Mistä ja miten uutta tietoa?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja awa »

Onhan tässä saatu niin paljon uutta tietoa, että poliisiakin se kiinostaa.

Ja mikäpä sen mukavampaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:Onhan tässä saatu niin paljon uutta tietoa, että poliisiakin se kiinostaa.

Ja mikäpä sen mukavampaa.
No ei se poliisi vielä juoruista kattoon hypi.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja strangelove »

awa kirjoitti:Onhan tässä saatu niin paljon uutta tietoa, että poliisiakin se kiinostaa.

Ja mikäpä sen mukavampaa.
Heille, jotka hehkuttavat Bodomin tutkimuksia, joudun tuottamaan pettymyksen. Kysyin Bodomin asioista hyvin perillä olevalta Urholta mahdollisesta tutkimusten jatkumisesta ja sain selvän vastauksen:

Vanha kunnon Matvei/hymiö/miljoona sivunikkiään plus ilmeisesti myös awa hehkuttavat kuinka Bodomia edelleen tutkitaan. Tuo on ihan 100000% paskaa, jos asia suoraan sanotaan. Lähetin kesällä 2007 Hansin tavaroita nimettömänä krp:n labraan sellaisella peitetarinalla, että jos niistä saadaan dna, niin eräs henkirikos voi ratketa. Mukana oli nimetön prepaid-numeroni. Siihen soitti sitten tv:stäkin tuttu naispoliisi Heiskanen, joka oli hyvin ystävällinen ja sulatti minut kertomaan, että kyse on Bodomin tapauksesta. Hän totesi heti, että se juttu on suljettu eikä sitä tutkita. Ongelma oli lisäksi se, että nimettömiä juttuja ei käsitellä. Toimittaja Aino Mervi sitten otti jutun nimelleen, ja monen viikon jälkeen tavarat ja Vinca-kello ajautuivat Markku tuomisen pöydälle. Tuominen palautti ne kuitenkin avaamattomina. Hänen perustelunsa oli se, että Hansin alibi pitää, joten tutkiminen on turhaa. Juttu on siis todellakin haudattu. - Kysyin muuten tästä asiasta entiseltä Bodom-tutkijalta Harri Rahikalta, joka on nykyisin eläkkeellä. Hän sanoi, että pöytäkirjojen mukaan alibi on vahva, muttei niin vahva, etteikö hän ottaisi asiaa moisen kellolöydön jälkeen uudelleen esille.

Case Bodom on siis haudattu lopullisesti. Ja sillä sipuli!

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja awa »

Ei ole haudattu. Tämä sinulle Urhoollisesti todettakoon. :shock:
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja konsta »

strangelove kirjoitti: Tuominen palautti ne kuitenkin avaamattomina. Hänen perustelunsa oli se, että Hansin alibi pitää, joten tutkiminen on turhaa. Juttu on siis todellakin haudattu. -
Mukava kuulla Urhostakin ja siitä, että hän ei ainakaan ole luovuttanut. Kuin tuolta Suomi24:lta, että Hansin jäämistöstä löytyneen Vinca-kellon lasissa olisi ollut verijäämiä? Pitääköhän paikkansa?

Ei ole yllätys, että poliisi menee pöydän alle heti kun kuulee nimen Assman. Mutta sitä edelleenkin ihmettelen, miksi Assmannin alibia pidetään vahvana. Vuonna 1963 tehdystä alibitutkimuksesta käy nimittäin ilmi, ettei ainakaan alibin todistaja ollut varma, kummasta helluntaiaamusta oli kyse. Kuulustelija jopa joutui auttamaan todistajaa "muistamaan oikean pyhän". Kun sitten poliisi julkisti alibin, niin kas vaan - se tulikin väärälle päivälle. Eli alibi oli sille aamulle, jonka iltana Assman joutui sairaalaan.

On se alibi sekin, mutta heppoisuudessaan hakee vertaistaan.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja strangelove »

konsta kirjoitti:
strangelove kirjoitti: Tuominen palautti ne kuitenkin avaamattomina. Hänen perustelunsa oli se, että Hansin alibi pitää, joten tutkiminen on turhaa. Juttu on siis todellakin haudattu. -
Mukava kuulla Urhostakin ja siitä, että hän ei ainakaan ole luovuttanut. Kuin tuolta Suomi24:lta, että Hansin jäämistöstä löytyneen Vinca-kellon lasissa olisi ollut verijäämiä? Pitääköhän paikkansa?
Kyllä pitää paikkansa! Siteeraan taas Urhoa:

Veren dna on tutkittu, ja se on yhdistelmäverta. Sikäli kun asiaa ymmärrän, niin jokainen mitattu arvo löytyy joltain Bodomin uhrilta. Ei pidä kuitenkaan innostua, ja veri on uudelleen tutkittavana Saksassa. Vastaavasti Hansin siskonpojasta otettu dna on sellainen, että sukulaisuus tyynyliinan spermajäljen jättäjään on hyvinkin mahdollinen. Yhteisiä arvoja on 1/4 mikä vastaa tuollaisen sukulaisuuden oletusarvoa.

Ja tämän poliisi jättää sikseen! Ei olisi iso kustannuserä verrata kelloista löytyneen veren dna:ta uhrien vastaavaan. Taitaa poliisi pelätä sitä, että ne täsmäävät!

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja konsta »

Joopa joo, nythän tuo todiste on "pilaantunut", koska poliisi ei kirjannut sitä todisteeksi. Käytänössä sillä ei ole enää juridista arvoa.

Ihmetyttää nykypoliisin meno. Se, että Assmann jätettiin aikoinaan tutkimatta, liittyi historialliseen kontekstiin ja geopolitiikkaan. Ei siitä olisi enää Haapalan ja kummappaneiden tarvinnut ottaa paineita itselleen, heitä ei voisi mitenkään liittää sen ajan korruptioon. Mutta nyt nämä herrat jatkavat samaa perinnettä, ikäänkuin Suomi olisi vieläkin suomettunut korviaan myöten ja kummitus nimeltä Assmann jää ikuisesti historiaan, tarujen hulluksi saksalaiseksi, joka perimätiedon mukaan tappoi 3 nuorta joskus kaukana meneisyydessä.

No, asiaa tutkitaan siivilivoimin, jokin lehti(Apu?) saa siitä mehevät jutut ja sitten poliisi vastaa, ettei tuollaisella todisteella tee yhtään mitään........koska sitä ei ole hyväksytty viralliseksi todisteeksi.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

konsta kirjoitti: Ei siitä olisi enää Haapalan ja kummappaneiden tarvinnut ottaa paineita itselleen, heitä ei voisi mitenkään liittää sen ajan korruptioon. Mutta nyt nämä herrat jatkavat samaa perinnettä, ikäänkuin Suomi olisi vieläkin suomettunut korviaan myöten ja kummitus nimeltä Assmann jää ikuisesti historiaan, tarujen hulluksi saksalaiseksi, joka perimätiedon mukaan tappoi 3 nuorta joskus kaukana meneisyydessä.
.
Mikähän sitten olisi ollut Assmanin motiivi? Lisäksi, kun täällä hehkutetaan hänen olleen teurastaja ja agentti, niin miksi Gustafsson on edelleen hengissä?
Olisiko tervejärkinen agentti ilmaantunut 24 tunnin päästä teoista sairaalaan edelleen samat veriset vaatteet päällään?
Uskon tässä asiassa poliisia, jonka mukaan mikään ei sido Assmania rikospaikkaan.
Onhan se tietysti hyvä että on joku, jota voidaan syyttää kaikista itsenäisyytemme ajan ratkaisemattomista rikoksista. Vahinko ettei Ulvilaa saada hänen piikkiinsä.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Vallan mainiosti kukkuu kirjoitti tuosta Assmannista.

Ei mies ole ollut se, mikä on annettu ymmärtää, joten miksi Tuominen ja kumppanit salaisisivat jonkun iänaikaisen akentin tekoja, ja varsinkin näin raaan veriteon ollessa kyseessä.

Pakostakin hymyilyttävät nuo "salaliittoteoriat" niin Wagnerin väittämän "Arskan" isän kohdalla, eli tuo isä olisi lahjonut koko poliisikunnan aina viimepäiviin saakka, siis monta poliisiylijohtajaa, ja pienmpää pamppua, sekä politiikkoja sisäminstereistä lähtien.

Voisiko joku uskoa, etteivät tuollaiset lahjonnat olisi tulleet milloinkaan julkisuuteen ja kenellä sitä pätäkkää olisi riittänyt niin paljon, että kymmeniä henkilöitä monien vuosien aikana, olisi pystynyt lahjomaan.

Ei kellään, ei edes Brunein sulttaanilla, taikka Bill Gatesillä.

Kannattaisi hieman ajatella noita juttuja, ennen kuin niistä kirjoittaa, sillä voihan joku todellakin ottaa niitä vakavasti, kuten tämä matkaaja on ottanut tosissaan Croisantin ja omat "näkijän" kykynsä, vaikka ei ole surmaajaa lupauksistaan huolimatta kertonut.

Lieko joutunut kokonaan pois sivuilta, kun hänestä ei ole mitään aikoihin kuulunut?

Eipä silti, ei ole kyllä ikäväkään.

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja strangelove »

kukkuu kirjoitti:
konsta kirjoitti: Ei siitä olisi enää Haapalan ja kummappaneiden tarvinnut ottaa paineita itselleen, heitä ei voisi mitenkään liittää sen ajan korruptioon. Mutta nyt nämä herrat jatkavat samaa perinnettä, ikäänkuin Suomi olisi vieläkin suomettunut korviaan myöten ja kummitus nimeltä Assmann jää ikuisesti historiaan, tarujen hulluksi saksalaiseksi, joka perimätiedon mukaan tappoi 3 nuorta joskus kaukana meneisyydessä.
.
Mikähän sitten olisi ollut Assmanin motiivi? Lisäksi, kun täällä hehkutetaan hänen olleen teurastaja ja agentti, niin miksi Gustafsson on edelleen hengissä?
Olisiko tervejärkinen agentti ilmaantunut 24 tunnin päästä teoista sairaalaan edelleen samat veriset vaatteet päällään?
Uskon tässä asiassa poliisia, jonka mukaan mikään ei sido Assmania rikospaikkaan.
Onhan se tietysti hyvä että on joku, jota voidaan syyttää kaikista itsenäisyytemme ajan ratkaisemattomista rikoksista. Vahinko ettei Ulvilaa saada hänen piikkiinsä.
Ajattele nyt itse. Mies, joka on kaikki nämä vuosikymmenet ollut yksi vahvimmin epäillyistä tekijöistä ja jonka alibi ei ole tarkemmin tarkasteltuna sieltä vahvimmasta päästä. Hänen jäämistöstään löytyy verinen rannekellon kuori, joka on peräisin tismalleen vastaavanlaisesta kellosta kuin mikä murhapaikalta katosi! Eikö olisi kohtuullista tehdä testit ja verrata kellosta löytyttä dna:ta uhrien dna:han? Jos ne täsmäävät, on Assmann hyvin todennäköinen tekijä, tai ainakin sopii kysyä, mitä erään uhrin verinen kello teki hänen hallussaan. Jos veri ei kuulu kenellekään uhreista, ei mitään vahinkoakaan tällöin pääse tapahtumaan. Onpahan taas yksi syy vähemmän epäillä Assmannia.

Mitä hävittävääkään tuossa on? Vai pelkäävätkö poliisit ja nimimerkki kukkuu, että veri todellakin kuului uhreille? Tällöin heidän huolella rakennetut korttitalonsa ja pilvilinnansa Gustfassonin syllisyydestä kaatuvat kuin myrskyssä ikään. Ja heidän fiktiona pitämä tarina Assmannin syyllisyydestä osoittautuu faktaksi. Liian kova pala purtavaksi.

Joten toistanpa vielä kukkuu: mitä hävittävää dna-vertauksessa olisi?

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

strangelove kirjoitti:
Joten toistanpa vielä kukkuu: mitä hävittävää dna-vertauksessa olisi?
Ei mitään hävittävää, pahoin pelkään ettei mitään voitettavaakaan. Tehköön vaan testit. Minun maailmani ei romahda, osoitettakoon syylliseksi kuka tahansa.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja awa »

Sehän olisikin erikoinen sattuma, mikäli kellon veri kuuluisikin Gustafssonille. Ja sen jälkeen pohdittaisiin, milloin veri on "kellorähjän" pohjaan ilmestynyt. :D

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kuka sen on sanonut ja missä on todistettavasti näytetty, että tuollainen kellon rähjä, joka on muka olemassa, ja että se on nimenomaan Bodomin kaivattu kello?

Aivan oikein, ei kukaan sitä ole nähnyt, saati todistanut!

Minä en usko, ennen kuin sen romun itse näen !!!!!

Nuo Assmannin kellon jäänteet, voivat ihan hyvin olla jostain aikalaiskellosta ja ne "verijäljet" samaa maalia, jota Jorma Palo piti veritahroina, silloin kauan, kauan sitten.

On helvetin helppoa mennä sen lausekkeen taakse, ettei Tuominen ja kumppanit ottanet kuuleviin korviinsa, tai näkeviin silmiinsä tuollaisia, tietääkseni pelkkiä kellon raameja, joita 50-60 luvun vaihteessa oli joka toisella aijällä ranteessaan ja sillä toisella puolella oli se kuuluisa "kaksikivinen nahkaheiluri".

Mitä poliisi tekee jollain tuollaisella esineellä, jolla ei olisi mitään virkaa, sillä sen todistaminen Bodomilla olleeksi, on ainoastaan monien kuulopuheiden varassa, joten tuollainen todiste voitaisiin jo unohtaa.

Miksi ei voitaisi hakea niitä "romuja" järvestä, kun paikkakin on selvillä, ainakin muutaman metrin tarkkuudella.

Itse en jouda, mutta jos joku haluaa kokeilla, niin ei tuo suurta päättelyä tarvitse, kun pystyy paikan määrittämään.

Kamat ovat tietenkin sedimentin peittämänä järven pohjassa, mutta kyllä ne nykyaikaisin metallinilmaisimin sieltä muutaman kynmmenen sentin syvyydestä, siis järven pohjan, ei vedenpinnan, löytyvät.

Nimittäin lupaavalta kuulostaneet mittaukset on paikalla jo tehty.

Kun aikoinaan surmien jälkeen "naarattiin" Bodomilla, niin silloin pohja oli kaatuneitten puiden ja oksien peitossa, jolloin kamat ovat jääneet huomaamatta pohjaan, kas kukaan kun ei yrittänytkään naarata kadonneita tavaroita, vaan pelkkää puukkoa, jota luultiin väärin syin surmavälineeksi ja joka sittemmin on paljastunut pelkäksi lavastuskaluksi.

Josko joku näistä uudemmista kirjoittajista, tai lukijoista osoittaisi sen verran kiinnostusta että oikein tosissaan haluaisi mennä kamoja hakemaan, niin olen hommassa mukana.

Tai ainakin näytän paikan, jossa kaikuja tuli, joten yv:tä vaan, niin katsotaan kuka on tosissaan kiinnostunut.

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Hessu52 kirjoitti:Kuka sen on sanonut ja missä on todistettavasti näytetty, että tuollainen kellon rähjä, joka on muka olemassa, ja että se on nimenomaan Bodomin kaivattu kello?

Mitä poliisi tekee jollain tuollaisella esineellä, jolla ei olisi mitään virkaa, sillä sen todistaminen Bodomilla olleeksi, on ainoastaan monien kuulopuheiden varassa, joten tuollainen todiste voitaisiin jo unohtaa.
´

Kysehän on ensisijaisesti verestä, ei tavarasta. Assmanin tavaroista ei pitäisi löytyä uhrien dna:ta.

MEG
Adrian Monk
Viestit: 2569
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Mistä ja miten uutta tietoa?

Viesti Kirjoittaja MEG »

Poliisi (Tuominen) kieltäytyi ottamasta tutkittavaksi Urhon lähettämää Assmannin kellolasia.
Tuskimpa myöskään lähtisi sukellus ja kaivuu hommiin, Hessun tietämään tavaroiden upotuspaikkaan.
Vaikea sanoa kumpi on viisaampi idea, poliisi pitää juttua loppuunkäsiteltynä.

Vastaa Viestiin