Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
RoboCop

Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja RoboCop »

Jatkoa ketjusta: viewtopic.php?t=11217&start=14475 T. Mode

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Miksi olisi pitänyt kertoa paljonko oli promilleja? :roll: Eihän se meille kuulu tänne mitään! Uteliaisuudellakin voisi joku raja olla, Kesti on kuollut ja ruumiinavauspöytäkirja ei onneksi ole mitään julkista materiaalia ja koska kuolemaan ei liity rikosta ei myöskään promillet kuulu ulkopuoliselle yhtään mitään.

kettulainen
Hetty Wainthropp
Viestit: 460
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 3:00 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

Promillet olisivat tosiaan kertoneet oman tarinansa, mutta ne jäävät ilmeisesti salaisuudeksi.

Vaikka teinityttöjä ja -poikia paljon kännireissujensa jälkeen päätyy mitä omituisempiin paikkoihin ja menehtyykin, niin tässä jutussa on mielestäni alusta alkaen ollut aivan liikaa outoksia. Mutta niitä nyt on niin selitelty jo ja ratkaisua kaikkeen voi vain arvailla. Ehkä se on sitten se känni, joka nämä kaikki summaa yhteen.

Vaikka sillä ei merkitystä enää olekaan, niin olen kyllä täysin varma, että tyttö ei ole pelkästään humalan piikissä tuonne joutunut. Jokin - on se sitten kuviteltuta tai todellista - hänet on säikäyttänyt.

Voisinpa hyvinkin nähdä närkästyneen vanhan miehen pyssy olalla uhittelemassa, kun teini kännissä lähitalojen pihoilla mekastaa... siinäpä vasta olisikin syy juosta ja kovaa ja taakseen katsomatta. Ehkä yrittää kaivaa kännykkä taskusta, sitten vähän huojahtaa, jolloin puhelin tippuu ja itse lentääkin päistikkää lampeen.

Vai joko tämä on täysin loppuun kaluttu juttu, kuten poliisi ilmoittaa?

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja damfin »

KenWalsh kirjoitti:
damfin kirjoitti:
Kännykkä on kuitenkin jäänyt johonkin siihen talon päädyn lähistölle, koska alempaa lammen läheltä se ei olisi yhdistänyt tottijärvelle.



Ja lammen rannalta se kuitenkin löytyi.



Tämä tosiaankin jättää edelleen epäilyksen siitä että tapaus ei ole vieläkään aivan niin selvä kuin poliisi sen haluaisi olevan, kun Karoliinan vielä kateissa ollessa tiedotettiin aivan varmana tietona se että kännykkä oli yhteydessä juuri sinne Tottijärven mastoon, jonne se ei testien ja kuuluvuuskartan mukaan voi mitenkään ottaa yhteyttä sieltä lammen rannalta josta sen nyt kerrotaan löytyneen.

Eli osaisiko joku nyt vääntää rautalangasta vakuuttavan selityksen tälle ristiriidalle?

Jack
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 6:48 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Jack »

damfin kirjoitti:
KenWalsh kirjoitti:
damfin kirjoitti:
Kännykkä on kuitenkin jäänyt johonkin siihen talon päädyn lähistölle, koska alempaa lammen läheltä se ei olisi yhdistänyt tottijärvelle.



Ja lammen rannalta se kuitenkin löytyi.



Tämä tosiaankin jättää edelleen epäilyksen siitä että tapaus ei ole vieläkään aivan niin selvä kuin poliisi sen haluaisi olevan, kun Karoliinan vielä kateissa ollessa tiedotettiin aivan varmana tietona se että kännykkä oli yhteydessä juuri sinne Tottijärven mastoon, jonne se ei testien ja kuuluvuuskartan mukaan voi mitenkään ottaa yhteyttä sieltä lammen rannalta josta sen nyt kerrotaan löytyneen.

Eli osaisiko joku nyt vääntää rautalangasta vakuuttavan selityksen tälle ristiriidalle?


Eikö se nimen omaan tuolta lammelta ota yhteyden sinne jos puhelin on tippunut 3G verkosta pois ja lammen ympärillä on juuri siis sellainen alue DNA:n kartan mukaan, ettei 3G toimi, joten ottanut yhteyden sieltä tottijärven mastoon?

http://img824.imageshack.us/img824/3153 ... luvuus.jpg

Lähetetty: Ke Elo 17, 2011 3:44 pm
"Alla on vielä DNA:n 3G kuuluvuusalue paikan osalta. Väri tuo tummempi lila. Eli Karoliinan puhelin on ottanut yhtyeden tottijärven tukiasemaan niin joku selitti, että tämä johtuu siitä että puhelin on pudonnut 3G verkosta pois ja näin ollen voisi olla mahdollista, että puhelin voisi olla jossain noista vaalen lilan alueella."

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Jack kirjoitti: Eikö se nimen omaan tuolta lammelta ota yhteyden sinne jos puhelin on tippunut 3G verkosta pois ja lammen ympärillä on juuri siis sellainen alue DNA:n kartan mukaan, ettei 3G toimi, joten ottanut yhteyden sieltä tottijärven mastoon?

http://img824.imageshack.us/img824/3153 ... luvuus.jpg

Lähetetty: Ke Elo 17, 2011 3:44 pm
"Alla on vielä DNA:n 3G kuuluvuusalue paikan osalta. Väri tuo tummempi lila. Eli Karoliinan puhelin on ottanut yhtyeden tottijärven tukiasemaan niin joku selitti, että tämä johtuu siitä että puhelin on pudonnut 3G verkosta pois ja näin ollen voisi olla mahdollista, että puhelin voisi olla jossain noista vaalen lilan alueella."
Eihän tuo DNA:n 3G kartta kerro oikeastaan mitään siitä miltä alueelta puhelin ottaa yhteyden Tottijärvelle, mutta eräs minfolaisistahan (Trash) teki aivan konkreettista etsivän työtä ja kävi paikanpäällä testailemassa mistä muodostuu yhteys Tottijärvelle ja teki sen perusteella tämän kuvan:

http://img16.imageshack.us/img16/2159/liko2.jpg

Muistelen jossain vaiheessa myös poliisin tiedottaneen että tutkimusten mukaan puhelin voi ottaa yhteyden Tottijärveen nimenomaan Likolammenkadun päästä kääntöpaikan ympäristöstä.

Uusimaa1
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 1:11 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Uusimaa1 »

Jack kirjoitti: http://img16.imageshack.us/img16/2159/liko2.jpg
Muistelen jossain vaiheessa myös poliisin tiedottaneen että tutkimusten mukaan puhelin voi ottaa yhteyden Tottijärveen nimenomaan Likolammenkadun päästä kääntöpaikan ympäristöstä.
Tässä kohtaa on se avoin mysteeri. Mistä paikasta puhelin löytyi? Järven reunaman mudasta vaiko jonkin ison kiven päältä vai mistä?

Ei kuinka siis tuo Tottijärven maston keltaisen kuuluvuusalueen karttakuva mitenkään sopii yhteen tämän polisin loppulausuman kanssa:
"Karoliina Kestin pitkään kadonneena ollut puhelin löytyi 16. syyskuuta Likolammen rannalta."

Ehkä lumien sulettua jotkut menevät vielä uudelleen testailemaan, että onko millään keinolla mahdollista saada syvänteessä olevalta lammen rannalta yhteyttä ko. kännykkämastoon. Maassa makaavan puhelimen luulisi olevan vielä enemmän katveessa, kuin ihmisen kädessä metrin korkeudessa oleva puhelin.

Kuinka se puhelin pystyi säilymään piilossa kaikenlaisista poliisin, armeijan ja yksityisten tekemistä miinaharavoinneista huolimatta?

Skootteri makasi kyljellään pihassa. Ihmettelijöitä oli paikat ja pihat ja rannat täynnä. Puhelin soi omaisten soittamana koko päivän 40 m päässä rannalla.
Mutta kukaan ei kuullut runsaan vuorokauden aikana noita puhelimen hälytysääniä.
.

Kainonsorttinen
Frank Drebin
Viestit: 383
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 12:22 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

Uusimaa1 kirjoitti: Puhelin soi omaisten soittamana koko päivän 40 m päässä rannalla.
Mutta kukaan ei kuullut runsaan vuorokauden aikana noita puhelimen hälytysääniä.
.
Miksei puhelin ole voinut olla vaan äänettömällä? Itse pidän lähes AINA puhelinta joko piiippauksella tai pelkällä värinällä, kokouksissa esim. niin, ettei ole värinää eikä ääntä. Kukaan jaksa niitä tilulilutteluja kuunnella vaikka ruuhkabussissa. Ja teinit kun tekstailee muutenkin koko ajan, niin on ihan luonnollista että puhelin on taskussa pelkällä värinällä, muuten se piippailisi koko ajan.

Uusimaa1
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 1:11 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Uusimaa1 »

Kainonsorttinen kirjoitti: Miksei puhelin ole voinut olla vaan äänettömällä? Itse pidän lähes AINA puhelinta joko piiippauksella tai pelkällä värinällä, kokouksissa esim. niin, ettei ole värinää eikä ääntä. Kukaan jaksa niitä tilulilutteluja kuunnella .
Mutta oletko myös teini-ikäinen, että tällä vertailulla olisi mitään relevanssia?

Itse olen reilusti teini-iät ohittanut. Käännän palavereihin tai parturiin mennessä jne. puhelimen äänettömälle, mutta muuten ääni on arkisin päällä jatkuvasti. Junissa ja busseissa teinien puhelimet eivät tunnu olevan kohteliaan äänettömiä, vaan aina ne teinitilutukset sieltä tulee.

Voisin arvailla että nuoren väen ryyppyjuhlissakin on coolimpaa että puhelin tiluttelee äänekkäästi, kun toiset kaverit siellä tavoittelee.

Poliisi tietää mille soittoäänelle puhelin oli löydettäessä käännettynä. Jos sitten älysivät tätä asetusta testata. Ja oliko koko puhelinkaan enää käyttökuntoinen.

Nokian huoltohan sen kuivattelutoiminnoillaan olisi käyttökuntoon saanut. Mutta jos mitään rikosta ei hukkumatapauksessa edelleenkään epäilty, niin tuskin tällaisia silloin on korjautettu ja soittoääniä tutkittu. Ja kyseisen puhelinyksilön ja Tottijärven välistä yhteyttä lammen rannalla testattu.

Olisi todella mielenkiintoinen tieto kuulla, että mistä paikasta lammen rannalta se puhelin oikein lopulta löytyi. Jotenkin hytinä on, että tämä case ei olisi poliisinkaan puolelta vielä ihan loppuun clousattu, vaikka nyt 5 kk tutkimusten jälkeen ulospäin halutaankin sellainen viesti antaa.
.

Kaalisoppa
Remington Steele
Viestit: 244
Liittynyt: Pe Tammi 14, 2011 7:51 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kaalisoppa »

Muistaakseni silloin kun tuosta puhelimen löytymisestä oli juttua noin puoli vuotta sitten, niin jossain (muistaakseni facebookissa) sen puhelimen kerrottiin löytyneen Likolammen rannasta noin 10 metrin päässä paikasta missä skootteri oli törmännyt aitaan.

Edit. Eiköhän tuolla käynnyt niin yksinkertaisesti, että Karoliina törmäili humalassa skootterilla, hätääntyi ja lähti juoksemaan karkuun paikkaa lähestynyttä lehdenjakajaa. Hämärässä pusikossa juoksi sitten päätäpahkaa lampeen, kaatui, veti vettä henkeen ja hukkui.

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Karoliinan puhelin saattoi olla äänettömällä siksikin, että ei halunnut vastata sisarensa (ja äitinsä?) yhteydenottoihin. Nämähän eivät olleet tyttöä saaneet puhelimella tavoitettua silloin illalla.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Omega
Poliisikoira Rex
Viestit: 276
Liittynyt: To Maalis 26, 2009 12:13 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Omega »

Kainonsorttinen kirjoitti:
Uusimaa1 kirjoitti: Puhelin soi omaisten soittamana koko päivän 40 m päässä rannalla.
Mutta kukaan ei kuullut runsaan vuorokauden aikana noita puhelimen hälytysääniä.
.
Miksei puhelin ole voinut olla vaan äänettömällä? Itse pidän lähes AINA puhelinta joko piiippauksella tai pelkällä värinällä, kokouksissa esim. niin, ettei ole värinää eikä ääntä.
Jos olet teini ja bileissä tai lähdössä bileistä, miksi puhelimesi olisi äänettömällä? Sitähän räplätään kokoajan ja jutut jatkuu usein kotimatkalla, kun laitetaan tekstareita sun muuta.

Waakku
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 3:32 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Waakku »

[quote="Omega"

Jos olet teini ja bileissä tai lähdössä bileistä, miksi puhelimesi olisi äänettömällä? Sitähän räplätään kokoajan ja jutut jatkuu usein kotimatkalla, kun laitetaan tekstareita sun muuta.[/quote]Miksi olisi äänet päällä. Voi olla ollut äänet päällä tekstareissa, tai ei. Känny löydetty niin voi olla jopa mahdollista että poliisi katsonut ääniasetukset, mutta ei kauhia viitsi sitä kertoa nettietsiville, koska ei ole rikosta mitä etsisisi, koska ei ole jälkiä rikokseen.

Mahdollistahan onse että jopa minä itse suuri waakku olisin tappanut Karoliinan, miettikää ny, eikö ole mahdollista että olen mennyt nukkumaan 22.00 kestin katoamisyönä ja unissani olen turusta tampereelle ajanut ja siellä murhannut karoliinan, heih, eiks se oo mahollista? Mikä todistaa että en ole sitä tehnyt, mitään todisteita ei mulla ole että en olisi sitä tehnyt, yhtäkään dokumenttiä ei löydy että olisin ollut kotona katoamisyönä tahi ihmisten kertomusta että etten olisi ollut likolammilla tuohon aikaan.
Mutta onko se todennäköistä???

P.S.
Alkanu taas jutut jollain mennä muumilaaksoon missä ei kaikki muumit asu.
Kestin kenkä EI löytynyt kaikuluotaimella lammesta, vaan rannalta.
Armeija ei ollut etsinnöissä mukana.
Mitäs muita ei faktoja täällä oli lisää?

Edit.
Toivon myös että nämä, "minä teen näin, ni kaikki muutkin tekee" joutuvat joskus oikeuden eteen syytettynä ja syyttäjän ainoa argumentti on että "minä en noin tekisi"! Tuomittaisiin myös sen perusteella, ihan vaan siksi, koska he itse tekevät sitä.

seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Ei taida olla muuta selvää ja varmaa kuin kuolema tässä KK:n tapauksessa.

wa44
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 6:49 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja wa44 »

Ei ole mitenkään kummallista, että puhelin on äänettömällä tai hälytysääni on hyvinkin hiljainen. Vaikka se olisi vähän äänekkäämpikin, niin ei ole mitenkään ihmeellistä ettei sitä kuulla vuorokauden aikana. Ainakaan siinä tapauksessa, että koko kampetta ei löydetä viikkokausiin.
Waakku kirjoitti: Edit.
Toivon myös että nämä, "minä teen näin, ni kaikki muutkin tekee" joutuvat joskus oikeuden eteen syytettynä ja syyttäjän ainoa argumentti on että "minä en noin tekisi"! Tuomittaisiin myös sen perusteella, ihan vaan siksi, koska he itse tekevät sitä.
Totta puhut. Karoliinaketjun kautta tutustuin viime vuonna enemmänkin minfon keskustelujen tyyliin(aiempaa kokemusta oli lähinnä Bodom-jutuista, joita eräs häirikkö dominoi). Täällä tuntuu menevän sekaisin kaksi hyvinkin erilaista ajattelutapaa teorioita kehitellessä ja brainstormatessa:

1) "Hei, ei kaikki tee noin, minä teen näin. Näinkin voi tehdä!"

2) "Kuka muka noin tekee? Minä teen ainakin näin! Ei kukaan tee noin!"

Numero 2 on todella surkea yritys tehdä pitävä argumentti tai sulkea mitään pois, vaikka olisi itse samanikäinen teini kuin henkilö, jonka toimintaa yritetään arvioida. Numero 1 on taas täysin validi huomautus, voi olla hyvinkin relevantti eikä sulje pois mitään.

Tietysti numero kahdenkin avulla voidaan arvioida todennäköisyyksiä, mutta siinä kohtaa menee yleensä maallikolla pieleen pahasti, ellei nyt tyydytä sulkemaan pois avaruusmuukalaisia. Todennäköisyyksiä kun ei voi laskea taaksepäin kuten arkilogiikassa usein virheellisesti tehdään, niin moni ihminen sortuu helposti logiikkavirheeseen. Eihän sekään ole ollenkaan todennäköistä, että rattijuoppo pakenee lehdenjakajaa järveen ja hukkuu. Kuitenkaan siinä vaiheessa kun todetaan, että niin on käynyt, ei tapahtumien rekonstruointiin vaikuta enää lainkaan se, että niin käy kovin harvoin.
matlockb kirjoitti:Miksi olisi pitänyt kertoa paljonko oli promilleja? :roll: Eihän se meille kuulu tänne mitään! Uteliaisuudellakin voisi joku raja olla, Kesti on kuollut ja ruumiinavauspöytäkirja ei onneksi ole mitään julkista materiaalia ja koska kuolemaan ei liity rikosta ei myöskään promillet kuulu ulkopuoliselle yhtään mitään.
Eihän se tosiaan ole mitään julkista tietoa sen enempää kuin millaisia hammaspaikkoja hukkuneella mahdollisesti oli. Ehkä se olisi kiinnostava tieto, ehkä ei. Voi olla että todellisen lukeman kuullessaan suhtautuisi asiaan tyyliin "ai jaa".

Tätä oleellisempaa ja mielestäni kiinnostavampaa on, ettei aivan tarkkaa lukemaa edes voida tietää. Mahdollisesti ei edes hyvin suuntaa antavaa. Siitäkin kun on vähän eriäviä käsityksiä, miten alkoholipitoisuus kehon nesteissä muuttuu kuoleman jälkeen, mitkä tekijät asiaan vaikuttava ja miten hyvin niitä voidaan arvioida.

Vastaa Viestiin