Kopla - 9 (ketju 2)

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
RoboCop

Kopla - 9 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja RoboCop »


boredom
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Elo 02, 2010 5:49 pm

Re: Kopla - 9 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja boredom »

Tässä ketjussa on mainittu myös Assman mahdollisena syypäänä näihin tekoihin. Olen aika huonosti perehtynyt tämän Assmanin mahd. osuuteen.

Ainakin Palo on kovasti tuonut esiin tätä Assmania. Ylen Arkistossa on Palon haastattelu asian tiimoilta. Eräässä vaiheessa (17:00) Palo kaivaa esiin postikortin, jonka hän sanoo todistavan, että hänen Assman-teoriansa ei ole mitään fiktiota. Palon mukaan Assman on lähettänyt postikortin sotavankeudestaan silloisesta Neuvostoliitosta. Postikortista näytetään oikein lähikuvaa. Mutta hetkinen? Eikös postikortissa lue Ahsmann eikä Assmann. Ylempänä on kirjoitettu Deutschland, josta näkee, että käsinkirjoitettu h-kirjain on ollut tuolloin vähän oudonmallinen verrattuna nykypäivään. Googletin tuolla Ahsmannilla ja kävi ilmi, että se tosiaan on myös sukunimi.

Onko tuollainen jäänyt Palolta tosiaan huomaamatta? Olen tosiaan aika huonosti tähän Assmann-teoriaan perehtynyt, joten en tiedä, että mikä osuus tuolla postikortilla ylipäätään on tässä teoriassa.

http://www.yle.fi/elavaarkisto/artikkel ... media=1305
"... olosuhteet näyttävät melko vakuuttavasti puhuvan hänen syyllisyyttään vastaan."
Bodomin mysterio (1960)

Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Kopla - 9 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Saattoi olla, että Hans Assmann oli miehen peitenimi, ei oikea nimi. Taisi miehellä olla myös Max Haase-nimi Suomeen tullessaan. Assmann ei tunnistanut sisartaan, joka heittäisi löylyä niille epäillyille, että miehen oikea nimi ei ollut Hans Assmann. En kuitenkaan mene väittämään tuota peitenimiteoriaa oikeaksi, kun en ole nähnyt hänen alkuperäistä henkilöllisyyspaperiaan. Tulee kuitenkin mieleen Sydämen asialla-brittisarja, jossa tsekkiläinen juutalaisnainen oli pöllinyt jonkun saksalaisen natsiteurastajan paperit ja esiintynyt hänenä vuosia. En tietenkään väitä, että Assmannin kohdalla olisi niin, mutta saahan sitä miettiä.

Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Kopla - 9 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Mietin pääni puhki miten Assman liittyy Kopla-9 :ään, mutta en keksi. Olisiko kyseessä ollut paikallinen pioneeriporukka ja Hans sen kouluttaja, vai mikä on yhteys?
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kopla - 9 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

Tiistilän kallioilla olen nähnyt yhden ...
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kopla - 9 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Tiistilän kalliolla keskustelin Arskan kanssa helluntaina 1994.
Myönsi tuolloinkin osuutensa Bodomin tappoihin, mutta ei halunnut niistä puhua.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Kopla - 9 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti:Tiistilän kalliolla keskustelin Arskan kanssa helluntaina 1994.
Myönsi tuolloinkin osuutensa Bodomin tappoihin, mutta ei halunnut niistä puhua.
8)
Miksi et kirjoita satujasi tappo.info:ssa?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kopla - 9 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Maza kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Tiistilän kalliolla keskustelin Arskan kanssa helluntaina 1994.
Myönsi tuolloinkin osuutensa Bodomin tappoihin, mutta ei halunnut niistä puhua.
8)
Miksi et kirjoita satujasi tappo.info:ssa?
En satuile, eikä tarvetta ole laajentaa infoympäristöä osoittamaasi suuntaan, kun jo olet paljastanut itsesi mitään Bodomin surmista tietämättömänä tahona, mitä en toki kerro sinulle, vaan muille lukijoille.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Kopla - 9 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Ei kai Wagner tätä Kopla-satua ole kehittänyt, vaikka satuileekin muuten. Eikös se ollut täältä edesmennyt Urho ja Konsta, jotka sen tekivät. :wink:
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Kopla - 9 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti:En satuile, eikä tarvetta ole laajentaa infoympäristöä osoittamaasi suuntaan, kun jo olet paljastanut itsesi mitään Bodomin surmista tietämättömänä tahona, mitä en toki kerro sinulle, vaan muille lukijoille.
Me kaikki Bodom-palstojen veteraanit tiedämme sinut valheellisten Bodon saagojen kantaisäksi. Heittosi minun suuntaan on näin ollen hupaisa.

On hienoa, että Urhon aloittama Kopla-9-ketju pysyy hengissä.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Kopla - 9 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Wagner kirjoitti:
Maza kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Tiistilän kalliolla keskustelin Arskan kanssa helluntaina 1994.
Myönsi tuolloinkin osuutensa Bodomin tappoihin, mutta ei halunnut niistä puhua.
8)
Miksi et kirjoita satujasi tappo.info:ssa?
En satuile, eikä tarvetta ole laajentaa infoympäristöä osoittamaasi suuntaan, kun jo olet paljastanut itsesi mitään Bodomin surmista tietämättömänä tahona, mitä en toki kerro sinulle, vaan muille lukijoille.

8)
Pidelkää hevosta! Eiköhän Mazan tietotaito Bodomin tapauksesta ole hyvin korkealuokkaista. Tunteehan hän alueen ja henkilöt aikalaisena erittäin hyvin. Moni täällä syvällä rintaäänellä tapauksesta keskusteleva ei ollut edes syntynyt 1960. Joidenkin isätkään eivät olleet silloin vielä syntyneet. Ja ehkä jotkut eivät isästään edes tiedä. :wink:
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Kopla - 9 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Maza »

Lehtitiedot kertoivat aikanaan näin:
Kun lintupojat tulivat murhapaikalle, oli ns. kello kuuden mies vielä pusikossa ja huusi lintupojille "Jättäkää heidät rauhaan".
Tätä tapahtumaa on käsitelty tutkinnassa aivan liian vähän. Miksi mies huusi noin? Mitä hän tarkoitti? Oliko hän sivullinen, joka ajatteli lintupoikien olevan tirkistelijöitä? Vai oliko hän murhaaja?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kopla - 9 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

^ Tästä Mazan esiin tuomasta asiasta olen täysin samaa mieltä.

Tuo kerrottu kommentti töyrään taakse kätkeytyvältä on jäänyt liian pienelle huomiolle. Se jäi liian pienelle huomiolle vuonna 1960 ja sen tutkiminen vuonna 2004 oli jo sangen haasteellista. Aikalaispoliisi piti tuon kaltaista huutoa ilmeisesti tilanteeseen kuuluvana. Murhaaja ei halunnut tulla paljastetuksi ja viimeisenä keinona käännytti pojat huutamalla. Se ei kiinnostanut aikalaispoliisia sen enempää.

Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Kopla - 9 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

awa kirjoitti:^ Tästä Mazan esiin tuomasta asiasta olen täysin samaa mieltä.

Tuo kerrottu kommentti töyrään taakse kätkeytyvältä on jäänyt liian pienelle huomiolle. Se jäi liian pienelle huomiolle vuonna 1960 ja sen tutkiminen vuonna 2004 oli jo sangen haasteellista. Aikalaispoliisi piti tuon kaltaista huutoa ilmeisesti tilanteeseen kuuluvana. Murhaaja ei halunnut tulla paljastetuksi ja viimeisenä keinona käännytti pojat huutamalla. Se ei kiinnostanut aikalaispoliisia sen enempää.
Totta. Tämä mies ei nimittäin missään tapauksessa ollut Assman. Hän olisi huutanut murtaen "rrrauhaan". Lintupojat eivät ole kertoneet ulkomaalaisittain huutaneesta miehestä.
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kopla - 9 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Ns. 'lintupojat' eivät huutelusta ole heitä kuultaessa maininneet.
Jossain vaiheessa selvisi, että nämä olivat silloisen lehdistön keksintöä
kuten asiaan liittymättömänä oli kuva niputetuista kaloistakin.

Kirjailijat ja monet toimittajat elättävät itsensä keksimällä tarinoita.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Vastaa Viestiin