HR-KOTIMAA SELVITTÄMÄTTÖMÄT: Ulvilan tapaus ( ketju 1 )
-
blackwidow
Alan vähän epäillä, että tänne murhafoorumeille päätyy aina keskustelemaan ne yksinkertaisimmat Aatut. Naurattaa. Sillä kyllähän tänä HIM/Metallica/Kasvissyönti/Kapina/Taiteen ylitarjonta/Lordi-aikakautena pitkää tukkaa, lävistystä ja tatuointia löytyy ihan yhdeltä jos toiselta. Ja viisikymppisetkin lainailee kirjastosta heavy metallia innoissaan. Naisilla nyt on ollut pitkiä hiuksia ihan kylmän sodan vuosilta alkaen. Kaiken lisäksi useimmat mainitsemistani jutuista juontuu jo 70-luvulta joka oli hippiaikaa ja rockin syntykautta. Ehkä Lahden vaimo oli hippi, Guns ´n´ Roses-fani, tai inhosi paikallista parturikampaajaa. Syitä voi olla miljoona. Tai ehkä hänelle sopi pitkät hiukset, aviomies diggasi ja niin pois päin.
-
blackwidow
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
tuolla päin on aika paljon näitä virolaismorsioita tuon ikäisillä miehillä että miksei olisikin mahdollista...suomalaisnaisilla tosiaan harvemmin on pitkät hiukset enään tuossa iässä varsinkaan rouvashenkilöillä ja tuollapäin suomea kaikilla keski-ikäisillä naisilla on lyhyt hieman permanentattu keskiruskea tai punainen tukka(siis värjätty, myöhemmin väri on enempi luumu tai jopa sininen...)
ainoastaan naapurikaupungin isohkon leipomon mummulla on myssyn alla paljolti harmaata hiusta ellei ihan persuksiin asti...torilla oon nähnyt(tosin viime näköhavainto on vuuoosiia sitten...
entinen appiukko asuu aika liki tapahtumapaikkaa
tää ei perustunut mihinkään wikipediaan tai muuhunkaan viralliseen lähteeseen
entinen appiukko asuu aika liki tapahtumapaikkaa
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Lahti muutti perheineen Ulvilaan Raisiosta vasta muutama vuosi sitten (2002?). Ja minun mielestäni tuon tukan pituus ei todista kenenkään kansalaisuuttacicero kirjoitti:tuolla päin on aika paljon näitä virolaismorsioita tuon ikäisillä miehillä että miksei olisikin mahdollista...suomalaisnaisilla tosiaan harvemmin on pitkät hiukset enään tuossa iässä varsinkaan rouvashenkilöillä ja tuollapäin suomea kaikilla keski-ikäisillä naisilla on lyhyt hieman permanentattu keskiruskea tai punainen tukka(siis värjätty, myöhemmin väri on enempi luumu tai jopa sininen...)ainoastaan naapurikaupungin isohkon leipomon mummulla on myssyn alla paljolti harmaata hiusta ellei ihan persuksiin asti...torilla oon nähnyt(tosin viime näköhavainto on vuuoosiia sitten...
entinen appiukko asuu aika liki tapahtumapaikkaa![]()
-
blackwidow
[quote="blackwidowmuuten päätelmäsi 'kielitaidon perusteella voidaan varmuudella päätellä, mistä maasta henkilö on kotoisin', ei pidä ollenkaan paikkaansa
[/quote]
Missähän mä tuollaisen väitteen olen esittänyt? Ja tuo sinun "ei pidä ollenkaan paikkaansa" vaikuttaa aika kypsymättömältä väitteeltä
Minäkin satun olemaan kyseisen seutukunnan "asiantuntija" ja tunnen sattumalta nelikymppisiä naisia paljonkin, sekä suomalaisia, virolaisia että ruotsalaisia naisia siis. Minun havaintojeni perusteella eniten pitkätukkaisia on ruotsalaisissa

Missähän mä tuollaisen väitteen olen esittänyt? Ja tuo sinun "ei pidä ollenkaan paikkaansa" vaikuttaa aika kypsymättömältä väitteeltä
Minäkin satun olemaan kyseisen seutukunnan "asiantuntija" ja tunnen sattumalta nelikymppisiä naisia paljonkin, sekä suomalaisia, virolaisia että ruotsalaisia naisia siis. Minun havaintojeni perusteella eniten pitkätukkaisia on ruotsalaisissa
-
blackwidow
[quote="skoone
Jos katsoo ko henkilön tuottamaa tekstiä, niin kyseessä on taatusti henkilö, joka osaa erittäin hyvää suomea, ja myös ruotsia. En enää usko virolaisuuteen. Tunnen mös erään ruotsinkielisen henkilön, jolla on sama sukunimi.[/quote]
Niin, virolainen voisi kyllä teoriassa oppia sujuvaa suomea kymmenessä vuodessa, mutta oppiiko myös sujuvaa ruotsia? Ei noin pienessä firmassa ole taatusti varaa palkata jotakuta muuta kirjoittamaan/kääntämään tekstejä. - Enkä ruotsalaisuudella tarkoita riikinruotsalaisuutta. Kunhan kirjoitin...
Jos katsoo ko henkilön tuottamaa tekstiä, niin kyseessä on taatusti henkilö, joka osaa erittäin hyvää suomea, ja myös ruotsia. En enää usko virolaisuuteen. Tunnen mös erään ruotsinkielisen henkilön, jolla on sama sukunimi.[/quote]
Niin, virolainen voisi kyllä teoriassa oppia sujuvaa suomea kymmenessä vuodessa, mutta oppiiko myös sujuvaa ruotsia? Ei noin pienessä firmassa ole taatusti varaa palkata jotakuta muuta kirjoittamaan/kääntämään tekstejä. - Enkä ruotsalaisuudella tarkoita riikinruotsalaisuutta. Kunhan kirjoitin...
-
murhavaari
- Harjunpää
Virolaisten on tietysti helppo oppi täydellinen suomi 10-vuodessa. Tuntematta Annelin(?) taustaa on myös mahdollista että hän on esim. opiskellut ruotsissa, jolloin kielitaito voisi olla helppo selittää.skoone kirjoitti:Niin, virolainen voisi kyllä teoriassa oppia sujuvaa suomea kymmenessä vuodessa, mutta oppiiko myös sujuvaa ruotsia? Ei noin pienessä firmassa ole taatusti varaa palkata jotakuta muuta kirjoittamaan/kääntämään tekstejä. - Enkä ruotsalaisuudella tarkoita riikinruotsalaisuutta. Kunhan kirjoitin...
Todellisuudessa en nettisivujen perusteella tekisi suuria päätelmiä kielitaidosta ja kansalaisuudesta. Onhan ruotsinkieliset sivut voinut kirjoittaa vaikka itse Jukka S Lahti tai joku muu perhe tuttu vaikkapa ilman virallista palkkiota jne.
Mielestäni tämän kielikeskustelun voisi lopettaa tähän. Satun olemaan alan asiantuntija (kielitieteen), joten en viitsi enää "keskustella" asiastamurhavaari kirjoitti:Virolaisten on tietysti helppo oppi täydellinen suomi 10-vuodessa. Tuntematta Annelin(?) taustaa on myös mahdollista että hän on esim. opiskellut ruotsissa, jolloin kielitaito voisi olla helppo selittää.skoone kirjoitti:Niin, virolainen voisi kyllä teoriassa oppia sujuvaa suomea kymmenessä vuodessa, mutta oppiiko myös sujuvaa ruotsia? Ei noin pienessä firmassa ole taatusti varaa palkata jotakuta muuta kirjoittamaan/kääntämään tekstejä. - Enkä ruotsalaisuudella tarkoita riikinruotsalaisuutta. Kunhan kirjoitin...
Todellisuudessa en nettisivujen perusteella tekisi suuria päätelmiä kielitaidosta ja kansalaisuudesta. Onhan ruotsinkieliset sivut voinut kirjoittaa vaikka itse Jukka S Lahti tai joku muu perhe tuttu vaikkapa ilman virallista palkkiota jne.
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Ihan niin. Turhaa jankkaamista!
Ja koska minä satun olemaan keski-ikäisten naisten tukkamuodin asiantuntija, niin senkin "keskustelun" voi jättää.
No niin. Koska Ulvilan Surmasta ei ole kuulunut viimeaikoina mitään uutta ja mielenkiintoista (vaikka ilmeisesti poliisilla on veitsen kuvan julkistamisen jälkeen tullut useita mielenkiintoisia todistajia) niin mistähän tämän aiheen tiimoilta voisi setviä? Ehdotuksia?
Ja koska minä satun olemaan keski-ikäisten naisten tukkamuodin asiantuntija, niin senkin "keskustelun" voi jättää.
No niin. Koska Ulvilan Surmasta ei ole kuulunut viimeaikoina mitään uutta ja mielenkiintoista (vaikka ilmeisesti poliisilla on veitsen kuvan julkistamisen jälkeen tullut useita mielenkiintoisia todistajia) niin mistähän tämän aiheen tiimoilta voisi setviä? Ehdotuksia?