Kauheimmat etunimet / olemassaolevien henkilöiden kokonimet

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

hidas mutta heikko
Lauri Hanhivaara
Viestit: 127
Liittynyt: Ti Elo 21, 2007 11:26 pm

Viesti Kirjoittaja hidas mutta heikko »

Onneksi nimeni ei ole Aimo Lerssi.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Silloin kun puhelinluetteloita käytettiin muuhunkin kuin korvaamaan katkennut sängynjalka, huvitettiin itseämme etsimällä sieltä hauskoja nimiä.

Helsingistä löytyi muun muassa Anna Patja ja Olga Paskova.

Luokkakaverinani oli Paksujalka, ei mikään kuvaava nimi tikkuakin ohuemmalle ihmiselle.

Yleisenä, ilmeisesti urbaanilegendana, kerrotaan Kotkassa Vaasan Myllyllä työskennelleen nainen nimeltä Naima Kelkka. Toisena ja kolmantena nimenä Muisto ja Matilda.

Minusta kyllä voiton vievät aikanaan nimetyt kaksoset; Kivi Severi Pyry ja Savi Severiina Lumi.

Tuulevi ei myöskään ole nimi jonka lapselleni antaisin. Hillevistä puhumattakaan.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Jääkärivääpeli Liskon tytär Liisa oli kuulemma nimennyt jälkeläisensä Sisi ja Pasi Liskoksi.
Liekkö juttua vaan? Kohtapa totena kerrottua.
Paskanen tukka
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17119
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Venäjän yksi rikkaimmista miehistä on Oleg Deripaska. Aina se vaan muuntuu veripaskaksi... Venäläinen sukunimi on myös Vagin ja naisella siihen liittyy tuo feminiini a-pääte, niin sukunimi on Vagina. Ja sehän ei ole mikään vastenmielinen paikka...

Ennen - siihen hyvään aikaan - Suomessa tappoja tekivät Reijot, Viljot ja Mikot. Nyt on kasvanut uusi sukupolvi jossa Nikot, Jani-Petterit, Marcot ja Mohammedit riistävät ihmishenkiä.

Lausutaanko tuo Marco muutes Marso vai kuinka? Suuresti huvittava on nimensä.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Doctor Lecter kirjoitti:Venäjän yksi rikkaimmista miehistä on Oleg Deripaska. Aina se vaan muuntuu veripaskaksi... Venäläinen sukunimi on myös Vagin ja naisella siihen liittyy tuo feminiini a-pääte, niin sukunimi on Vagina. Ja sehän ei ole mikään vastenmielinen paikka...
Niin, ja kaikki Austin Powersinsa nähneethän muistavat varmasti Lotta Faginan myös ;-) Austinista puheenollen tyypillinen vaikeasti käännettävä kohtahan on hänen ja ihastuttavan Felicity Shagwellin ensikohtaaminen britti- tai jenkkilipun (en muista kumpi enkä jaksa tsekata) väreihin maalatussa avo-E-Typessä:

- AP: Austin Powers, Powers by name, Powers by reputation... (ja hurmaushymy päälle)

- FS: Felicity Shagwell, Shagwell by name, Shag VERY well by reputation... (ja samainen hymy pyllyyn :lol:)
Ennen - siihen hyvään aikaan - Suomessa tappoja tekivät Reijot, Viljot ja Mikot. Nyt on kasvanut uusi sukupolvi jossa Nikot, Jani-Petterit, Marcot ja Mohammedit riistävät ihmishenkiä.
Niin, sitä kai kutsutaan edistykseksi... ;)
Lausutaanko tuo Marco muutes Marso vai kuinka? Suuresti huvittava on nimensä.
"Kovien" vokaalien a, o ja u edellä c ääntyy latinalaisissa kielissä k:na, "pehmeiden" e, i ja y edellä s:nä, joten kyllä Marco on Marko eikä Marsu... :P
silminnäkijä
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Su Joulu 16, 2007 12:14 pm
Paikkakunta: morajärvi

Viesti Kirjoittaja silminnäkijä »

Mällinen Jorma :lol:
Muistakaa vankeja, niin kuin olisitte itsekkin heidän kanssaan vangittuina.
Hb. 13:3
johnny rebel

--

Viesti Kirjoittaja johnny rebel »

Ahti Lohivesi, Yrjö Pullo, Anu Skyttä, Anna Pervo, Pentti Puunenä, Pentti Hirvonen. Tampereella myös Jaffa Veripää. Onhan näitä kaikenlaisia. Mutta kuulisittepa mun nimen :P
MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Blues kirjoitti:Yleisenä, ilmeisesti urbaanilegendana, kerrotaan Kotkassa Vaasan Myllyllä työskennelleen nainen nimeltä Naima Kelkka. Toisena ja kolmantena nimenä Muisto ja Matilda.


Hmm... kotipaikkakuntani hautuumaalta löytyy ilmeisesti Joonas Kolkan iso- tai isoisoäidin hautakivi, jossa on nimi Naima Kolkka. Kivi sijaitseepi vielä vanhan ja suuren kuusen oksien alla.

Kotkaan ei ole erityisen pitkä matka.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

^Voipihan tuo tuostakin olla väännetty, mutta Kelkka on kyllä suht yleinen sukunimi Kotkassa. Tai ainakin oli, voihan tietysti olla, että ovat nyt luistaneet muualle.

Mielenkiintoinen tuo ceen ääntyminen.
Tulee mieleeni ikivanha, joskus muinoin jossakin Alibissa ollut tekstin pätkä; Cicero coittaa celloa.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
aamu
Sofia Karppi
Viestit: 414
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 10:11 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aamu »

Juu noi vierasperäisten kirjainten tunkemiset nimiin täällä Suomen kamaralla on aika ärsyjä.

esim. Nico. Miettikää, miten kiva on KOKO elämänsä aina sanoa määrätyissä tilanteissa, että " MUN NIMI ON NICO, SE KIRJOTETAA SIIS C:LLÄ". Itseäni välillä ärsyttää,kun sukunimeäni joudun tavaamaan.
Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Viesti Kirjoittaja Spider »

aamu kirjoitti:Juu noi vierasperäisten kirjainten tunkemiset nimiin täällä Suomen kamaralla on aika ärsyjä.

esim. Nico. Miettikää, miten kiva on KOKO elämänsä aina sanoa määrätyissä tilanteissa, että " MUN NIMI ON NICO, SE KIRJOTETAA SIIS C:LLÄ". Itseäni välillä ärsyttää,kun sukunimeäni joudun tavaamaan.
Nykyään nuo ovat jo niin yleisiä, että yhä lisääntyvässä määrin tavalliset Nikot ja Markukset joutuvat vastaamaan kysymykseen "c:llä vai k:lla?"

Itseäni ärsyttää mielikuvituksettomuus nimien antamisessa. Juu toki Leevi, Rasmus, Veeti, Aada ja Emma ovat söpöjä nimiä, mutta muutaman vuoden kuluttua koululuokasta puolet on tuon nimisiä. Kivat niille. Yhtä mielikuvituksetonta on tuo tavisnimien "tuunaaminen" vierasperäisillä kirjaimilla.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Iitu
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 2:00 am

Viesti Kirjoittaja Iitu »

Ihan unohtui. Eräässä rappukäytävässä jossa toisinaan vierailen, on eräässä ovessa kaksi sukunimeä: Marin Lerssi.
miinushka
Olivia Benson
Viestit: 700
Liittynyt: La Elo 23, 2008 1:13 am
Paikkakunta: valtatie 12. varrella

Viesti Kirjoittaja miinushka »

Näiden Lerssien ja Jormien jatkoksi voisi laittaa nimen Muna.
Yhteensä 50 kpl naisia on saanut nimekseen tuon.

Yllättävää oli myös se, että myös Lerssi-nimen kantaja on nainen. Tuo nimi on siis annettu täällä kotomaassa vain yhdelle henkilölle vuosien 1940-59 välissä.

Lisää outoja nimiä:
Napa, Rae, Frodo (löytyi muuten 5kpl, joista yksi vuosien 2000 ja 2007 välistä....), Veri, Usva, Sumu, Mies, Tyttö, Terä, Ase, Lima, Peura, Lintu, Ulpukka, Ruusu (yms. kukkien nimet)


Noihin "tietyn ikäisten nimiin" piti kommentoida, että kaikkihan me vauvoja ollaan oltu ja vanhoiksi tullaan, eli en mä tiedä onko olemassa "vauvojen" nimiä sen paremmin kuin "vanhojen miesten/naisten". ;)

Ja eikös sitä sanota, että ei nimi miesta pahenna... ;)
(Tietyissä tapauksissa en kyllä sitä allekirjoita!) :D

Niin ja toi väestörekisterikeskuksen nimipalvelu on osoitteessa
http://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1
Quis custodiet ipsos custodes?
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Noihin "tietyn ikäisten nimiin" piti kommentoida, että kaikkihan me vauvoja ollaan oltu ja vanhoiksi tullaan, eli en mä tiedä onko olemassa "vauvojen" nimiä sen paremmin kuin "vanhojen miesten/naisten". Wink
Nimien suosio tekee loivaa aaltoliikettä, noin 60-70 vuoden välein samat nimet tulevat muotiin, lyhyemmät aallot ovat myös jo arkipäivää. Tästä johtuu juuri "vanhojen ukkojen" nimet pikkupojilla. Uudet muotinimet ovat eri asia.
Nothing is quite what it seems
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Seuraavalle poikalapselleni annan nimeksi James May Brick ~sukunimi sensuroitu~
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Vastaa Viestiin