Poliisin osallisuus

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Krieg
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 1:28 am

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Krieg »

"Silloinhan poliisilla ei ollut käytössä radiopuhelimia tai autoja. Pelkkä tutkijoiden paikalle saanti kesti kaksi päivää, kaikki kun olivat olleet mökeillään lomaa viettämässä."

Totta. 1960 joutuivat espoon poliisit liikkumaan joko kävellen tai hevosvaljakolla. Yhteydenpito suoritettiin savumerkeillä.

Mutta ketkä ottivat rikospaikkavalokuvat ja aloittivat tutkinnan helluntaisunnuntaina 1960 jos tutkijat tulivat paikalle vasta tiistaina?

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja awa »

^Taitaa tuossa vastauksessasi mennä nikkeilyt sekaisin, koska en löydä yhteyttä kirjoittamaasi viestiin. Toivottavasti selvennät sitä myöhemmin?

Aikalaispoliisi otti valokuvat rikospaikalta samana päivänä. Espoon poliisi ei tietääkseni liikkunut hevosvaljakolla. Yhteydenpitoa tuskin suoritettiin savumerkein. Osa tutkijoista tuli paikalle vasta tiistaina.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Saturnus
Remington Steele
Viestit: 203
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 12:47 am

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Saturnus »

Paikalle tuli samana päivänä klo 11.45 ylikonstaapeli Lönngren ja konstaapeli Paavola. Paavola tosin joutui autolla hakemaan keskusrikospoliisin rikostutkijoita juuri niiltä mökeiltä.
Sillä välin Lönngren teki piirroskuvan paikasta. Paikalle saapui myös Aatos Aalto klo 13-14 välillä kamera mukanaan.

Kyse oli rikospaikka asiantuntijoiden saamisesta paikalle . V. 60 harvoilla oli autoja, eikä mökeillä taas ollut puhelimia, edes radio sellaisia.
"Ei kuolema ole paikka..."♫

villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Krieg kirjoitti: Totta. 1960 joutuivat espoon poliisit liikkumaan joko kävellen tai hevosvaljakolla. Yhteydenpito suoritettiin savumerkeillä.

:lol: :lol: :lol:

Ja oliko myös niin, että Bodomin porukka maksoi kioskiostokset oravannahkoilla?

Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

villivadelma kirjoitti:
Krieg kirjoitti: Totta. 1960 joutuivat espoon poliisit liikkumaan joko kävellen tai hevosvaljakolla. Yhteydenpito suoritettiin savumerkeillä.

:lol: :lol: :lol:

Ja oliko myös niin, että Bodomin porukka maksoi kioskiostokset oravannahkoilla?
Itte en olisi maksanut millään tai ostanut Gyllströmmin kioskista mitään, jos olisin jälkeen päin tiennyt kuinka suuresti hän voi olla syylliskandidaatti näihin surmiin.

Se nyt on jo loppuun koluttu asia KRP:ssä, ettei N. Gustafsson voi olla mitenkään syyllinen. Ehkä taas n. 40 vuoden päästä tämä juttu otetaan esille, jossa todetaan että syyllinen oli Irmelin poikaystävä tai Gyllström itte joka hukuttautui vuonna -69.

Minusta on täysin älytöntä tutkia näitä äärimmäisen vanhoja rikoksia, vaikka esimerkiksi telttakankaasta tai jostakin kenkärajoista saataisikin pitävä DNA, mutta DNA-analyysit eivät kuitenkaan pysty poissulkemaan TÄYDELLISESTI ulkopuolista tekijää, eikä pysty selvittämään tapahtumien selvää kulkua. Huomattavinta oli se, ettei tutkittu sitä verta mikä oli siinä teltassa, jota sanottiin oikeudessa olleen jätetty tutkimatta?

Edelleenkään ei kyetä todistamaan sitä väitettä, että Gustafsson ois ne kenkärajat kiikuttanut 600 metrin päähän teltasta.

Oikeuden päätös: Tekojen takana on ulkopuolinen, ei Gustafsson.

---
Esimerkiksi eräs Minfo:n nimimerkki hakkaa mulle jatkuvasti päätänsä kuin betoniseinään!! En luota pätkääkään Suomen rikospoliisiin enää, koska ambulanssi tulee nopeammin paikalle kuin poliisi munkkikahvilasta ja voidaan siinä vaiheessa todeta ettei poliisi voi lähteä tutkimaan tapahtuma paikkaa enää puhtaalta pöydältä, kun siellä on ilmoittajan lisäksi käynyt ties ketä. Bodomilla kävi ensin ambulanssi ja vei Gustafssonin sairaalaan. Suomen poliisit halusivat korjata vain maineensa nyt 2000-luvulla aikalaispoliisien äärimmäisellä "mokalla" a) päästämällä murhaniemeen ensin ambulanssimiehet b) uteliaiden ihmisten sotkien todisteet. Millä taidolla enää tätä pitäisi tutkia!?!?!

Mitä jäi poliiseille vuodelta -60 käteen tästä Bodomin murhista kuin pari hassua kuvaa ja liuta kengän jälkiä, jotka voivat olla kenen tahansa jälkiä= DNA-analyysi ja KRP:een maineen kohotus 2000-luvulta. Nykyisin poliisi sulkisi alueen sulkunauhalla ja todellinen tekijä olisi kaltereiden takana ilman mitään näitä perättömiä DNA-analyyseja.

KRP:n "DNA-analyyseihin" vissiin kuului tämäkin iltapäivälehtien uutisotsikko: "Gustafsson ei saanut seksiä"?!?
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja awa »

Kyllä kyllä. Aikalaispoliisin tyrimiseksihän tuon voi laskea (vrt. Ulvila).

Paremmalla ajattelulla ja tutkijoiden loogisella ymmärryksellä, tähän patti-tilanteeseen ei olisi koskaan tultu. Tapaus olisi saanut luonnollisen ratkaisun heti tuoreeltaan. Syyllinen olisi saatu selville ja kansakunnan epätietoisuus olisi säästynyt tältä piinaavalta tuskalta.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Saturnus kirjoitti:Paikalle tuli samana päivänä klo 11.45 ylikonstaapeli Lönngren ja konstaapeli Paavola. Paavola tosin joutui autolla hakemaan keskusrikospoliisin rikostutkijoita juuri niiltä mökeiltä.
Sillä välin Lönngren teki piirroskuvan paikasta. Paikalle saapui myös Aatos Aalto klo 13-14 välillä kamera mukanaan.

Kyse oli rikospaikka asiantuntijoiden saamisesta paikalle . V. 60 harvoilla oli autoja, eikä mökeillä taas ollut puhelimia, edes radio sellaisia.
KRP:n tätini , edesmennyt Saga Engman, haettiin 'KRP:n poikien toimesta' kotoaan Nimismiehenmäestä aamuyhdeksältä. Paikalta oli Bodomille noin 5 kilometriä tuolloin.

KRP oli siten paikalla jo aamupäivällä havannoimassa verityön seuraamukset.
Mahdollisesti joku byrokraattinen kuvio on poistanut tämän tiedom surmien selvityksestä.
Ottivat kyllä paikalla kuviakin, myös paikallaolleesta yleisöstä.
Tiedusteltuani asiasta KRP:ltä en saanut asian osalta mitään muuta tietoa, kuin että kiistivät Sagan olleen Keskusrikospoliisin jälkeen KRP:n palveluksessa, josta kuitenkin eläköityi jo 1980-luvulla.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti: KRP:n tätini , edesmennyt Saga Engman, haettiin 'KRP:n poikien toimesta' kotoaan Nimismiehenmäestä aamuyhdeksältä. Paikalta oli Bodomille noin 5 kilometriä tuolloin.

KRP oli siten paikalla jo aamupäivällä havannoimassa verityön seuraamukset.
Mahdollisesti joku byrokraattinen kuvio on poistanut tämän tiedom surmien selvityksestä.
Ottivat kyllä paikalla kuviakin, myös paikallaolleesta yleisöstä.
Tiedusteltuani asiasta KRP:ltä en saanut asian osalta mitään muuta tietoa, kuin että kiistivät Sagan olleen Keskusrikospoliisin jälkeen KRP:n palveluksessa, josta kuitenkin eläköityi jo 1980-luvulla.
Mitähän oikein yrität kertoa? Kirjoituksesi on erittäin sekava.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

Julperi
Neuvoja-Jack
Viestit: 515
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 10:21 pm

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Julperi »

Tätä olen juuri kysellyt Wagnerilta, vastaukset aivan puutaheinää. Olivat kuulemma kääntyneet kesken matkan pois, nyt tulikin ilmi että ottaneet paikalla kuviakin. Ja sitten jättäneet Nissen sinne örisemään ruumiiden sekaan. Väittää lintupoikien sanomisia tarinoiksi, taitaa nyt olla vaakun jutut satuilua. Isoisäsikään tuskin osasi edes kalastaa.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Julperi kirjoitti:Tätä olen juuri kysellyt Wagnerilta, vastaukset aivan puutaheinää. Olivat kuulemma kääntyneet kesken matkan pois, nyt tulikin ilmi että ottaneet paikalla kuviakin. Ja sitten jättäneet Nissen sinne örisemään ruumiiden sekaan. Väittää lintupoikien sanomisia tarinoiksi, taitaa nyt olla vaakun jutut satuilua. Isoisäsikään tuskin osasi edes kalastaa.
Julperin puutaheinää punaisella...en ole kanssaan keskustellut...

8)

Julperi
Neuvoja-Jack
Viestit: 515
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 10:21 pm

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Julperi »

Ai et? Kirjoitin tätisi nimenkin väärin jonka korjasit. Taitaa muistikin alkaa menemään, no se selittääkin ihme horinasi.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Julperi kirjoitti:Ai et? Kirjoitin tätisi nimenkin väärin jonka korjasit. Taitaa muistikin alkaa menemään, no se selittääkin ihme horinasi.
Ikä- tai älyraja vakavista asioista Minfossa keskusteltaessa olisi ilmeisen aiheellinen...

8)

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Poliisi sai 60-luvulla Scan-Autolta ainakin 4 poliisiautoa.
http://saabisti.fi/scan-auton-hyvan-tah ... DwCwVxKjIX

Hyvän tahdon autoja...

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti:Poliisi sai 60-luvulla Scan-Autolta ainakin 4 poliisiautoa.
http://saabisti.fi/scan-auton-hyvan-tah ... DwCwVxKjIX

Hyvän tahdon autoja...
Hienoa, että poliisin toimintaa tuettiin. Mitä pahaa siinä mielestäsi on?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Poliisin osallisuus

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Maza kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Poliisi sai 60-luvulla Scan-Autolta ainakin 4 poliisiautoa.
http://saabisti.fi/scan-auton-hyvan-tah ... DwCwVxKjIX

Hyvän tahdon autoja...
Hienoa, että poliisin toimintaa tuettiin. Mitä pahaa siinä mielestäsi on?
Liian paljon rahaa, hyvää vaiko pahaa...4 uhria, 4 autoa. Yhteensattumaako ?

8)

Vastaa Viestiin