75 rikosta lähes vuodessa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Wuulffi
Lauri Hanhivaara

75 rikosta lähes vuodessa

Viesti Kirjoittaja Wuulffi »

Jotkut ne ehtivät, kun pistävät vipinää töppösiinsä. :roll:

Turkulaisnainen tehtaili reilun vuoden aikana 75 rikosta

JUSSI ORELL

Turun käräjäoikeus on tuominnut kahden vuoden ja kolmen kuukauden ehdottomaan vankeuteen 35-vuotiaan turkulaisnaisen, joka syyllistyi reilun vuoden aikana peräti 75 rikokseen. Tuomioon yhdistettiin naisen aiemmin muun muassa törkeästä rattijuopumuksesta saama ehdollinen vankeustuomio.

Nainen tehtaili vuodessa ja kolmessa kuukaudessa muun muassa 47 petosta ja 11 väärennystä. Hän syyllistyi myös useisiin varkauksiin, viestintäsalaisuuden loukkaamisiin, maksuvälinepetoksiin, kotirauhan rikkomisiin ja kahteen luvattomaan käyttöön.

Nainen huijasi reilun vuoden aikana useita luottofirmoja hankkimalla muiden ihmisten henkilötiedoilla itselleen lainoja, jotka jätti maksamatta. Lainat vaihtelivat suuruudeltaan kymmenistä euroista tuhansiin euroihin.

Yksi petostuomioista liittyi tapaukseen, jossa nainen väitti äitinsä haluavan ostaa jutussa asianomistajana olleelta henkilöltä auton 800 eurolla. Tuomittu sai haltuunsa rekisteriotteen luovutusosan ilman tarkoitustakaan välittää autoa edelleen äidilleen ja antaa kauppahintaa myyjälle.

Jutussa oli 36 asianomistajaa, joille tuomittu määrättiin maksamaan lähes 30 000 euron vahingonkorvaukset.

Julkaistu Turun Sanomien verkkolehdessä 25.8.2007 2:32:30
Sami

Viesti Kirjoittaja Sami »

Siinä napahti bisnesnainen kiikkiin.
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Tässä sitä taas nähdään, kuinka valtio tukee pienyrittäjää. :roll:
:lol:
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
SecretService
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja SecretService »

75 rikosta vuodessa ei mielestäni ole edes kamalan paljon. On henkilöitä, jotka saattavat olla vuoden sisällä epäiltynä yli kahteensataankin rikokseen.

Ajoittain lehdissä on uutisia, kun joku ajaa ajokortitta kahdettatoista kertaa vuoden sisällä. Todellisella tapakortittomalla on kuitenkin kuusi-seitsemänkymmentä kortitta ajoa vuoden sisällä, eikä näistä juuri uutisoida.

Samoin esim. todelliset petosmiehet tehtailevat parissa kuukaudessakin jo satakunta rikosta.
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

SecretService kirjoitti:75 rikosta vuodessa ei mielestäni ole edes kamalan paljon. On henkilöitä, jotka saattavat olla vuoden sisällä epäiltynä yli kahteensataankin rikokseen.

Ajoittain lehdissä on uutisia, kun joku ajaa ajokortitta kahdettatoista kertaa vuoden sisällä. Todellisella tapakortittomalla on kuitenkin kuusi-seitsemänkymmentä kortitta ajoa vuoden sisällä, eikä näistä juuri uutisoida.

Samoin esim. todelliset petosmiehet tehtailevat parissa kuukaudessakin jo satakunta rikosta.
Tämäkin nainen on varmasti tehtaillut rikoksia enemmänkin mutta syytetään 75 tapauksesta. Tosin naikkonen on varmasti jo petoksia tehdessään tiennyt että tulee jäämään kiinni...pikalainarahat omalle tilille? :roll: Olisihan tuo mahdollista ostaa tili automaattikortteineen alkoholistilta/narkkarilta joka sitten kuulusteluissa sanoisi että ei ole huomannut "kakkostilinsä" kortin hävinneen koska oli ensisijaisesti huolehtinut "ykköstilinsä" kortista---siis siitä jolla saa sossun ja kelan rahat ulos... 8)
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Vastaa Viestiin