Lintupojat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja awa »

Villisti veikkaan, että Gustafsson muistaa hyvin kaiken sen, mikä on jälkikäteen todistettavissa, mutta muka "epäoleelliset" todistusta vaille jäävät tiedot muistaa huonosti - jopa päinvastoin - "huonomuistinen" kun oli?!

- tämän olen huomannut -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Hessu52 kirjoitti:Eivät jättäneet Armiroa leiripaikalle, sillä toisella oli veljeltään pöllity Nortti ja toisella Klubi, näin muistelisin olleen.

Tytöthän polttivat Gussen kertoman mukaan Armiroa ja hän itse tyttöjen tupakkia Broadwayta.

Tuo ihmetyttää, sillä Broadway oli todellakin etupäässä tyttöjen ja naisten savuke, sillä se oli jokseenkin mieto, kuten sittemmin muotiin tullut Kent.

Armirosta sai kyllä tuhdit sauhut, ja se oli enemmänkin miehekäs savuke, joten ihmetyttää Gustafssonnin naismaisuus tupakkien valinnoissa!

Armiro, Bristol, sekä Boston 100, olivat samaa kaliiperia, eli vahvuusluokkaa, Nortti sitten Pilli-Klubin kanssa lähes mahorkan tasoa, no kenties ei nortti sittenkään.
Missäs NG on ilmoittanut tyttöjen polttaneen armiroa? No, vaikka tyttäret olis armiroa polttaneetkin, niin lintupojat on voineet ottaa tupakitkin sen pullonlopun lisäksi sieltä teltalta. Muisti on huono toisella lintupojalla kaikesta huolimatta. Nämä olivat ihan teltan kupeessa, joten yhä epäilen lintupoikien tietävän enemmän, kuin mitä ovat kertoneet. Kuulustelussa tämä elossa oleva kaveri kaipaili edesmenneen toverinsa näkemiä asioita ja pidättäytyi vastaamasta kysymyksiin ilmeisesti tämän takia. Miksi nämä lintupojat puhuisivat muunneltua totuutta?
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Gustasson kertoi tyttöjen myös poltelleen, laatu löytynee kuulusteluista. Armiro oli naisten tupakkaa ja amirossi miesten kumisukka.kev.
Tuo kello kuuden mies tuntuu jotenkin keksityltä, suuhun syötetyltä, sepitetyltä, liian yhteneväinen pikkutakkimies , jonka finnitkin mitkälie otsarypyt kaikki kolme tahoa muistivat. Nykyistä vähälukuisemmassa yhteisössä olisi luullut jonkun hoksanneet et se 6 tarkottaa NN:ää.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Kumpikas teistä, Yövuoro vai Hessu on oikeassa tuon Armiron suhteen? Toinen väittää että siitä sai tuhdit sauhut ja toinen, että se oli naisten tupakkaa. Oletan, että olette molemmat miespuolisia?
Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

awa kirjoitti:Villisti veikkaan, että Gustafsson muistaa hyvin kaiken sen, mikä on jälkikäteen todistettavissa, mutta muka "epäoleelliset" todistusta vaille jäävät tiedot muistaa huonosti - jopa päinvastoin - "huonomuistinen" kun oli?!

- tämän olen huomannut -
Oletko Awa kiinnittänyt huomiota näihin muihin huonomuistisiin? Ottamatta kantaa siihen kuka/ketkä verityön on/ovat tehneet, olen sitä mieltä että huonomuistisuus on ollut "epidemiana" tämän tapauksen yhteydessä. Tuo toisen lintupojan taannoinen kuulustelukertomus on aukkoja täynnä. He eivät varmaankaan ole tämän teon takana, mutta jotain on "jäänyt" kertomatta. Se paistaa aika selvästi läpi.
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Ressu, 70-luvulta muistan mimmien polttaneen Armiroa. Laadusta en tiedä kun en ole tupakkamiehiä.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Joo, sitä oli kahta vahvuutta. Oli myöskin gauloises-merkkistä, mutta mun nuoruudessa tyttäret poltti etupäässä punasta "Formia". 1970-luvulla siis.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olihan noita tupakkeja Life muunmuassa, joka oli melko osuva nimi tupkille, jossa oli sinihappoa aika miehekkäästi.

Itse noita kaikkia kessuja pupruteltuani, niin pitäisin itsäni tässä asiassa asiantuntijana.

Tupakoitua tuli vuodesta 62 lähtien vakitusesti, sitä ennen salaa harjoiteltua eri merkkien kanssa.

Nyt olen muutaman vuoden ollut polttamatta ja hyvin menee.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Eikös se Salonen ole ikänsä piippua poltellut ja veljensä sätkää käärinyt.
Muistelen Kalevin poltelleen Marlboroa, mutta on kulunut jo niistä ajoista
kauan, kuka sitten mitäkin poltteli.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tuo "Mallu" taisi rantautua Suomeen joskus -60 luvun alussa, joten Kilun polttamisista en tiiä, mutta muistaisin Sinun itsesi, Merivuokko, kertoneen, että pilliklubia (Klubi 7 ) tonen pojista veti ja toinen "Norttia" (punainen filtterillinen North State, tai vihreä samamoinen, joka oli varustettu ilman filtteriä).

Siinä hyö olivatten koivun alla tuprutelleet sauhuja sakioita, Nortista makioita ja ohjelman oli kustantanut kuka lie!

Luulisin poikien olleen siinä tupakoidessaan melko tarkkaavaisia, sillä olisihan joku tuttu saattanut tulla ja yllättää, joten selkäsaunaan ei kait ollut kummallakaan varaa, sillä selaista kasvatus oli ennenaikaan, että remminapelia tuli pienestäkin syystä ja joskus jopa ihan varmuuden vuoksikin.

Eipä noista oikein traumoja tullut, kun ei tiennyt mitä ne sellaiset olivat, mutta nykyajan lasten on helppo saada kaikki tietoonsa tietsikan ja opettajain kautta, joilla kuitenkaan itselläkään ole enää mitään sananvaltaa koulussa, sillä kyllä sen vallan/vallattomuuden hyvin pitkälle sanelevat oppilaat, sekä Suomen älytön laki!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Siinä hyö olivatten koivun alla tuprutelleet sauhuja sakioita, Nortista makioita ja ohjelman oli kustantanut kuka lie!
Siinä Hesullakin alkuperäisgeenit verbaatiossaan jylläävät, mitä niitä savonpoeka pidättellöömään ... :D

Nortti ja Jymy olivat ruudikasta kamaa: jymyä piipussa polttaen lapin mäkäräisetin pakenivat.
1970 ja 1971 käytiin serkun kanssa käsivarren Rommavuomassa pitkään itään Kilpisjärveltä lähtien.
Kalaa kyllä saatiin, molempina vuosina vain hyttysiä ja mäkäröitä oli liikaa kaikkialla: ehdotomasti paras myrkyte oli iholle sivelty pikiöljy + kaikki mahdolliset Vietnamin sotaan suunntellut mömmöt + savu, osa leirinuotiosta, toinen piipusta, jossa poltettiin Jymyä, teholtaan sellaista tupakkaa, että se kai luokiteltaisin nykyään jo huumeisiin ihmisten, hyttysten, savolaisten ja mäkäräisten kannalta.

8)
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Älä Wagner valista lukijoita väärillä tiedoilla, sillä syntymätodistuksessani lukee synnyinpaikan kohdalla Helsinki, joten jos itse olet maseudulta vaikkapa Vihdistä, Sammatista, tai Kerimäeltä kotoisin, niin ei se mitään, sieltä on monet muutkin maalaiset kotoisin!

Nuo paikatahan eivät ole mistään kotoisin, kuten ei Mäntsäläkään, ainakaan laulun mukaan!

Tämä nyt ihan vaan Wagnerin antamien väärien tietojen oikaisun vuoksi!
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Jos kirjoitan tänne että Salonen poltteli vihreää Norttia, kaikki kirjoittaa
kohta siitä varmana asiana.
Nyt kerron että polttelipa piippua, kohta kerrotaan totena että jo 16 ikäisenä
poltteli piippua. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Viittaan tuossa Nortti asiassa aikoinaan knssasi käymään keskusteluun, jossa kerroit Heikin poltelleen veljeltään "lainattua" Norttia.

Ei tuo ole millään pahalla omalta kantiltani kirjoitettu vaan selvitelty, kuka mitäkin röökiä on blaadannut (slangia).

Olen ollut lintupoikien kannalla koko ajan, mutta nuo aikataulutukset eivät nyt jotenkin natsaa, josko Merivuokko vielä kerran tarkentaisit, miten homma meni, eli monenko aikaan poikien lähtö kotoa oli, milloin suunnilleen olivat niemen pohjukassa, milloin teltalla ja milloin uimarannalla "pesiä" tutkimassa eli tupakilla ja mikä oli se noin aika, jolloin huomasivat Olavi Kivilahden?

Niin ja olisi kiva tietää poikein todellinen syy mennä niemeen tuohon aikaan, jollaoin kaikki itseään kunnioittavat koulupojat uinuvat sikeintä untaan.

Ilman mitään kunnon syytä, ei pojat olisi niemeen menneet, sillä lintujen pesien katselu ei mielestäni ole ollut oikea syy!

Olisiko muunlaiset pesät kiinnostaneet.

Etkö Merivuokko yhtään vongannut poikien mukaan linturetkelle?
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Lähdin heidän peräänsä, olivat sanoneet isälleni menevänsä Matalajärvelle.
Lähdin siis Matalajärvelle ja ihmettelin kuinka olivat kerinneet jo näkymättömiin,
vaikka lähdin aivan heti heidän jälkeensä.
Kello oli aamulla noin 5.52, vähemmän kuin kymmentä vailla.
Eihän siellä Matalajärvellä ollut ristin sielua, olivat lähteneet pihan poikki ja
siitä naapurin pihan läpi aivan toiseen suuntaan.

Terveisin Merivuokko
Vastaa Viestiin