Jyväskylän laukkusurma v. 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Bohemia Barbi
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 11:55 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Bohemia Barbi »

ja henkirikoksen uhrille ja hänen perheelleen jää taatusti pysyvä haitta....

ElizaSusi
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Tammi 21, 2011 11:16 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja ElizaSusi »

ylälauteiden mies kirjoitti:
ElizaSusi kirjoitti: ps. Henkirikoksen tekijän perheen jäsenet ovat yhtä viattomia rikokseen kuin uhrinkin perhe! Vai onko tähänkin eriäviä mielipiteitä??
Paitsi mikäli ovat itse olleet osallisena tekoon...
Eli ei niin älykkäille salapoliiseille täsmennän: Henkirikoksen tekijän perheen jäsenet, jotka eivät ole millään muotoa osallistuneet rikokseen, ovat yhtä viattomia rikokseen kuin uhrinkin perhe! :roll:

Olisiko kellään muuten jotain todisteita, jotka puoltavat epäiltyjen syyllisyyttä? Vai onko kaikki todisteet lehtikirjoituksista tehtyjä ihan omia "faktoja"? Onko joku ollut esim. paikan päällä katsomassa, että epäillyt ovat tehneet rikoksen??? Kerron tässä jo heti, että itse en ainakaan ole ollut tapahtumapaikalla, joten en alkaisi vielä tuomitsemaan ketään. Tämä saivartelun välttämiseksi, jota tulee kuitenkin. :D
6 millions more!

ElizaSusi
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Tammi 21, 2011 11:16 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja ElizaSusi »

Bohemia Barbi kirjoitti:ja henkirikoksen uhrille ja hänen perheelleen jää taatusti pysyvä haitta....
Täsmälleen samaa mieltä!!!
6 millions more!

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^^Luotan poliisin päättelykykyyn tässä asiassa. He kun ilmeisesti sentään tietävät asiasta enemmän kuin kukaan meistä ja ovat käyneet rikospaikallakin katsomassa jälkiä...pestyjä tosin, mutta kuitenkin... :?

jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

ElizaSusi kirjoitti:
ylälauteiden mies kirjoitti:
ElizaSusi kirjoitti: ps. Henkirikoksen tekijän perheen jäsenet ovat yhtä viattomia rikokseen kuin uhrinkin perhe! Vai onko tähänkin eriäviä mielipiteitä??
Paitsi mikäli ovat itse olleet osallisena tekoon...
Eli ei niin älykkäille salapoliiseille täsmennän: Henkirikoksen tekijän perheen jäsenet, jotka eivät ole millään muotoa osallistuneet rikokseen, ovat yhtä viattomia rikokseen kuin uhrinkin perhe! :roll:

Olisiko kellään muuten jotain todisteita, jotka puoltavat epäiltyjen syyllisyyttä? Vai onko kaikki todisteet lehtikirjoituksista tehtyjä ihan omia "faktoja"? Onko joku ollut esim. paikan päällä katsomassa, että epäillyt ovat tehneet rikoksen??? Kerron tässä jo heti, että itse en ainakaan ole ollut tapahtumapaikalla, joten en alkaisi vielä tuomitsemaan ketään. Tämä saivartelun välttämiseksi, jota tulee kuitenkin. :D
No se että on epäiltynä murhasta on aika puoltava todiste! Se on ollut vangittuna aikas kauan ja mä uskon että jos ei olisi mtn tekemistä asian kanssa se olisi jo vapaana odottelemassa muita syytteitä! Syytetyn tytär on kertonut oikein avoimesti isänsä päihteiden käytöstä ja ennen kaikkea MYYNNISTÄ ni jo se on aika raskauttavaa todistetta vaikka ei itse murhaan liitykkään mutta vakava rikos se silti on! Mä uskon että kun poliisit niin nopeasti osasi juuri pupariin mennä ni ne myös olisi osanneet työnsä hoitaa siinä määrin että jos M.E:llä ei olisi asian kanssa "tekemistä" ni sekin olisi varmasti osattu näyttää todeksi! En jaksa uskoa että siellä syytön mies istuu tutkinnassa turhan päiten!
Life. It´s just fucking thing after nother...

ylälauteiden mies
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: Su Heinä 29, 2007 11:39 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja ylälauteiden mies »

ElizaSusi kirjoitti:
ylälauteiden mies kirjoitti:
ElizaSusi kirjoitti: ps. Henkirikoksen tekijän perheen jäsenet ovat yhtä viattomia rikokseen kuin uhrinkin perhe! Vai onko tähänkin eriäviä mielipiteitä??
Paitsi mikäli ovat itse olleet osallisena tekoon...
Eli ei niin älykkäille salapoliiseille täsmennän: Henkirikoksen tekijän perheen jäsenet, jotka eivät ole millään muotoa osallistuneet rikokseen, ovat yhtä viattomia rikokseen kuin uhrinkin perhe! :roll:

Olisiko kellään muuten jotain todisteita, jotka puoltavat epäiltyjen syyllisyyttä? Vai onko kaikki todisteet lehtikirjoituksista tehtyjä ihan omia "faktoja"? Onko joku ollut esim. paikan päällä katsomassa, että epäillyt ovat tehneet rikoksen??? Kerron tässä jo heti, että itse en ainakaan ole ollut tapahtumapaikalla, joten en alkaisi vielä tuomitsemaan ketään. Tämä saivartelun välttämiseksi, jota tulee kuitenkin. :D
Tämähän onkin nimenomaan keskustelufoorumi, joten hyvähän se vaan on jotta asia "pysyy tapetilla".

Mutta mitä tulee teosta vangittuina olevien henkilöiden osuuteen, niin annetaan tutkinnanjohtaja Eila Koivuniemen ryhmineen ottaa siitä selvää - huomennahan asian etenemisestä on luvassa taas uusi tiedote.

Faktaa puolestaan on se, jotta kaksi henkilöä kuitenkin on tällähetkellä vangittuina, todennäköisin syin epäiltynä murhaan.

Lisäksi kaksi henkilöä on vangittuina "syytä epäillä" - perusteella.


Tiedote Jyväskylän henkirikosasiassa
21.01.2011

Keski-Suomen käräjäoikeus vapautti tänään ns. ’syytä epäillä’ -perusteella viikoksi vangitun
39-vuotiaan naisen. Vangittuina ovat naisen 37-vuotias aviomies sekä 19-vuotias uhrin lanko todennäköisin syin epäiltyinä murhaan.
Myös 30- ja 25 -vuotiaat jyväskyläläismiehet ovat edelleen vangittuina ns. ’syytä epäillä’
-perusteella. Pidätettynä ei tällä hetkellä ole ketään.

Tutkimuksissa on edistytty, mutta tässä vaiheessa asiassa ei ole uutta tiedotettavaa. Kuulusteluja jatketaan viikonlopun yli.


Ja ottaen huomioon toisen nyt vangittuna olevan henkilön (M.E), aiemman "entisyyden" - niin eipä todellakaan mikään ihme, jotta yksi pääepäillyistä onkin...
- Itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita -

ElizaSusi
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Tammi 21, 2011 11:16 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja ElizaSusi »

Poliisin epäily ei ole todiste. Mistä tiedätte varmaksi, että perheen tytär on kertonut isästään yhtään mitään??? Voihan kuka tahansa tekaista sp.osoitteen yms. toisen nimissä! Siinäpä teille selvittämistä!
Ihmettelenpä vaan miksi tämä M.E. perheineen on täällä melkeinpä pelkästään keskustelun aiheena. Minua henk. koht. enemmän kiinnostaisi miksi ihmeessä lankomies saattaa olla osallisena. Mitä lie perheessä tapahtunut!!! :mrgreen:
6 millions more!

Avatar
Teresa Banks
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 7:08 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

ElizaSusi kirjoitti: Minua henk. koht. enemmän kiinnostaisi miksi ihmeessä lankomies saattaa olla osallisena. Mitä lie perheessä tapahtunut!!! :mrgreen:
Kyllä sekin kiinnostaa, tottahan toki. Tietoa ja "tietoa" tuntuu vain liikkuvan aika vähän. Jossakin vaiheessa itse kyselin uhrin puolison ja langon isästä, ihan siltä pohjalta, että tässä toinen näistä on kopissa epäiltynä osallisuudesta murhaan, toinen oli naimisissa murhatun kanssa, ja kolmas veljeksistä lienee vankilassa tai ainakin ollut. Noin yleisinhimilliseltä tasoltakin jo kiinnostaa tällaiseen kuvioon liittyvä perhedynamiikka.
Sky's bright, the traffic light
Now and then a truck
And they hadn't seen a cop around all day what luck

nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

ElizaSusi kirjoitti:Poliisin epäily ei ole todiste. Mistä tiedätte varmaksi, että perheen tytär on kertonut isästään yhtään mitään??? Voihan kuka tahansa tekaista sp.osoitteen yms. toisen nimissä! Siinäpä teille selvittämistä!
Ihmettelenpä vaan miksi tämä M.E. perheineen on täällä melkeinpä pelkästään keskustelun aiheena. Minua henk. koht. enemmän kiinnostaisi miksi ihmeessä lankomies saattaa olla osallisena. Mitä lie perheessä tapahtunut!!! :mrgreen:
Mielestäsi siis mistään rikoksista ei saisi keskustella/spekuloida ennen kuin tuomio on tullut? Vai koskeeko tämä vain perhettä E? Tietenkään pelkkä epäily ei todista mitään. Tällä hetkellä lienee kuitenkin poliisi on täysin varma siitä että surma tapahtui kyseisen pariskunnan asunnossa joten he liittyvät asiaan, siitä ei pääse yli eikä ympäri! Tietysti langon osuus asiaan kiinnostaa ja ihmetyttää mikä on tuollaisen teon taustalla, siitä asiasta on kuitenkin ollut tarjolla melko vähän tietoa tai edes "tietoa". Toisaalta, minua henk.koht enemmän kiinnostaa miksi pariskunta E jätti ihmisiä asuntoonsa ja lähti kyläilemään? Varsinkin jos pientäkään totuuden siementä on oletetun I.E:n kertomuksissa koskien mm. uhrin aiempaa käytöstä.

LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

ElizaSusi, tämä on keskustelupalsta jolla spekuloidaan. Ei ole enää mitään spekulointia kun tuomio on tullut joten siihen saakka tulemme esittämään täällä omia ajatuksiamme ja mielipiteitämme. Ne nimet jotka julkisuuteen ovat tulleet ovat olleet jonkun muun esille tuomia joten turha meitä on siitä syyttää. Jos et kestä tätä keskustelua, älä tule lukemaan. Ei omaisten ja juttuun liittyvienkään suositella tälläisiä lukevan ja juuri tässä tapauksessa nähtiin mitä tapahtuu kun kuitenkin niin tekevät, eli juttu vain kasvaa ja kasvaa... Tässä on nyt muitakin osallisena kuin m.infolaisia.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.

mice
Lauri Hanhivaara
Viestit: 133
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 2:42 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja mice »

Tänään luvassa yksityiskohtaisempi tiedote. Hieman epäilen, että tietoa annettaisiin juurikaan enempää kuin tähän asti, kun tiedetään Keski-Suomen poliisin tiedotuskulttuuri.

Poliisin tiedote maanantailta 24.1.2011
Tiedote Jyväskylän henkirikosasiassa
24.01.2011

Kuulusteluja jatketaan eikä uutta tiedotettavaa toistaiseksi ole. Ns. 'syytä' epäillä' -perusteella viikoksi vangittujen kahden miehen osalta määräaika päättyy keskiviikkona 26.1.2011. Seuraava, mahdollisesti yksityiskohtaisempi tiedote annetaan vasta silloin ellei esitutkinnassa ilmene sitä ennen mitään oleellista uutta tiedotettavaa.

ElizaSusi
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Tammi 21, 2011 11:16 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja ElizaSusi »

LAWoman kirjoitti:ElizaSusi, tämä on keskustelupalsta jolla spekuloidaan. Ei ole enää mitään spekulointia kun tuomio on tullut joten siihen saakka tulemme esittämään täällä omia ajatuksiamme ja mielipiteitämme. Ne nimet jotka julkisuuteen ovat tulleet ovat olleet jonkun muun esille tuomia joten turha meitä on siitä syyttää. Jos et kestä tätä keskustelua, älä tule lukemaan. Ei omaisten ja juttuun liittyvienkään suositella tälläisiä lukevan ja juuri tässä tapauksessa nähtiin mitä tapahtuu kun kuitenkin niin tekevät, eli juttu vain kasvaa ja kasvaa... Tässä on nyt muitakin osallisena kuin m.infolaisia.
Mitenkäs LAWoman nyt noin tuohtui?! :D Enhän minä ketään ole syyttänyt, esittänyt vain mielipiteitä keskustelun tasosta ja yhteen aiheeseen jumittumisesta, tällä tarkoitan perhe E:tä. Minun mielestä ei pidä totena uskoa kaikkea mitä netistä lukee, kuten jo aiemmin sanoin, kuka tahansa voi esiintyä kenenä tahansa...
Kyllä minä keskustelua kestän, antaa tulla vaan! :mrgreen:
6 millions more!

HerloCCi Solmunen
Theo Kojak
Viestit: 1137
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 12:37 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

ElizaSusi kirjoitti:Minun mielestä ei pidä totena uskoa kaikkea mitä netistä lukee, kuten jo aiemmin sanoin, kuka tahansa voi esiintyä kenenä tahansa...
Täällä harva varmaan totena pitääkään kaikkia huhuja mitkä velloo sekä netissä että kaduilla.
Aina on ihmisiä ketkä sattuvat tuntemaan ihmisiä, jotka taas tuntee ihmisiä ja usein täällä on ollut asioita tiedossa jo ennen poliisin kertomaa. Ja mikä yllättävää, monet niistä on pitäneet paikkansa.
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)

Avatar
Teresa Banks
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 7:08 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/poli ... sta/640211

Poliisi vaatii kahden miehen vangitsemisen jatkamista

Poliisi vaatii kahden ns. laukkusurmasta epäillyn vangitsemisen jatkamista. 30- ja 25-vuotiaat paikkakuntalaiset miehet vangittiin viikko sitten murhasta syytä epäillä -perusteella. Nyt tutkinnanjohtaja vaatii vangitsemista todennäköisin syin.

Keski-Suomen käräjäoikeus käsittelee asiaa keskiviikkona iltapäivällä. Mikäli oikeus ei löydä vangitsemisten jatkamiselle perusteita, on epäillyt vapautettava.

Heidän lisäkseen todennäköisin syin murhasta vangittuna ovat 37- ja 19-vuotiaat jyväskyläläismiehet.

Pupuhuhdassa kerrostaloasunnossa loppiaisen vastaisena yönä surmatun 25-vuotiaan naisen ruumis löytyi urheilulaukusta Taka-Keljon maastosta kaksi viikkoa sitten lauantaina.
Sky's bright, the traffic light
Now and then a truck
And they hadn't seen a cop around all day what luck

Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1390
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Edelleenkin kiinnostaisi tietää, ketä nämä 25 vuotias ja 30 vuotias on? Ja miten he liittyvät uhriin ja muutenkin tähän kuvioon. Poliisi on hirvittävän vaitonainen, vaikka ymmärrän kyllä senkin.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.

Lukittu