Aamulenkillä ollut nainen hakattiin Kajaanissa
Joo, Helsinki ei suhteessa asukaslukuun ole mikään ikävä paikka. Mutta toisaalta Stadissa onkin aika paljon rikkaiden asuinalueita (myös "pelottavassa" Itä-Helsingissä, uuh). Sellaisia joita ei muissa Suomen kaupungeissa, mahdollisesti Turkua lukuunottamatta ole. Mutta sitten taas Stadissa, tarkemmin sanoen Kalliossa on Helsinginkatu jollaista missään muualla Suomessa ei ole. Yksi todella tapahtumarikas katu keskellä Suomen tiheimmin asuttua seutua.
Mä oon ite ollut joskus jollain reissuilla Karkkilassa. Aika ankeen tuntuinen mesta, mutta ei se kyllä mitenkään vaaralliselta tuntunut.
Mä oon ite ollut joskus jollain reissuilla Karkkilassa. Aika ankeen tuntuinen mesta, mutta ei se kyllä mitenkään vaaralliselta tuntunut.
tää on aika sisäänpäin lämpeävä mesta..usein ulkopaikkakuntalaiset ottavat turpiinsa jos mainostavat olevansa muualta jne.ja tuo tilastopiikki taisi johtua 5 henkirikoksesta jotka sattuivat osumaan samaan vuoteen..muutta on niitä pelottavempiakin paikkoja varmasti
ja suoraan sanottuna en kyllä yksisteni mieluusti liiku yöaikaan,on täällä senverta kaikennäköstä sakkia liikkeellä varsinkin kesäisin,kun pk-seudulta saapuu lomailemaan jos jonkinnäköstä laitapuolen kulkijaa ja hörhöilijöitä..
ja suoraan sanottuna en kyllä yksisteni mieluusti liiku yöaikaan,on täällä senverta kaikennäköstä sakkia liikkeellä varsinkin kesäisin,kun pk-seudulta saapuu lomailemaan jos jonkinnäköstä laitapuolen kulkijaa ja hörhöilijöitä..
Heikot itkevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
-
pikkunen
- Hercule Poirotin viikset
Satuinpa siskoltani kuulemaan että tämä pahoinpitelijä on tuttu meille kummallekkin.
Samoissa porukoissa pyörittiin 90-luvun puolessa välissä.
Fiksu kundi oli ja osasi keskustella monistakin asioista,ihan normi perheestä lähtöisin.
En olisi äkkiä uskonut että hän olisi kyseisen pahoinpitelyn tekijä mutta oli vaan "napsahtanut"päästä.
Tuomion julistamista odotellen.
Samoissa porukoissa pyörittiin 90-luvun puolessa välissä.
Fiksu kundi oli ja osasi keskustella monistakin asioista,ihan normi perheestä lähtöisin.
En olisi äkkiä uskonut että hän olisi kyseisen pahoinpitelyn tekijä mutta oli vaan "napsahtanut"päästä.
Tuomion julistamista odotellen.
Iltasanomat taitaa kertoa tästä tapauksesta:
Hoitamaton diabetes johti pahoinpitelyyn
13.9.2007 17:32
Nuorehko mies hyökkäsi Kajaanissa kuukausi sitten aamulenkillä olleen naisen kimppuun. Kalevan tietojen mukaan pahoinpitelyn taustalla oli miehen hoitamaton diabetes.
Pahoinpitelijä tunnetaan Kalevan mukaan rauhallisena miehenä, eikä hän tuntenut uhriaan etukäteen. Mies oli kuitenkin juonut useita päiviä putkeen ennen päällekarkausta ja jättänyt sairautensa hoitamatta.
- Kohtuullinen, vähäinen alkoholinkäyttö ei ole diabeetikolle riski, mutta runsas juominen on erittäin iso riski, Kainuun sosiaali- ja terveysjohtaja, lääkäri Tuomo Pääkkönen sanoi Kalevalle. Sen sijaan poliisi ei ole vahvistanut epäillyn terveydentilaa koskevia tietoja.
Runsas alkoholinkäyttö voi olla diabeetikolle kohtalokasta, jos syöminen ja siten sokeritasosta huolehtiminen laiminlyödään.
Mies kävi lenkkeilijää käsiksi Kuurnan kaupunginosassa 14. elokuuta. Hän löi lenkkeilijää päähän useita kertoja tylpällä esineellä, minkä jälkeen hän pakeni paikalta.
Nainen jäi verissään kadulle ja joutui sairaalaan ommeltavaksi.
- Lähistöllä on runsaasti asutusta, mutta teko tapahtui niin aikaisin, ettei juuri sillä kohdalla ollut ketään sivullisia, rikoskomisario Seppo Leinonen kertoi tuolloin IS:lle.
Tapaus on syyteharkinnassa törkeänä pahoinpitelynä.
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)
^Jotkut diabeetikot ovat yrittäneet vedota huonoon hoitotasapainoon kun ovat olleet oikeuden edessä vastaamassa teoistaan.Selitys ei ole mennyt läpi.Luulen, että tässä tapauksessa mies yrittää kerätä sympatiaa.Kyllähän jonkinlainen pahoinpitelykin "hypojen" aikana voisi olla teoriassa mahdollinen.Tuntuu kuitenkin vaikealta uskoa, että mies pääsi karkuun poliisilta tekonsa jälkeen jos hänellä olisi ollut "hypot".Katoaminen teon jälkeen vaatii kuitenkin jonkinlaista suunnitelmallisuutta ja siihen ei insuliinishokista kärsivä pysty.
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Todennäköisesti tässä tapauksessa näkyvin insuliinishokin oire oli agressiivisuusTiina kirjoitti:Oliko tässä kyseessä sitten insuliinishokki vai mikä?![]()
Oon kyllä kuullut, että hoitamaton diabetes on vaarallinen, mutta oon lähinnä luullut, että diabeetikolle itselleen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hypoglykemia
-ikävää hyökkäyksen kohteeksi joutuneelle, ikävää myös hyökkääjälle-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Noh sanon vieläpä toisen kerran, että mies yrittää selitellä tekojaan
Olen kyllä ollut hypoglykemiassa aggressiivinen ja joutunut jopa sänkyyn sidotuksi koska houreissani "pelkäsin piikkejä" (mikä on muuten yllättävän yleistä hypoglykemiassa).Aggresiivisuus tulee ilmi lähinnä todella hirvittävistä puheista.Hoitohenkilökunta voi pitää riehuvaa diabeetikkoa psykoottisena.Kun on paha hypoglykemia voisi kyllä "kolkata" jonkun mutta se, että pääsee pakoon on uskomatonta.Mikäli mies olisi jäänyt istumaan naisen viereen ja olisi karjunut uhrille todella kamalia rivouksia niin olisin ehkäpä peräti uskonut miestä.Sinänsä jos vaikka äijä puhuisikin totta (kaikkihan on mahdollista) en tuntisi äijää kohtaan sympatiaa.Mikäli vetää päänsä täyteen pitää osata arvioida alkoholin vaikutus.Tarvittaessa voi vaikka jättää yhden pistoksen pois.Tyyppi 1:n diabeteksessa on tasan kaksi vaihtoehtoa sopeudu tai kärsi
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Tarkoitukseni ei todellakaan ollut suututtaa ketään diabeetikkoa eikä myöskään enempää "sympatiseerata" tätä hyökkääjää, mutta kirjoitin yleensä ko. asiasta ja halusin selventää käsitettä Wikin artikkelilla.
Enhän voi mitenkään tietää/tuntea lukijoiden asiantuntemusta asiassa...
Onhan tapaukset aina yksilöllisiä, eikä kaikkien diabeetikkojen omahoito ole aina yhtä hyvin kontrollissa kuin wretch-in
(varsinkaan juopotteluun taipuvaisten)
-anteeksi että olen olemassa-
Enhän voi mitenkään tietää/tuntea lukijoiden asiantuntemusta asiassa...
Onhan tapaukset aina yksilöllisiä, eikä kaikkien diabeetikkojen omahoito ole aina yhtä hyvin kontrollissa kuin wretch-in
-anteeksi että olen olemassa-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-