Madeleinen tapaus ( Ketju 4)
Re: Madeleinen tapaus ( Ketju 4)
MissHolmes on jo kauan ennen minua kallistunut tämänkaltaiseen selitykseen!
Faktahan on, että lapset jätettiin iltaisin toistuvasti yksin. Kukaan ei tiedä, miten usein joku heistä heräili. Eikä varmuudella voida sanoa, milloin Maddie oli viimeisen kerran elossa. Eikä kukaan voi sanoa lapsestaan että "hän ei olisi lähtenyt yksin ulos", paitsi joa lapsi on niin pieni ettei osaa kävellä tai tilassa, jossa ei voi kävellä. Mielestäni on hyvin uskottavaa että nelivuotias osaa sanoa: "äiti mikset sinä tullut eilen kun minä itkin sängyssä". Tämän Maddie olisi voinut sanoa vaikka 2.5. Kate saattoi vastata jotain tyyliin "kuule älä hätäile, seuraavan kerran kun heräät niin tuut tuohon terassille vaan, näethän tuon valkoisen talon jossa on sininen valomainos, siellä on se kiva ravintola jossa on se iso akvaario, äiskä ja iskä on siellä kavereiden kanssa niin tuu sinne vaan, oothan sä jo iso tyttö ja osaat" ja 2.5. illalla lapsi tekeekin näin herättyään. Ei kuitenkaan muista enää,pitikö ison palmun jälkeen mennä raput alas vai raput ylös, erehtyy, säikähtää kissaa ja kompastuu. Kun äiti sitten käy myöhemmin katsomassa josko kakarat nukkuu, näkee maassa makaavan lapsen,lääkärinä toteaa että myöhäistä on, vie lapsen ruumiin vaikka äkkiä autoon. Seuraavana päivänä McCanneilla onkin sitten aikaa kehitellä tarinansa ja piilottaa ruumis ja illalla mennä syömään kavereineen uskotellen, että Maddie nukkuu omassa sängyssään niinkuin tavallisesti. (Kukaan tuttavistahan ei voinut varmuudella sanoa nähneensä Maddien sängyssään nukkumassa.) Mutta sitten, suunnitelman mukaan, Kate "havaitsee" Maddien "kadonneen"...
McCannit tiesivät, että vaikka Maddien ruumis löydettäisiinkin, siinä olevien jälkien, tai niiden puuttumisen takia heitä ei voitaisi syyttää mistään. Ja näinhän se kai onkin? Kun taas, poliisin hälyyttäminen tilanteeseen, jossa pikkuhiprakassa oleva äiti selittää löytäneensä lapsen portaissa kaatuneena? Josta voitaisiin aloittaa uusi spekulaatio:
Kate ja Maddie portaissa:
M: -Äiti mä en halua jäädä sinne yksin, mua pelottaa/ei väsytä/ei huvita, ota mut mukaan.
K:- Sä olet temppuillut koko päivän, en takuulla ota. Kaikki muutkin lapset nukkuu, äiti vie sut takaisin sänkyyn ja sitten nukut tai muuten.
M: -EEEEEEEN!
K: -Lopeta tuo huutaminen! Liikuta niitä kinttujas! (pukkaa Maddieta, on sen verran tuiskeessa että luulee pukkauksen olevan kevyt, Maddie kuitenkin kaatuu rappuset alas selkä edellä ja jää makaamaan rappujen alapäähän)
Faktahan on, että lapset jätettiin iltaisin toistuvasti yksin. Kukaan ei tiedä, miten usein joku heistä heräili. Eikä varmuudella voida sanoa, milloin Maddie oli viimeisen kerran elossa. Eikä kukaan voi sanoa lapsestaan että "hän ei olisi lähtenyt yksin ulos", paitsi joa lapsi on niin pieni ettei osaa kävellä tai tilassa, jossa ei voi kävellä. Mielestäni on hyvin uskottavaa että nelivuotias osaa sanoa: "äiti mikset sinä tullut eilen kun minä itkin sängyssä". Tämän Maddie olisi voinut sanoa vaikka 2.5. Kate saattoi vastata jotain tyyliin "kuule älä hätäile, seuraavan kerran kun heräät niin tuut tuohon terassille vaan, näethän tuon valkoisen talon jossa on sininen valomainos, siellä on se kiva ravintola jossa on se iso akvaario, äiskä ja iskä on siellä kavereiden kanssa niin tuu sinne vaan, oothan sä jo iso tyttö ja osaat" ja 2.5. illalla lapsi tekeekin näin herättyään. Ei kuitenkaan muista enää,pitikö ison palmun jälkeen mennä raput alas vai raput ylös, erehtyy, säikähtää kissaa ja kompastuu. Kun äiti sitten käy myöhemmin katsomassa josko kakarat nukkuu, näkee maassa makaavan lapsen,lääkärinä toteaa että myöhäistä on, vie lapsen ruumiin vaikka äkkiä autoon. Seuraavana päivänä McCanneilla onkin sitten aikaa kehitellä tarinansa ja piilottaa ruumis ja illalla mennä syömään kavereineen uskotellen, että Maddie nukkuu omassa sängyssään niinkuin tavallisesti. (Kukaan tuttavistahan ei voinut varmuudella sanoa nähneensä Maddien sängyssään nukkumassa.) Mutta sitten, suunnitelman mukaan, Kate "havaitsee" Maddien "kadonneen"...
McCannit tiesivät, että vaikka Maddien ruumis löydettäisiinkin, siinä olevien jälkien, tai niiden puuttumisen takia heitä ei voitaisi syyttää mistään. Ja näinhän se kai onkin? Kun taas, poliisin hälyyttäminen tilanteeseen, jossa pikkuhiprakassa oleva äiti selittää löytäneensä lapsen portaissa kaatuneena? Josta voitaisiin aloittaa uusi spekulaatio:
M: -Äiti mä en halua jäädä sinne yksin, mua pelottaa/ei väsytä/ei huvita, ota mut mukaan.
K:- Sä olet temppuillut koko päivän, en takuulla ota. Kaikki muutkin lapset nukkuu, äiti vie sut takaisin sänkyyn ja sitten nukut tai muuten.
K: -Lopeta tuo huutaminen! Liikuta niitä kinttujas! (pukkaa Maddieta, on sen verran tuiskeessa että luulee pukkauksen olevan kevyt, Maddie kuitenkin kaatuu rappuset alas selkä edellä ja jää makaamaan rappujen alapäähän)
Viimeksi muokannut nurich, Ma Maalis 02, 2009 11:14 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
http://www.news.com.au/story/0,23599,22 ... 33,00.html
Tuo on tullut myös monasti esiin, kun olemme punniskelleet mahdollisuuksia.
Ihan vaan todennäköisyyspohjaltakin yksin jätettyn lapsi (joka edellisenäkin yönä on vieraassa paikassa herännyt) lähtee etsimään vanhempiaan ja unenpöppöröisenä kompastuu jyrkissä kivirappusissa

Ainakin tilastollisesti lapsi useammin teloo itsensä, kuin joutuu siepatuksi.
Lapsi kyllä aika harvoin kuolee tapaturmaisesti. Mutta liian usein kuitenkin.

Ja juuri noihin portaisiin johtava 'pation ovi' oli jätetty lukitsematta.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ocked.html
Tuo on tullut myös monasti esiin, kun olemme punniskelleet mahdollisuuksia.
Ihan vaan todennäköisyyspohjaltakin yksin jätettyn lapsi (joka edellisenäkin yönä on vieraassa paikassa herännyt) lähtee etsimään vanhempiaan ja unenpöppöröisenä kompastuu jyrkissä kivirappusissa

Ainakin tilastollisesti lapsi useammin teloo itsensä, kuin joutuu siepatuksi.
Lapsi kyllä aika harvoin kuolee tapaturmaisesti. Mutta liian usein kuitenkin.

Ja juuri noihin portaisiin johtava 'pation ovi' oli jätetty lukitsematta.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ocked.html
Nuotio & Äreät Tiput
[quote="nurich"]MissHolmes on jo kauan ennen minua kallistunut tämänkaltaiseen selitykseen!
Uskon tuon hyvin...
Ja jos sinä harkitset romaanin kirjoittamista niin onnea sille.
Psykologia määrittelee ihmiset joihinkin kategorioihin, ja tuossa tulee mieleen se kategoria, että "minä olen ok, sinä et ole ok". Pitäisikö paikkansa?
Kun äiti sitten käy myöhemmin katsomassa josko kakarat nukkuu, näkee maassa makaavan lapsen,lääkärinä toteaa että myöhäistä on, vie lapsen ruumiin vaikka äkkiä autoon.
McCannit tiesivät, että vaikka Maddien ruumis löydettäisiinkin, siinä olevien jälkien, tai niiden puuttumisen takia heitä ei voitaisi syyttää mistään.

Uskon tuon hyvin...
Ja jos sinä harkitset romaanin kirjoittamista niin onnea sille.
Psykologia määrittelee ihmiset joihinkin kategorioihin, ja tuossa tulee mieleen se kategoria, että "minä olen ok, sinä et ole ok". Pitäisikö paikkansa?
Kun äiti sitten käy myöhemmin katsomassa josko kakarat nukkuu, näkee maassa makaavan lapsen,lääkärinä toteaa että myöhäistä on, vie lapsen ruumiin vaikka äkkiä autoon.
McCannit tiesivät, että vaikka Maddien ruumis löydettäisiinkin, siinä olevien jälkien, tai niiden puuttumisen takia heitä ei voitaisi syyttää mistään.
Viimeksi muokannut matkaaja, Ma Maalis 02, 2009 11:29 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Ja onhan sieppaajista esitetty kuvakin:

Minua edelleen ihmetyttää kenen kuvauksella tuo ''sieppaaja pariskunta'' on piirretty???
Yrittääkö joku kertoa totuuden vai kertoiko vaan mitä näki, eikä ymmärrä näkemäänsä?

Minua edelleen ihmetyttää kenen kuvauksella tuo ''sieppaaja pariskunta'' on piirretty???
Yrittääkö joku kertoa totuuden vai kertoiko vaan mitä näki, eikä ymmärrä näkemäänsä?
Nuotio & Äreät Tiput
"Minua edelleen ihmetyttää kenen kuvauksella tuo ''sieppaaja pariskunta'' on piirretty???
Yrittääkö joku kertoa totuuden vai kertoiko vaan mitä näki, eikä ymmärrä näkemäänsä?"
Minua ihmetyttää että sinä et näe mm. sitä että silmäthän ovat aivan eri väriset. Toisessa kuvassa siniset ja toisessa siis aivan ruskeat. Miten se on mahdollista?
Yrittääkö joku kertoa totuuden vai kertoiko vaan mitä näki, eikä ymmärrä näkemäänsä?"
Minua ihmetyttää että sinä et näe mm. sitä että silmäthän ovat aivan eri väriset. Toisessa kuvassa siniset ja toisessa siis aivan ruskeat. Miten se on mahdollista?
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Näkikö se, joka kuvauksen on antanut, sieppaajat läheltäkin, jotta on voinut silmien väriä myöden kertoa yksityiskohdat?
Istuiko hän kenties samassa ruokapöydässä?
Minusta tuon kuva on lähinnä huono pila.
Jonkun sairasta huumoria kertoa muka nähneensä jotain. Jonkun halu päästä lehteen tai edes esille.
Tässä lista niistä faktoista, jotka puhuvat sieppausta vastaan ja onnettomuuden puolesta:
- lapset herännyt aiemminkin yöllä
- avoin ovi ja jyrkät rappuset (neljävuotiaalle jopa valoisalla jyrkät ja vaaralliset)
- todellisuudessa ei Katen kuvaamia 'murtojälkiä' ikkunassa
- koirat
- äidin (marskin mieleiksi) absoluuttinen varmuus siitä, ettei tyttö voinut lähteä omin avuin
- kukaan liikkeellä ollut ei tehnyt havaintoja sieppaajasta
- yksikään valvontakamera ei tehnyt havaintoa sieppaajasta
Istuiko hän kenties samassa ruokapöydässä?
Minusta tuon kuva on lähinnä huono pila.
Jonkun sairasta huumoria kertoa muka nähneensä jotain. Jonkun halu päästä lehteen tai edes esille.
Tässä lista niistä faktoista, jotka puhuvat sieppausta vastaan ja onnettomuuden puolesta:
- lapset herännyt aiemminkin yöllä
- avoin ovi ja jyrkät rappuset (neljävuotiaalle jopa valoisalla jyrkät ja vaaralliset)
- todellisuudessa ei Katen kuvaamia 'murtojälkiä' ikkunassa
- koirat
- äidin (marskin mieleiksi) absoluuttinen varmuus siitä, ettei tyttö voinut lähteä omin avuin
- kukaan liikkeellä ollut ei tehnyt havaintoja sieppaajasta
- yksikään valvontakamera ei tehnyt havaintoa sieppaajasta
Nuotio & Äreät Tiput
-
Tutkiskelija
- Jane Marple
Toivottavasti ei kukaan äiti puhu tuolla tavalla lapsilleen. Kamalaa. Vaikka mistä sen tietää vaikka Kate olisi niin tehnytkin.nurich kirjoitti: McCannit tiesivät, että vaikka Maddien ruumis löydettäisiinkin, siinä olevien jälkien, tai niiden puuttumisen takia heitä ei voitaisi syyttää mistään. Ja näinhän se kai onkin? Kun taas, poliisin hälyyttäminen tilanteeseen, jossa pikkuhiprakassa oleva äiti selittää löytäneensä lapsen portaissa kaatuneena? Josta voitaisiin aloittaa uusi spekulaatio:
Minä taas luulen että Kate sai raivokohtauksen 2.5 ja siinä tohinassa Madeleine menehtyi. Pöytäkirjoissa sukulaiset ovat kertoneet että he ovat auttaneet ja tukeneet Katea ja Madeleineä siitä lähtien kun Kate alkoi odottaa kaksosia. Melko ongelmallista Katen ja Madeleinen välit ovat olleet.
Katehan kertoi poliiseillekkin että hän oli nukkunut lasten makuuhuoneessa kostaakseen Gerrylle koska Gerry ei ollut huomioinut Katea tarpeeksi. Hmmm... Minä en usko että Kate nukkui missään sinä yönä 2.5. Mustasukkaisena ja tuohkeissaan Kate läksi Tapaksesta kun Gerry tarjosi tapasseurueen pöytään sen "povikuningattaren", mikä hänen nimensä nyt olikaan. Asunnolle päästyään Kate lähetti Amandalle kuusi viestiä juuri ennen kuin Madeleine alkoi itkeä. Kate ei saannut Madeleineä hiljaiseksi ja takaisin sänkyyn. Madeleine juoksi, hyppi ja huusi ja lopulta Katelta petti hermot. Siinä se ja tuosta teoriasta en ihan hevillä luovu.
Tutkiskelija kirjoitti:
Toivottavasti ei kukaan äiti puhu tuolla tavalla lapsilleen. Kamalaa. Vaikka mistä sen tietää vaikka Kate olisi niin tehnytkin.
Tervetuloa maan pinnalle. Jokainen vanhempi on joskus sanonut hermostuksissaan lapselleen asioita joita saisi hävetä.
Samaisessa jo em. lomapaikassamme oli nelilapsinen suomalaisperhe, jonka äiti sanoi arviolta kuusivuotiaalle tyttärelleen, joka ei suostunut siihen, että äiti olisi levittänyt aurinkorasvaa hänen selkäänsä: "Pala sitten niin että iho menee rikki ja veri valuu." Tuskin äiti olisi noin sanonut jos olisi tiennyt ainoan kuulomatkan päässä istuvan ihmisen (minun) olevan suomalainen (perheemme puhuu vaan ulkomaan kieltä keskenään). Saman perheen isä sanoi vähän vanhemmille kaksosille: "lopetatteko vai itkettekö ja lopetatte". Hui.
matkaaja kirjoitti: Psykologia määrittelee ihmiset joihinkin kategorioihin, ja tuossa tulee mieleen se kategoria, että "minä olen ok, sinä et ole ok". Pitäisikö paikkansa?
En kyllä ymmärtänyt mitä tuolla tarkoitat.
En uskonutkaan. Mutta tuo on psyk.peruskurssin eräästä oppikirjasta, ja se ei nyt muuten kuulu tähän, mutta kirja kertoo neljästä ihmisen luokituksesta, jotka siis laittavat ihmisen johonkin tilaan. Mutta siis oli tarkoitus nyt sanoa tuolla, että voi miten ihmiset itse ovat niin hyviä ja ne toiset ovat niin pahoja.nurich kirjoitti:matkaaja kirjoitti: Psykologia määrittelee ihmiset joihinkin kategorioihin, ja tuossa tulee mieleen se kategoria, että "minä olen ok, sinä et ole ok". Pitäisikö paikkansa?
En kyllä ymmärtänyt mitä tuolla tarkoitat.
"
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Tuo voipi päteä nuoriin, mutta kyllä ainakin minun tuntemani aikuiset pääsääntöisesti pyrkivät vastaanottamaan ihmiset avoimesti, ilman ennakkoasenteita.
Enkä usko, että täälläkään kukaan on McCannejä ''tuominnut'' suoralta kädeltä.
Tuollainen tapahtuma, lapsen katoaminen vieraassa maassa, on sen verran järkyttävä juttu, että varmasti meidän jokaisen myötätunto on ensin ollut aivan täysin vanhempien puolella.
Ja vasta tarinan myöhemmät käänteet ovat saaneet mielet muuttumaan.
Siihen millaisena pariskunnan näemme, vaikuttaa heidän mediakäytös ja median välityksellä syntynyt kuva arvomailmasta verrattuna omaan arvomailmaamme.
Toiset saattavat toki nähdä tilanteen arvioimatta ollenkaan Kate ja Gerryä, mutta minusta he ovat kuitenkin suuri osa tätä tapahtumaa.
Heidän päätöksensä, heidän arvomailmansa, heidän itsekkyytensä.
Ovat minulle asiota, jotka ovat aiheuttaneet tytön katoamisen. Eikä mikään muu.
Olipa tyttö sitten siepattu, kuollut tai mitä tahansa. Kaiken alku ja juuri on kuitenkin vanhemmissa ja heidän valinnoissaan.
Tuollainen tapahtuma, lapsen katoaminen vieraassa maassa, on sen verran järkyttävä juttu, että varmasti meidän jokaisen myötätunto on ensin ollut aivan täysin vanhempien puolella.
Siihen millaisena pariskunnan näemme, vaikuttaa heidän mediakäytös ja median välityksellä syntynyt kuva arvomailmasta verrattuna omaan arvomailmaamme.
Toiset saattavat toki nähdä tilanteen arvioimatta ollenkaan Kate ja Gerryä, mutta minusta he ovat kuitenkin suuri osa tätä tapahtumaa.
Olipa tyttö sitten siepattu, kuollut tai mitä tahansa. Kaiken alku ja juuri on kuitenkin vanhemmissa ja heidän valinnoissaan.
Nuotio & Äreät Tiput
Mistä tiedät että heidän valintansa?MissHolmes kirjoitti:Tuo voipi päteä nuoriin, mutta kyllä ainakin minun tuntemani aikuiset pääsääntöisesti pyrkivät vastaanottamaan ihmiset avoimesti, ilman ennakkoasenteita.
Aivan yleinen olemassa oleva totuus on, eivät nuoret tuosta poikkea mitenkään muihin verrattuna.
Kyllä näyttää siltä että on.
Kuka on käänteet tehnyt?
Eiköhän media tee 'koko jutun'.
Mitkä päätökset, mitkä asenteet? Miten niistä voit tietää?
-
Tutkiskelija
- Jane Marple
Minä läksin pitkälle reissulle juuri kun Madeleine katosi. Ehdin nähdä lehdestä uutisen ja matkan aikana kävin muutaman kerran internetpointissa viestittelemässä ja lukaisin hieman uutisia samalla. Ensimmäinen ajatukseni oli että Madeleine läksi ulos yksin hortoilemaan. Reissulta palattuani aloin lukea mitä mediassa kerrotiin. Muutin melko pian mieltäni koska McCannit vaikuttivat niiiiin omituisilta käytökseltään ja puheiltaan.
Gerryn matka Portugaliin osoittaa että McCannit ovat huolestuneita siitä että tutkivatko Portugalin poliisit vai eivätkö. Gerry sanoo haluavansa tehdä yhteistyötä, kuten he tekivät ne neljä kuukautta kun olivat Praia da Luzissa. Gerry haluaa päästä päällepäsmäräksi tutkimuksiin, taas kerran. Mahtaa McCanneja ottaa päähän kun Portugalin viuranoamsiet eivät ojentaneet kättä Gerrylle ja ottaneet häntä vastaan avosylin. Nyt saavat McCannit elää siinä epätiedossa että tutkiiko PJ vaiko ei ja mitä tutkii. PJ:n ei tarvitse siitä informoida McCanneja.
Gerryn matka Portugaliin osoittaa että McCannit ovat huolestuneita siitä että tutkivatko Portugalin poliisit vai eivätkö. Gerry sanoo haluavansa tehdä yhteistyötä, kuten he tekivät ne neljä kuukautta kun olivat Praia da Luzissa. Gerry haluaa päästä päällepäsmäräksi tutkimuksiin, taas kerran. Mahtaa McCanneja ottaa päähän kun Portugalin viuranoamsiet eivät ojentaneet kättä Gerrylle ja ottaneet häntä vastaan avosylin. Nyt saavat McCannit elää siinä epätiedossa että tutkiiko PJ vaiko ei ja mitä tutkii. PJ:n ei tarvitse siitä informoida McCanneja.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Olettaisin, että nelikymppinen pariskunta tekee itse valintansa siitä jääkö asuntoon lasten kanssa, vai lähteekö ulos syömään. Vai kenen veikkaisit päättäneen heidän puolestaan?matkaaja kirjoitti:Mistä tiedät että heidän valintansa?MissHolmes kirjoitti:Tuo voipi päteä nuoriin, mutta kyllä ainakin minun tuntemani aikuiset pääsääntöisesti pyrkivät vastaanottamaan ihmiset avoimesti, ilman ennakkoasenteita.
Aivan yleinen olemassa oleva totuus on, eivät nuoret tuosta poikkea mitenkään muihin verrattuna.
Elämän kokemuksella ei siis liene mitään merkitystä tässäkään tapauksessa?
Kyllä näyttää siltä että on.
Sinä et näemmä ole jaksanut lukea kaikkia ketjuja läpi ja kertomuksiamme reaktioista tapaukseen päivästä 1 alkaen?
Kuka on käänteet tehnyt?
Nuo käänteet ovat niitä faktoja joita asian tiimoilta on matkan varrella selvinnyt. Kuten mm. se, ettei asunnon ikkunaan oltukaan murrettu jne
Eiköhän media tee 'koko jutun'.
Kyllä heidän arvomaailmastaan kertoo jotain se, että jättävät lapsensa ''perhelomalla'' ilta toisensa jälkeen yksin. Heistä kertoo minulle myös paljon ne vuodattamattomat kyyneleet julkisesti. Katso ketä tahansa muuta lapsensa kadottanutta. Lue se tuska kasvoilta. Sitä en näe.
Mitkä päätökset, mitkä asenteet? Miten niistä voit tietää?
Heidän henkilökohtainen päätös on ollut jättää lapset yksin. Kuten myös oven lukitsematta jättäminen. Lähteä taas juhlimaan, vaikka lapsi aamulla kertoo itkeneensä edellinä yönä.mm.
Kyllä ne minulle ovat niitä asioita, jotka ensisijaisesti ovat aiheuttaneet lapsen katoamisen. Jos he olisivat olleet paikalla, olisi Madeleine myös edelleen 'paikalla'.
Nuotio & Äreät Tiput
No kuka vaan; vaikkapa Philomena päätti!MissHolmes kirjoitti: Olettaisin, että nelikymppinen pariskunta tekee itse valintansa siitä jääkö asuntoon lasten kanssa, vai lähteekö ulos syömään. Vai kenen veikkaisit päättäneen heidän puolestaan?
Totta puhuen monenlaista on voinut tapahtua.