Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Miksi Nils Gustafsson ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Wagner kirjoitti:Nils ei voi olla syyllinen, koska hänet ainoana elossaolevana tahona tässä galaksissa on todettu lainvoimaisesti syyttömäksi.

Jos syyttäjällä olisi ollut pieninkin mahdollisuus valittaa KO:n tuomiosta, olisi syyttäjä valittanut Helsingin hovioikeuteen.

Syyttäjä tyytyi alioikeuden ratkaisuun.

Syytä muutoksenhakuun ei siis syyttäjänkään mielestä ollut.

8)
Kyllä, juuri näin se on. Ihmettelen suuresti, kuinka nämä "Tuomisen lakeijat" voivat vielä tämän jälkeen pitää Gustafssonia tekijänä?
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: Miksi Nils Gustafsson ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

strangelove kirjoitti:Kyllä, juuri näin se on. Ihmettelen suuresti, kuinka nämä "Tuomisen lakeijat" voivat vielä tämän jälkeen pitää Gustafssonia tekijänä?
Heh hee. Taas tätä samaa jankutusta 8)
RockOla69
Nikke Knakkertton
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:48 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja RockOla69 »

papillon kirjoitti:
Oulunmies kirjoitti:Entä jos esim. kenkien piilotus ei ollut edes mitään lavastusta vaan paniikissa ja sekavana tehty piilotus yritys? Oikeastaan mikään ei välttämättä viittaa mihinkään lavastukseen vaan voi yhtä hyvin olla paniikinomaista tavaroiden piilottelua.

Miksi kahteen eri paikkaan? Kehnosti sittenkin?
Miksi "paniikki" rajoittui vain kenkiin? Looginen ajattelu riitti tavaroiden hävittämiseen, mutta kengät piti huolimattomasti jemmata jonnekin koloihin? Miksi kenkiä ei yksinkertaisesti olisi voitu jättää hurmemylläkän keskelle? Miksi ne piti piilottaa? Siitäkin huolimatta, että Nisse olisi juossut kengät jalassa jemmailemassa kamoja, olisi ollut loogista jättää kengät jonnekin teltan liepeille?
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Miten oli poikien kenkien sormenjälkitutkimus,
arvatenkin ei tehty tai oli turha toteuttaa kenkien kierrettyä käsistä käsiin?
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei kait sitä olisi ihmeenä pidetty, jos Gussen pläägistä olsi löytynyt hänen omia sormenjälkiään.

Jotainhan niissä "spittareissa" on täytynyt olla, koska Sepin kenkiä tutkitiin melkein vuosi, mutta Gussen pläägät jäivät sille tielleen, kas ihmettä, kun Gusse ei vaatinut korvausta pilkotuista monoistaan?

Löytyikö Sepin virsuista sitten jotain, kun niitä niin kauan tutkittiin, olisi kiva tietää.
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Jospa Gustafssonin sormenjäljet olisivat olleet veriset, ja kaikki muut olisi tunnistettu jas alibilliset,
liekö niuo tutkimustulokset menneet Heikkilän silppuriin. Mustia partakarvoja tuskin löytyi, kev.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Siksi Nisse ei voi olla syyllinen

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Nils oli vuotanut verta teltan sisällä nukkumapaikallaan ennen kuin pyrki ulos teltasta.
Seppo oli tapettu niille sijoilleen teltan läpi puukottaen.

Arska ilmoitti lyöneensä teltasta tulevaa kivellä päähän sanatarkasti seuraasti: [Helluntai 1994]
'Kun minä otan maasta kiven ja lyön sillä päähän, siitä ei kyllä enään kukaan nouse'.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Veriroiskeiden paikoista jo voi päätellä ulkopuolisen tekijän olleen paikalla. Sivu 40.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja awa »

Kyllä. On mahdollista, että hyökkääjä oli teltan ulkopuolella.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
RockOla69
Nikke Knakkertton
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:48 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja RockOla69 »

Nisse ei ole voinut piilottaa kaikkia niitä tavaroita, jotka ovat kateissa! Itse piiloittaisin kengät ensimmäiseksi, kun huomaisin niiden vereetyneen, enkä juoksentelisi jemmailemaan niitä useamman sadan metrin säteelle murhapaikasta.
Myrskylintu
Sofia Karppi
Viestit: 405
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 12:56 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

800 metrin. Lähes kilometrin dallaus. Mitä syytä olisi piilottaa veriset kengät?
DNA oli silloin tuntematon keksintö. No, jonkun veriryhmän ehkä niistä olisi saattanut saada...Silloin oli vielä hämärää, ellei pimeää.
Veri ei ollut kenkien piilotuksen syy, kuka sen nyt sitten tekikin. Joku muu syy kyseessä. Mikä?
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja awa »

Myrskylintu kirjoitti:800 metrin. Lähes kilometrin dallaus. Mitä syytä olisi piilottaa veriset kengät?
Miksi ei 200 km?

Miksi vei kengät?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Myrskylintu
Sofia Karppi
Viestit: 405
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 12:56 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

No kun sitä matkaa oli käsittääkseni joku 400 metriä suuntaansa, siksi. Voin olla lukenut väärääkin tietoa. Kerro sinä, miksi vei kengät. Sinä vain toistit kysymykseni. Kertaus opintojen äiti? Minä en tiedä, kysyin teiltä.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja papillon »

Myrskylintu kirjoitti:No kun sitä matkaa oli käsittääkseni joku 400 metriä suuntaansa, siksi. Voin olla lukenut väärääkin tietoa. Kerro sinä, miksi vei kengät. Sinä vain toistit kysymykseni. Kertaus opintojen äiti? Minä en tiedä, kysyin teiltä.

Matka on linnuntietä n. 550m. Sen ajan polkua pitkin matka siinä 700m.

Yhteensuuntaan. :lol:

Edit:

Muistin väärin, siis 550 m:

Kuva
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Myrskylintu
Sofia Karppi
Viestit: 405
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 12:56 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

Tattis. Gusse dallannut 1400 metriä aamuyössä piilottamaan risoja kenkiä?
Veri ei ollut se syy. Miksi roudata stifloja jemmaan lähes puolitoista kilometriä, ja ottaa tekojen jälkeen helkkarin iso riski jäädä kiinni k e n k i e n takia?
Eijeiei! Pakko laittaa huutomerkki tuohon. Ei mitenkään.
Gusse ei niitä sinne vienyt, ja veri ei ollut se syy niitä sinne viedä. Tästä ei nyt taas Hessu diggaa, mutta näin minä tämän nyt näen. On hämärä episodi, on.
En oikein muuta keksi, kuin tuon sotilasmaneerin syyksi, tai sitten kioskimies jätti kengät matkan varrelle ihan muuten vain. Tai joku muu.
Kertoiko Gusse nähneensä niemellä ja sen ympäristössä ihmisiä?
Jos kertoi, niin vielä järjettömämpää olisi ollut lähteä erävaellukselle näkyvien tavaroiden kanssa tekojen jälkeen, jos ja kun tiesi alueella olevan porukkaa. Se olisi järjettömän riskin ottamista. Silminnäkijään törmääminen olisi niin todennäköistä, että mahdollisen lavastuksen hyöty olisi pienempi.
Kun murhaaja lähtee piilottamaan kenkiä, niin hän ei todellakaan halua tulla nähdyksi. Puolitoista kilsaa plus lepikossa haahuilu olisi aivan dorka riski. Polun varrella. Kulkeeko ihminen, jolle paljastuminen voi tarkoittaa elinkautista, polkua?
Piilottaen todistusaineistoa vielä polun varrelle, osittain näkyviin?
Siinä vaiheessa viimeistään tekijällä olisi ollut helvetin hyvä syy mennä vähän syvemmälle sinne lepikkoon kenkiensä kanssa. Hän ei edes halunnut poistua polulta!
Gusselle ja kioskimiehelle havaituksi tuleminen olisi ollut todella paha juttu. Assmannille vähemmän, koska hän ei ollut aivan paikallisia, eikä ollut sidoksissa tapahtumaan jollei häntä havaita. Hansilla oli vähiten syytä pelätä, paljon silti hänelläkin.
Todennäköisin skenaario: tekijä päätti pölliä kengät, mutta tajusi paetessaan että"jumalauta, jos joku tulee mua vastaan nyt, mun täytyy jemmaa nää johonkin".
Piilotti kengät, koska tajusi näyttävänsä epäilyttävältä niiden kanssa.
Lukittu