Lasten kasvatuksesta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

pete-79
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: To Elo 19, 2010 10:31 pm

Re: Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja pete-79 »

Mikko82. Toisen satuttaminen on väkivaltaa ja tukkapölly sattuu. Onko tuossa jotakin, mitä et ymmärrä?
Kaikesta jutuistasi huomaa, et olet sadistinen ja alistava luonne, mutta leiki niitä leikkejä vaan aikuisten kanssa, jookos?
P.S. Mä haluaisin olla näkemässä, kun laittat sinua isomman ja vahvemman pojan huoneeseen ilman ruokaa ja peset suun saippualla, ettei vaan tulis nenuun pipi...
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Mikko82 kirjoitti:Miten niistä 1940-50 -luvulla syntyneistä ei tullut niin useasta nuorena linnakundeja, sarjamurhaajia tai narkkareita jne. kuin nykypäivänä ja kuri oli varmasti ankarampi kuin nykyisin, eikä ollut nykypäivän mukaista kulutustavara-hysteriaa ja oli vain tyydyttävä siihen mitä sai. Silloin kunnioitettiin vanhempia ihmisiä, eikä pelkästään isää ja äitiä.
Kyllä 1940-1950-luvullakin on ollut yhtälailla sarjamurhaajia ja narkkareita. Niistä ei vain pystytty uutisoimaan niin paljon kuin nykyaikana. Kuten olet itsekin maininnut, siihen aikaan ei ollut tietokoneita ja televisioita joka taloudessa. Ja silloin ei ollut mahdollisuuksia tutkia murhia ym. käyttäen esim. DNA-testejä jnejne. Sekin lie sinun mielestäsi turhaa, koska ilman sitä on ennenkin pärjätty :roll:

Niin, ei varmasti ollutkaan "kulutustavara-hysteriaa", koska tavarat olivat alkeellisempia kuin nykyaikana. Miksi siis meidän pitäisi käydä edelleen nyrkkipyykillä järven rannalla, kun voimme pestä pyykit pesukoneessa?
Mikko82 kirjoitti:Tärkeintähän on se että lapsi kunnioittaa vanhempia, jotta se kunnioittaminen voi olla molemmin puolista.
Minulta ei ainakaan vanhemmiten riittäisi kunnioitusta isääni kohtaan, joka olisi minua lapsena alistanut ja kohdellut muutenkin huonosti käyttäen mm. fyysistä ja henkistä väkivaltaa, nöyryyttänyt minua kavereitteni tai sukulaisteni edessä. Enkä tällä tarkoita Mikko hyvä sitä, etten ole mahdollisesti saanut isältäni kännykkää tai tietokonetta.
Mikko82 kirjoitti:Ovat heti valmiita hankkimaan juuri niitä tavaroita, mitä lapsi pyytää. Monen mielestä se on ihan hyväksyttävää, mutta minusta se ei ihan oikein ole hyväksyttävää.
Kuinka moni täällä on oikeasti sanonut ostavansa lapsellensa heti kaiken mitä lapsi pyytää? Ei mielestäni yksikään! Eli älä sinä vääristele meidän muiden kirjoituksia :x
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

pete-79 kirjoitti:Mikko82. Toisen satuttaminen on väkivaltaa ja tukkapölly sattuu. Onko tuossa jotakin, mitä et ymmärrä?
Kaikesta jutuistasi huomaa, et olet sadistinen ja alistava luonne, mutta leiki niitä leikkejä vaan aikuisten kanssa, jookos?
P.S. Mä haluaisin olla näkemässä, kun laittat sinua isomman ja vahvemman pojan huoneeseen ilman ruokaa ja peset suun saippualla, ettei vaan tulis nenuun pipi...
Olen todennut jo etten kaipaa eipäs-juupas keskustelua siitä, että luunappi tai tukkapölly ei ole mielestäni väkivaltaa. Lyöminen on sitten jo eriasia.

En tahdokaan miellyttää ketään jutuillani, joten minulle on aivan sama mitä sinä minun luonteestani tiedät tai pidät...tai muut minusta ajattelevat.

Missä se sun vahvempi ja isompi poikasi on? Onkohan sulla omia kokemuksia siitä että olet saanut pipin omaan nenuusi pojaltas? On varmasti paljon mahdollista jos olet luonteeltasi kerran "pehmoisä".
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Isä vaati pojaltaan paljon, muun muassa oppisaavutuksia, voimaharjoituksia, korosti, että muuten saisi vittuun suksia. Äiti salaa poikaa tapaili, hellästi hymyili ja puhui, avaruudesta, maailmasta uudesta, uudesta tulevaisuudesta. Poika vaan tähtiä piirteli, tähtiin itsensä kuvitteli. Oli tähtitaivaan,
tähtien vanki, tähtien kasvatti. Tähdistä yhden hän valitsi, Siriuksen näin saalisti ja Siriusta hän ajatteli kun isä häntä pahoinpiteli.

refrain

Kasvoi poika, kului vuodet, hän oli parhaana luokallaan. Oppikirjoja hän selaili, vaikka isä piinas urheilullaan. Ei saanut isä tulevaa upseeria, ei saanut näköistään lasta. Kohta myös pojan äiti kuoli,
kesken omaa aikaansa parasta. Silloin vasta kun peitteli multaan, poika äidin isän kanssa. Silloin menetti tuen ja turvan, sen ainoan oman rakkaansa. Uni huononi pojalla hetkessä, äidin haudalla öisin kulki. Tähtitaivasta taas tutkaili, omaa tähteänsä rukoili.

refrain

Oli uneton, kalpea, haluton. Koulussakin huonosti meni. Elämä suistui raiteiltaan, hänen terveyskin heikkeni. Nyt oli vaan tähtitaivas, oudot kuviot ja harhat. Poikaa vaivas skitsofrenia ja sairaala ei ole mikään taivas. Nyt murtui isä pojastaan, tuli teeskentelemätön huoli ja hätä. "Vaikka mitä tapahtuu maailmassa, en sua ikinä yksin näin jätä. Käyn luonasi vierailemassa, kanssasi puhumassa, ja kaikkia näitä vuosia anteeksi anomassa, et ole yksin maailmassa." Poika sanoi: "Ei miehet itke, ota kamasi ja pois lähde. Luona Sirius-tähden äiti on ja sinne minäkin nyt lähden." Kului tästä vuosi, kun lehdistä luettiin, että vanha mies murhattiin. Ja tähti ruumiseen ja seinälle verellä piirrettiin.
@Junkmail - Miehen sinusta teen.

Kyseinen kappale on mielestäni tositarina. Kertoo isästä, joka alisti ja nöyryytti poikaansa koko tämän lapsuusajan. Kuten viimeisessä rivissä sanotaan "kului tästä vuosi, kun lehdistä luettiin, että vanha mies murhattiin". Ja minkä tulos se oli? Kovan kurin ja kasvatuksen 8) Poika murhasi isänsä "kiitokseksi" ikävästä lapsuudesta.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
pete-79
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: To Elo 19, 2010 10:31 pm

Re: Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja pete-79 »

Ei siinä tarvita eipäs-juupas keskustelua, väkivalta on väkivaltaa ja lailla kiellettyä.
Tosin itsekin olen joskus turvautunut väkivaltaan nähdessäni lasta revittävän hiuksista. Eli nappasin lastaan tukistelevaa isukkia nenään ja ilmoitin, että jos vielä näen tuollaista, nypin sut kaljuksi hius kerrallaan :mrgreen:
Jos nyt katsot mun nikistäni syntymävuottani, voit itsekin päätellä, ettei minulla vielä ole niin isoja lapsia, että vetäisivät minua nenuun. En tosin tule antamaan lapsilleni siihen aihetta, toisin kuin sinä. Oma lapsuuteni onkin sitten asia erikseen...
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

pete-79 kirjoitti:Tosin itsekin olen joskus turvautunut väkivaltaan nähdessäni lasta revittävän hiuksista. Eli nappasin lastaan tukistelevaa isukkia nenään ja ilmoitin, että jos vielä näen tuollaista, nypin sut kaljuksi hius kerrallaan :mrgreen:
Ettei vain sulla ittelläs osuisi omaan nilkkaasi, jos menisit sotkeutumaan lapsen ja sen isän väleihin. Ymmärrän poliisit tähän kuvioon hieman paremmin? Mutta eiköhän suomalainen mies nimenomaan ajattele kaiken päinvastoin, että omaa kotiaan ja reviiriä tulee puolustaa ja siksi tulee asettakin säilyttää kotona, jos vaikka joku sattuisi tulemaan oven läpi...ja viimeiseksi siihenkin pyydettäisi poliisia hätiin.

Minusta on kuvottavaa, että lapsiperheissä isät säilyttävät kotona asetta eli siellä missä on omat lapset. :shock:
pete-79 kirjoitti:En tosin tule antamaan lapsilleni siihen aihetta, toisin kuin sinä. Oma lapsuuteni onkin sitten asia erikseen...
Mistä sä nyt pystyt vielä päättelemään, ettet saa isolta ja vahvemmalta pojaltasi turpaasi tai ala itte väkivaltaisesti kohtelemaan poikaasi? Ajatteletko: "ei meidän lapsi nyt isukkia löisi"?

Oletko kuullut sanontaa (?): "toinen henkilö tietää toisen henkilön asiat paremmin kuin kyseenomainen henkilö itse" ja se on tämän ketjun aikana tullut moneen otteeseen ilmi, että joku toinen tietää paremmin minun asiat kuin minä itte! :)
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
pete-79
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: To Elo 19, 2010 10:31 pm

Re: Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja pete-79 »

Ensinnäkin, mä en anna aihetta siihen, kuten oma faijani. Toisekseen, saapi poika aika monta annosta puuroa vetää, tullakseen isiä isommaksi :mrgreen: Komannekseen, mä en ikinä satuta fyysisesti lasta!
"toinen henkilö tietää toisen henkilön asiat paremmin kuin kyseenomainen henkilö itse". Sinuunhan tämä sopii tässä ketjussa kaikken parhaiten, sähän täällä osaat päätellä, miten kukin muksunsa kasvattaa ja millaisia niistä tulee.
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Mikko82 kirjoitti:Minusta on kuvottavaa, että lapsiperheissä isät säilyttävät kotona asetta eli siellä missä on omat lapset. :shock:
Mitä ihmeellistä siinä on? Ei kai niille lapsille tarvitse kertoa asekaapin avaimen paikkaa, jos siis pelkäät että lapset yöllä innostuvat pamauttamaan vanhempansa hengiltä? :shock:

Jouduin muuttamaan joku aika takaperin vanhempieni luo takaisin (selvennykseksi: erosin pitkäaikaisesta suhteesta, eikä omaa asuntoa löydy pieneltä paikkakunnalta heti). Isäni on aina säilyttänyt aseitaan kotona (lain määräämässä asekaapissa), mutta minä en vieläkään tiedä missä hän pitää asekaapin avainta. Ja mitä sillä tiedolla tekisinkään? Kirjoituksestasi saa sen käsityksen, että aseet ovat vaarallisia lapsille, vaikka he eivät pääsisi niihin edes käsiksi :lol:
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Re: Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Vai pesisit 15v poikasi suun saippualla ja laittaisit huoneeseensa ilman ruokaa :lol: Entäs jos se poika ei suostu? Ja tiedät, että tappelun tullessa häviät sen? Oma veljeni esim. lakkasi tottelemasta isää siinä vaiheessa kun koitti tilanne, että hän pärjäsi isälleni fyysisesti. Siinä oli isipapalla henkisesti rankkaa tajuta, että milläs mä nyt tuon kakaran pidän kurissa? Tällaisessa rakastavammassa kasvatusmetodissa tuollaisia ongelmia ei tule. Käsitätkö?

Olen itse hoitanut useita potilaita jotka ovat tappaneet isäukkonsa (miehiä siis) ja kertoneet, yllätys, isiensä olevan juuri tuollaisia kuin sinä. Nöyryyttäneet ja läpsineet poikiaan ja pitäneet kovaa kuria. Varo vaan :D

Voin myös äitinä kertoa, että jos sallii tukistamisen ja luunapit niin äkkiä sitä hermojen palaessa sallii vähän muutakin. Olen siis aivan varma ajatuksiisi tutustuttuani, että sulle ei tule riittämään tukistaminen tai luunapit vaan käytät myös lyömistä, raahaamista tms. kovempia otteita.

Ja vielä siitä kunnioittamisesta. Kuule kun se kunnioitus ei synny pelosta. Sellainen kunnioitus ei ole aitoa. Mä kyllä tottelin (tiettyyn ikään asti) nyrkin pelossa mutta KOSKAAN, MILLOINKAAN en kunnioittanut enkä tule koskaan kunnioittamaan. Mä ainakin haluan, että mun lapseni kunnioittaa mua sydämestään eikä siksi, että tietää saavansa kokea kipua muuten.
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

Geissimummo kirjoitti:Jouduin muuttamaan joku aika takaperin vanhempieni luo takaisin (selvennykseksi: erosin pitkäaikaisesta suhteesta, eikä omaa asuntoa löydy pieneltä paikkakunnalta heti). Isäni on aina säilyttänyt aseitaan kotona (lain määräämässä asekaapissa), mutta minä en vieläkään tiedä missä hän pitää asekaapin avainta. Ja mitä sillä tiedolla tekisinkään? Kirjoituksestasi saa sen käsityksen, että aseet ovat vaarallisia lapsille, vaikka he eivät pääsisi niihin edes käsiksi :lol:
Minun isälläni ei ole koskaan ollut aseita. Nyt sinäkin tuputat sitä "isältä pojalle tai isältä tyttärelle" -ajatuksiasi. Minä en siedä aseita. Suomalaisilla ei ole velvollisuus omistaa omaa asetta ja rakastaa niitä vaikka Suomessa olisikin asevelvollisuus. Ampuminen ei ole minusta kansalaistaito, vaikka sitä kaikki hourupäät kuvittelevat ampumisen olevan.

Se on minusta hieman häpeällistä, että Suomi pärjää kesäolympialaisissa vain ampumislajeissa, mutta muissa lajeissa missä kaivattaisi fyysisyyttä ja kestävyyttä niin Suomi on täysin paska. Onhan tietysti Suomella joitakin urheilija yksilöitä, jotka pystyvät laittamaan esim. juoksussa tai uinnissa muille kampoihin. Niitä mä kyllä arvostan eniten, enkä niitä joilla on korkea henkinen kantti tai asenne keskittymisen kautta osua johonkin Trap-kiekkoon ja voittaa siitä kesäolympia mitali. Mielestäni Suomi ei saanut viime kesäolympialaisissa ainuttakaan mitalia, koska ampumislajit eivät ole nähnytkään urheilua tai Trap-kiekot.
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

ketsku kirjoitti:Ja vielä siitä kunnioittamisesta. Kuule kun se kunnioitus ei synny pelosta. Sellainen kunnioitus ei ole aitoa. Mä kyllä tottelin (tiettyyn ikään asti) nyrkin pelossa mutta KOSKAAN, MILLOINKAAN en kunnioittanut enkä tule koskaan kunnioittamaan. Mä ainakin haluan, että mun lapseni kunnioittaa mua sydämestään eikä siksi, että tietää saavansa kokea kipua muuten.
Miksi täällä ihan oikeasti kuvitellaan että mä löisin lastani nyrkillä....maailman rauhaa rakastava ja väkivaltaa halveksuva mies, vaikka minulla on luunapista ja tukkapöllystä lasten kasvatuksen osalta eri käsitykset kuin teillä. Kyllä kuri järjestyy ilman väkivaltaa keskustelemalla. Saatan korottaa varmasti ääntäni elikkä "lapsellehan ei saisi sanoa mitään pahaa, jos se on tehnyt tuhmasti".

Lapsen torumistakaan ei saa siis tehdä, koska se on henkistä väkivaltaa tai sellaiseksi se nykypäivänä luokitellaan. Kotiaresti ja nurkka-aresti esim. 30 minuuttia ja kummatkin nöyryyttävät lasta. Onko se sitten väärin?

Eli toisin sanoen vanhemmilla on oikeus lapsiinsa, mutta eivät saa lapsiaan kasvattaa. Sen tekee pojillekin vasta armeija parikymppisinä, jos edes suostuvat sitä käymään. Sellainen tuntuu hieman myöhäiseltä. Siellä armeijassa saa poikia nöyryyttää ja ottaa luulot pois, mutta ei vanhemmat kotona!?

Sanotaan, että varusmiespalveluksessa on simputus kielletty, mutta kyllä siellä vaan tänä päivänäkin ryhmänjohtajat simputtavat omia ryhmiä ja muiden ryhmiä. Kyllä mä luotan siihen, että ne pärjäävät parhaiten siellä jotka ovat kotona tottuneet kuriin ja järjestykseen ja ne kaikkein heikoiten, joilla ei ole ollut kotonakaan minkäänlaisia sääntöjä tai tapoja. Jotkut taas ns. pokkuroivat esimiehilleen ja ei he sitä rangaistusta saa vaan se pokkuroivan henkilön rangaistus siirretään muulle porukalle.

Olen huomannut sen erikoisuuden, että suomalainen mies on täysin erilainen armeijassa kuin kotonaan!! Eli tehdään mitä esimies armeijassa käskee, mutta harvoin tehdään sitä mitä vaimoke komentaa kotona tai ainakin koitetaan välttää naisten komennuksia viimeiseen asti, mutta terhakkaampana ollaan sitä suuremmalla syyllä varuskunnissa aina "esimiehen käskystä paikalla". :)

Kyllä ne pojat isälle varmasti sanois haista vittu, mutta harvemmin sitten ryhmänjohtajalle kun ollaan armeijassa.
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minusta on häpeällistä, että kaltaisiasi voi vielä tällä vuosituhannella olla.

Pidän peukaloitani pystyssä, että tyttäreni eivät koskaan kukaan haksahda kaltaiseesi tyranniin.
Ja pidän myös peukkuja, että oma avokkisi tajuaa kondomin tärkeyden.
Nuotio & Äreät Tiput
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

MissHolmes kirjoitti:Minusta on häpeällistä, että kaltaisiasi voi vielä tällä vuosituhannella olla.

Pidän peukaloitani pystyssä, että tyttäreni eivät koskaan kukaan haksahda kaltaiseesi tyranniin.
Ja pidän myös peukkuja, että oma avokkisi tajuaa kondomin tärkeyden.
:lol:
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Mikko82 kirjoitti:
Geissimummo kirjoitti:Jouduin muuttamaan joku aika takaperin vanhempieni luo takaisin (selvennykseksi: erosin pitkäaikaisesta suhteesta, eikä omaa asuntoa löydy pieneltä paikkakunnalta heti). Isäni on aina säilyttänyt aseitaan kotona (lain määräämässä asekaapissa), mutta minä en vieläkään tiedä missä hän pitää asekaapin avainta. Ja mitä sillä tiedolla tekisinkään? Kirjoituksestasi saa sen käsityksen, että aseet ovat vaarallisia lapsille, vaikka he eivät pääsisi niihin edes käsiksi :lol:
Minun isälläni ei ole koskaan ollut aseita. Nyt sinäkin tuputat sitä "isältä pojalle tai isältä tyttärelle" -ajatuksiasi. Minä en siedä aseita. Suomalaisilla ei ole velvollisuus omistaa omaa asetta ja rakastaa niitä vaikka Suomessa olisikin asevelvollisuus. Ampuminen ei ole minusta kansalaistaito, vaikka sitä kaikki hourupäät kuvittelevat ampumisen olevan.
Kerroin mielestäni vain oman tarinani aseista ja siitä, etteivät ne ole minulle koskaan mitään pahaa tehneet vaikka perheessäni on monenlaisia aseita ollut aina. Tarkoittaen sitä, ettei minusta ole koskaan tullut mikään "hourupää", joka rakastaa aseita :shock:

Meillä aseita käytetään ihan vain metsästys-tarkoitukseen, kuten ennen vanhaankin niitä on käytetty ruuan hankkimiseen. Tälläkin hetkellä uunissa on muhimassa herkullinen teerenliha-kermakastike-lounas. Ja odotan innolla kun hirvenmetsästys alkaa meillä päin, saadaan seuraavaan syksyyn saakka syödä terveellistä ja luonnosta hankittua lihaa, niin jauheena kuin paistina. Eikä tarvitse ostaa kalliita kaupan lihoja.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Lasten kasvatuksesta.

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

Geissimummo kirjoitti:Meillä aseita käytetään ihan vain metsästys-tarkoitukseen, kuten ennen vanhaankin niitä on käytetty ruuan hankkimiseen. Tälläkin hetkellä uunissa on muhimassa herkullinen teerenliha-kermakastike-lounas. Ja odotan innolla kun hirvenmetsästys alkaa meillä päin, saadaan seuraavaan syksyyn saakka syödä terveellistä ja luonnosta hankittua lihaa, niin jauheena kuin paistina. Eikä tarvitse ostaa kalliita kaupan lihoja.
Noh, itse en pystyisi ampumaan elukkaa oli se sitten hirvi tai susi varsinkaan jollei siitä ole todellista uhkaa vaikka siitä olisi uhka liikenteelle niin silloin ihmisen tulisi joustaa. Ei ihminen tätä maailmaa omista? Vaikka hirvien metsästystä tehtäisi vaikka joka syksy niin aina niitä kuitenkin hyppii tiellä...se on vaan suomalaisten tapa.

Eikö ihminen voisi vähentää sitä autoilua ja suosia julkisia busseja tai junia ja vähentää niitä metsästystä? Ihmisillä on vaan helkkarin kiire päästä esim. kesämökilleen? :)

Turhaa henkilöautolla ajelemista tulisi alkaa myöskin verottaa, eikä vain niitä Suomessa liikkuvia ryssien rekkoja.

Moottoritien nopeuksien alentaminen 80 km/h on liian vähän. Moni haluaisi taas että alinopeudesta sakotettaisi? Tiedän yhden muijan, joka ajaa etummaisen auton perseessä kiinni ylinopeutta taajama-alueella ja pitää muutoinkin talla pohjassa. Monesti muistutan turvavälistä jos olen kyydissä: "sä varmasti näet tuon etummaisen auton rekisterikilven pitemmältäkin" ja vedän samalla turvavyötä kireemmällä.

Hän on kuljettaja tyyppinä: "hopi hopi, mitä sä etanoit siinä edessä, paina sitä kaasua" -tyyliä. Kuulemma samanlainen on hänen vanhemmatkin! Eikä kertaakaan sakkoa ylinopeudesta? :shock:

Lisäksi kun ryhmittyy niin se laittaa vilkun päälle, eikä ennen ryhmittymistä.

Itsekästä ajamista, jossa ei ajatella muita ollenkaan.
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Vastaa Viestiin