Minuun pari tuommoista ämmää vaikutti niin, ettei ole tullut paljon naisten kanssa kaveerattua. Kaippa juuri siksi kun niin monta kertaa joutui kiusatuksi lapsena, nuorena ja nuorena aikuisena, jokin tuollainen otsikon opas ihmetyttää ja kummastuttaa.Mietintämyssyttelijä kirjoitti: La Elo 01, 2026 12:28 pm ∆
Energiasyöppöjä tuttavia ja "ystäviä" (itse kutsun energisvampyyreiksi) on varmaan jokaisella jossain elämänsä vaiheessa, ja miksi sellaisten persoonallisuuksien pitäisi antaa pilata omaa elämäänsä?
Työyhteisöissä näkee myös sellaisia ihmisiä joita kiltit, positiiviset, introvertit henkilöt vetävät puoleensa kuin jokin painovoimakuilu. Rupeavat sitten ensin naljailemaan ja pahimmillaan ottavat silmätikuksi ja ryhtyvät varsinaisiksi työpaikkakiusaajiksi saaden energiaa itselleen. Työsuojeluhommissa olen joutunut keskustelemaan muutaman vampyyrin kanssa varsinkin kun kohteena ovat olleet nuoret työntekijät.
Mutta olen tullut siihen tulokseen että jos on alkanut suhtautua nurjamielisesti teennäiseen positiivisuuteen, niin jotain voimaa saa pyrkimyksestä oikeudenmukaisuuteen. Vaikka se melkoista taistelua on ollutkin viimeiset 11 v.