Perussuomalainen valtuutettu levittää salaliittoteorioita ja vertaa Suomea Neuvostoliittoon

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
Tarkastaja Levisi
Ben Matlock

Perussuomalainen valtuutettu levittää salaliittoteorioita ja vertaa Suomea Neuvostoliittoon

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Kyseessä on siis perussuomalainen kaupunginvaltuutettu Juho Hirvelä, jolla on omituinen pakkomielle siihen, että Valio lannoittaisi Suomen maaperää vaarallisella Bovaer -ilmastokemikaalilla. Tämä perussuomalainen salaliittoteoreetikko myös väittää, että yliopiston luennolla on levitetty hänestä valheita ja vaatii päästä luennoimaan yliopistolle aiheesta ja vertaa Suomea Neuvostoliittoon. Hirvelän ulostuloja on julkaistu aiemmin muiden muassa Janus Putkosen MV-lehdessä.

JH_disinfo_NL.jpg
JH_disinfo_NL.jpg (93.8 KiB) Katsottu 1372 kertaa

Hirvelän salaliittoteorioita on levitellyt videoillaan muiden muassa Miiska van Renterghemin perustama "miesten hyvinvointiin ja maskuliiniseen voimaantumiseen keskittyvä yhteisö" Velivoima, joka sivujensa mukaan tarjoaa "kokonaisvaltaisia valmennusmatkoja miehille, jotka haluavat kasvattaa itsevarmuuttaan, parisuhdetaitojaan ja merkityksentunnetta elämässään." Velivoiman sivulla haastatellaan miehisyydestä muiden muassa ohjaaja Henry Afflechtia sekä 'gangstakuiskaaja' Roni Truea sekä monia muita miesjulkkiksia.

https://www.youtube.com/results?search_query=velivoima

Vuonna 2021 Hirvelä on ollut mukana järjestämässä Suomeen omia vaaleja eli "Kansallisvaaleja". En tiedä missä vaiheessa hänet on Perussuomalaisiin otettu mutta kuulostaa tapauksena äärimmäisen sakealta.

Ettei kuvio kuulostaisi yhtään vähemmän kummalliselta tämä ex-sivari Hirvelä on aikaisemmin esiintynyt nimellä Juho Deb sekä pitänyt Baana-nimistä matkatoimistoa, joka on muiden muassa järjestänyt matkoja "Sammon uuteen taontaan" sekä suosaunoille.

https://www.baanatravels.com/uuden-sammon-saattajat-ii

Kansallisvaalit_2021_JH.jpg
Kansallisvaalit_2021_JH.jpg (90.9 KiB) Katsottu 1372 kertaa

JH: - Tässä on nyt ollut melkoista kohua disinformaatio-sanan ympärillä. Päätin tarkistaa mitä Wikipedia asiasta tuumaa. Selvisi, että "disinformaatio"-sana juontaa juurensa Neuvostoliiton kommunistihallintoon, joka lanseerasi tämän propaganda-termin toisinajattelijoiden vaientamiseen. Miksi ihmeessä Suomessakin on alettu viljelemään tätä neuvostosanaa?

https://x.com/hirvelanjuho/status/19281 ... TVFQd-XnHA

Kaupunginvaltuutettu Hirvelä:

– Aalto-yliopiston pitää pahoitella tuota, että luennolla on levitetty valheita. Mua on siellä syytetty, että olisin joku pitkän linjan disinformaationlevittäjä.

Tai sitten annatte meikäläiselle kutsun: mä tuun sinne ja pidän teille Hirvelän Juhon yliopistollisen luennon Bovaer-lisäaineesta mitä lehmille syötetään Suomessa ja muissa maissa. Joko te pyydätte anteeksi ja irtisanoudutte näistä puheista, tai sitten mä tuun sinne pitämään luennon. Mulla on oikeus oikaista nämä väärät tiedot siellä teidän alustalla, jos siellä tuollaista on päässyt käymään.

Ja jos haluatte, niin ottakaa mulle joku vastaväittelijä sinne. Tuokaa kuka tahansa – mä väittelen kenen tahansa kanssa näistä asioista, mutta oikeasti teidän on nyt toimittava.

Haluan sanoa myös kaikille Suomen kansalaisille, että laittakaa jakoon tätä videota, jos olette sitä mieltä, että tuo on väärin, että meidän verovaroilla maalitetaan meidän omia kansalaisia, jotka yrittää puhua tärkeistä asioista.

Jaa tää video ja taistellaan tällaista tavallisten kansalaisten maalitusta vastaan. Meillä on oikeus puhua tässä maassa ja kertoa mielipiteitämme ilman, että tarvittoo peljetä, että meitä vastaan aloitettaisiin joku julkisrahoitteinen kampanja. Joku roti on oltava.

https://www.youtube.com/watch?v=pbhzFu-2rVE

Miksi Suomi on hukassa ja mitä voimme tehdä asialle? - Juho Hirvelä

Kaupunginvaltuutettu Hirvelä:

– me ollaan tultu näkemään ja kokemaan, mut kyllä me ollaan tultu tekemäänkin paljon tänne.

Kyllä mäkin arvostan miehistä sitä, joka päättää, että haluaa tehdä jotakin: ruvetaanpa pikkuisen vääntämähän tätä todellisuutta siihen suuntahan, mikä se voi olla ja mikä sen täytyy olla.

Haluan rohkaista kaikkia siihen, että puhuu niistä sydämen asioista ja lähtee toteuttaan sitä minkä itte kokee tärkiäksi ja arvokkaaksi. Mun yks tuttu oli kirjottanu aika mielenkiintoisesti facebookkiin jonkun tällasen päivityksen, et sen elämä rupes muuttumahan sillon kun se päätti, että se rupiaa seuraamahan niitä asioita mitkä sitä innostaa. Että se haluaa lähteä tekemään ja seuraamaan niitä juttuja, mistä se oikeasti syttyy.

Mä vähän jopa uskon silleen, että meihin on viritetty, meillä saattaa olla jopa niinku vähän tietyssä mielessä kutsumus tai tehtävä, mitä me ollaan tultu tekemään tänne maan päälle. Niin se tehtävä ei ikinä pääse toteutumaan, jos me ei seurata sitä, mikä meitä kutsuu käytännössä. Sen takia mä haluaisin rohkaista kaikkia.

Mulla ittellä on esimerkiks just tähän Bovaeriinkin liittyen, tuli vaan sellainen. Mä koin vahvan kutsumuksen siinä, että mun mielestä se ei vielä oo täys dystopia, että jokku sekotteloo lehmien rehun sekahan jotaki tällästä kyseenalaista ilmastokemikaalia. Se ei ole mulle vielä se dystopia. Mulle olis täys dystopia eli hirviä todellisuus tai painajainen se, että kukaan ei puuttuus siihen: ketään ei kiinnostais. Se ois se kaikista pahin. Mä en haluu nähä sellasta.

Mä haluan, että tästä pitäisi pystyä vähintään keskustelemaan ja avoimesti.

Meidän pitäis jokaisten asiantuntijoitten kans kysyä jokainen yksityiskohta, että mä löysin tällaisen huolestuttavan seikan siitä, mitäs nämä tarkoittaa, mitäs nämä tarkoittaa, mitäs nämä tarkoittaa kun sieltä löytyy tutkimuksesta näitä asioita. Mutta ku tällasta keskustelua ei oo, niin sitä on pakko herättää, ja innottaa ihmisiä.

JH_Velivoima.jpg
JH_Velivoima.jpg (43.02 KiB) Katsottu 1372 kertaa
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
Kumisilmä
Lauri Hanhivaara
Viesti:

Re: Perussuomalainen valtuutettu levittää salaliittoteorioita ja vertaa Suomea Neuvostoliittoon

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

Mistä näitä kylähulluja riittää persuihin.
Antifa Free Palestina
VasikkaSeOn
Hercule Poirotin viikset

Re: Perussuomalainen valtuutettu levittää salaliittoteorioita ja vertaa Suomea Neuvostoliittoon

Viesti Kirjoittaja VasikkaSeOn »

Kumisilmä kirjoitti: Ti Kesä 10, 2025 10:49 am Mistä näitä kylähulluja riittää persuihin.
Ei kiinnosta niin paljoa ainakaan vielä että videon katsoisin silti pitää vähän kommentoida. Eikö se just sano tossa että sitä Bovaeria ei pitäisi käyttää. Vai onko sanonut jossain että pitäisi ja nyt ei pidäkkään. Vai onko tämä luulo että oli aikaisemmin niin sanonut?
En oo elämänkoulunoppilas vaan se vittumainen maikka
jotunheimen
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja jotunheimen »

Mikä se teoria nyt sitten on? Bovaeriahan on käytetty Suomessa ainakin Valion toimesta. Ainoa, joka asiassa on kylähullu on se, joka väittää lehmien metaanipäästöjen pienentämisen joillain kymmenillä prosenteilla tekevän mitään mitattavissa olevaa suuntaan tai toiseen maapallon ilmakehässä.
Extremely dangerous to our democracy
Rapsuttaja
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Rapsuttaja »

Kumisilmä kirjoitti: Ti Kesä 10, 2025 10:49 am Mistä näitä kylähulluja riittää persuihin.
Vasemmistoliittoon ei enää mahtunut.

Suomen politiikassa on sinänsä hienoa, että enemmän tai vähemmän hullut voivat perustaa oman puolueen ja mittauttaa kannatuksensa äänestäjillä. Tämä vähentää isompien puolueiden mielenkiintoa ääriaineiston kosiskeluun, tosin aina ei vain malta jos on tavoitteena nostaa kannatusta...
Mansen Miäs
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Mansen Miäs »

Törmäsin joku aika sitten tähän videoon, eikä mulla yhtäkkiä tohon mitään kantaa ole. Kannattaa se ehkä kuunnella niin pääsee hiukan kärryille mistä on edes kysymys. https://www.youtube.com/watch?v=qFTg-Ez60es
ViidakonCasanova
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ViidakonCasanova »

Sinähän tässä kirjaimellisesti levität salaliittoteorioita, on fakta, että Valio käyttää lehmien metaanipäästöjä vähentävää Bovaer nimistä kemikaalia.
Anom
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Anom »

Enpä olisi tästäkään tyypistä saati koko tapauksesta ikinä kuullut, jos en olisi Minfosta lukenut.
Ei tämä aloitus siis ainakaan yhtään vähentänyt "salaliittoteorioiden" levitystä. :mrgreen:
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.
blindpedestrian
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja blindpedestrian »

länttä johtaa sama porukka, mikä johti neuvostoliittoa.
“It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.”
Knobster
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Siinäpä kohkaa veli-energiaansa...

Ensinnäkin Bovaer ei ole lannoite, vaan lehmien rehussa käytettävä lisäaine metaanipäästöjen vähentämiseksi.

Vaikuttava aine: 3-nitroksipropanoli (3-NOP), joka estää metaania tuottavaa entsyymiä lehmän pötsissä.

Vähentää metaanipäästöjä jopa 30 % ja maidontuotannon hiilijalanjälkeä 10–15 %. Valio ja Atria käyttävät tietyillä maitotiloilla, ei luomutuotannossa.

Mutta varmasti ihan paskaa + kuollaan kaikki. Makkaraa pöytään!

e: Kasvaimia tuo on tainnut rottakokeissa hieman lisätä mutta tämä näyttö ei vielä riitä mihinkään. Onko sillä edes merkitystä tuotantoeläimien kohdalla?

edit #2: Unohtui mainita että täälläkin maalla (kuten edellisesssä paikassa jossa asuin) nämä "kristallihipit" tästäkin tuntuvat kohkaavavan (kuten kemikaalivanoista jne.). Siis nämä jotka Convoyssa sekoilevat sun muuta. Tämän kyseisen herran juttuja levittävät kun viimeksi Facebookia kurkkailin.
Collie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Collie »

Mikä tässä oli se salaliittoteoria? Suomen vertaaminen neuvostoliittoon ei ole kaukaa haettua aina kun solialistit, kommarit, kepulit ja vihreät, eli vihervazzarit ovat vallassa.
Kurpa kirjoitti: La Marras 23, 2024 8:41 pm On taas niin viisaita kommentteja. Ketä vittua kiinnostaa onko se joku demari, kun puhutaan valtuustotason poliitikoista eikä mistään kansanedustajasta edes. Se on vaan joku tavis.
acp
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja acp »

Knobster kirjoitti: Ti Kesä 10, 2025 5:11 pm Valio ja Atria käyttävät tietyillä maitotiloilla
Valio ja atria käyttävät A-Rehua jokaisella maitotilallaan.
Meillä A-Rehulla rehujen tuotekehitys lähtee aina liikkeelle tarpeesta. On sitten kyse rehujen laadun kehittämisestä, rehuhyötysuhteen optimoinnista, tilojen tarpeeseen reagoimisesta tai ympäristövaikutuksista.

Tästä kehitystyöstä oivallinen esimerkki on Bovaer®-rehulisäaineen yhdistäminen rehuihimme. Bovaer on ensimmäinen EU:ssa hyväksytty lisäaine lehmän pötsin metaanipäästöjen vähentämiseen.
https://www.atriatuottajat.fi/ajankohta ... erkitysta/

https://www.atria.fi/vastuullista-ruokaa/boaver/
https://www.valio.fi/artikkelit/tietoa- ... unlisasta/
Knobster kirjoitti: Ti Kesä 10, 2025 5:11 pm e: Kasvaimia tuo on tainnut rottakokeissa hieman lisätä mutta tämä näyttö ei vielä riitä mihinkään
Ei riitä näyttö Suomessa, vielä. Ruotsi on tässäkin kokeilussa meitä edellä, joten siellä alkaa jo näkymään:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ruo ... ta/9119068
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/357 ... dc7872603a
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011078368.html
Vuodenvaihteesta lähtien on tullut raportteja vasikoista, jotka ovat syntyneet heikkoina, epämuodostuneina tai kuolleina, SVA:n tiedotteessa sanotaan.

Suomi meni mukaan tähän paskaan vuonna 2022:
https://valtioneuvosto.fi/-//1410837/mm ... mista?s=09
Hankkeen toteuttaa Luonnonvarakeskuksen vetämä konsortio. Hankkeessa ovat mukana lisäksi Helsingin yliopisto, Valio Oy ja A-Rehu.

Lista yrityksistä, jotka eivät käytä Bovaer-rehunlisää:
-Maitokolmio
-Snellman
-Osuuskunta Maitomaa
-Juustoportti
-SataMaito Tuottajat
-Suomen Arla (Ruotsin ja UK:n arla käyttävät)
-Saloniemen Juustola
-Porlammin meijeri
-Luomutuotanto yleisesti
-Heikkilän juustola
-Saloniemen juustola
OnyxPhoenix
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja OnyxPhoenix »

acp kirjoitti: Ke Kesä 11, 2025 1:14 am Ei riitä näyttö Suomessa, vielä. Ruotsi on tässäkin kokeilussa meitä edellä, joten siellä alkaa jo näkymään:
Kiinnostaisi tietää miten Bovaer liittyy siihen että kyseiset vasikat ovat saaneet bluetonguen eli polttiaisten levittämän märehtijöiden virustaudin?
Onko näillä tiloilla ollut edes Bovaer käytössä?

Jos punkki puree minua ja saan puutiaisaivokuumeen, pitäisikö siitä syyttää vaikka aspartaamia? :D
Vastaa Viestiin