Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022
- LexVeritas
- Frank Columbo
Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022
Tälleen mutulla väittäisin, että tekijä on militarialiikkeen asiakas, joka on kiinnostunut myös retkeilytarvikkeista, vaikkei hän juurikaan liikuskele kaupunkiympäristön ulkopuolella. Käsittääkseni hän mieltää itsensä silti jonkinlaiseksi eräileväksi taistelijaksi. Hän on laajasti kiinnostunut murhatapauksista ja suoltaa keskustelupalstoille parin lauseen spämmäyksiä useammalla nimimerkillä, joista osa saattaa viitata sairastamaansa skitsofreniaan.
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
-
Nice shirt
- Jessica Fletcher
Pitäisikö uhrin nimi olla salainen? Miksi? Sitä vaadittiin myös heti tapahtuman jälkeen. Miksi? Miten eri henkirikosten uhrien nimet täytyisi jaotella? Toiset julkisia, toiset salaisia?
Naantalissa paistaa aurinko sinnekin, mihin se ei muilla paista!
-
Korpisoturi
- Perry Mason
Ei varmaan täysi salaisuus olisi perusteltua. Jonkinlainen käytännön järki on varmaan sallittua myös: ei tarvitse tehdä kaikkea sellaista, mikä ei ole ainakaan suoraan laitonta.Nice shirt kirjoitti: La Syys 05, 2026 5:01 pm Pitäisikö uhrin nimi olla salainen? Miksi? Sitä vaadittiin myös heti tapahtuman jälkeen. Miksi? Miten eri henkirikosten uhrien nimet täytyisi jaotella? Toiset julkisia, toiset salaisia?
Voi kysyä niinkin, että miksi omaisille pitäisi aiheuttaa tuskaa, jos nimen julkisuudessa pitämisestä ei ole mitään hyötyä?
snufkin kirjoitti: Su Elo 25, 2024 1:03 am JesseHamesin anti keskusteluun on toistella samoja fraaseja tai linkkailla samoja linkkejä. Kyky kriittiseen omaan ajatteluun näyttää puuttuvan täysin
Minä olen syyllinen että alkoi tuo nimileikki, Essiä tarkoitin, muistin että olisi ollut Kati ja ihminen kun vain olen, muistin väärin.
Nimen olen kuullut asiaan liittyvältä henkilöltä eikä hän korostanut että se olisi mikään valtion salaisuus.
Tuo nimi muutenkin vain lipsahti, mutta en minä jaksa uskoa, että sillä on asian selviämisen kanssa yhtään mitään tekemistä saati että se uhrin muistoa loukkaisi. On aivan selvää, että jos jossain niin tässä Essi ei ole tehnyt yhtään mitään väärää! Ei kerta kaikkiaan mitään! Minun kaikki sympatiani ovat hänen ja omaistensa luona ja toivon että poliisit saavat hänet murhanneen hirviön kiinni ja olkoon vaikka missä piireissä hyvänsä niin se ei ole mitään helv**on vasikointia ja jos on, niin sitten "kaverit" voisivat tehdä tekijälle saman mitä hän teki Essille!
Vaikka olisin missä rikollispiireissä, niin mikäli tietäisin tekijän, ihan takuulla ilmiantaisin tekijän poliisille. Muuten en puutu ihmisten keskinäisiin pillerikauppoihin, esimerkiksi Triplan vessassa olen törmännyt tilanteeseen missä nuoret miehet mittailivat huumeannosta, sanoin vain että "pojat jatkaa vain, minua ei toisten asiat kiinnosta".
Minä en jaksa uskoa hetkeäkään, että omaisille tuskaa aiheuttaa että nimi täällä mainitaan, eiköhän se ole ihan joku muu asia, mikä sitä tuskaa ja surua omaisille on aiheuttanut/aiheuttaa.
Nimen olen kuullut asiaan liittyvältä henkilöltä eikä hän korostanut että se olisi mikään valtion salaisuus.
Tuo nimi muutenkin vain lipsahti, mutta en minä jaksa uskoa, että sillä on asian selviämisen kanssa yhtään mitään tekemistä saati että se uhrin muistoa loukkaisi. On aivan selvää, että jos jossain niin tässä Essi ei ole tehnyt yhtään mitään väärää! Ei kerta kaikkiaan mitään! Minun kaikki sympatiani ovat hänen ja omaistensa luona ja toivon että poliisit saavat hänet murhanneen hirviön kiinni ja olkoon vaikka missä piireissä hyvänsä niin se ei ole mitään helv**on vasikointia ja jos on, niin sitten "kaverit" voisivat tehdä tekijälle saman mitä hän teki Essille!
Vaikka olisin missä rikollispiireissä, niin mikäli tietäisin tekijän, ihan takuulla ilmiantaisin tekijän poliisille. Muuten en puutu ihmisten keskinäisiin pillerikauppoihin, esimerkiksi Triplan vessassa olen törmännyt tilanteeseen missä nuoret miehet mittailivat huumeannosta, sanoin vain että "pojat jatkaa vain, minua ei toisten asiat kiinnosta".
Lainausta lyhennetty.Korpisoturi kirjoitti: La Syys 05, 2026 9:03 pmVoi kysyä niinkin, että miksi omaisille pitäisi aiheuttaa tuskaa, jos nimen julkisuudessa pitämisestä ei ole mitään hyötyä?
Minä en jaksa uskoa hetkeäkään, että omaisille tuskaa aiheuttaa että nimi täällä mainitaan, eiköhän se ole ihan joku muu asia, mikä sitä tuskaa ja surua omaisille on aiheuttanut/aiheuttaa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
^
Jep tästä voi keksiä vaikka mitä salaliittoteorioita. Poliisi on sanonut jo aikoja sitten, ettei tytön elämästä löydy mitään mikä voisi olla teon syynä. Ja todella uskon et ovat tutkineet tämän asian huolella alun sössimisen jälkeen.
Hän on ollut vain väärässä paikassa väärään aikaan kun joku peukkupää on, ties mistä syystä, hyökännyt hänen kimppuun. Muistaako tekijä tekoaan ja onko elossa, vaikea sanoa. Joku kyllä tietää hänen olleen tekijä mutta ei uskalla avata suutaan. Helvetin narkit, yhteiskunnan mätäpaiseet.
Jep tästä voi keksiä vaikka mitä salaliittoteorioita. Poliisi on sanonut jo aikoja sitten, ettei tytön elämästä löydy mitään mikä voisi olla teon syynä. Ja todella uskon et ovat tutkineet tämän asian huolella alun sössimisen jälkeen.
Hän on ollut vain väärässä paikassa väärään aikaan kun joku peukkupää on, ties mistä syystä, hyökännyt hänen kimppuun. Muistaako tekijä tekoaan ja onko elossa, vaikea sanoa. Joku kyllä tietää hänen olleen tekijä mutta ei uskalla avata suutaan. Helvetin narkit, yhteiskunnan mätäpaiseet.
-
Korpisoturi
- Perry Mason
Sitä mieltä he kuitenkin itse ovat ja ovat ottaneet linjaksi, että ei yhtään haastatattelua, eikä edes kommenttia julkisuudessa. Samoin ovat huolehtineet uhrista kertoneiden internet-osumien poistamisesta.matlockb kirjoitti: Ma Syys 07, 2026 7:41 am Minä olen syyllinen että alkoi tuo nimileikki, Essiä tarkoitin, muistin että olisi ollut Kati ja ihminen kun vain olen, muistin väärin.
Lainausta lyhennetty.Korpisoturi kirjoitti: La Syys 05, 2026 9:03 pmVoi kysyä niinkin, että miksi omaisille pitäisi aiheuttaa tuskaa, jos nimen julkisuudessa pitämisestä ei ole mitään hyötyä?
Saman linjan on ottanut aikoinaan myös Berit Anderssonin koko suku (Kirkkonummen kolmoissurman uhri). He ovat sen verran kommentoineet, että kokevat tapauksesta kirjoittelun raskaaksi.
snufkin kirjoitti: Su Elo 25, 2024 1:03 am JesseHamesin anti keskusteluun on toistella samoja fraaseja tai linkkailla samoja linkkejä. Kyky kriittiseen omaan ajatteluun näyttää puuttuvan täysin
^ Näin taitaa olla, mutta kuten olen todennut, ei tuo uhrin nimi mitenkään hänen muistoaan loukkaa.
Korostan edelleen, että tässä uhri ei ole tehnyt mitään väärää kenellekään ja tässä kiinnostaa kaikkia paljon enemmän tekijän kuin uhrin nimi.
En ymmärrä tuollaista salailua, sen ymmärrän, jos omaiset eivät haastatteluja halua antaa.
Korostan edelleen, että tässä uhri ei ole tehnyt mitään väärää kenellekään ja tässä kiinnostaa kaikkia paljon enemmän tekijän kuin uhrin nimi.
En ymmärrä tuollaista salailua, sen ymmärrän, jos omaiset eivät haastatteluja halua antaa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
- Ross Sullivan
- James Bond (George Lazenby)
Jos sukunimi on harvinainen (tai ainakin sen kuuloinen), niin nimi alkaa herkästi yhdistyä muihinkin sen kantajiin oletusarvoisesti.matlockb kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 9:55 am ^ Näin taitaa olla, mutta kuten olen todennut, ei tuo uhrin nimi mitenkään hänen muistoaan loukkaa.
Jaksaisitko itse vaikka Hanhivaarana tuhannetta kertaa selittää uuden ihmisen tavatessasi, mikä on epäilysi, mitä Antille kävi, tai kuunnella röhönauruisia "missä anthi röhöhöhöhöhö?"
Toki Antin tapauksessa framista olisi voinut olla jotain hyötyä; ketjun tapauksessa tuskin minkäänlaista.
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.
- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.
- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
En todellakaan jaksaisi ja nyt kun asian noin ilmaisit niin kyllähän ihmisillä nykyisellään nuo käytöstavat ja hienotunteisuus on vähän niin ja näin, jos sitä löytyy ollenkaan.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Syys 09, 2026 7:00 amJos sukunimi on harvinainen (tai ainakin sen kuuloinen), niin nimi alkaa herkästi yhdistyä muihinkin sen kantajiin oletusarvoisesti.
Jaksaisitko itse vaikka Hanhivaarana tuhannetta kertaa selittää uuden ihmisen tavatessasi, mikä on epäilysi, mitä Antille kävi, tai kuunnella röhönauruisia "missä anthi röhöhöhöhöhö?"
Toki Antin tapauksessa framista olisi voinut olla jotain hyötyä; ketjun tapauksessa tuskin minkäänlaista.
-
Nice shirt
- Jessica Fletcher
Tämän tapauksen alussa, joku (oliko nuori nainen) pyytämällä pyysi, että nimeä ei julkisuuteen annettaisi. Sehän vain lisää kiinnostusta. Miksi nimen salaus? Oltiin jopa huolissaan yhdessä vaiheessa lopputyöstäkin. Aivan kuin siinäkin olisi ollut jotain salattavaa.
Naantalissa paistaa aurinko sinnekin, mihin se ei muilla paista!
- Ross Sullivan
- James Bond (George Lazenby)
Niin,tekijät tietysti salailevat ja lopulta kyse on elin- ja ihmiskaupasta. Vaihtoehtoisena selityksenä:Nice shirt kirjoitti: Ke Syys 09, 2026 6:51 pm Tämän tapauksen alussa, joku (oliko nuori nainen) pyytämällä pyysi, että nimeä ei julkisuuteen annettaisi. Sehän vain lisää kiinnostusta. Miksi nimen salaus? Oltiin jopa huolissaan yhdessä vaiheessa lopputyöstäkin. Aivan kuin siinäkin olisi ollut jotain salattavaa.
Jos sukunimi on harvinainen (tai ainakin sen kuuloinen), niin nimi alkaa herkästi yhdistyä muihinkin sen kantajiin oletusarvoisesti.
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.