Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ja Karoliinahan on voinut kaatua itse tuon moponsa kanssa. Ennen kuin on päässyt edes ylös, on seuraaja jo ollut kimpussa. Kypärä päässä ja pää sekaisin tapahtumista.

Yhtähyvin tuo sieppaaja on voinut kiskoa kypärän pois ja tukkia suun.
Ja vaikka olisikin huutanut, niin mitään todistetta ei huutamattomuudesta ole. Eihän kenelläkään ole havaintoa skobesta ja sen kolaroinnistakaan.
Nuotio & Äreät Tiput
janari
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 4:58 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja janari »

Valitettavasti alan kallistumaan kahden asian välille:


A)

1) kahdestaan pojan kanssa on käynyt jotain, esim. raiskaus, tai muuta vastaavaa
2) On jo aiemmin ollut kova riita poikaystävän/ihastuksen kanssa

Usein teinit ottavat pienetkin asiat erittäin raskaasti kun puhutaan ihastuksista, kaikki tuntuvat juuri siltä Oikealta, suurimmalta rakkaudelta, ja se toinen voi lyödä fiilikset maihin pienelläkin sanalla. Eikä usein niistä surullisista tunteista puhuta kenellekään, vaan kuunnellaan hieman "teiniangstiin" sopivaa musiikkia yksin koneella, ja valutetaan kyyneliä iltaisin ennen pään tyynyyn painamista. Usein tämmöinen on pelkkää huomion hakemista, mutta kun kuningas Alkoholi astuu kuvioihin... Sitten humalassa, varsinkin laskuhumalassa, nämä tunteet tulevat helpolla takaisin ja koko maailma murtuu. KK on voinut päättää päivänsä omasta tahdostaan. Uinut ja uinut, kunnes voimat eivät enää riitä tms.

Tosin itsemurhaviestiä ei näy eikä kuulu, mikä on hämmentävää.

B)

Toinen vaihtoehto olisi jo mainittu pissareissu. Tuollainenhan on juurikin sopiva paikka sille, ainakin itse valitsisin moisen. Tavarat voi jättää huoletta skootterille. Sinne metsänlaitaan pisulle ja loppu onkin historiaa.. Joku "sopiva ohikulkija" on voinut tarjota kyytiä, tai ihan mitä vaan.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

kukkuu kirjoitti:
Rezah kirjoitti: Ja miksi sanoin noista lammista, on se, että koska MITÄÄN havaintoja ei ole, se selittäisi lampeen tippumisen. TIEDÄN että siellä on käyty rannalla koirien kanssa JA tuotu ruumiskoira paikalle, MUTTA kuten sanoin, myös koira erehtyy joskus, ja ohjaaja vielä useamin ja siksi ainakin tuo Likolammi olisi hyvä myös sukeltaa läpi.
Yhden koiran erehtymisen vielä uskoisi mutta kun niitä oli sillä alueella kolme kappaletta. Eiköhän se ole selvää että tyttö ei ole ihan lähellä Likolammenkatua.
Näin. Ja kerrottakoon, että tiedän palolaitoksen sukeltajista jotka pienistäkin suolammista katsovat turhaksi käsikopelolla etsiä vaan toivovat heti, josko saisi ruumiskoiran avuksi. Sitten paikallisettuna on helpompi hakea tai jopa laittaa sinne kamera ensiksi kartoittamaan tilannetta.
ennis
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 1:02 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja ennis »

Pakko kommentoida tätä "olisi kyllä huutanut ja tapellut vastaan" mutta ei sitä aina ehdi tai tajua. Olin itse 15v-16v. ja pienikokoinen (48kg) kun eräs jätkä (läski) löi minua yllättäin torilla illalla nyrkillä naamaan..syy: en halunnut että tämä tuntematon halaili minua. Lensin ilmassa pari metriä ja jysähdin sitten katuun ja en huutanut ennen enkä jälkeen..makasin maassa puolipökkyrässä ja ihmettelin että mitä tapahtui! Minut olisi voinut nostaa vaikka autoon ihan ilman vastarintaa eikä paljon jälkiä olisi jäänyt koska verta ei tullut (vain mustasilmä) ja alla oli asvalttia/nupukiviä.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

ennis kirjoitti:Pakko kommentoida tätä "olisi kyllä huutanut ja tapellut vastaan" mutta ei sitä aina ehdi tai tajua. Olin itse 15v-16v. ja pienikokoinen (48kg) kun eräs jätkä (läski) löi minua yllättäin torilla illalla nyrkillä naamaan..syy: en halunnut että tämä tuntematon halaili minua. Lensin ilmassa pari metriä ja jysähdin sitten katuun ja en huutanut ennen enkä jälkeen..makasin maassa puolipökkyrässä ja ihmettelin että mitä tapahtui! Minut olisi voinut nostaa vaikka autoon ihan ilman vastarintaa eikä paljon jälkiä olisi jäänyt koska verta ei tullut (vain mustasilmä) ja alla oli asvalttia/nupukiviä.
En nyt lainaa tätä viestiä muutoin kuin yhtenä esimerkkinä siitä, että vain mielikuvitus on rajana sille millä tavoin Karoliina on voitu kaapata tai surmata tai jotain. Mutta mitä tästä kostutaan? Harjoittaa omaa luovuutta jännitysnäytelmäkirjallisuuteenko? Jokin varteenotettava fiktio tarvitsisi edes yhden viitteen siihen suuntaan niistä tiedoista mitä on jotta sitä voisi pohtia mahdollisena tapahtumakulkuna. Muutoin ollaan variaatioiden hetteikossa missä mikään ei enää noudata niitä faktoja jotka on jo tiedossa - ovatpahan vain muuten hyvin "puhuttelevia".
kurvijor
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ti Heinä 12, 2011 4:09 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja kurvijor »

itse olen sitä mieltä,että karoliina on kaapattu.mistä sen tietää jos tekijä on sama mitä raisan ja piian.sekin speku voi olla mahollista,että tekijä on luvannnut viedä KK:n kotiin,mutta matka jatkunut syrjäiselle paikalle.toinen speku on,että karo on ajanu peloissaan kolarin ja tekijä tullu paikalle ja karoliina on ottanu kypärän päästä keskustellakseen.lopulta tekijä on tukkinu karon suun työntäny autoon ja tapahtuma on kestäny muutamia sekuntteja.katsellessani videota sorakuopasta,on mahdoton uskoa jos karo oisi tippunu rinnettä alas,sillä rinne oli puinen ja oisi vyöryny puuhun kiinni.
cloudissa
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:35 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja cloudissa »

Olen täällä lueskellut keskustelua alusta asti, ja nyt uskaltauduin sitten itsekin liittymään mukaan...

Itse olen miettinyt Karoliinan katoamista paljon. Kaikinpuolin epätavallinen tapaus on kyllä kyseessä. Itse olen miettinyt sellaista teoriaa, että Karoliinan skootterin kyydissä on ollut ehkä joku muukin, ts. joku muu on ajanut skootteria Karoliinan istuessa kyydissä. Poikien kertomuksen mukaan tämä ei olisi totta, mutta ovathan he valehdelleet illasta alusta alkaen. Ehkä joku kavereista on katsonut, ettei tyttö ole itse ajokunnossa, ja lähtenyt sitten "saattamaan" Karoliinaa kotiin ajaen itse, aivan kuten aluksi kerrottiinkin. Ehkäpä he olivat matkalla kotiin, mutta päätyivätkin jonnekin syrjäiseen paikkaan, jossa tämä kuljettaja yritti ehkä ahdistella tyttöä? Tyttö pakeni paikalta (metsään?) jossain ihan muuaalla, ja skootteria ajanut henkilö päätti viedä skootterin hämäykseksi löytöpaikalle. Näin ollen Karoliinaa etsittäisiin nyt ihan väärästä paikasta...
sepeteus
Remington Steele
Viestit: 240
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 8:23 am
Paikkakunta: Kemi

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja sepeteus »

Se lienee selvää että tyttöä etsitään ihan väärästä paikasta. On todennäköisesti jossain kymmenien kilometrien päässä. Mihin ikinä se sieppaaja on hänet vienytkin. Hyvällä tsäkällä saattavat luurin löytää. Tuskin sitäkään.
Mat-Lock
Jack Bauer
Viestit: 909
Liittynyt: La Syys 20, 2008 11:15 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

Rampo Edogawa kirjoitti: Kännykkä menee kiinni kun akku loppuu. Poliisihan ei voi tietää latauksen määrää. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että se kännykkä on ollut ja itse uskon, että on edelleen Karoliinan taskussa.
Akun loppuminen juuri katoamishetkellä olisi todella epäilyttävä sattuma.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Mat-Lock kirjoitti:
Rampo Edogawa kirjoitti: Kännykkä menee kiinni kun akku loppuu. Poliisihan ei voi tietää latauksen määrää. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että se kännykkä on ollut ja itse uskon, että on edelleen Karoliinan taskussa.
Akun loppuminen juuri katoamishetkellä olisi todella epäilyttävä sattuma.
Suorastaan mahdoton, kun akku loppui/puhelin sulkeutui maanantai-aamuna klo 5. Paitsi jos nyt puhuttekin jostakin muusta tapauksesta.
Rampo Edogawa
Poliisikoira Rex
Viestit: 265
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 4:51 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Rampo Edogawa »

kukkuu kirjoitti:
Rezah kirjoitti: Ja miksi sanoin noista lammista, on se, että koska MITÄÄN havaintoja ei ole, se selittäisi lampeen tippumisen. TIEDÄN että siellä on käyty rannalla koirien kanssa JA tuotu ruumiskoira paikalle, MUTTA kuten sanoin, myös koira erehtyy joskus, ja ohjaaja vielä useamin ja siksi ainakin tuo Likolammi olisi hyvä myös sukeltaa läpi.
Yhden koiran erehtymisen vielä uskoisi mutta kun niitä oli sillä alueella kolme kappaletta. Eiköhän se ole selvää että tyttö ei ole ihan lähellä Likolammenkatua.
No joku siellä oli kaiketi? Vai mitä tarkoitat? Koirat haukkuivat vain kuin Karoliina menee ohi?
Nimeni on Veijonen, mutta herralla on tapana sanoa minua Batleriksi
saralinton
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 11:07 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja saralinton »

Valhalla kirjoitti:
Mat-Lock kirjoitti:
Rampo Edogawa kirjoitti: Kännykkä menee kiinni kun akku loppuu. Poliisihan ei voi tietää latauksen määrää. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että se kännykkä on ollut ja itse uskon, että on edelleen Karoliinan taskussa.
Akun loppuminen juuri katoamishetkellä olisi todella epäilyttävä sattuma.
Suorastaan mahdoton, kun akku loppui/puhelin sulkeutui maanantai-aamuna klo 5. Paitsi jos nyt puhuttekin jostakin muusta tapauksesta.
Ymmärtääkseni tällä tarkoitettiin sitä, että esim. jos puhelin olisi jonkun toimesta sammutettu katoamishetkellä (tässä kyseisessä tapauksessa), niin se olisi ollut epäilyttävää.
crashtestdummy
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 3:06 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja crashtestdummy »

Melkoisia sankarivainukoiria nuo Facebook -etsijät. Kova on hehkutus FB:ssä mutta paikanpäälle tultuaan tämä keulakuvakin jaksoi talsia noin 500 metriä yhteen suuntaan mustalammelle, 200 metriä toiseen auton luota ja takaisin autoon. Sen jälkeen tuonne Likolammentielle, hetken siellä kiviä potkivat ja lähtivät pois. Ei taida olla niin mediaseksikästä tuo todellinen etsintä kuin patsastelu Aamulehden artikkelissa.

Taisi aika moni pettyä tänään toimintaan koska se ei ollut jännittävää. Ihmiset siellä kulkivat ainoastaan kävelyteitä jotka on jo noin tuhat kertaa tarkastettu. Ja ei sillä, tylsäähän se on. Kävellä ympäri luontoa etsiskellen olematonta. Ei vaan tarvitsisi yrittää itseään nostaa jalustalle FB:ssäkään sitten minään helkkarin eksyneiden pelastajana jos puolen tunnin etsintä käy tylsäksi ja pitää lähteä pois.

Itse olen nyt neljänä päivänä kuluttanut jokaisena tunti tolkulla tuolla haravoiden ja tonkien enkä pidä omaa panostani minään. Olen siellä puhtaasti itsekkäistä syistä, sillä olisi hienoa löytää se luuri ja olla juuri se joka sen löysi. Todennäköisyydet vaan puhuu vastaan. Nyt kun näin millaista tuo ohjastamaton touhu on niin ehkä on parempi tosiaan että vapepa ja poliisi suorittaa etsintää. Ainakin ihmiset keltaisissa liiveissään on motivoituneempia itse asiaan sen sijaan että leikitään mestarietsivää ja keskitytään kehumaan toisiaan. :D

Pois lähtiessä katseltiin että tuossa Nokiantien ja Pitkäniemenkadun (ei pitkäniementien) risteyksessä oli poliisin maija pysäköitynä. Tien toisella puolen oli myös etsijöiden yksityisautoja muutama pusikossa, ilmeisesti olivat haravoimassa tuota kalkun alempaa maastoa motareiden lähistöltä. Suhteellisen turhaa etten sanoisi, ellei tyttö aamun sarastaessa lähtenyt metsään rämpiin.

Kuva
Viimeksi muokannut crashtestdummy, Su Elo 21, 2011 5:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puppe
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Maalis 16, 2009 1:35 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Puppe »

Valhalla kirjoitti: Suorastaan mahdoton, kun akku loppui/puhelin sulkeutui maanantai-aamuna klo 5. Paitsi jos nyt puhuttekin jostakin muusta tapauksesta.
Hieman epäilyttävä aika tuo aamuviisikin kännykän sulkeutumiseen. Mieleen tulee, että aurinko on juuri noussut ja vielä kumminkin hyvin hiljaista, joten olisi ollut vuorokauden otollisin aika kaappaajalla käydä poimimassa rinteeseen viskaamansa kännykkä pois ja samalla ottaa akku irti.
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2418
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Puppe kirjoitti:
Valhalla kirjoitti: Suorastaan mahdoton, kun akku loppui/puhelin sulkeutui maanantai-aamuna klo 5. Paitsi jos nyt puhuttekin jostakin muusta tapauksesta.
Hieman epäilyttävä aika tuo aamuviisikin kännykän sulkeutumiseen. Mieleen tulee, että aurinko on juuri noussut ja vielä kumminkin hyvin hiljaista, joten olisi ollut vuorokauden otollisin aika kaappaajalla käydä poimimassa rinteeseen viskaamansa kännykkä pois ja samalla ottaa akku irti.
Hmm.. tai jos ei viskannutkaan sitä sinä yönä, jolloin Karoliina katosi.. vaan muisti myöhemmin kännykän saattaneen jäädä sinne, ja kävi seuraavana aamuyönä sen hiljentämässä/hakemassa, ja tuhosi sittemmin?
Tuollainen kuvio voisi sopia yhtä lailla sellaiseen satunnaiseen päällekarkaajaan, joka liikkuu ikäänkuin kenenkään ihmettelemättä samoihin aikoihin samoilla paikoilla, taikka sitten muuhun Karoliinan katoamisesta vastuussa olevaan henkilöön.

Muistakaamme silti, että Karoliina itse ja puhelin eivät välttämättä olleetkaan juuri Likolammenkadulla. Tai sitten puhelin päätyi sinne scootterin mukana, ja myöhemmin "joku" tajusi puhelimen voivan olla juuri itseään tekijäksi leimaava.
Lukittu