Passitus vankilaan sakoista

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

HolyMoses
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Su Joulu 21, 2008 12:48 pm

Passitus vankilaan sakoista

Viesti Kirjoittaja HolyMoses »

Heipä hei! Eli olisi kysymys viisaammille vankilaan passittamisesta maksamattomien sakkojen osalta. Sakot on muunnettu aikapäiviä sitten, tänään tuli kirje ulosotosta jossa jotakuinkin lukee; " Sakon muuntorangaistuksen täytääntöönpanon johdosta kehotan tuomittua saapumaan määräpäivään mennessä alla mainittuun toimipaikkaan vankilaan sijoittamista ja rangaistusajan suunnittelua koskevan ilmoituksen laatimiseksi. Jos tuomittu ei noudata tätä kutsua, ulosottomiehen on pyydettävä poliisilta virka-apua tuomitun toimittamiseksi heti vankilaan". Passituspäivä: 19.10.2009. Eli tota päivää ennen menen ulosottovirastoon, mutta onko tuo juuri se päivä jolloin lähden istumaan vai sovitaanko erikseen päivä jolloin menen istumaan? Tuossa kumminkin lukee passituspäivä.. Kertooko miekkonen myös minulle minne joudun yms. ja antaa litteran? Itse siis luulen että ennen tuota päivää pitää käydä sopimassa asiat minne ja milloin, mutta kertokaa joku viisaampi. Vai onko tuo vain päivä jolloin viimeistään pitää olla käynyt juttusilla ettei laita kyttiä perään? :oops:
Verta, hikeä ja kyyneleitä.

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Re: Passitus vankilaan sakoista

Viesti Kirjoittaja apollo »

Ota yhteyttä mahdollisimman pian ulosottomieheen ja sovi sakkojen maksusta. Ne voi maksaa erissäkin.

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Passitus vankilaan sakoista

Viesti Kirjoittaja Damien »

Juuri niin kuin Apollo tuossa jo sanoikin.Ei sinne linnaan kannata lähteä "vapaaehtoisesti".
Yksi linnapäivä maksaa valtiolle paljon enemmän kuin yksi päiväsakko joten kannattaa
maksella pois.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

John Doe
Christopher Lorenzo
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 4:28 pm
Paikkakunta: Desert Island

Re: Passitus vankilaan sakoista

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Sivumennen sanoen......osissa maksaminen EI onnistu muuntopäätöksen jälkeen=maksat kaikki kerralla tai lähdet istumaan.Riippuu sakkojen yhteismäärästä kannattaako lähteä. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?

buracee
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 9:47 pm

Re: Passitus vankilaan sakoista

Viesti Kirjoittaja buracee »

Jos nyt ihan oikein ton aloittajan viestin ymmärsin, niin nimenomaan on tarkoitus sopia se lähtöpäivä, mutta jos et sinne mene niin sitten sinilakit hakee ja lähtö on siinä tapauksessa heti. Mun tietääkseni noihin sakon muuntorangaistuksiinkin voi hakea lykkäystä jos joku hyvä peruste asialle löytyy, mut sekin taitaa olla vaan muutama kuukausi. Mut puhelimellahan tuo selvinnee helposti.

Tollanen löytyi Finlex:istä: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2005/20050767

Tosin toi Finlex on ehkä vaikein nettirykäsy ikinä kännyllä käytettäväksi, eli siellä voi olla tuoreempaakin tietoa asiasta.

John Doe
Christopher Lorenzo
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 4:28 pm
Paikkakunta: Desert Island

Re: Passitus vankilaan sakoista

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Uskokaa nyt,että turha rypistellä,kun paska on jo housussa. 8) Kaikenlainen sopiminen on mahdollista ja yleensä myös onnistuu,ENNEN käräjäoikeuden muuntopäätöstä.Voudilta kun tulee lappu,että nouda passitus,se todellakin tarkoittaa sitä.Siellä sit kerrotaan mihin olet menossa ja milloin,litterat ym. lyödään käteen........PAITSI jos maksat koko muunnetun summan kerralla.Sit jos et mene noutamaan niitä papereita ilmoitettuun päivämäärään mennessä iskee haku persiiseen=poliisi ottaa välittömästi kiinni jos tapaa.Tosin vielä tässäkin vaiheessa voit välttää "taloon" lähdön,kun maksat muunnetun summan KOKONAISUUDESSAAN kerralla.....sen voi maksaa vielä jopa sinne "taloon" kirjautumisen jälkeen,jos esim. joku ystävä tuo rahat portille!
Nimimerkillä kokemusta on. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?

buracee
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 9:47 pm

Re: Passitus vankilaan sakoista

Viesti Kirjoittaja buracee »

John Doe kirjoitti:Uskokaa nyt,että turha rypistellä,kun paska on jo housussa.
Nimimerkillä kokemusta on. 8)
No ei mulla ole tarvetta kinata tuosta kokeneen sakkovangin kanssa, en vaan ymmärrä miten sitä lykkäystä voi täytäntöönpanoon hakea ennen muuntopäätöstäkään.. Mut niinkuin sanottua, mä en asiasta tiedä muuta kuin tuon minkä Finlex:istä luin.

DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Passitus vankilaan sakoista

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

John Doe kirjoitti:Uskokaa nyt,että turha rypistellä,kun paska on jo housussa. 8) Kaikenlainen sopiminen on mahdollista ja yleensä myös onnistuu,ENNEN käräjäoikeuden muuntopäätöstä.Voudilta kun tulee lappu,että nouda passitus,se todellakin tarkoittaa sitä.Siellä sit kerrotaan mihin olet menossa ja milloin,litterat ym. lyödään käteen.......

eipäs höpötetä,vouti voi antaa pätevistä syistä (työ asiat yms.) 6 kk lykkäystä

nim.itse sain 5 kk viime vuonna lykkäystä vain pyytämällä
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen

rogues

Re: Passitus vankilaan sakoista

Viesti Kirjoittaja rogues »

DollariExpress kirjoitti:
John Doe kirjoitti:Uskokaa nyt,että turha rypistellä,kun paska on jo housussa. 8) Kaikenlainen sopiminen on mahdollista ja yleensä myös onnistuu,ENNEN käräjäoikeuden muuntopäätöstä.Voudilta kun tulee lappu,että nouda passitus,se todellakin tarkoittaa sitä.Siellä sit kerrotaan mihin olet menossa ja milloin,litterat ym. lyödään käteen.......

eipäs höpötetä,vouti voi antaa pätevistä syistä (työ asiat yms.) 6 kk lykkäystä

nim.itse sain 5 kk viime vuonna lykkäystä vain pyytämällä
'
lahdessa ainakin kun rosiksesta tulee muuntopäätös niin ei voi ainakaan maksaa erissä ainakaan mun tutut äkkiseltään muisteltuna. mutta olen kyllä kuullut aika hyvältä kaverilta että oli saanut maksaa 3 erässä ennen linnaan lähtö päivää ??
mutua osin !! 8)

mikodeus
Sofia Karppi
Viestit: 436
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:51 pm

Re: Passitus vankilaan sakoista

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

kuinkas kauan yleensä niistä joutuu istumaan tuttuni sai 220e sakoista istumista 9päivää sen jälkeen retosteli kaikille juuripäässeensä linnasta! :D entäs jos on sellanen tilanne että on saaannut vaikka 50e sakot käräjäoikeudelta lähettääkös ne niidenkin taki muutamaks päiväks linnaan?? pitääkö paikkansa että sakkovankeja katsellaan hieman alaspäin? kutsutaanko niitä ruokkovangeiksi??? ja mikä on littera?? onpas paljon tyhmi kysymyksiä minulla! :D

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Passitus vankilaan sakoista

Viesti Kirjoittaja Damien »

Littera on ainakin matkalippu.Enkä jaksa uskoa että sakkovangit ainakaan ihan siellä nokkimisjärjestyksen
ylimmässäkään päässä vankiloissa on. :lol:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Passitus vankilaan sakoista

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

kun lusii omaa tuomiota,niin kukaan ei katsele minnekään päin.

linnassa ei oletapana kyselle toisten tuomioista tms. joku voi ohimennen heittä että "onko pitkä pätkä edessä tms" jos ei huvita puhua niin saa kyllä olla omissa oloissaan.

se on tapa että toisten asioita ei nuuskita väkisin. jotkut vanhemmat ruunat polttaa päreensä kun aletaan hokemaan toisten kakuista tai kyselemään,liika uteliaisuus voi olla kohtalokasta.
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen

Vastaa Viestiin