Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

^
Tätä jo odotinkin,nyt siellä alkaa nousta sitten tuon luokkajaon vuoksi lynkkausmieliala.... :twisted:
Totuus on tarua ihmeellisempää
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Liitetään siis tämä yläluokkaisuus osaksi Portugalin poliisin mosaiikkia.

Aiemminhan raskauttavassa listassa jo olivatkin:
- autosta löydetyt tytön hiukset
- auton hajun perusteella haukkunut ruumiskoira
- Katen ensimmäiset sanat
- Katen puhdas paita
- auton 5 viikossa ajetut 2750km
- Gerryn ilme
- Katen ehostus
- Gerryn krijoitusvirheet

Mitä vielä löytyykään, köysi kiristyy...
blackwidow

Viesti Kirjoittaja blackwidow »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:^
Tätä jo odotinkin,nyt siellä alkaa nousta sitten tuon luokkajaon vuoksi lynkkausmieliala.... :twisted:
Tällä naisella kuten myös sinulla on oikeus omaan näkemykseen.

haloo suomi, neuvostoliitto kaatui jo ajat sitten :wink:
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

Katea kuulustellaan englannissa, ihan sama juttu kuin kuulusteltaisiin portugalissa. Mun mielestä todella älykäs veto tuomarilta. Kate saa kuulustelun omalla maaperällä, paikalla on kyllä portugalin poliisista oma edustaja. Saattaa olla katelle aika yllätys että omassa maassa ei olla myöskään kovin ystävällisiä epäillyille kuulustelutilanteessa...ainäkin mun kuulemani mukaan nuo pollarit inhoo just tälläisiä hienostorouvia...tiedä sitten. Kuulustelu kuitenkin tehdään portugalilaisten ehdoilla eli brittipoliisit eivät tee mitään yksristikaks kyselyä omasta päästään.

jutun tuomari haluaisi puhua lehdistölle ja siitä keskustelevat lähipäivien aikana. hän haluaisi tuoda jotain juttuun liittyviä todisteita esiin...mikä kertoisi siitä että vanhemmat todella joutuvat oikeuteen syytettyjen penkille, muussa tapauksessa riittäisi 10 päivän umpeutumisen jälkeen ilmoitus että juttu hylätään...

urhon listaan sen verran että minun listani näyttää hieman erillaiselta :lol:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

cicero kirjoitti: urhon listaan sen verran että minun listani näyttää hieman erillaiselta :lol:
Ole ystävällinen ja kirjoita se kaikkien nähtäväksi. Mielellään lähteetkin...
cicero
Michael Knight

olen sen kirjoittanut jo tuonne aiemmin, toisto ei ole mun alaani...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Englantilaisissa lehdissä ja keskustelupalstoilla tuosta ''yläluokkaisuudesta'' on ollut paljon. Sieltä on löytynyt lohduttomia tarinoita rangaistuksista, joita oikeus heillä on jaellut yksinhuoltaja äideille ym. teiniäideille ns. heitteillejätöistä ilman mitänn [u]kuoleman [/u]vakavia onnettomuuksia.[b]

Eli emme ole sinällään hakoteillä asian vaikutuksesta. Meillä täällä meillä suomessa nuo erot eivät ole niin korostuneet kuin heikäläisten vanhoillisessa yhteiskunnassa.

Jos asialla ei ole muuta merkitystä, niin ainakin ns. ''yläluokka'' pitää suunsa supussa, koska ei tahdo heidän tahrivan ''omaa pesäänsä''. Vai onkos joku nähnyt jossain paikallisen ''ei matkaseurueessa olleen'' tai eisukulais tohtorin kommentoivan asiaa???
Muutama perheen äiti kertoi kuinka hyvä äiti Kate on. Mutta hekin olivat tuttuja. Ah, mikä oiva mahdollisuus päästä Timesin etusivulle :)

Nyt olen nolo. Sorryyyyyy......

[/b]
cicero
Michael Knight

juu, näinhän se menee, nämä luokkaerot on selkeät tuolla briteissä. On todella tärkeää missä koulussa lapset on ja millä kadulla asunto sijaitsee. Vuosi sitten tuli dokumentti jossa erään arvostetun koulun rehtori kertoi kuinka vanhemmat yrittävät lahjoa opettajia ja rehtoreita saadakseen lapsensa haluamaansa kouluun ja kun se ei onnistu niin jälkeenpäin voi tulla tappouhkauksia. jos tippuu oman luokkansa alle vaikka siksi että tekee konkurssin niin kaikki ystävät katoavat taikaiskusta. Kukaan ei halua olla ystävä tälläisen ystävälle. Me emme edes tajua kuinka raadollista tuo homma on.
Okisto
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Okisto »

Tämä rothleylainen rouva on ihan oikeassa. Jos sosiaaliluukulla asioiva äiti jättää lapsensa avoimen oven taakse ja lähtee baariin, niin lapset on viety niin että viuhu käy.

ciceron tarjoama kuva on kyllä jo värittynyt ja mediassa kärjistetty.
cicero
Michael Knight

jaa, olen itse asunut tuolla muutaman vuoden...muutama sukulainen asuu siellä myös...Noilta asuinvuosilta olen myös kirjoitellut foorumeilla joissa käy enkuissa asuvia suomiäitejä avautumassa. Että kyllä siellä on aika raadollista tuo touhu on...toisn riippuu varmaan omasta statuksesta eli sinkulle suomalaiselle lontoossa juttu on eri kuin pienemmässä kaupungissa perhe-elämää harjoittelevalle...nyt täytyykin lopettaa tää avautuminen ennenkuin joku tunnistaa...

hassulta tuntui tuo krematoriojuttu jossa sanottiin että siellä oli käynyt brittipariskunta joka esitti että ovat puolasta...puolalaiset maahanmuuttajat ovat pahinta pohjasakkaa briteissä ja puheen takia suomalaisia joskus luullaan puolalaisiksi...moni maahan muuttanut äiti on aluksi ihmetellyt leikkipuistossa muiden mulkaisua mutta nopeasti oppinut sanomaan ettäon muuten suomesta...
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Urho kirjoitti:Liitetään siis tämä yläluokkaisuus osaksi Portugalin poliisin mosaiikkia.

Aiemminhan raskauttavassa listassa jo olivatkin:
- autosta löydetyt tytön hiukset
- auton hajun perusteella haukkunut ruumiskoira
- Katen ensimmäiset sanat
- Katen puhdas paita
- auton 5 viikossa ajetut 2750km
- Gerryn ilme
- Katen ehostus
- Gerryn krijoitusvirheet

Mitä vielä löytyykään, köysi kiristyy...
Käsittääkseni listasi sisältää virheen,eikös se ollut nimenomaan O`Brianin vaihtama puhdas paita...sitten tästä puuttuu Katen ilmeet ja Gerryn psykoottiset ilmeet videoilla yms.

Vakavasti ottaen;Kun puhuin lynkkausmielialasta Englannissa tarkoitin seuravaa:
Englannissa taidetaan elää vielä melkoisten yhteiskuntaluokkien paineessa vrt muihin euroopan maihin..
Viittasin tekstiin, joka oli jostain maan lehdestä lainattua(working class yms.),en mihinkään omaan mielipiteeseeni. Muistaaksen blackwidow kirjoitti tästä samaisesta aiheesta tuossa aiemmin. :?:
Tämä ei muuten liittynyt milläinlailla Portugalin poliisiin.
Urho hyvä,olisitko hieman tarkempi.

Mitäs Blackwidow tarkoitit sillä että tällä tytöllä on omat mielipiteet sallitut..käsitin että olin samaa mieltä asiasta?????? :shock:
Totuus on tarua ihmeellisempää
tre_1982
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja tre_1982 »

Hei Urho, en ole lukenut alusta asti viestejä, onko sulla oikeasti joku oma mielipide asiasta vai haluatko vaan olla kaikkia teorioita vastaan? :shock: Sun viestit koostuu lähinnä v*ttuilusta, ja mun mielestä tätä palstaa vois käyttää johonkin vähän kehittävämpäänkin touhuun. Perustele ainakin juttusi, äläkä pelkästään kommentoi... :?
Okisto
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Okisto »

cicero. Itse useita vuosia kolunnut sekä ylempiä että alempia luokkia Britanniassa. En tosin kotiäitien keskuudessa. Kuvaamasi "emme edes tajua" on jo turhaa ryöpytystä sikäli mielenkiintoiseen yhteiskuntaluokkajärjestelmään.

Se siitä.
blackwidow

Viesti Kirjoittaja blackwidow »

^komppan tre'ta, urho on jämähtänyt tähään ketjuun aivan turhaan, ei hänellä ole mitään annettavaa tähän. lähinnä provoa ja lynkkäystä.

patricia, sori jos käsitin väärin sun viestisi 'luokkajaosta'. minusta tämä nainen oli ihan oikeassa kuin tuomitsi mccannien käytöksen.
tre_1982
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja tre_1982 »

blackwidow kirjoitti: patricia, sori jos käsitin väärin sun viestisi 'luokkajaosta'. minusta tämä nainen oli ihan oikeassa kuin tuomitsi mccannien käytöksen.
Hmm, varmasti paikassa jossa on minkäänlaista luokkayhteiskuntaa yhtään jäljellä, perhe jonka tulot ovat korkeat ja ystäviä (ilmeisesti ainakin nyt?) korkeissa asemissa on epäsuosiossa "työväenluokkalaisten" keskuudessa. Varmasti moni ajattelee että raha menee rahan luokse, ja että heitä pidetään tärkeämpinä kuin muita perheitä joilta on kadonnut lapsi...

Toisaalta väärin, sillä miksei sitä rahaa ja resursseja käyttäis lapsen etsintään jos niitä kerran on. Minä ainakin käyttäisin.
Lukittu