson kirjoitti: La Elo 10, 2024 9:32 am Laki on kaikille sama. Tuomiot vaan vaihtelee pirusti.
Eipä taida aina olla, riippuen siitä mitä poliittista suuntausta syytetty edustaa. Mielestäni Suomen oikeuslaitos on varsin pahasti politisoitunut ja lisäksi erittäin hidas, josta on tullut noottia mm. EIT:ltä.
Väärin. Ei aina ole politiikasta kyse, vaan välillä ja varsinkin tässä asiassa kyse on siitä kaivatko kumiteräsaappaat jaloissa ojaa, vai oletko neljän tuolin nojatuolikenraali. Jaloon ja hyvään sekä ennen kaikkea rikkaaseen sukuun syntynyt. Köyhiä sukuja on perinteisesti Suomessa yritetty tukahduttaa roskaväelle suunnatulla kesäkumikampanjalla, joka ei ole toiminut juurikaan. Harmi sinänsä. Yritys oli sangen hyvä.

Merkittävin suku, jolle ei köyhät korkeimman oikeuden oikeusneuvoksetkaan sylje naamalle on Ehrnrooth. Mitättömin paskasuku on puolestaan Väisänen, joka tarkoittaa variksenpelätintä.
Ross Sullivan kirjoitti: Ke Maalis 05, 2025 7:00 pm minulla on vähintään 20 nikkiä.
QwertyKeyboard
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

On se puolivillainen oikeuslaitos parempi kuin katujen huutosakki, mutta kyllähän se fakta on, että esim. naiset saavat samoista teoista aina pienempiä rangaistuksia kuin miehet tai eivät rangaistusta ollenkaan ja oikeus laitos on suomessa ihan saatanan hidas. Useinkin suurimmat vahingot kuin itse tuomio tulevat suomessa siitä, että tuomiota joutuu odottamaan kymmenen vuotta tai pidempään rikoksesta epäiltynä kuin mikä se itse tuomio on.

Toisaalta kun hyväksyy sen asian, että miehenä kukaan ei oikeasti ole puolellasi jos joudut kuseen ja kaiken mitä teet tuomitaan aina kovimman kautta tämän kanssa oppii elämään. Kun hyväksyy sen, että kaikkea mitä mies sanoo tullaan aina käyttämään miestä vastaan ja pienimpiäkin virheitä käytetään aina miestä vastaan.
Vastaa Viestiin