Ulvilan tapaus (ketju 5)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Re: Ulvilan tapaus (ketju 5)

Viesti Kirjoittaja kuolema »

Kaela kirjoitti: Oikein paljon kiitoksia lämpimästä vastaanotosta tälle palstalle.

En tiedä onko tätä kysymystä kenties jo esitetty/käsitelty täällä, joten pyydän anteeksi, jos tiedustelen jo käsiteltyä asiaa, mutta mieleeni tuli eilen tätä casea pyörälenkillä mielessäni pyöritellessä, että onko tässä Ulvilan tapauksessa vielä poliisin toimesta käytetty kenties jonkunlaista selvännäkijää tms.?
Heh, tervetuloa Kaela minunkin puolestani. Sen verran korjaan edellisen vastaanottajan sanomisia, että enemmistö täällä tosiaan näiden nykyisten faktojen valossa näkevät Annelin syyllisenä ja sitten muutama nimimerkki (ilmeisesti osan nimimerkeistä takana on yksi ja sama ihminen) yrittävät pieniin yksityiskohtiin vetoamalla väittää, että on mahdotonta, että Anneli on syyllinen. Osa tästä pro-Annu väestä vaikuttaisi näin maallikon silmään elävän täysin omissa maailmoissaan, mutta on siellä puolella kyllä joku ihan fiksun oloinenkin nikki. Mutta varmasti opit tunnistamaan varsin nopeasti jyvät ja akanat. :)
Veristi
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Tuohon Kaelan esittämään kysymykseen voisi kai vastata, että tuskinpa on käytetty. "Kummallisin" keino tapauksen selvittämiseksi lienee tuo peitepoliisitoiminta. Kaikenlaisia ideoita saattaa toki kehkeytyä mitä eriskummallisimpia keinoja käytettäessä, kun vain muistaa pitää mielessä, että näyttö on kuitenkin se ratkaiseva asia oikeudessa. Ajatusleikkejä ei toki kannata tyrmätä; onhan intuitio yksi merkittävä 'tiedonhankintakeino', joka saattaa auttaa saamaan palaset kohdalleen. Siitä tämä Ulvilan keissi on hyvä esimerkki: on jouduttu sovittamaan vanhoja ja uusia todisteita erinäisiin teorioihin.

Itsekin tuossa juuri mieleeni juolahti taas se tytön 2009 kertoma seikka laattakiven siirtymisestä. Jotain kummaa siinä on, mutten nyt muista tarkemmin, eikä minulla nyt viikonloppuna ole mahdollisuutta etsiä kohtaa etp:stä. Mutta jääköön mieleen pyörimään, ehkä sieltä sopukoista jotain järjellistä ennen pitkää karisee näkyviin. (Ja tervetuloa, K., palstalle.)
Kaela
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Kaela »

Mielelläni haluaisin nähdä tässä jutussa käytettävän selvännäkijää. Toki voihan olla, että poliisi sellaista on käyttänytkin, mutta asiasta ei ole vain mainittu. Mikäli minä olisin päättämässä tutkinnoista, hommaisin Ulvilan talolle kaksikin eri selvännäkijää, tietenkin täysin eri aikoina ja tietämättöminä toisistaan, ja katsoisin minkälaisia näkyjä he tapahtumista näkisivät.
hanneli
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja hanneli »

Miksi tyttö sanoo, että Äiti tiesi, etten menisi liian lähelle, kun Äiti lähetti tytön katsomaan isäänsä. Myös peitepoliisin salakuuntelunauhas oli tytön ja Äidin keskinäistä keskustelua:ei poliisin tarvi kaikkea tietää mitä me tiedetään
Black Widow
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Black Widow »

Päevää!

Kaelan esimerkin innoittamana itsekin työnnän seittiäni soppaan, jota on tullut seurailtua sieltä alkuajoista asti. Ikäänkuin olisitte kaikki besserwisserit ja melkein etsivät vanhoja tuttuja, kun olen taustoilla "vaaninut". :D
Kieltämättä kitkerääkin savua on itselläkin korvista noussut, kun on seuraillut keissiä taustalla ja tarinointia täällä ja aina, ihan aina, palaa ajatukset siihen, että miten itsestään selvä olisi tämä tapaus ollut, jos se olisi sellaisenaan vaan hoidettu eikä poliisi olisi alkanut jahtailemaan huppumiestä tai punaista volvoa etc. Tästähän taisi jo joku vanha tuttu myös sanoa aiemmin jossain ketjussa. En sitä tähän kaiva, kun ei sillä toki niin oleellista merkitystä.

Sellainen OT, että kylläpäs muuten porukka sekosi tämän viimeisimmän käänteen vuoksi useammaksi viikoksi, sitäkin oli hauskaa taustalla seurata. Olen itsekseni miettinyt, että mitähän helmi-ajatuksia sieltä kuitenkin löytyisi alussa tehdyissä minfon villeimmissä skenaarioissa. Kun jaksaisi, menisi uudelleen lukemaan, josko joku olisi osunut oikeaan suhteellisen alkumetreillä. :)

Selvänäkijän käyttöön sen verran, että itsekin olen sitä miettinyt. Löytyisiköhän Suomesta edes niin taitavaa näkijää? Vaikea uskoa. Entäs onkohan lasten kavereille paljastunut mitään inside-faktaa? Vai liekö lapsukaisilla luottoystäviä. Noh, ajatustenvirtaa.

Vaanimisiin! :wink:
MartinBeck
Alokas

Viesti Kirjoittaja MartinBeck »

Seurannut minäkin olen tätä pitkään vähemmän kirjoitellut tänne.
Mua on härinitty jo pitkään se että Ulvilan ketju 2 ensimmäisillä sivuilla
Hessu52:n viestin viimeinen rivi on "mikä on insesti" viesteissä ei ennen sitä
eikä sen jälkeen käsitelty ko. aihetta.

muoks: turha lainaus pois
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Päivää vaan

... ja kirvesvartta!

Vaikea hahmottaa mihin te niitä selvännäkijöitä olette tarjoilemassa.
Vai alkaako sieltä kohta tulemaan nimiä maan parhaista selvännäkijöistä?

Uskotte Anneli Auerin surmanneen miehensä, mutta toivotte paikanpäälle roudattavan selvännäkijöitä selvittämään kuka suoritti henkirikoksen? Ookei? Että tulisi selvyyttä tekijän henkilöllisyydestä. Vissiin katselette jotakin näppärää teeveesarjaa selvännäkijöistä rikoksia selvittelemässä. Vähän voisitte avata tätä kuningasajatustanne.

Vai kaipaatteko yksityiskohtia lsh-syytteitä koskien. Ulvila ei ole oikea osoite siinä tapauksessa. Silloin on syytä ottaa johonkin sekundalehteen yhteyttä ideanne kanssa ja kysellä halukkuuttaan saada yksityiskohtaista tietoa tapahtumista. Jos itse alatte nähdä näkyjä tapahtumista tai päädytte niitä selvännäkijöiltä soittelemaan, niin pliis jättäkää yksilöimättä lapsiin kohdistetut teot, kertokaa vaikka sitten niistä säilötyn veren ja tuhkan käytöstä, eläinten uhraamisista ja mahdollisista näkemistänne orjaleikeistä. Huu haa -ketjussa.

Ei sillä, että minua pätkääkään näyt kiinnostaisi.
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

annaanna kirjoitti:Päivää vaan

... ja kirvesvartta!

Vaikea hahmottaa mihin te niitä selvännäkijöitä olette tarjoilemassa.
Vai alkaako sieltä kohta tulemaan nimiä maan parhaista selvännäkijöistä?

Uskotte Anneli Auerin surmanneen miehensä, mutta toivotte paikanpäälle roudattavan selvännäkijöitä selvittämään kuka suoritti henkirikoksen? Ookei? Että tulisi selvyyttä tekijän henkilöllisyydestä. Vissiin katselette jotakin näppärää teeveesarjaa selvännäkijöistä rikoksia selvittelemässä. Vähän voisitte avata tätä kuningasajatustanne.

Vai kaipaatteko yksityiskohtia lsh-syytteitä koskien. Ulvila ei ole oikea osoite siinä tapauksessa. Silloin on syytä ottaa johonkin sekundalehteen yhteyttä ideanne kanssa ja kysellä halukkuuttaan saada yksityiskohtaista tietoa tapahtumista. Jos itse alatte nähdä näkyjä tapahtumista tai päädytte niitä selvännäkijöiltä soittelemaan, niin pliis jättäkää yksilöimättä lapsiin kohdistetut teot, kertokaa vaikka sitten niistä säilötyn veren ja tuhkan käytöstä, eläinten uhraamisista ja mahdollisista näkemistänne orjaleikeistä. Huu haa -ketjussa.

Ei sillä, että minua pätkääkään näyt kiinnostaisi.
Ei siihen selvänäkijää tarvita, vaan RV tekniikan taitavaa tutkijaa.
Kyllä tiede monilla aloilla on kehittynyt aika pitkälle myöskin tietoisuuden ja tajunnan alueella aivotutkimuksissa. Etpä sitten voikkaan passittaa huu haa palstalle vaan joudut sinne itse, koska olettamasi ovat juuri sitä huuhaata.
Maailma kehittyy annaannaseni.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Black Widow
Jack Taylor

Martin Beck. Olisit vaan laittanut linkkauksen siitä tänne. Ilmeisesti sen juuri poistit?

Annaanna, aina tiukkana. :roll: Eihän tässä mitään oikeudessa pitäviä todisteita kukaan kuvittelekaan näkijöiden lätkivän pöytään. Vaan avainvihjeitä ehkäpä asian ratkaisuun? Ja kyllä. Televisiossa pyörii jos jonkinnäköisiä televisiosarjoja. Joskus olen muutaman silmäyksen nähnytkin jostakin näkijä-sarjasta, joissa rikoksia sitten ratkoivatkin näkijän näkyjen perusteella. Että jopa semmosta on tapahtununna, annaanna.

Objktiivisuus asioihin on hieno asia. Koetan jalostaa sitä itsessäni edelleen. Kirves (vai vasaran)- :P vartta vaan leukaan itse kullekin säädylle.
MartinBeck
Alokas

Viesti Kirjoittaja MartinBeck »

Itseasiassa olin onnistunut kopioimaan edellisen viestin ja sen poistin, mutta tässä tämä linkki ko. viestiin.

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 2&start=90

Ulkomuistista tuon lauseen laitoin tarkka muoto oli:

"MItä muuten tarkoittaa insesti?"
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Tämä. Kapteeni kirjoittaa:
Tämä asia on varmaan käsitelty jo, mutta valistaisiko joku huonomuistista. Minkä takia ollaan niin varmoja, että poliisilla on DNA? Ajatus on ristiriitainen siinä mielessä, että esim. sitä näyttelijää epäiltiin jo vuosi sitten talvella ja piti ottaa oikein säilöön kesällä. Syyllisyys / syyttömyys olisi kuitenkin pitänyt selvitä yhdellä DNA-testillä, jos poliisilla on jotain mihin verrata, vai mitä? Siis onko sitä vertailukohtaa sittenkään? Tuo Tannerin tutkintakopitushan on täysin järjetöntä, jos homma voidaan selvittää yhdellä DNA-testillä. Toisaalta poliisin into kerätä DNA-näytteitä vaikuttaa järjettömältä, jos asia ei ratkea DNA-näytteillä. Mistä tässä on kyse?
Tutkintakopitus ei ollut järjetön. Siitäkö kyse, että saatiin murhaajan DNA oikeuslaitokseen talteen. Tannerin vapautuksella vahvistettiin näytteen merkitys murhaan, ja DNA-näytteiden keruulla tiedotettiin vertailunäytteestä - näytteiden keruulla ei olisi mitään merkitystä, jos ei olisi vertailunäytettä.
Alethes doksa meta logu
annijatta
Javier Pena

MartinBeck kirjoitti:Seurannut minäkin olen tätä pitkään vähemmän kirjoitellut tänne.
Mua on härinitty jo pitkään se että Ulvilan ketju 2 ensimmäisillä sivuilla
Hessu52:n viestin viimeinen rivi on "mikä on insesti" viesteissä ei ennen sitä
eikä sen jälkeen käsitelty ko. aihetta.

muoks: turha lainaus pois
Luinpas uudelleen niitä viestejä mutta minun huomioni kiinnittyi viittaukseen suomi 24 viesteihin ja nikkiin premiata. Aika metkaa että hänellä on nikkinsä kuvana pehmisjäätelö ja hänen 450 viestistä vaan muutaman ehtinyt käymään läpi mutta erittääin mielenkiintoisia viestejä tältä "mielenvikaiseksi" leimatulta nikiltä.
2008 joulukuulta
esim: -Psykologi ei osannut kohdata aivovamma potilasta.
-ilmeettömyys on neurologisen sairauden oire
-muistutan että veripussin häntiä on helppo viedä sairaalasta ja jättää
paikalle vieraan ihmisen DNA jälki
-lavastetaan leskeä syylliseksi
ja paljon muuta mielenkiintoista. Jatkan näiden viestien lukemista Siellä mainitaan kännykän heittämisestä roskiin, prepaid kortista, uhkauksista, kalaveitsestä ynnä muuta ynnä muuta.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Lisäyksenä vielä tuohon DNA-asiaan - kuten on sanottu: murhaaja jää kiinni äänensä ja geeniensä perusteella, että nyt KKO:n myöntämän valitusluvan uutsioinnin yhteydessä mainittiin - en nyt löytänyt ko. uutista - että alkuperäisestä häkepuhelusta oli tuolloin poltettu CD:lle kopio ja ojennettu se tutkinnanjohtajalle - ilmeisesti tarkoitettiin ex-tutkinnanjohtaja Joutsenlahtea, joka myös oli tämän Tannerin pidätyksen takana.
Alethes doksa meta logu
Black Widow
Jack Taylor

Olipas se tosiaan erikoinen kysymys yks kaks kesken muiden pähkäilyjen. "Mitä insesti on?" Oliko Sirpan vastaus tuohon, minen nyt tajjuu. :lol:

Lueskelin myös ja minua myös alkoi kiinnostamaan sitten tuo parjattu s24:n nikki. Mutta luin joitain kirjoituksiaan ja äkkiseltään tulee tunne hillittömän kiinnostuneesta melkein Ulvilan tapaukseen assosioituneesta persoonasta, jolla menee välillä fakta ja fiktio sekaisin. Mielikuvituksen ja faktojen raja on aika häilyvä, sanoisinko jo melkein "annelimainen". :shock: Menee kyökin puolelle, joten jätän enemmät spekulaatiot tähän. Mutta jos sieltä oikeesti irtoaa uusia näkökantoja, niin ei muuta kuin ryömintälinjaa tälle palstalle. Tsekataan porukalla, jotta kuka se siellä oikein melskaa. Sittenkin joku m-infosta tuttu? 8)

Muoks-lisäys: on siellä ihan järkeviäkin juttuja tosiaan... erikoista.
annijatta
Javier Pena

Black Widow kirjoitti:Olipas se tosiaan erikoinen kysymys yks kaks kesken muiden pähkäilyjen. "Mitä insesti on?" Oliko Sirpan vastaus tuohon, minen nyt tajjuu. :lol:

Lueskelin myös ja minua myös alkoi kiinnostamaan sitten tuo parjattu s24:n nikki. Mutta luin joitain kirjoituksiaan ja äkkiseltään tulee tunne hillittömän kiinnostuneesta melkein Ulvilan tapaukseen assosioituneesta persoonasta, jolla menee välillä fakta ja fiktio sekaisin. Mielikuvituksen ja faktojen raja on aika häilyvä, sanoisinko jo melkein "annelimainen". :shock: Menee kyökin puolelle, joten jätän enemmät spekulaatiot tähän. Mutta jos sieltä oikeesti irtoaa uusia näkökantoja, niin ei muuta kuin ryömintälinjaa tälle palstalle. Tsekataan porukalla, jotta kuka se siellä oikein melskaa. Sittenkin joku m-infosta tuttu? 8)

Muoks-lisäys: on siellä ihan järkeviäkin juttuja tosiaan... erikoista.
Tsekkaa viesti 430 tuhoamisleikki 2/12 vuodelta 2007. Ihankuin viestittäisi jollekkin mitä pitää tuhota siis tietokoneen tiedostoja. Onhan siellä esillä noitatarustot, eläinten tappamiset, hyväksikäytöt, ihmisuhrit, hyvitysuhrit ja paljon muuta mitä ei ainakaan yleisessä tiedossa ole ollut. Joku siellä epäilikin että on Annelin sukulainen, joku kysyy suoraan mistä tietää miltä ruumis näytti ja saa vastauksen että joku tuttu asianajaja oli näyttänyt kuvaa uhrista. Puhuu lihanuijasta murha-aseena, napsahdus on kuin luumenisi poikki, päivittelee sitä että erotilanteessa ei JL :ää olisi uskottu että murha oli turha jne.... Aika mielenkiintoinen tapaus kaikenkaikkiaan.
Vastaa Viestiin