Viimeinen johtolanka kausi 10: Mistä aiheesta?
Viimeinen johtolanka kausi 10: Mistä aiheesta?
Marko Niemi lausui päätössanoikseen Lempisten pariskunnan kaksoismurhan bonusjaksossa, että kausi 10 on jo suunnitteilla ja kuuntelijoilla on mahdollisuus antaa osoitteeseen [email protected] oman ehdotuksensa aiheesta. Lyhyiden perustelujen kera, kenestä sinä haluaisit kautesi kuulla?
Oma ehdotukseni on Ulvila.
Perustelut:
Murhasta on kulunut aikaa 20 vuotta, joten suurin osa tapauksen ympärillä ja lähipiirissä olevista henkilöistä on vielä elossa ja haastattelukunnossa aivotoimintansa puolesta. Joko ystävät, kylänmiehet ja sukulaiset uskaltavat avata suunsa toimittajalle ja antaa omia vinkkejään ja näkemyksiään aiheesta?
Perustelut:
Murhasta on kulunut aikaa 20 vuotta, joten suurin osa tapauksen ympärillä ja lähipiirissä olevista henkilöistä on vielä elossa ja haastattelukunnossa aivotoimintansa puolesta. Joko ystävät, kylänmiehet ja sukulaiset uskaltavat avata suunsa toimittajalle ja antaa omia vinkkejään ja näkemyksiään aiheesta?
Re: Viimeinen johtolanka kausi 10: Mistä aiheesta?
Tekisi mieli vastata Tulilahden kaksoismurha (heh), mutta pidän sitä jo lähes selvitettynä tapauksena. Joo, jos joku niputtaisi Ulvilan murhan podcastin muotoon, olisi se ainakin hyvää journalismia. Toisaalta, aika selvä ja kauttaaltaan riepoteltu rikos sekin.
Kaverin puolesta vastaan Antti Hanhivaaran katoaminen v. 2006.
Kaverin puolesta vastaan Antti Hanhivaaran katoaminen v. 2006.
Otetaanko erä, otetaanko erä.
Kieltämättä Antti olisi silleen mielenkiintoinen, että saisiko Niemi mitään irti paikallisesta vaikenemisen kulttuurista.
- Kalpea_Jokeri
- Remington Steele
Helena Jämiäluoma (1972), Oulunkylän naissurmat (1983, 1984), Sirkka-Liisa Valjus (1963) tai Sisko-Liisa Lehtinen (1974). Lehtisen ja Valjuksen tapausten esitutkintamateriaalit ovat kai julkista. Löytyykö omaisia ja muita asiasta tietäviä on toinen juttu.
- LexVeritas
- Frank Columbo
Dynyjytkyinsinööri Esko Aatos Longan kytkystä Bodomin kolmoismurhaan. Ehkä myös Dynamiitti-Ahti Oksasen mahdollisesta.
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
- Ross Sullivan
- James Bond (George Lazenby)
Niemi ei ota projektikseen Ulvilaa, Bodomia tai Tulilahteaka.
Hanhivaaran, Käkelän, Silanderin tai Kumpulaisen tapaukset voisivat olla sopivia.
Hanhivaaran, Käkelän, Silanderin tai Kumpulaisen tapaukset voisivat olla sopivia.
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.
- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.
- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
- LexVeritas
- Frank Columbo
🠅
Kyse ketjussa ei ole siitä, minkä tapauksen Niemi valitsee, tai mikä tapaus olisi sopiva, vaan:
Kyse ketjussa ei ole siitä, minkä tapauksen Niemi valitsee, tai mikä tapaus olisi sopiva, vaan:
Onneksi! Näistä on jauhettu vuosikymmenestä toiseen joka paikassa ja jauhetaan ja riidellään yhä.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 9:00 pm Niemi ei ota projektikseen Ulvilaa, Bodomia tai Tulilahteaka.
Lisäksi Niemi taitaa pitää jonkinlaisena "ehtona" sitä, että teolla on vielä mahdollisuus selvitä.
Kyllä. Kimmo Ojalan tapaus olisi sellainen, jonka minä valitsisin, jos saisin päättää.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 9:00 pmHanhivaaran, Käkelän, Silanderin tai Kumpulaisen tapaukset voisivat olla sopivia.
Viimeksi muokannut matlockb, Ke Syys 30, 2026 10:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
- Ross Sullivan
^^Kannattaa varmaan katsoa sanakirjasta, mitä "keskustelu" tarkoittaa, kun keskustelufoorumilla ollaan. On aika vaikea saada aikaan keskustelua, jos muiden ehdotuksia ei kommentoida.
Mitään asiaahan sinulla ei viestissä ole: halua paskoa ketjua modena leikkimisellä.
Erik Sarin olisi myös kiinnostava aihe, mutta lienee vaikea kerätä tarpeeksi materiaalia. Mirja Anneli Mertanen-Wehnertin tapaus olisi myös sopiva (mini)kauden aiheeksi.
Mitään asiaahan sinulla ei viestissä ole: halua paskoa ketjua modena leikkimisellä.
Erik Sarin olisi myös kiinnostava aihe, mutta lienee vaikea kerätä tarpeeksi materiaalia. Mirja Anneli Mertanen-Wehnertin tapaus olisi myös sopiva (mini)kauden aiheeksi.
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.
- Ross Sullivan
Kai siinä tavoitteena olisi saada "viimeinen johtolanka".matlockb kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 10:02 pmOnneksi! Näistä on jauhettu vuosikymmenestä toiseen joka paikassa ja jauhetaan ja riidellään yhä.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 9:00 pm Niemi ei ota projektikseen Ulvilaa, Bodomia tai Tulilahteaka.
Lisäksi Niemi taitaa pitää jonkinlaisena "ehtona" sitä, että teolla on vielä mahdollisuus selvitä.
Kyllä. Kimmo Ojalan tapaus olisi sellainen, jonka minä valitsisin, jos saisin päättää.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 9:00 pmHanhivaaran, Käkelän, Silanderin tai Kumpulaisen tapaukset voisivat olla sopivia.
Ojala on myös hyvä nosto!
Tälle ääniLack Ops kirjoitti: Ti Syys 29, 2026 5:24 pm Marko Niemi lausui päätössanoikseen Lempisten pariskunnan kaksoismurhan bonusjaksossa, että kausi 10 on jo suunnitteilla ja kuuntelijoilla on mahdollisuus antaa osoitteeseen [email protected] oman ehdotuksensa aiheesta. Lyhyiden perustelujen kera, kenestä sinä haluaisit kautesi kuulla?
Perustelut:
Antifa Free Palestina
Tälle ääni! Hyvä muistutus. Aikaa on jo toki tästäkin, mut..Ross Sullivan kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 10:02 pm Mirja Anneli Mertanen-Wehnertin tapaus olisi myös sopiva (mini)kauden aiheeksi.
Otetaanko erä, otetaanko erä.
- LexVeritas
- Frank Columbo
Olet oikeassa: Minulla ei ole halua paskoa ketjua modena leikkimisellä. Sinulla on runsaasti banneja keskusteluiden paskomisista ja lautamiesteksteistä väärissä paikoissa.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Syys 30, 2026 10:02 pm ^^Kannattaa varmaan katsoa sanakirjasta, mitä "keskustelu" tarkoittaa, kun keskustelufoorumilla ollaan. On aika vaikea saada aikaan keskustelua, jos muiden ehdotuksia ei kommentoida.
Kyllä uskoisin, että Niemi saattaisi innostua Bodomin kolmoismurhastakin nyt, kun pöly Gustafssoniin kohdistuneiden perusteettomiksi todettujen epäilyjen päällä on asettunut ja minfon keskusteluissakin on palattu niihin todisteisiin ja havaintoihin, jotka tiedetään.
Tuo Ojala olisi kieltämättä hyvä ja itsellenikin tuntemattomampi tapaus. Näkisin uuden aiheen isona plussana sen, jos voisi vielä kaivaa aikalaishaastatteluja, joista voisi saada jotain kulmaa.
Jussi Helasvuon surmaan 1988 potentiaalisesti liittyviä henkilöitä on paljon haastateltavissa, monet jonkin asteisia huumeiden käyttäjiä mutta eivät haastattelijalle vaarallisia kauppiaita. Onkohan vielä katseltavissa M.infon TV murharyhmän ohjelmaa aiheesta . Helasvuolla yhteyksiä Ior Bockin ryhmään. Minfossa aiheesta kaksikin keskustelua.