Murhaaja poistui soutuveneellä

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

nightowl kirjoitti: Eräässä Zodiakin kirjeessä Kaliforniassa:
"At the bottom of the blue-lined paper was a small number or letter Z."
:twisted:
Selitä vähän tarkemmin. Oliko tuo Zodiackin tekstiä vai tulkintaa?

nightowl
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 8:48 pm

Viesti Kirjoittaja nightowl »

konsta kirjoitti:
nightowl kirjoitti: Eräässä Zodiakin kirjeessä Kaliforniassa:
"At the bottom of the blue-lined paper was a small number or letter Z."
:twisted:
Selitä vähän tarkemmin. Oliko tuo Zodiackin tekstiä vai tulkintaa?

Lainaus Robert Graysmithin kirjasta
ZODIAC
The shocking true story of the hunt for the nation's most elusive serial killer

"The Riverside Press-Enterprise ran an article on the Bates case exactly six months after Cheri Jo's death. The following day, the police recieved a new letter from the killer. Avery was shown a crudely penciled note on a pierce of common three-holed binder paper. In large sprawling letters that titled downward toward the left was the message:

BATES HAD TO DIE
THERE WILL BE MORE

At the bottom of the blue-lined paper was a small number 2 or the letter Z."

Konsta, lienee tulkintaa, jos ei olla varmoja, oliko 2 vai Z.

Muuten olen eri mieltä kanssasi, että Zodiac on tyhmä, jos/koska on käyttänyt yleisiä koodistoja. Ciphereistä on vain yksi ratkaistu; eikö se osoita, että ne on tehty taidolla? Tulkitsijoilta puuttuu jotain. Oletan, että on yritetty ratkaista parhaiden koodinmurtajien kyvyillä.

Mielestäni Bodominkin murhien jälkihoito on tehty taidolla; ehkä koko hoito?
:arrow:
R. Graysmithin ko. kirja Zodiacista on muuten saatavissa eräästä kirjakaupasta Helsingissä, in English.

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Z-aika eli Zodiac-aika. Ihan samalla lailla kun vanhoissa Batman telkkarisarjoissa oli same bat channel, same bat time.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

nightowl kirjoitti: Muuten olen eri mieltä kanssasi, että Zodiac on tyhmä, jos/koska on käyttänyt yleisiä koodistoja. Ciphereistä on vain yksi ratkaistu; eikö se osoita, että ne on tehty taidolla? Tulkitsijoilta puuttuu jotain. Oletan, että on yritetty ratkaista parhaiden koodinmurtajien kyvyillä.
Älkööt sitten lukeko ne, jotka aikovat pätkän katsoa.


Olen kuitenkin sitä mieltä, että tämä Arthur Leich Allen olisi sopivin profiili. Ei tyhmä, mutta haluaa olla viisampi, kuin onkaan. Kryptauksessa lupaa antaa nimensä, mutta huijaa siinäkin. Joten uskon, ettei kaikki kryptaukset ole edes ratkaistavissa, koska hän huijari.

Tekotapa viittaa myös pelkuriin, varovaiseen tyyppiin, joka tekee tosin virheitä, muttei ota pienintäkään riskiä.

Profiiliin sopii juuri tuo, että haluaa itsestään kirjoja, elokuvan, haluaa, että ihmiset kantavat Zodiac-rintanappeja. Kyseessä on todennäköisesti insestin uhri, pedofiili, joka haluaa kipeästi huomiota, jonka hän menetti, kun osoittautui pedofiiliksi, eikä päässyt enään ammattiin, jossa voi olla lasten kanssa.

Tuo kohtaus, jossa etsivät kuulustelevat Allenia oli loistava. Äijä kerjäsi siinäkin huomiota, vihjaili itsestään, tiesi, ettei poliisilla ole kuitenkaan mitään.

Eli ei ihan tyhmä, muttei voi miksikään älykkääksikään sanoa. Pelkällä tuurilla selvisi tuomiosta.

Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

konsta kirjoitti:Vai niin, koplasta kuuluukin vain osa kaveripiirisi? Ei minulla ole mitään perusteita, koska uskon, että Perasi ja Tomosi ovat vähemmän todellisia, kuin Joulupukki, tai mustanaamio.
Siis Timo, eikä Tomo... Kyllä he ovat yhtä todellisia kuin sinä ja minä. Timohan on jo vaari, mikä tiedoksi Merivuokolle. Masa kertoi, että olivat heilastelleet nämä kaksi. Vai olivatko peräti "salakihloissa" ja alaikäisinä vielä?

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:
Tuo kohtaus, jossa etsivät kuulustelevat Allenia oli loistava. Äijä kerjäsi siinäkin huomiota, vihjaili itsestään, tiesi, ettei poliisilla ole kuitenkaan mitään.

Eli ei ihan tyhmä, muttei voi miksikään älykkääksikään sanoa. Pelkällä tuurilla selvisi tuomiosta.
Joo - irroitin tämän tekstin ja siitä tuli juuri tuo Gustafssonin kuulusteluissa lausuma lause mieleen, joka ulkomuistista meni ehkä näin ..

" murha-ase - mistäs me se nyt tähän otetaan ja siinä mun sormenjäljet "

Ulkomuistista :D Lue vielä tuo konstalta lainaamani :D " Tuo kohtaus jne...
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Pharaoh kirjoitti:
Siis Timo, eikä Tomo... Kyllä he ovat yhtä todellisia kuin sinä ja minä. Timohan on jo vaari, mikä tiedoksi Merivuokolle. Masa kertoi, että olivat heilastelleet nämä kaksi. Vai olivatko peräti "salakihloissa" ja alaikäisinä vielä?
Olisitko sitä mieltä, että vaarista olisi syytä ilmoittaa poliisille? Ehkä sinä voisit tehdä tuon ilmoituksen, koska sinulla tuntuu olevan tietoa aammun tapahtumista?

Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

konsta kirjoitti:
Olisitko sitä mieltä, että vaarista olisi syytä ilmoittaa poliisille? Ehkä sinä voisit tehdä tuon ilmoituksen, koska sinulla tuntuu olevan tietoa aammun tapahtumista?
Poliisilla on jo tieto kaikista järvellä liikkujista. Ainoastaan kello kuuden miehen henkilöllisyys on auki.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Niinpä - ja tuon todella oudon klo 6 kulkijan tuntomerkit sopivat niin hyvin - aika moneen ihmiseen ja jopa niemellä todistettavasti olleeseen nuorukaiseen.

Taisipa silminnäkijä mainita tästä kiireisestä kulkijasta myös sen - että vaikutti lyhytkaulaiselta ..... hymm... :shock:
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Pharaoh kirjoitti:
konsta kirjoitti:
Olisitko sitä mieltä, että vaarista olisi syytä ilmoittaa poliisille? Ehkä sinä voisit tehdä tuon ilmoituksen, koska sinulla tuntuu olevan tietoa aammun tapahtumista?
Poliisilla on jo tieto kaikista järvellä liikkujista. Ainoastaan kello kuuden miehen henkilöllisyys on auki.
No ei selvästikkään ole, tai sitten juttu on salattu hyvin, eikä Timon ja Peran käyntiä niemessä veneellä ole ilmoitettu edes oikeudelle. Etkä sinäkään näköjään ole antanut poliisille tietojasi, seuraat vain hiljaa sivusta, kun syytöntä pannaan hirteen.

Voit laittaa mulle yksityiviestillä henkilöt, niin minä ilmoitan Krp:lle?

Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

konsta kirjoitti:
No ei selvästikkään ole, tai sitten juttu on salattu hyvin, eikä Timon ja Peran käyntiä niemessä veneellä ole ilmoitettu edes oikeudelle. Etkä sinäkään näköjään ole antanut poliisille tietojasi, seuraat vain hiljaa sivusta, kun syytöntä pannaan hirteen.

Voit laittaa mulle yksityiviestillä henkilöt, niin minä ilmoitan Krp:lle?
Voit luottaa siihen, että KRP:lla samat tiedot kuin minullakin. Mitä taas tulee Timoon ja Peraan, niin esitin ainoastaan epäilyn. Hieman tarkkuutta vielä tulkintaan, niin kyllä sinusta oiva konstaapeli tulee. Tsemppiä!

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

Pharaoh kirjoitti:Poliisilla on jo tieto kaikista järvellä liikkujista. Ainoastaan kello kuuden miehen henkilöllisyys on auki.
Tuskin on tietoa kaikista kulkijoista.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Pharaoh kirjoitti:
konsta kirjoitti:
No ei selvästikkään ole, tai sitten juttu on salattu hyvin, eikä Timon ja Peran käyntiä niemessä veneellä ole ilmoitettu edes oikeudelle. Etkä sinäkään näköjään ole antanut poliisille tietojasi, seuraat vain hiljaa sivusta, kun syytöntä pannaan hirteen.

Voit laittaa mulle yksityiviestillä henkilöt, niin minä ilmoitan Krp:lle?
Voit luottaa siihen, että KRP:lla samat tiedot kuin minullakin. Mitä taas tulee Timoon ja Peraan, niin esitin ainoastaan epäilyn. Hieman tarkkuutta vielä tulkintaan, niin kyllä sinusta oiva konstaapeli tulee. Tsemppiä!
Nonnii, ei Krp edes korvaansa lotkauta noille tiedoille näköjään. Ei ole kirjattu ylös, ei ainuttakaan kuulustelua. Ehkei Krp löytänyt heitä, oletti kuolleiksi, kuten MC.Marjatan jengin?

Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Maza kirjoitti:
Pharaoh kirjoitti:Poliisilla on jo tieto kaikista järvellä liikkujista. Ainoastaan kello kuuden miehen henkilöllisyys on auki.
Tuskin on tietoa kaikista kulkijoista.
Noinhan minä sanoin. :roll:
Esimerkiksi mopolla ajellut, nykyään hautausmaita kuvailevan pojan henkilöllisyys on tiedossa. :wink:

Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

konsta kirjoitti: Nonnii, ei Krp edes korvaansa lotkauta noille tiedoille näköjään. Ei ole kirjattu ylös, ei ainuttakaan kuulustelua.
Sitä et voi tietää. Kuulusteltujen henkilöllisyys ja kuulustelupöytäkirjojen sisältö ei ole julkista materiaalia.

Vastaa Viestiin