Jyväskylän laukkusurma v. 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
piupali
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 10:09 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja piupali »

Petrus kirjoitti:
Jäätynyt enkeli kirjoitti:Pitikö solmia kiristyksessä avioliitto ja pakotettu diilaamaan perhetapaamisessa linnaan tavaraa?
Mietin ihan samaa.. :idea:
Mä en usko tähän. Miksi uhri sitten hehkuttaisi rakkauttaan julkisesti facebookissa jos olisi johonkin pakotettu?

terrieri
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2011 6:58 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja terrieri »

eli siis mamma eschnerille häkki heilahtaa, kunhan saadaan pitävää näyttöä.. todennäkösesti määrätty myös maasta poistumiskieltoon..
summum ius summa iniuria

J.B.Fletcher
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 11:27 am
Paikkakunta: Cabot Cove, Maine

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja J.B.Fletcher »

piupali kirjoitti:
Petrus kirjoitti:
Jäätynyt enkeli kirjoitti:Pitikö solmia kiristyksessä avioliitto ja pakotettu diilaamaan perhetapaamisessa linnaan tavaraa?
Mietin ihan samaa.. :idea:
Mä en usko tähän. Miksi uhri sitten hehkuttaisi rakkauttaan julkisesti facebookissa jos olisi johonkin pakotettu?
Olen samaa mieltä ja edelleen uskon heidän välillään oleen aitoa rakkautta. En ymmärrä miksi niin vähän Facebookia käyttävä aviomies vaivautuisi laittamaan profiilikuvakseen ikuista rakkautta hehkuttavan kuvan ja miksi hän olisi vienyt kulissivaimonsa tapaamaan vanhempiaan. Huomattavasti helpommallakin olisi päässyt.
Noita salamarakkauksia tapahtuu paremmissakin piireissä. Uhrin päivityksistä huomaa kuinka arki on koittanut ex-suhteeseen, manasi mm. kuinka oli kämppä sotkuinen, kun palasi reissusta kotiin. Rakkauskin voi olla huumetta, kun se väljähtyy, haetaan uutta huumaavaa trippiä. Ex oli myös selvästi pahoillaan erosta Facebook-päivitysten mukaan. Vanhat kuvat roikkuvat esillä, koska niitä ei tajuta tai ei jakseta poistaa.

Jotenkin spekulointi uhrin avioliitosta tuntuu olevan jopa turhaa, koska poliisin mukaan aviomiehellä ei ole mitään tekemistä laukkusurman kanssa, joten miten avioliitto edes kuuluu koko juttuun. Toisaalta monien mielestä spekulointi noin yleensäkin on turhaa, joten en ala kiistellä. Jatkakaa ihmeessä salama-avioliiton syiden spekulointia minun puolestani, jos haluatte.

Tämän toisen perheen, joka ei millään lailla liity tähän tapaukseen, olisi voinut jättää kokonaan mainitsematta. En ymmärrä miksi heidän nimensä piti edes sotkea tähän ketjuun. Minä puolestani voin olla hiljaa koirien roduista ja nimistä, ei niilläkään ole merkitystä.

Edit typo
Pöytälaatikkodekkaristi

Jäätynyt enkeli
Nikke Knakkertton
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 1:29 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Jäätynyt enkeli »

piupali kirjoitti:
Petrus kirjoitti:
Jäätynyt enkeli kirjoitti:Pitikö solmia kiristyksessä avioliitto ja pakotettu diilaamaan perhetapaamisessa linnaan tavaraa?
Mietin ihan samaa.. :idea:
Mä en usko tähän. Miksi uhri sitten hehkuttaisi rakkauttaan julkisesti facebookissa jos olisi johonkin pakotettu?
No se just pisti mulla mietintämyssyn päähän. Suurin osahan niistä oli niitten ohjelmien, millä leikitään niin antamia tuloksia, joihin sitten uhri kommentoi. Jos on käsketty petaamaan sitä kuvaa että lovena ollaan. Ehket uhri ei ole tiennyt että on noilla päivityksillä ollut osallisena tietyn alibintyylisen kuvan luomisessa. Mun mielestä tätä surmaa on harkittu pitkään ja hartaasti.

mice
Lauri Hanhivaara
Viestit: 133
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 2:42 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja mice »

Hesarin uutinen.
Oikeus vapautti naisepäillyn Jyväskylän kassisurmassa
Julkaistu: 14:43
Helsingin Sanomat

Jyväskylä. Keski-Suomen käräjäoikeus vapautti perjantaina Jyväskylän kassisurmassa syytä epäillä-perustein viikoksi vangitun 40-vuotiaan naisen. Ratkaisu oli toinen kuin mitä tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Eila Koivuniemi oli esittänyt. Hänen näkemyksensä mukaan nainen olisi pitänyt vangita todennäköisin syin.

Oikeuden päätöksen jälkeen vangittuina ovat edelleen nyt vapautetun naisen 37-vuotias aviomies ja uhrin 19-vuotias lanko todennäköisin syin epäiltyinä murhaan sekä 30- ja 25-vuotiaat miehet syytä epäillä-perustein.

Pidätettynä ei tällä hetkellä ole ketään.

Kaikki poliisin huostassa olevat neljä miestä ovat kotoisin Jyvässeudulta, osa itse kaupungista, osa naapurikunnista.

Komisario Koivuniemen mukaan tutkimuksissa on edistytty. Poliisi ei kuitenkaan ole saanut täyttä varmuutta tapahtumien kulusta ja rikoksen kokonaisuudesta, jotta yksityiskohtaisia tietoja tutkinnasta voitaisiin antaa.

Koivuniemi ei esimerkiksi kommentoi, liittyvätkö huumeet tapaukseen vai eivät.

Poliisilla on runsaasti töitä jäljellä, sillä tekniset tutkimukset ovat vielä kesken. Epäiltyjen kuulusteluja jatketaan viikonlopun yli.

Lahtelainen 25-vuotias nainen surmattiin Jyväskylässä loppiaisen vastaisena yönä 5.–6. tammikuuta. Hänen ruumiinsa sullottiin isokokoiseen urheilukassiin ja vietiin Taka-Keljoon metsätien varteen, josta ohikulkija sen löysi.
Aiemmin on puhuttu että kaikki olisivat Jyväskylästä.

jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

No nää nurmeniemet on laukaasta että ehkä siksi puhutaan lähikunnasta
Life. It´s just fucking thing after nother...

terrieri
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2011 6:58 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja terrieri »

No se just pisti mulla mietintämyssyn päähän. Suurin osahan niistä oli niitten ohjelmien, millä leikitään niin antamia tuloksia, joihin sitten uhri kommentoi. Jos on käsketty petaamaan sitä kuvaa että lovena ollaan. Ehket uhri ei ole tiennyt että on noilla päivityksillä ollut osallisena tietyn alibintyylisen kuvan luomisessa. Mun mielestä tätä surmaa on harkittu pitkään ja hartaasti.[/quote]

no kertokeehan minulle sitten, miksi myös aviopuoliso sai puukosta kuukautta aiemmin.. en jaksa uskoa et ihan niin rambo ja sankari olis tää nykynen aviomieskään et, pistetäänpä nyt mullekkin hieman rassia, ettei meidän suunnitelma vaan paljastu.. sitäpaitsi mitä mää ite oon huhuja kuullut tästä puukotuksesta ni kyseessä on ollu tämän pariskunnan yhteisiin hörhöily velkoihin perustuva perintä keikka.. en myöskään usko, että puukotus kytkeytyy tähän murhaan, koska puukottaja on ihan eri luokan tekijä, kuin nämä wannabee 2pac narkki gangsterit, eikä todellakaan pyöri näitten seurueessa.. thyi! :mrgreen:
summum ius summa iniuria

terrieri
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2011 6:58 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja terrieri »

Kaikki poliisin huostassa olevat neljä miestä ovat kotoisin Jyvässeudulta, osa itse kaupungista, osa naapurikunnista.

onko varmaa tietoo et n.ät asuvat laukaassa vai ovatko laukaasta kotoisin ja asuvat jkl.ässä. sillon n.ät ovat jyväskyläläisiä. olihan a.kin luokiteltu lahtelaiseksi, vaikka minusta kyllä ennemminkin keskisuomalainen..
minulla vaan heräsi ajatus..
olisikohan asia tällä tavalla, että ainakin jomipikumpi 25 ta 30v. mies voisi olla sieltä UURAISILTA?
summum ius summa iniuria

Petrus
Harjunpää
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Elo 18, 2008 10:45 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Petrus »

Petrus kirjoitti:
Jäätynyt enkeli kirjoitti:Pitikö solmia kiristyksessä avioliitto ja pakotettu diilaamaan perhetapaamisessa linnaan tavaraa?
Mietin ihan samaa.. :idea:
No korjaan; Mietin samaa tuosta että päästään diilaamaan linnaan kamaa. Mitäs jos aviomies ei ole aidosti rakastunut, vaan on vaan feikannut, ja saanut uhrin rakastumaan itseensä? Ja Facebookiin ja vanhemmille on annettu kuvaa aidosta rakkaudesta.. Kun nuo rakkausjutut on jotenkin ylitsepursuavia mieheltä. 8)

jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Juu on tiedossa että ovat laukaalaisia poikia alunperin ja siksi se lähikunta juttu. Ne on muuttanut jokainen sittemmin pois laukaasta. Olenhan minäkin Vantaalainen vaikka jo vuosia asunut Jyväskylässä mutta syntymä paikka kun on toinen kun Jyväskylä ni siksi se määrää sen paikka kunnan :D
Life. It´s just fucking thing after nother...

terrieri
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2011 6:58 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja terrieri »

jenni82 kirjoitti:Juu on tiedossa että ovat laukaalaisia poikia alunperin ja siksi se lähikunta juttu. Ne on muuttanut jokainen sittemmin pois laukaasta. Olenhan minäkin Vantaalainen vaikka jo vuosia asunut Jyväskylässä mutta syntymä paikka kun on toinen kun Jyväskylä ni siksi se määrää sen paikka kunnan :D
miksi sitten a. oli Lahtelainen lehtitietojen mukaan, vaikka syntymä paikka on viitasaari?
summum ius summa iniuria

jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

jos sillä sitten tarkkoitetaan muita kun sitä lankomiestä? Mutta kyllähän siitä uhristakin sanottiin että viitasaarelta kotoisin vaikka lahdessa asui!!
Life. It´s just fucking thing after nother...

Avatar
Teresa Banks
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 7:08 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

terrieri kirjoitti:
jenni82 kirjoitti: miksi sitten a. oli Lahtelainen lehtitietojen mukaan, vaikka syntymä paikka on viitasaari?
On ilmeisesti ollut loppuun saakka kirjoilla Lahdessa.
Sky's bright, the traffic light
Now and then a truck
And they hadn't seen a cop around all day what luck

terrieri
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2011 6:58 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja terrieri »

No se just pisti mulla mietintämyssyn päähän. Suurin osahan niistä oli niitten ohjelmien, millä leikitään niin antamia tuloksia, joihin sitten uhri kommentoi. Jos on käsketty petaamaan sitä kuvaa että lovena ollaan. Ehket uhri ei ole tiennyt että on noilla päivityksillä ollut osallisena tietyn alibintyylisen kuvan luomisessa. Mun mielestä tätä surmaa on harkittu pitkään ja hartaasti.[/quote]

ennemmin uskosin siihen, että ex-mies. mahdollisesti katkera semmonen(jätetty, petetty), sekä i.e.n suomi.24 palstalla kehuma ja ylistämä ihminen, joka käsityksieni mukaan on edelleen i.e.n hyvä ystävä, olisi mahdollisesti jonkinlaisena osallisena juonessa mukana. taisihan hän silti vielä a.ta rakastaa kun ei ollut yhteisiä kuviakaan poistellut.. ja täähän on vaan teoria, mut mistä sitä tietää..
summum ius summa iniuria

kummajuttu
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 11:31 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja kummajuttu »

Ei suoranaisesti liity aiheeseen mutta sitä sivuten...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012 ... 1_uu.shtml

Lukittu