Päitä vadille

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2889
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Minä kaipaan sinisessä aarrearkussa ollutta jäätelöä. 8) Aarrearkun pohjasta löytyi aina jokin yllätystarra.
MissBlack
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Maalis 01, 2010 1:49 am

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja MissBlack »

Missä on omenanmakuiset Pastirol-pastillit? :/ Olivat niiiin hyviä, en ole aikoihin nähnyt kaupoissa, elleivät ole vaihtaneet nimeä.

Ja täällä myös yksi kaipailee Fanny-vanukasta. Oli muistaakseni pienessä, maitotölkin näköisessä pakkauksessa, olisikohan ollut oranssi väriltään. Kaipasin tätä jopa niin paljon, että lähetin kyselyä valmistajalle. Vastaukseksi sain tiedon, että tuote on lopetettu, mutta Valion juokseva suklaakastike maistuu kuulemma lähinnä juuri tältä Fannylta :)
Kuva
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Helmie kirjoitti:Minä kaipaan sinisessä aarrearkussa ollutta jäätelöä. 8) Aarrearkun pohjasta löytyi aina jokin yllätystarra.
Ne oli sen jonku super-leijonan(?) minkä lie jädejä. ^^ Pohjalla oli usein tarroja/mini tehtävävihko.
Tähän sarjaan kuului myös se jätski, jossa oli niinkuin kaksi puikkoa kiinni toisissaan. Damn, kun ihan kielen päällä sen hahmon nimi, joilla näitä mainostettiin! :x
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Milana
Nikke Knakkertton
Viestit: 150
Liittynyt: To Huhti 29, 2010 10:16 pm

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Milana »

Mitään mennyttä en kaipaa, mutta miksi Suomessa myydään vain ihan perseenmakuisia sipsejä? Miksi ulkomailla on paaaljon parempi valikoima???
MissBlack
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Maalis 01, 2010 1:49 am

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja MissBlack »

Nooruska kirjoitti:
Helmie kirjoitti:Minä kaipaan sinisessä aarrearkussa ollutta jäätelöä. 8) Aarrearkun pohjasta löytyi aina jokin yllätystarra.
Ne oli sen jonku super-leijonan(?) minkä lie jädejä. ^^ Pohjalla oli usein tarroja/mini tehtävävihko.
Tähän sarjaan kuului myös se jätski, jossa oli niinkuin kaksi puikkoa kiinni toisissaan. Damn, kun ihan kielen päällä sen hahmon nimi, joilla näitä mainostettiin! :x
Muakin jäi tämä häiritsemään, koska muistan myös tämän aarrearkku-jätskin. Googletella koitin, joku ehdotteli tämän nimeksi Maxia? Itselläni ei kyllä pienintäkään muistikuvaa.

Samalla näin myös keskustelua jäätelöistä, joita myöskin kaipaan, nimittäin Joke-mehujäät. Puikossa oli aina joku vitsin-tynkä. Kuului vahvasti lapsuuden kiska-reissuille, ja hyviäkin olivat.
Kuva
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Joo, joku Maxhan se oli!! TÄNKS! ^^
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Jellybean
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 8:36 pm

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Jellybean »

Ja sitten tuli vielä mieleen, että vuosituhannen taitteessa oli jätskialtaassa sellaista pussissa olevaa jäätelöä. Irrallisia pikkupaloja, joissa päällä oli joku kuorrutus, tyyliin jukurttia ja sisällä jotain sorbetin tapaista. Paloja oli monen värisiä. Tuli vasta mieleen, kun kotijäätelöautosta sai hetken aikaa melkein samanlaista jätskiä. Oli nimeltään haamu-jotain. Ostin niitä lapsille ja söinkin itse.. Näissä oli tikut, kun niissä kaupassa olleissa ei ollut. Hirmuisen hyviä.

Lapsena syötiin myös jotain pirkka-jäätelöä, joka näytti pelleltä. Siis tikkujäätelö, vähän pellen naaman näköinen ja purkkapallo nenänä. Sitä pina colada -limpparia olen kyllä jäänyt kaipaamaan. Miksi ne sen lopetti? Ja minäkin nyt muistan nuo joke-jäätelöt!
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Jellybean kirjoitti:Ja sitten tuli vielä mieleen, että vuosituhannen taitteessa oli jätskialtaassa sellaista pussissa olevaa jäätelöä. Irrallisia pikkupaloja, joissa päällä oli joku kuorrutus, tyyliin jukurttia ja sisällä jotain sorbetin tapaista. Paloja oli monen värisiä. Tuli vasta mieleen, kun kotijäätelöautosta sai hetken aikaa melkein samanlaista jätskiä. Oli nimeltään haamu-jotain. Ostin niitä lapsille ja söinkin itse.. Näissä oli tikut, kun niissä kaupassa olleissa ei ollut. Hirmuisen hyviä.

Lapsena syötiin myös jotain pirkka-jäätelöä, joka näytti pelleltä. Siis tikkujäätelö, vähän pellen naaman näköinen ja purkkapallo nenänä. Sitä pina colada -limpparia olen kyllä jäänyt kaipaamaan. Miksi ne sen lopetti? Ja minäkin nyt muistan nuo joke-jäätelöt!

Mä muistan ne haamu jädet. Samaan aikaan oli myös riocola jäde, pommakjäde ja se mustasalmari jäde.. Nam nam nam.. Ihanaa 90-lukua!! Muistan myös yoyo nuoriso tupakat jotka onneksi on jo poissa. Samaten ne oksettavat appelssiini lonkerot. Sitten oli ne pikkupullot jotain limuviinaa. En nimeä muista mutta jtn ensimmäisiä makulonkeroita tai ciidereitä. Ei olleet olleskaan normipullon näkösiä vaan kaulat kapeampia ja pullo kooltaan pienempiä!
Life. It´s just fucking thing after nother...
pikku-my
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 3:54 pm

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja pikku-my »

jenni82 kirjoitti:
Jellybean kirjoitti:Ja sitten tuli vielä mieleen, että vuosituhannen taitteessa oli jätskialtaassa sellaista pussissa olevaa jäätelöä. Irrallisia pikkupaloja, joissa päällä oli joku kuorrutus, tyyliin jukurttia ja sisällä jotain sorbetin tapaista. Paloja oli monen värisiä. Tuli vasta mieleen, kun kotijäätelöautosta sai hetken aikaa melkein samanlaista jätskiä. Oli nimeltään haamu-jotain. Ostin niitä lapsille ja söinkin itse.. Näissä oli tikut, kun niissä kaupassa olleissa ei ollut. Hirmuisen hyviä.

Lapsena syötiin myös jotain pirkka-jäätelöä, joka näytti pelleltä. Siis tikkujäätelö, vähän pellen naaman näköinen ja purkkapallo nenänä. Sitä pina colada -limpparia olen kyllä jäänyt kaipaamaan. Miksi ne sen lopetti? Ja minäkin nyt muistan nuo joke-jäätelöt!

Mä muistan ne haamu jädet. Samaan aikaan oli myös riocola jäde, pommakjäde ja se mustasalmari jäde.. Nam nam nam.. Ihanaa 90-lukua!! Muistan myös yoyo nuoriso tupakat jotka onneksi on jo poissa. Samaten ne oksettavat appelssiini lonkerot. Sitten oli ne pikkupullot jotain limuviinaa. En nimeä muista mutta jtn ensimmäisiä makulonkeroita tai ciidereitä. Ei olleet olleskaan normipullon näkösiä vaan kaulat kapeampia ja pullo kooltaan pienempiä!
pommac jätskiä löytyy yhä joistain kaupoista ja tänä vuonna on palannut myös MAC
niamura
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Heinä 12, 2011 9:48 pm

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja niamura »

jenni82 kirjoitti:
Jellybean kirjoitti:Ja sitten tuli vielä mieleen, että vuosituhannen taitteessa oli jätskialtaassa sellaista pussissa olevaa jäätelöä. Irrallisia pikkupaloja, joissa päällä oli joku kuorrutus, tyyliin jukurttia ja sisällä jotain sorbetin tapaista. Paloja oli monen värisiä. Tuli vasta mieleen, kun kotijäätelöautosta sai hetken aikaa melkein samanlaista jätskiä. Oli nimeltään haamu-jotain. Ostin niitä lapsille ja söinkin itse.. Näissä oli tikut, kun niissä kaupassa olleissa ei ollut. Hirmuisen hyviä.

Lapsena syötiin myös jotain pirkka-jäätelöä, joka näytti pelleltä. Siis tikkujäätelö, vähän pellen naaman näköinen ja purkkapallo nenänä. Sitä pina colada -limpparia olen kyllä jäänyt kaipaamaan. Miksi ne sen lopetti? Ja minäkin nyt muistan nuo joke-jäätelöt!

Mä muistan ne haamu jädet. Samaan aikaan oli myös riocola jäde, pommakjäde ja se mustasalmari jäde.. Nam nam nam.. Ihanaa 90-lukua!! Muistan myös yoyo nuoriso tupakat jotka onneksi on jo poissa. Samaten ne oksettavat appelssiini lonkerot. Sitten oli ne pikkupullot jotain limuviinaa. En nimeä muista mutta jtn ensimmäisiä makulonkeroita tai ciidereitä. Ei olleet olleskaan normipullon näkösiä vaan kaulat kapeampia ja pullo kooltaan pienempiä!
Mulla tulee omista ekakänneistä mieleen cream lime(tai sinne päin kirjotettuna) ja sitten exotic vodka ja muut samaan sarjaan kuuluvat, mutta en niitä muita vaan muista nimeltä,, mutta näitä kyllä sai vaan alkosta...
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

niamura kirjoitti:
jenni82 kirjoitti:
Jellybean kirjoitti:Ja sitten tuli vielä mieleen, että vuosituhannen taitteessa oli jätskialtaassa sellaista pussissa olevaa jäätelöä. Irrallisia pikkupaloja, joissa päällä oli joku kuorrutus, tyyliin jukurttia ja sisällä jotain sorbetin tapaista. Paloja oli monen värisiä. Tuli vasta mieleen, kun kotijäätelöautosta sai hetken aikaa melkein samanlaista jätskiä. Oli nimeltään haamu-jotain. Ostin niitä lapsille ja söinkin itse.. Näissä oli tikut, kun niissä kaupassa olleissa ei ollut. Hirmuisen hyviä.

Lapsena syötiin myös jotain pirkka-jäätelöä, joka näytti pelleltä. Siis tikkujäätelö, vähän pellen naaman näköinen ja purkkapallo nenänä. Sitä pina colada -limpparia olen kyllä jäänyt kaipaamaan. Miksi ne sen lopetti? Ja minäkin nyt muistan nuo joke-jäätelöt!

Mä muistan ne haamu jädet. Samaan aikaan oli myös riocola jäde, pommakjäde ja se mustasalmari jäde.. Nam nam nam.. Ihanaa 90-lukua!! Muistan myös yoyo nuoriso tupakat jotka onneksi on jo poissa. Samaten ne oksettavat appelssiini lonkerot. Sitten oli ne pikkupullot jotain limuviinaa. En nimeä muista mutta jtn ensimmäisiä makulonkeroita tai ciidereitä. Ei olleet olleskaan normipullon näkösiä vaan kaulat kapeampia ja pullo kooltaan pienempiä!
Mulla tulee omista ekakänneistä mieleen cream lime(tai sinne päin kirjotettuna) ja sitten exotic vodka ja muut samaan sarjaan kuuluvat, mutta en niitä muita vaan muista nimeltä,, mutta näitä kyllä sai vaan alkosta...
Juu creamlime vodkasta vedin minäkin aikoinaan spriten kanssa örmykännit. Tää limuviina oli vaan ihan kaupasta ostettavaa. Hitto mä kaivan sen vielä jostain..
Life. It´s just fucking thing after nother...
Indrid Cold
Nikke Knakkertton
Viestit: 198
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 5:54 pm

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Indrid Cold »

pikku-my kirjoitti:pommac jätskiä löytyy yhä joistain kaupoista ja tänä vuonna on palannut myös MAC
Nämähän eivät ole jäätelöitä, vaan mehujäitä. Eivät siis sisällä maitotuotteita ensinkään. Hyviä!
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Oikeat My litle ponyt ja kolmion muotoset Trip mehut. Myös vaadin takasin kaikkien janoisten sankarin Kari Crandyn :D
Life. It´s just fucking thing after nother...
pikku-my
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 3:54 pm

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja pikku-my »

Satakunnankansa.fi

Tuotteet poistuvat kysynnän lopahdettua ja uutuuksien tieltä

Moni kaipaa jotakin suosikkituotettaan, joka on syystä tai toisesta poistunut kaupoista. Tuotteen ystäville sen poistuminen on usein täysi mysteeri, mutta valmistajalle syyt ovat kirkkaat.

Tuotteet poistuvat markkinoilta yleensä kysynnän lopahtamisen takia tai uusien tuotteiden lanseerauksen yhteydessä.

Viestintäpäällikkö Taru Tuominen Hartwallilta kertoo, ettei valikoimissa tapahtuville muutoksille ole mitään yksittäistä syytä. Kuluttajien tarpeet ja toiveet saattavat vuosien saatossa vaihdella. Niihin vaikuttavat kulloinkin vahvoina olevat trendit.

– Kuluttajat ovat usein innokkaita kokeilemaan uudenlaisia makuja ja juomia. Määräänsä enempää erilaisia makuvaihtoehtoja ei kuitenkaan pystytä samanaikaisesti pitämään valikoimissa, joten siksi valikoima elää kulloiseenkin tilanteeseen sopivana.Kuluttajien tarpeita pyritään kuitenkin huomioimaan, ja kovan palauteryöpyn ansiosta poistettu tuote voidaan palauttaa tuotantoon.

Satakunnan Kansa kysyi lukijoiltaan heinäkuussa heidän kaipaamiaan tuotteita, jotka ovat poistuneet myynnistä. Tässä joitakin kuluttajien suosikkituotteiden kokemia kohtaloita.

Stratos-suklaapatukka (Nidar)
Norjalaisen makeistehtaan Nidarin valmistama Stratos-suklaapatukka valloitti suomalaisten sydämet 1980-luvulla. Sitä Suomeen tuonut Panda kuitenkin lopetti patukan myymisen.

Maitosuklaasta valmistetun patukan teho oli sen ilmavuudessa, erikoisuus, jonka salaisuutta Nidar suojelee tarkasti.

Upcider Natural Extra Dry (Hartwall)
Omenaviinipohjainen siideri oli markkinoiden ensimmäinen täysin luonnollisesti makeutettu ja luonnollisista aromeista valmistettu kevytsiideri. Tosikuivan Upciderin elinkaari jäi neljän vuoden mittaiseksi. Se tuli markkinoille huhtikuussa 2007. Lähtö tuli, kun uutuudet valtasivat juomamarkkinat.

Pastirol (Leaf, Merijal)
Pastirol poistui markkinoilta vuoden 2001 alussa. Alun perin Rettigin makeisteollisuuden omistaman Merijalin valmistama Pastirol siirtyi Leafin tuotteeksi yrityskauppojen kautta kesällä 1992.

Pastirolin tuotannon lopettamisen syyksi Leafiltä kerrotaan kovakaramellien suosion notkahtaminen vuosikymmenen loppupuolella.

Kicker’s-snacks (Estrella)
Tätä kolmion muotoista, pizzaslicen näköistä reikäistä lastua ikävöi moni. Sourcream&Onion -makuinen snacksi poistui Suomessa markkinoilta vuonna 2000. Tuotteen myyminen Suomessa lopetettiin, koska sen kysyntä oli vähentynyt eikä tuotanto enää ollut kannattavaa.

Kaktuslonkero (Sinebrychoff)
Tämä monen kaipaama kesäjuoma lanseerattiin vuoden 1999 keväällä. Kaktuslonkero ei jäänyt vain yhden kesän heilaksi, sillä suosio kantoi aina vuoteen 2004. Kesäjuoman poistumisen takana oli uusien tuotteiden tulo ja suosion lasku.

Turkinpippuri lakritsi (Fazer)
Alkuperäinen turkinpippuri ei ole kadonnut mihinkään, mutta siitä versioitua keltaiseen pussiin pakattua lakritsiversiota ikävöidään. Lakritsiversion myynti yksittäismakuna loppui 1990-luvun lopulla.

Keltaiseen pussiin aiemmin pakattuja turkinpippureita saa vieläkin Hot n’ Sour -sekoituspussissa.

Ahti savustettu silli (Felix Abba)
Ahti-brändin savustettu silli tuli markkinoille kesällä 2004. Se sisälsi sillifileepaloja maustekastikkeessa, joka oli höystetty savuaromilla. Tuote lopetettiin vuonna 2007, kun sen kysyntä ei enää riittänyt valmistajalle.

Jacky makupala minttusuklaa (Felix Abba)
Jacky Makupala Minttusuklaa -vanukas on ollut kahteen otteeseen markkinoilla. Ensilanseeraus tapahtui 1982 ja tuote oli markkinoilla useamman vuoden. Se tuotiin uudelleen markkinoille 1991. Tuotteen myynti jäi molemmilla kerroilla aika pieneksi, mikä johti sen lopettamiseen.

Super-puikko (Valio/Nestle)
Valion Super-puikko lanseerattiin vuonna 1982. Se olikin monelle 1980-luvulla lapsuuttaan eläneelle vakituinen valinta jäätelöaltaasta. Vielä 2000-luvun puolivälissä Superia mainostettiin voimakkaasti televisiossa, mutta kova kilpailu jäätelömarkkinoilla vei legendan kaupoista.
Pilari
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Heinä 23, 2010 11:53 am

Re: Päitä vadille

Viesti Kirjoittaja Pilari »

Jellybean kirjoitti:Minä olen katkera yhden kerrosjukurtin lopettamisesta. Rakastin niitä lapsena. Muistan vain, että se oli läpinäkyvässä purkissa. Pohjimmaisena oli hilloa ja kaksi muuta kerrosta valkoista ja vaaleanruskeaa, en muista missä järjestyksessä, eikä edes maut muistu mieleen. Muistan vain, että tajuttoman hyvää oli, erityisesti se vaaleanruskea kerros.
Tarkoitat varmaan Maffe- ja Mallajugurtteja? Ne olivat omia suosikkejani lapsuudessa, joskus 80- luvun alussa. En tiedä milloin ne sitten katosivat kauppojen valikoimista.

Kaipaan myös vaniljasiideriä, joka oli joitain vuosia sitten kai jonain kesämakuna, kun ei sitä enää mistään löydy.
Vastaa Viestiin