tj_eme kirjoitti: Ti Huhti 22, 2025 4:17 pm
Sanavalinnoilla saa ihmeitä aikaan. Lukkarisen löytöpaikka ei ole mikään syrjäinen paikka. Tuohon aikaan alueella oli aktiivinen soranotto ja jokaisena arkipäivänä soranao oli kiivaassa käynnissä. Sellainen paikka, johon on keskisuuren kaupungin keskustasta muutaman minuutin ajo suoraa tietä, ei myöskään täytä syrjäisen kriteeriä mitenkään.
Neliökilometrejä, joilla on murhattu nainen ja pahoinpidelty toista, löytyy Suomesta valtava määrä. Niistä suurin osa varmaan sijaitsee kaupunkien liepeillä, kuten tämäkin paikka. Turhaa mystifiointia harrastetaan paljon, kun halutaan pitää sarjamurhaajamyyttiä elossa.
Hellun tarinan totuudellseksi todistettavat osiot ovat: lähti Järvenpäästä puolen yön aikaan varmastti ja päätyi hiekkakuoppien maastoon Hyvinkään viereen varmasti ja joku oli tuikannut teräaseella päähän varmasti. Mistään muusta ei ole mitään muuta kuin hänen epäjohdonmkainen kertomuksensa, jota ei voi vahvistaa mitenkään.
Tämä kaikki on valitettavaa, koska on mahdollista, että sama tekijä on ollut asialla Meriläisen ja Lukkarisen tapauksissa. Yhtä mahdollista on, ettei niillä ole mitään tekemistä keskenään.
Olen kaikesta muusta täysin samaa mieltä, mutta käsittääkseni kyseinen alue on syrjässä. Toki voidaan saivarrella, että mitä "syrjäinen" kontekstissa tarkoittaa.
" Yhtä mahdollista on, ettei niillä ole mitään tekemistä keskenään." Se todellakin on näin. Ihmettelen itse sitä, että miten anatomian osaaja yrittäisi lyödä puukolla siten, että se osuisi kalloon? Vaikka anatomian tuntemus olisi hankittu kalastamalla, niin tappamistarkoituksessa luulisi ymmärtävän, mihin kannattaa isku kohdistaa.
Vielä syrjäisyydestä: Kirkkonummen ja Inkoon rajalla on rivarialueiden välissä pusikko, jota kutsutaan Pikkuparlamentiksi. Juopot (nykyään enemmän nistejä) ovat hengailleet pusikossa ainakin 70-luvulta. Jos siellä sattuisi kaksi erillistä väkivallantekoa, niin en itse alkaisi rakentaa niiden välille yhteyttä ilman tarkempia tietoja.
Toki on mahdollista, että poliisilla on enemmän tietoa mahdollisesti yhteydestä, ja sitä ei olisi kerrottu julkisesti. Tosin se tuntuisi oudolta, koska poliisi on tiedottanut suht avoimesti tapauksesta/tapauksista.