Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Oma "selvänäkemiseni" kertoo edelleen, että Saaren tapauksessa V.L. on se hyvin todennäköinen tekijä. Hän kaivoi ojia juuri sillä alueella. Hän jos kuka tunsi maaston.

Luettuani vanhoja kirjoituksia mahdollisimman huolellisesti, myös R.H. näyttää erittäin todennäköiseltä tekijältä. On olemassa monia hyviä vihjeitä siihen suuntaan. Mielestäni sopii kuvaan oikein hyvin.

Epävarmin on tämä Bodom. On totta, että kioskimies sopisi monessa suhteessa lähes täydellisesti tekijäksi. Jos hänet tunnettiin "kylähulluna" ei se suinkaan ole hänelle eduksi - yhä paremmin hän silloin sopisi tekijäksi.

Kaikissa näissä kolmessa tapauksessa on yhteistä mm. se, että rikospaikalla on tehty huolellisia järjestelyjä itse rikoksen jälkeen. Vieläpä niin hyvin, että todisteita oikeasta tekijästä ei ole tähän päivään mennessä löytynyt. On mahdollista, että Tulilahden tapauksessa niitä olisi löytynytkin, mutta tekijä teki itsemurhan ennen oikeuden päätöstä. Päätutkija komisario Axel Skogman oli varma R.H:n syyllisyydestä. Saattoi hyvinkin olla oikeassa. Olen samaa mieltä hänen kanssaan. Palopäällikkö Varpelaide on ilmoittanut tietävänsä varmasti oikean tekijän K.Saaren tapauksessa. Olen samaa mieltä hänen kanssaan. Kyllä se siltä näyttää. Moni on mielestäni hakenut tekijää liian kaukaa. Bodom on edelleen ongelma. Varmaa tunnetta oikeasta syyllisestä ei synny. On vain eri epäiltyjä. Oletus NG:n syyllisyydestä nostaa esiin vaikeasti selitettäviä kysymyksiä - se ei tunnu sopivan kokonaisuuteen. Minä pidän erityisesti Stenbäckin kantaa erityisen painavana. Hän oli koulutukseltaan sekä teologi että lääkäri. Minä uskon, että hän jos kuka olisi huomannut NG:n epärehellisyyden. Hän piti NG:ia syyttömänä. Tässä AS:n arvio tuntuu luotettavalta. Minulla jää vielä ainakin kaksi "pääepäiltyä". Ehkä sekään ei riitä.
Myrskylintu
Sofia Karppi
Viestit: 405
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 12:56 pm

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

Muuten samaa mieltä, mutta Tulilahden tekijänä pidän paikallisia. Ei Runar niitä ruumiita olisi sen matkan päähän roudaillut siinä ympäristössä.
Myös Gustaffson itse epäilee kioskimiestä. Sitä voidaan tietysti pitää vain puolueellisena heittona, mutta ei sekään täysin vailla arvoa ole. Joku syy tai tuntuma Gussella on häntä epäillä, vaisto. En fanita Gussea, mutten myöskään demonisoi häntä. Tunteet ja vaisto se on hänelläkin. Kioskimies on lähes täydellinen tekijä, se on totta. Hänen DNAatansa kai vielä olisi saatavissa?
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1372
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Myrskylintu kirjoitti: Kioskimies on lähes täydellinen tekijä, se on totta. Hänen DNAatansa kai vielä olisi saatavissa?
:?:

Ja mihin sitä verrataan?

:shock:
Myrskylintu
Sofia Karppi
Viestit: 405
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 12:56 pm

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

No siinä voi kyllä tosiaan tulla pieni tenkkapoo :? Laitoin tuon lähinnä siksi, kun uhrienkin hautoja on availtu, niin..No, joka tapauksessa ukkoa sietäisi tutkia vieläkin enemmän. Oliko hän koskaan poliisin ykköslinja?
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja strangelove »

kukkuu kirjoitti:
Myrskylintu kirjoitti: Kioskimies on lähes täydellinen tekijä, se on totta. Hänen DNAatansa kai vielä olisi saatavissa?
:?:

Ja mihin sitä verrataan?

:shock:
No vaikka tyynyliinan jälkeen...
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Pitkän pohdinnan jälkeen siis voin esittää mielestäni "oikean tekijän" kaikkiin näihin kolmeen rikokseen. Kaikissa tapauksissa rikospaikkaa on huolellisesti ja pikkutarkasti lavastettu. Sitovia todisteita ei ole jäänyt. Kaikki tekijät ovat poikkeusluonteita. Kaikkia heitä on myös kuulusteltu ja epäiltykin rikoksen suorittajaksi. Mielestäni ehdokkaat tekijäksi näihin kolmeen rikokseen ovat: V.L. - R.H. - kioskimies. Mielestäni profiilit sopivat kaikissa näissä kolmessa tapauksessa.

Näyttö on sitten eri juttu. Sellaista ei ole löytynyt. Poliisilla voi olla enemmän todellisia faktatietoja. Tässä päättelyssä eivät liialliset faktatiedot ole olleet haittaamassa. Sen vuoksi näitä voi verrata selvänäkijän antamiin vihjeisiin.
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Sariola kirjoitti:Pitkän pohdinnan jälkeen siis voin esittää mielestäni "oikean tekijän" kaikkiin näihin kolmeen rikokseen. Kaikissa tapauksissa rikospaikkaa on huolellisesti ja pikkutarkasti lavastettu. Sitovia todisteita ei ole jäänyt. Kaikki tekijät ovat poikkeusluonteita. Kaikkia heitä on myös kuulusteltu ja epäiltykin rikoksen suorittajaksi. Mielestäni ehdokkaat tekijäksi näihin kolmeen rikokseen ovat: V.L. - R.H. - kioskimies. Mielestäni profiilit sopivat kaikissa näissä kolmessa tapauksessa.

Näyttö on sitten eri juttu. Sellaista ei ole löytynyt. Poliisilla voi olla enemmän todellisia faktatietoja. Tässä päättelyssä eivät liialliset faktatiedot ole olleet haittaamassa. Sen vuoksi näitä voi verrata selvänäkijän antamiin vihjeisiin.
Onko päättelyissäsi muutoinkaan liialliset faktatiedot painaneet? Mielestäni päättelysi ovat olleet selvänäkijä tasoa.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Mitä epäsevä näkijä tulee kertomaan tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Alkuviikosta pidän pari päivää aivan vapaata, jolloin kossu naamaan ja nassu koomaan.
Yritän epäselvänähdä kaikki mahdolliset variaatiot tapahtumista kolmoissurman osalta.
Ahaa-elämys tulee, jos se on tullakseen.
Kansallistraditionaaliseen näkijätyyliin saatan myös langeta johonkin loveen.
Pitäähän näkemyksissä olla mieli_ku_vitusta.
Siitä voikin tulla sitten lovistoori.

Himassa (slangia)

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Oulunmies kirjoitti: .......

Onko päättelyissäsi muutoinkaan liialliset faktatiedot painaneet? Mielestäni päättelysi ovat olleet selvänäkijä tasoa.
Oulunmies ei tiedä sitä, että minulla on ollut käytettävissä sellaisia lähteitä, joita ei kaikilla ole, ja joita minä en ole edes maininnut. Mutta olen lukenut niistä tarkkoja yksityiskohtia päättelyni tueksi.

Esim. Tulilahdella haudalle pistellyt taimet on todennäköisesti vuoltu sellaisella puukolla, jossa on 8 mm:n alue joka sopii vuolujälkiin. Se puukko on RH:n mora. Myös sellainen tieto on, että RH on päässyt vankilasta 5.3.1953, joten hän on ollut vapaalla myös Kyllikki Saaren murhan aikoihin. Tosin tekijä siellä lienee ollut V.L..
Teot muistuttavat toisiaan, mutta niin miehetkin.
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Sariola kirjoitti: Esim. Tulilahdella haudalle pistellyt taimet on todennäköisesti vuoltu sellaisella puukolla, jossa on 8 mm:n alue joka sopii vuolujälkiin. Se puukko on RH:n mora. Myös sellainen tieto on, että RH on päässyt vankilasta 5.3.1953, joten hän on ollut vapaalla myös Kyllikki Saaren murhan aikoihin. Tosin tekijä siellä lienee ollut V.L..
Teot muistuttavat toisiaan, mutta niin miehetkin.
Tästä täytyisi vääntää näitä tapauksia koskevissa ketjuissa. Holmström oli Kyllikin murhan aikaan työleirillä, joten epäilys on aiheeton.
Bettina
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Heinä 10, 2009 8:47 am

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Bettina »

Myöskään minä en usko Tulilahden tapauksessa RH:n syyllisyyteen. Luin viikonloppuna hesaria (en muista juuri nyt, oliko kyseessä lauantain vai sunnuntain lehti), mutta hesarissa on tämä palsta, Helsingin sanomat 50-vuotta sitten ja siinä on ollut nyt lähiaikoina Tulilahdesta vanhoja uutisia, kun 50-vuotta on tullut täyteen. Viikonloppuna luin, että paikalta oli löytynyt kaivettuja kuoppia, jotka viittasivat siihen, että murhaaja on vaihdellut tavaroiden kätköpaikkoja Tulilahdessa. Kyllä silloin täytyy olla paikkakuntalainen.
karra
Sofia Karppi
Viestit: 412
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 2:16 pm

Re: Mitä epäsevä näkijä tulee kertomaan tekijästä?

Viesti Kirjoittaja karra »

Wagner kirjoitti:Alkuviikosta pidän pari päivää aivan vapaata, jolloin kossu naamaan ja nassu koomaan.
Yritän epäselvänähdä kaikki mahdolliset variaatiot tapahtumista kolmoissurman osalta.
Ahaa-elämys tulee, jos se on tullakseen.
Kansallistraditionaaliseen näkijätyyliin saatan myös langeta johonkin loveen.
Pitäähän näkemyksissä olla mieli_ku_vitusta.
Siitä voikin tulla sitten lovistoori.

Himassa (slangia)

8)
No mutta tämäpä mainiota,Wagner...Vielä on kesää jäljellä ja otaksun ,että myös sitä tädiltä perittyä korruptiokonjakkiakin 8)
teltta puukko ja viimeinen erhe.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Bettina kirjoitti:Myöskään minä en usko Tulilahden tapauksessa RH:n syyllisyyteen. Luin viikonloppuna hesaria (en muista juuri nyt, oliko kyseessä lauantain vai sunnuntain lehti), mutta hesarissa on tämä palsta, Helsingin sanomat 50-vuotta sitten ja siinä on ollut nyt lähiaikoina Tulilahdesta vanhoja uutisia, kun 50-vuotta on tullut täyteen. Viikonloppuna luin, että paikalta oli löytynyt kaivettuja kuoppia, jotka viittasivat siihen, että murhaaja on vaihdellut tavaroiden kätköpaikkoja Tulilahdessa. Kyllä silloin täytyy olla paikkakuntalainen.
Nuo ovat lillukanvarsia eräisiin toisiin tietoihin verrattuna. Tutkimus on osoittanut, että Tulilahden haudalle pistellyt puuntaimet on vuoltu RH:n puukolla. Vuolujälki täsmää. RH:n veli on todennut, että RH on kysellyt, että onkohan puuntaimien laittaminen haudalle rikollista. RH on myöskin tunnustanut poliiseille olleensa Tulilahdella tuohon aikaan. Myöhemmin hän on perunut tunnustuksensa. Syyttäjä oli kerännyt tulevaa oikeudenkäyntiä varten 31 todistajaa, jotka olisivat todistaneet nähneensä RH:n näköisen miehen Tulilahdella ja lähialueilla. RH oli myöskin korjauttanut mopoaan seuraavana päivänä Silifer korjaamossa ja siitä on todiste. Itse surmaa ei ole kukaan nähnyt tai ainakaan kertonut. Vaikuttaa kyllä siltä, että oikea epäilty oli syytettynä. Sen todistaminen olisi kyllä voinut olla vaikeaa.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Tulilahti sun muut 37 akkainsurmaa eivät kuulu tähän osioon.

Selvä- ja epäselvänähtyäni tekijän (Arska, kuva) olen vakuuttunut siitä, ettei Gustafssonilla,
Kuva
Assmannilla, Gyllströmillä, Aku-, Mummo- tai Iines Ankalla eikä Hessu Hopollakaan ollut osuutta.

N.s lintutieteiliöistä, Ristosta ja karjakosta ei tunnetusti ole varmuutta.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Japi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:29 am

Re: Mitä selvännäkijät ovat kertoneet tekijästä?

Viesti Kirjoittaja Japi »

Wagner kirjoitti:Tulilahti sun muut 37 akkainsurmaa eivät kuulu tähän osioon.

Selvä- ja epäselvänähtyäni tekijän (Arska, kuva) olen vakuuttunut siitä, ettei Gustafssonilla,
Kuva
Assmannilla, Gyllströmillä, Aku-, Mummo- tai Iines Ankalla eikä Hessu Hopollakaan ollut osuutta.

N.s lintutieteiliöistä, Ristosta ja karjakosta ei tunnetusti ole varmuutta.

8)
Onko sinulla tietoa mitä Arska oli tekemässä Bodomjärvellä silloin murhayönä ? Ei tuntenut uhreja entuudestaan mitenkään vai tunsiko ?
Vastaa Viestiin