Tämä todellakin on maailmanlaajuinen huijaus-scammin muoto.URSA kirjoitti: Ke Loka 22, 2025 9:22 pm Muista maista tuttua ammattimaista kerjäämistä. Olen kerran nähnyt ulkomailla vastaavanlaisen oikein hienon esityksen vanhan oloiselta naiselta, joka pysäytti jopa paikalliset ohikulkijat ja sai heidät näyttämään huolestuneilta. Itsekin huolestuin kun vanhus rukoili ja itki kadulla lojuen, mutta kun seuraavana päivänä kävelin samalla alueella ja mietin pitäisikö vanhukselle ostaa ruokaa, jos hän edelleen lojuu samassa paikassa, näinkin saman naisen oikein hyvävointisena harppovan kovaa vauhtia kadulla eikä hän ollutkaan niin heiveröinen ja vanha kuin mitä edellisenä päivänä oli esittänyt.![]()
Muuutama vuosikymmen sitten, asuin USAssa, ovikello soi ja oven takana oli musta nainen, noin 30-40 v., joka itkien kertoi minulle, että tätinsä on kuolemassa syöpään North Carolinassa ja nyt hänen täytyy päästä sinne huolehtimaan tädin viimeisistä päivistä ja sanomaan jäähyväisensä. Junalipusta uupui 5 dollaria. Pahoittelin kovasti tilannetta mutta en antanut centtiäkään.
Noin viisi vuotta tapahtuman jälkeen olin muuttanut uuteen osoitteeseen (saman kaupungin sisällä) ja ovikello soi taas kerran. Sama nainen, sama tarina. Annoin hänen luritella juttunsa loppuun, sen jälkeen olin kovasti ilahtunut, että täti on vieläkin elävien kirjoissa. Nainen tuijotti minua monttu auki. Kysyin, etkö muista minua W. 18th Streetiltä viisi vuotta sitten?
Itku loppui siihen ja nainen juoksi tiehensä