Olavi Kivilahti

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Julperi
Neuvoja-Jack
Viestit: 515
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 10:21 pm

Re: Olavi Kivilahti

Viesti Kirjoittaja Julperi »

Tää ei nyt liity Olavi Kivilahteen,mut Wagner tossa listasi muutaman asian.Haluaisin tiedustella muutamaa asiaa,tätisi(isoisäsi tytär)oli krp:ssä töissä.Eikö isoisäsi kertonut tyttärelleen keitä kaikkia hän näki ollessaan kalassa,ja näin ollen krp saanut heti 60 luvulla tietää kaikki paikalla olleet?Toinen asia joka vaivaa,olet kertonut Arskan sanonee amerikoissa tehneensä 10 henkirikosta joista siis kolme ennen sinne menoa.Miten hän luuli vielä vuonna poliisin huijanneen että yksi jäi eloon(kun minä otan kiven...jne)niin eikös siellä amerikoissa olisi pitänyt puhua 11 henkirikoksesta?(neljä ennen sinne menoa)Toivon ettet ota tätä tiedustelua pahalla,en väitä sinua valehtelijaksi.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Olavi Kivilahti

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Ainakin minulle isoisäni luetteli järvellä murha-aamuna havaitsemansa, tuntemansa venekunnat.
Tuotuani asian esiin Bodom-keskustelussa sai KRP tiedon mm. Kolin osalta juuri minulta.

Tädilleni oli esitetty isoisästänikin (siis isästään) murha-aamuna Bodomilla otettuja valokuvia.
Kuvien ottajaa ei ole ilmeisesti tuotu koskaan julkisuuteen, mutta käsitykseni mukaan aamuiset
valokuvat oli otettu murhaniemen luoteisvastarannan rantakalliolta.

En ole kertonut Arskan kertoneen mahdollisista henkirikoksistaan Amerikoissa, vaan Kaliforniassa samaan aikaan vaikuttanut Zodiac-sarjamurhaaja ilmoitti 7 henkilöä siellä tapettuaan tappaneensa yhteensä 10 henkilöä.

Helluntaina 1994 Tiistilän kallioilla keksustellessamme Arska uusi epäilynsä siitä, että Gustafsson olisi jäänyt henkiin, jälleen kerran sanatarkasti: 'kun minä otan maasta kiven ja lyön sillä päähän, siitä ei kylllä enää kukaan nouse'.

En ota mitään vastuuta Arskan tai Zodiacin sanomisista, joskin olen kertomiaan toistanut.

8)
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Olavi Kivilahti

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Siis alkaako puntti tutista, sillä kyllähän tuon sanomisen, "kun minä otan kiven ja lyön sillä päähän, siitä ei kukaan enää nouse", tuollainen sanominenhan voi sopia mihin tahansa juopporemmiin, jonkun ns.koviksen suuhun.

En väitä, että Arska olisi tuollaista ikinä edes sanonut, sehän voi olla luulottelua, mutta ei tuollaisen sanomisesta vielä Bodomin surmaajaa voi kukaan täysijärkinen tehdä, noin se vaan taitaa olla.

Esimerkkiä Arska on tainnut tuossa esittää kovuudestaan, jos edes sitäkään?
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Olavi Kivilahti

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Kävikö tuolloin Helluntai aamuna tuulen viri mistä suunnasta, vai oliko aivan sees ilma?

Jos lintupojat pysähtyivät tupakanmittaiselle tauolle ja mikäpä olisi estänyt vaikka kahdenkin tupakinmittaiselle, OK,n passipaikan lähistölle. Näköaisti petti OK.ta ja kuulokin teki kepposen, ei kuullut lintupoikien pesä innostuksestakaan mitään ja kun vielä hajuaistikin ei haistanut tupakansavun hajua.

Ei ollut OK kertomassaan paikassa, ehkä joku vielä hiukan nuorempi poikanen jolta ei ole kyselty tästä asiasta mitään.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Olavi Kivilahti

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Silloin oli aivan pläkä, eli tyyni keli, ei tuulen virettäkään missään.

En oikein usko, että tupakin hajua olisi siitä paikasta leijunut Olavin nenään, oli Olavi sellaisessa paikassa.

En usko Olavin haahuilleen missään muualla kuin siinä omalla paikallaan ja on saattanut kyllä nukahtaa, tai olla puolinukuksissa, jolloin pojat ovat saattaneet livahtaa ohi huomaamatta!
Blackman
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 6:42 pm

Re: Olavi Kivilahti

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Bongarit näkivät nuoren pojan, mutta eivät sanoneet hänen nukkuneen joten ei selitä sitä ettei O.K. nähnyt bongareita.
Tietysti voi olla, että yks sun toinen puhuu muunnettua totuutta syystä tai toisesta.
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Olavi Kivilahti

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jo ja kuten Olavin puheita ymmärsin, niin kyllä olavi oli enimmäkseen selin sinne polulle päin, jota pitkin Hessu ja Kilu kulkivat.

Kyllä istuvillaan voi hyvinkin torkahtaa, sillä olen minä nukkunut jopa seisaaltaankin, armeija-aikoinaa, kun oikein tiukille veti!
Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Olavi Kivilahti

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Hessu52 kirjoitti:Olavi Kivilahti mielestäni kertoi hyvin selväpiirteisesti meille syksyllä 2011 asiat, käydessämme Bodomin niemillä!
Kerrankin olen sinun kanssani samaa mieltä, Hessu. Uskon nimittäin Kivilahden kertomukseen, sillä hän vaikuttaa rehdiltä mieheltä.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Olavi Kivilahti

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Puliukko kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Olavi Kivilahti mielestäni kertoi hyvin selväpiirteisesti meille syksyllä 2011 asiat, käydessämme Bodomin niemillä!
Kerrankin olen sinun kanssani samaa mieltä, Hessu. Uskon nimittäin Kivilahden kertomukseen, sillä hän vaikuttaa rehdiltä mieheltä.
Niin mutta mihin Kivilahden kertomukseen? :x

Kivilahti on antanut lausuntoja ja kuvauksia klo 6:n miehen liikkeistä useita eri versioita ja eri aikoina. Tämä vuoden 2011 kuvaus on lisäksi suodattunut Hessu52:n kautta, joten se jo siitä syystä saa epäluotettavan leiman. Se mitä Hessu52 kertoo, ei valitettavasti ole luotettavaa. Keskusteluja pitemmän aikaa seuranneet tietävät tämän.

Kivilahden kertomuksista luotettavin lienee se v. 1960 kuulustelupöytäkirjan kertomus, joka poikkeaa suuresti tästä Hessu52:n välittämästä v. 2011 kuvauksesta. Tuon v.1960 kuvauksen mukaan klo 6:n mies oli Keskiniemen tyven länsirannalla, kun Kivilahti hänet havaitsi. Ja tuo mies tuli "niemistä poispäin" kohti vesilaitosta. Nimenomaan näin. Tämä on luotettavampi kuvaus kuin tuo v. 2011 kuvaus, joka on tullut Hessu52:n suodattamana. 51 vuotta on tehnyt tehtävänsä myös Kivilahden muistissa. Se on ymmärrettävää. Lisäksi asia on voinut uudelleen muotoutua Hessun mielikuvituksessa. Näin voi käydä, ja käykin usein. Muisti heittää. 8)
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Olavi Kivilahti

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Kyllä tuon Kivilahden kertomuksen voin minäkin vahvistaa! Lisäksi nauhoitimme osan Kivilahden kertomuksesta, että ei se nyt pelkästään Hessun kertomukseen, Sariola, perustu. Jos havaitsen selkeitä virheitä Hessun kertomuksessa koskien Kivilahden kertomusta niin oikeisen kyllä ne mutta tähän mennessä mitään oikaistavaa ei ole ollut.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Olavi Kivilahti

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä Kivilahti sen miehen reitin näytti ja tarkistin sen häneltä muutamaan kertaan, eikä tuo reitti kulkenut läheltäkään keskiniemen tyveä, eikä olisi voinutkaan, sillä eräässä lehtijutussa Kivilahti kertoi miehen kulkeneen tietä pitkin, eikä niemillä ollut tietä, tie oli vasta pumppuhuoneen rakennustyömaan jälkeen ja tuokin rakennustyömaa oli melko kaukana keskiniemen tyvestä!

No ottakaa huomioon vielä sekin, ettei polkua ja tietä kukaan muu, kuin S... joku ihan täysi uuno voi olla erottamatta tietä polusta ja Kivilahti ei mielestäni ole uuno!

Turhaan Sariola parjaat, sillä itse olet valheiden läpeensa tahrima rassu, jolla ei ole totuudesta sanottavaa tällä saitilla!

Ota itse yhteyttä Kivilahteen ei sitä kukaan kiellä, niin josko sitten uskot hänen puheitaan!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Olavi Kivilahti

Viesti Kirjoittaja Sariola »

matlockb kirjoitti:Kyllä tuon Kivilahden kertomuksen voin minäkin vahvistaa! Lisäksi nauhoitimme osan Kivilahden kertomuksesta, että ei se nyt pelkästään Hessun kertomukseen, Sariola, perustu. Jos havaitsen selkeitä virheitä Hessun kertomuksessa koskien Kivilahden kertomusta niin oikeisen kyllä ne mutta tähän mennessä mitään oikaistavaa ei ole ollut.
Älä nyt Matlockb heittäydy noin yksinkertaiseksi!

Kysymyshän on lähinnä siitä, että tämä Kivilahden kuvaus vuonna 2011 ei ole läheskään yhtä luotettava kuin Kivilahden kuvaus vuodelta 1960 pian tapahtuman jälkeen. Sen kuvauksen on poliisi kirjannut kuulustelupöytäkirjaan. Ja nämä kertomukset poikkeavat suuresti toisistaan.

Ja toinen seikka on, että Hessun välittämänä tieto saa aina epäluotettavan vivahteen, etenkin kun verrataan tuoreeseen kuulustelupölytäkirjan tietoon. Tämän on käytäntö osoittanut. Hessulle ei voida asettaa objektiivisen tarkkailijan roolia, se ei istu hänen luonnekuvaansa. Luulenpa, että moni on tässä samaa mieltä. Käytäntö on tämän osoittanut.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Olavi Kivilahti

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Eiköhän se jo ole kaikille selvää miksi Olavi Kivilahden kertomukset 1960-2011 poikkeavat toisistaan, johtunee todellakin v. 1960 kuulustelujen merkinnöistä, pitkän ajan kulumisesta ym..
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Olavi Kivilahti

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä minulla on äänitys todisteena tuosta ko. reissusta ja Kivilahden sanomisista, mutta mitäpä todisteita sinulla on Kivilahden persoonasta Sariola, ei muita kuin omat luulottelusi, jotka ovat kyllä ihan betonimyllystä!

Kumpaa uskotaan enemmän, Kivilahden kertomusta, vai Sariolan kuvitteluja, pannaanko äänestys?
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Olavi Kivilahti

Viesti Kirjoittaja Sariola »

matlockb kirjoitti:Eiköhän se jo ole kaikille selvää miksi Olavi Kivilahden kertomukset 1960-2011 poikkeavat toisistaan, johtunee todellakin v. 1960 kuulustelujen merkinnöistä, pitkän ajan kulumisesta ym..
Juuri niin!

51 vuoden aikana muisti jo hyvinkin voi vääristää oikeita tietoja johonkin suuntaan. Se on normaalia elämän menoa. Näin käy meille useimmille.
Vastaa Viestiin