Ulvilan tapaus (ketju 5)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Re: Ulvilan tapaus (ketju 5)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

kuolema: "Minusta olen tuon "tuleekssielt kettään" asian kyllä purkanut täällä auki ja minun mielestäni siinä toiminta menee täysin loogisesti ja anneli köpöttelee selkeästi kengät jalassa keittiöön. "-Uole" jutussa on mahdollisesti jotain edessä, mutta.. Miten sen nyt selittäisi.. Kun se on sellainen vihainen käsky. Mitään "älä nyt vaan KUOLE!" sieltä ei saa irti mitenkään eikä se sopisi lauseyhteyteen."
Taran mielestä siinä ei ole mitään edessä, sinun ja jonkun muun kuunnelleen mukaan siinä on jotain edessä, samoin kuin Annelin. No, eihän poliisin kuuntelija kuullut koko sanaakaan aluksi.

Kuolema hei... miten toiminta voi mennä täysin loogisesti ja Anneli köpötellä keittiöön, jos hän kerta on siellä takkahuoneessa tappamassa? Tämähän se probleema just on, ettei aika riitä lähellekään, likimainkaan.
Tiedät, että AA on keittiössä tuossa vaiheessa, tiedät, että joku juoksi ikäänkuin ulos vähän sitä ennen, ja silti kuulet AA:n sanovan käskevästi jotain, joka loppuu Kuole-sanaan, takkahuoneessa. Ymmärrän, että se on aika hämmentävää, ja ajattelet, että jos ääni ei olisikaan AA:n vaan naispuolisen huppiksen, niin sitten nauhassa olisi joku järki. AA olisi keittiössä ja naispuolinen huppis takkahuoneessa.

Tästä huolimatta, että varmasti tiedät AA:n köpöttelevän keittiössä, pitäydyt yhtä aikaa myös kannassasi, että hän on juoksunsa jälkeen päätynyt takkahuoneeseen, ja sieltä taas muutaman sekunnin päästä keittiöön. Vaikka voit laskea ajan, joka on käytettävissä. Vaikka voit kuvitella, mitä siellä takkahuoneessa on pitänyt tapahtua tuossa ajassa. Vaikka tiedät, paljonko siirtymiseen menee aikaa, vaikka tiedät että lattialla on verta ja että astaloinnista roiskui metrin korkeuteen maan rajasta. Siitä huolimatta vain ohitat asian. Se kiusaa hiukan, mutta annat sen vaan olla, koska KOKONAISUUTENA nauha vaikuttaisi osoittavan AA:n syyllisyyttä. Ei väliä, vaikka joku pieni yksityiskohta olisi käsittämätön tai mahdoton. Ummistat silmät, koska syyllinen on mielestäsi oikea.

Sama juttu nauhoitetun taustanauhan kanssa. Vaivaannut ja kiusaannut, kun pitäisi alkaa ajattelemaan taustanauhan teon teknistä puolta, siihen käytettävissä olevaa aikaa ja laitteistoa... 9v tyttöä, joka on tällaisessa murhajuonessa mukana. Syyttäjän virallista esitystä. Kaikki olisivat tyytyväisempiä, mikäli syyttäjä ei esittäisi näin älytöntä teoriaa, koska kukaan ei oikein sydämessään siihen usko. Mitä enemmän tietää tekniikasta ja paneutuu asian loogisiin ja ajankäytöllisiin mahdottomuuksiin, sitä kiusallisempaa olisi alkaa tutkimaan taustanauhan olemassaoloa. Ja kun asetetaan toiseen vaakakuppiin sen epäuskottavuus, että joku tulisi ikkunasta sisälle ja olisi hiljaa tappaessaan, ja se, että joku tekisi ja toteuttaisi tällaisen murhajuonen, niin kumpihan on todellisuudessa kertaluokkaa epäuskottavampi teoria?

Sillä onhan niin, että tulkintasi nauhasta on oltava syyttäjän mielestä väärä: eihän siellä VOI kuulua Annelin murhateko, jos kerran Anneli on itse koko taustanauhan koostanut alibikseen! Eihän hän nyt semmoista nauhaa kauhealla vaivalla tee, mikä osoittaa hänet syylliseksi. Soittaisitko sinä poliisille nauhan, jossa huudat uhrille "KUOLE"?? :shock: Missä logiikka??

Mutta sen sijaan, että kukaan AA:n syyllisyyteen uskovista alkaisi erittelemään taustanauhan mahdottomuutta, kaikki katselevat sukkiaan ja ovat kommentoimatta. Heille riittää se, että syyllinen on oikea, vaikka syyte olisikin mielikuvituksellinen. Siinä mielessä olen aina kunnioittanut nimimerkki Pardonia, joka oli selkeästi sekä AA:n syyllisyyden puolesta, että taustanauhalavastusta vastaan (esim heinäkuussa 2012 sain läksytystä: "Voisitko Naakka ystävällisesti olla käyttämättä kaikista pöhköimpiä anti-annelistien teorioita? Huolimatta syyttäjän uusista "tiedoista" mikään ei viittaa mihinkään taustanauhaan." ). Tuli tunne, että hän on asiaa miettinyt ja että hänellä on mielipide asiaan. Tosin livemurhan toteutusta hän ei suostunut koskaan avaamaan. AA vain teki sen, jotenkin.

Nykyporukka tuntuu siltä, että he joko muuttavat kantaansa aina kulloisenkin syyttäjän esityksen mukaisiksi, tai sitten nolostuneina potkivat hiekkaa eivätkä ota asiaan mitään kantaa, saatikka että tarkemmin sen toteutusta miettisivät. Tätä tarkempaa toteutuksen miettimistä varten meinasin avata lavastusnauhaketjun, mutta Turre ehti ensin. Esim sinä äänenkäsittelyn ilmeisena ammattilaisena, taikka harrastajana ainakin, voisit sanoa painavan sanasi tuollaisen nauhan teon ja murhan toteutuksen mahdollisuudesta.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Siinä kuole-käskyn edellä kuuluu lyhyt sisään-ulos-henkäisy tai vaatteen kahahdus (tai hyvin, erittäin vaimea 'narahdusta muistuttava ääni' voi tulla kurkustakin - kenen?), kun Anneli vetää keuhkoihin ilmaa, mutta mitään sanaa, mitään puhetta ei kuulu.

Äänensävy on käskevä ja vihainen. Anneli sanoo sanan painokkaasti, liki huutaen. Ei karjuen tai kiljuen, vaan päättäväisesti, selvästi korotetulla äänen voimakkuudella.

Olisi äärimmäisen omituista jos hän olisi huutanut sanan jossain tuulikaapissa tao kuistilla. Naurettavan hölmöä minusta. Se nyt vaan kuuluu samasta paikasta kuin Jukan ääni, Jukkahan reagoi Anneliin samalla hetkellä: älä..jn, ne ala-lalat..
Viimeksi muokannut Tara, Ma Loka 22, 2012 1:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kuolema »

Aa, aloitat vähän aiemmasta tilanteesta! Nyt ihan suoraan sanottuna en muista tilannetta ennen tuota, joten täytyy kuunnella nauha uudestaan tuolta osin. (ja miksei nyt kokonaan muutenkin muistin virkistämiseksi). Tosin kun olen vuodepotilaana pirun kipeänä, niin en nyt jaksa vielä kömpiä tietskalle kaivamaan tuota. Otan pienet tirsat niin ehkä sen jälkeen. :?

"-uole"- kohdassa saattaa olla jotain ennen, mutta ei välttämättä ole. :) tämä siis objektiivinen vastaus siihen, että annelin mielestä hän on sanonut useamman sanan siinä. Pidän mahdollisena että joku sana on, mutta tyrmään sen "eikai se vain kuole"-tyylisen lauseen, koska sellaista siihen ei mahdu, eikä se toimisi äänenpainoon. Eli vihainen komennus "kuole", jonka edessä voisi mahdollisesti olla jotain. En muista mitä sillon kirjoitettiin, ne pari aa-kirjainta sisältävä lyhyt sana?

mitä tulee tuohon, että miksi en osallistu torppaamaan taustanauhateoriaa, vaikken itse siihen usko, niin minusta se on samaa kastia tuon ylläolevan, eli ennen "uole" -komentoa olevan sanan kanssa: eli en pysty sitä kumoamaan millään argumentilla. Totuus on ne vaihtelevat äänenvoimakkuudet ja myös dialogin puute.

Se ei riitä argumentiksi, että itse sanon, että "musta tuntuu, ettei taustanauhaa ole käytetty". Jos syyttäjä on sitä mieltä, niin onnea matkaan ja toivottavasti sillä nyt on jotain konkreettisempaa siinä salatussa osiossaan, ettei se oikeudenkäynti mee ihan pelleilyksi.. :P
Sirpa

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

mitä tulee tuohon, että miksi en osallistu torppaamaan taustanauhateoriaa, vaikken itse siihen usko, niin minusta se on samaa kastia tuon ylläolevan, eli ennen "uole" -komentoa olevan sanan kanssa: eli en pysty sitä kumoamaan millään argumentilla. Totuus on ne vaihtelevat äänenvoimakkuudet ja myös dialogin puute.

Se ei riitä argumentiksi, että itse sanon, että "musta tuntuu, ettei taustanauhaa ole käytetty". Jos syyttäjä on sitä mieltä, niin onnea matkaan ja toivottavasti sillä nyt on jotain konkreettisempaa siinä salatussa osiossaan, ettei se oikeudenkäynti mee ihan pelleilyksi.
Onhan sillä - se äänitutkija Niemen lausunto.

Ajatella, että AA halusi varmistaa lavastuksensa vielä kiljumalla "uole"!
Alethes doksa meta logu
Tara
Horatio Caine

kuolema
En muista mitä sillon kirjoitettiin, ne pari aa-kirjainta sisältävä lyhyt sana?
Annelin äänihuulista saattaa kuulua pieni narahtava 'a/yh' - miten sen nyt kirjaimilla ilmaisisi kun selvää kirjainta/vokasalia ei varsinaisesti kuulu - siis todellakaan siinä edellä ei mikään sana ole kyseessä, siitä olen varma. Vain jokin kurkusta kuuluva ääni kun Anneli vetäsee henkeä samalla kun äänihuulet virittyvät käskyyn: -kuole, tässä ei mitään ihmeellistä eikä salaperäistä eikä epäselvääkään. Ynähdyksen sukuinen pikkuinen ääni, sellainen joka kuuluu keneltä tahansa kun tekee äkkinäisen voimia vaativan ponnistuksen. Kohtahan kuului se ÖH-myös (minä kuulen se kaksiosaisena: ö-öh, ponnistus loppui siihen.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Sirpa kirjoitti:

Se ei riitä argumentiksi, että itse sanon, että "musta tuntuu, ettei taustanauhaa ole käytetty". Jos syyttäjä on sitä mieltä, niin onnea matkaan ja toivottavasti sillä nyt on jotain konkreettisempaa siinä salatussa osiossaan, ettei se oikeudenkäynti mee ihan pelleilyksi.

Kun ei ollut suunnitellut sanovansa eikä tiennyt sanovansa. Komensi poikaa ruotuun. Ei voinut muuten komentaa kun jo sellasella tavalla minkä poika uskoo. Hyvin päähänpäntätty komentosana. Turpa tukkoon ja pää pehkuun olisi pilannut kaiken kuuluessaan häkeen, mutta (allu nielaistuna) kuole ja kuolekin riittää että nyt on tosi kysymyksessä. Siihen tappajan murhaava ilme niin kyllä uskoo ja ovi kolahtaa kiinni.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Tara
Horatio Caine

annijatta kirjoitti:
Sirpa kirjoitti:

Kun ei ollut suunnitellut sanovansa eikä tiennyt sanovansa. Komensi poikaa ruotuun. Ei voinut muuten komentaa kun jo sellasella tavalla minkä poika uskoo. Hyvin päähänpäntätty komentosana. Turpa tukkoon ja pää pehkuun olisi pilannut kaiken kuuluessaan häkeen, mutta (allu nielaistuna) kuole ja kuolekin riittää että nyt on tosi kysymyksessä. Siihen tappajan murhaava ilme niin kyllä uskoo ja ovi kolahtaa kiinni.
Sirpa, onko sanonut että kuole oli kijaisu? Muistaakseni kukaan ei ole sanonut, koska se ääni on kyllä voimakas, mutta ei korkea kuten kiljaisuissa. Se alkaa kyllä korkeammalta kuin mihin se loppuu. Äänensävy on kolea, melkein kuin pelkkä päättäväinen toteamus, että 'näin tää menee nyt', ajatus ja sana sekä teko sulavat yhteen. - Se voi tietenkin olla makuasia joillekin mikä on kiljuntaa, mulle sanotaan herkästi, että 'älä kilju', vaikka mun puheääni on kaikkea muuta kimeä enkä edes huuda, siis kotona, en juuro koskaan. Kiljua en varmaan osaakaan.
Sirpa

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Niin, mutta oliko se AA:n ääni, kun sitä ihmetteli - jos hän sen on sanonut... Niin kammottavaa, eikä äänitutkijakaan sitä kuullut alunperin, mutta nyt kuulee kaikki. Vai tulisiko häkestä? Nauhoittanut vahingossa TV:stä väärän kohdan?! Lipsahtanut FBI:ssa nauhat sekaisin kuin Nixonin sandaaleissa?! Tai jos nauha venyy tolla kohdalla, ja vokaali tippuu... .uo... uooo...jos se onkin vaan ...kele.

No, juu alkaisko tämä nyt aukeamaan, se menee sinne ja huudahtaa ... ei, ei nouseva alku hämmästyneenä toteaa ..." ja mitä, ... kele, säkin mun miestäni tapat."

Nyt tarttis vain keksiä, että kuka Kele se on.

"Ja se lähtee ajaan mua takaa, ja mä näin sen naaman..."

Oliko se tässä kohtaa?

Niin, tai mitä meidän sitä tarvitsee keksiä, että kuka se on, kyllä se osaa sen uudelleenkin sanoa, ja lapsetkin varmaan kuuli, mut ei me tiedetä mitä ne tietää.
Alethes doksa meta logu
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Kuolemannaakalta poimittua, osalainaus.
Nykyporukka tuntuu siltä, että he joko muuttavat kantaansa aina kulloisenkin syyttäjän esityksen mukaisiksi, tai sitten nolostuneina potkivat hiekkaa eivätkä ota asiaan mitään kantaa, saatikka että tarkemmin sen toteutusta miettisivät. Tätä tarkempaa toteutuksen miettimistä varten meinasin avata lavastusnauhaketjun, mutta Turre ehti ensin.
Joskus ihmisiä vain ei voi kiinnostaa omahyväisyyden läpituonti kun keskustellaan. Väittely on sangen mukavaa ja aiheellistakin, mutta nyt jo tästäkin kapeasta otteesta sen hiuksen hienon eron voi jättimäisesti erottaa. Syyllisyyden näkökantilta katsotut keskustelut olen aistinut enemmän nöyryyttä sisältäviksi kuin puolustavien taholta.
Kuolemannaakka

pikasso kirjoitti:Kuolemannaakalta poimittua, osalainaus.
Nykyporukka tuntuu siltä, että he joko muuttavat kantaansa aina kulloisenkin syyttäjän esityksen mukaisiksi, tai sitten nolostuneina potkivat hiekkaa eivätkä ota asiaan mitään kantaa, saatikka että tarkemmin sen toteutusta miettisivät. Tätä tarkempaa toteutuksen miettimistä varten meinasin avata lavastusnauhaketjun, mutta Turre ehti ensin.
Joskus ihmisiä vain ei voi kiinnostaa omahyväisyyden läpituonti kun keskustellaan. Väittely on sangen mukavaa ja aiheellistakin, mutta nyt jo tästäkin kapeasta otteesta sen hiuksen hienon eron voi jättimäisesti erottaa. Syyllisyyden näkökantilta katsotut keskustelut olen aistinut enemmän nöyryyttä sisältäviksi kuin puolustavien taholta.
No kun koko palstan tarkoitus on keskustella rikoksista, erityisesti ratkaisemattomista, ja kun syyttäjän virallinen väite on nyt tuo lavastettu taustanauha (eli se ei ole mikään huuhaa-teoria, vaan jutun pääjuoni), niin eikö olisi aika aiheellista ja mielenkiintoista miettiä miten se on tehty ja toteutettu? Ei kai se minun vikani ole, että sen toteutus on puoliksi mahdoton ja sisältää väkisinkin tosi epäloogisia ja epäuskottavia ratkaisuja. Mutta se nyt on kumminkin se, mistä Aueria syytetään ja minkä avulla hänelle aiotaan elinkautista hommata. Ehkä joku osaisi selittää, miten se on toteutettu. Jos täälläkään ei suuri osa porukasta usko koko teoriaan, niin mitä ihmettä te sitten hurraatte Auerin tuomion puolesta?

Mahdollinen omahyväisyyteni perustuu vain siihen, että uskon olevani tässä taustanauha-asiassa aika vahvoilla. Olen tietysti hiljempaa semmoisista aiheista, joita en osaa niin hyvin selittää, se on ihan luonnollista. Kuten on vastapuolikin. Lisäksi mua on kinnostanut ko. nauha, koska se on ainoa konkreettinen todiste siitä, mitä Tähtisentiellä tapahtui. Melkein kaikki muu on arvailua, eikä minua kiinnosta sellainen niin paljon.

Toivottavasti syyttäjä ainakin selostaa asian paremmin kuin "sit se äänitteli Jukan huutoja taustalle".
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Sirpa kirjoitti:Niin, mutta oliko se AA:n ääni, kun sitä ihmetteli - jos hän sen on sanonut... Niin kammottavaa, eikä äänitutkijakaan sitä kuullut alunperin, mutta nyt kuulee kaikki. Vai tulisiko häkestä? Nauhoittanut vahingossa TV:stä väärän kohdan?! Lipsahtanut FBI:ssa nauhat sekaisin kuin Nixonin sandaaleissa?! Tai jos nauha venyy tolla kohdalla, ja vokaali tippuu... .uo... uooo...jos se onkin vaan ...kele.
1) Ääni tuli satavarmasti Auerin/Lahden päästä - ei häkestä. (samalla sävyllä AA puhuu ja huutelee samasta tilasta muutakin).

2) todennäköisimmin siinä nainen (ja edelleen todennäköisimmin itse Anneli Auer) huutaa miehelleen uhkaavaan sävyyn "kuole!".
Kuolemannaakka

kuolema kirjoitti:
Sirpa kirjoitti:Niin, mutta oliko se AA:n ääni, kun sitä ihmetteli - jos hän sen on sanonut... Niin kammottavaa, eikä äänitutkijakaan sitä kuullut alunperin, mutta nyt kuulee kaikki. Vai tulisiko häkestä? Nauhoittanut vahingossa TV:stä väärän kohdan?! Lipsahtanut FBI:ssa nauhat sekaisin kuin Nixonin sandaaleissa?! Tai jos nauha venyy tolla kohdalla, ja vokaali tippuu... .uo... uooo...jos se onkin vaan ...kele.
1) Ääni tuli satavarmasti Auerin/Lahden päästä - ei häkestä. (samalla sävyllä AA puhuu ja huutelee samasta tilasta muutakin).

2) todennäköisimmin siinä nainen (ja edelleen todennäköisimmin itse Anneli Auer) huutaa miehelleen uhkaavaan sävyyn "kuole!".
Oliko ulosjuoksija sitten poika? Tyttöhän se ei voinut olla, koska tyttö oli puhelimessa. Jos poika on kertonut juosseensa takkahuoneen rajalta (nähdessään Auerin Jukan kimpussa) kauhuissaan ulos, niin sitten pääsen tästä kohdasta eteenpäin=) Tosin en pääse kuin muutaman sekunnin eteenpäin, ja sitten tökkää taas.
Mä en vaan rupea oikomaan, vaikka se olisikin helpompaa niin.

Ehkä mun pitäisi saada itse kuulla se nauha...

Siis ei hyvää päivää... miettikää nyt... Auer sanoi minuutin päässä puhelimessa jo juosseensa ulos! Kyllähän siellä nyt piru vie JOKU juoksi! =)))
Viimeksi muokannut Kuolemannaakka, Ma Loka 22, 2012 9:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
www.shorturl.at/agoNS

kuolema
Andy Sipowich NYPD

Kuolemannaakka kirjoitti:
pikasso kirjoitti:Kuolemannaakalta poimittua, osalainaus.
No kun koko palstan tarkoitus on keskustella rikoksista, erityisesti ratkaisemattomista, ja kun syyttäjän virallinen väite on nyt tuo lavastettu taustanauha (eli se ei ole mikään huuhaa-teoria, vaan jutun pääjuoni), niin eikö olisi aika aiheellista ja mielenkiintoista miettiä miten se on tehty ja toteutettu? Ei kai se minun vikani ole, että sen toteutus on puoliksi mahdoton ja sisältää väkisinkin tosi epäloogisia ja epäuskottavia ratkaisuja. Mutta se nyt on kumminkin se, mistä Aueria syytetään ja minkä avulla hänelle aiotaan elinkautista hommata. Ehkä joku osaisi selittää, miten se on toteutettu. Jos täälläkään ei suuri osa porukasta usko koko teoriaan, niin mitä ihmettä te sitten hurraatte Auerin tuomion puolesta?

Mahdollinen omahyväisyyteni perustuu vain siihen, että uskon olevani tässä taustanauha-asiassa aika vahvoilla. Olen tietysti hiljempaa semmoisista aiheista, joita en osaa niin hyvin selittää, se on ihan luonnollista. Kuten on vastapuolikin. Lisäksi mua on kinnostanut ko. nauha, koska se on ainoa konkreettinen todiste siitä, mitä Tähtisentiellä tapahtui. Melkein kaikki muu on arvailua, eikä minua kiinnosta sellainen niin paljon.

Toivottavasti syyttäjä ainakin selostaa asian paremmin kuin "sit se äänitteli Jukan huutoja taustalle".
Teknisesti tuon taustanauhan teko ei olisi homma eikä mikään. Jos uskotaan teoriaan, että Anneli olisi oikeasti halunnut tällaista nauhaa käyttää, niin siihen olisi ollut vaihtoehtona joko tallennella haluttuja ääniä tietokoneelle ja myös toistaa niitä suoraan sieltä puhelinlinjalle. Toinen vaihtoehto on tallentaa perinteiselle kasetti/minidisc/cd-soittimelle ja toistaa niitä esim samaan luuriin, johon muukin puhelu tapahtuu. Ei tarvitse kovin kummoista keittiömankkaa toistamaan ääntä puhelimeen, koska puhelimen kapea kaista leikkaa muutenkin kaikki matalat ja korkeat äänet pois. Jäljelle jää "puheäänitaajuus".

En itse välttämättä halua lähteä sen kummemmin spekuloimaan, koska en itse usko mitään nauhoitetun, mutta ei se kovin vaikeaa olisi, jos asiaa on miettinyt etukäteen...helposti myös saa säädettyä äänenvoimakkuudet yms. "sinnepäin".
Kuolemannaakka

kuolema kirjoitti:
Teknisesti tuon taustanauhan teko ei olisi homma eikä mikään. Jos uskotaan teoriaan, että Anneli olisi oikeasti halunnut tällaista nauhaa käyttää, niin siihen olisi ollut vaihtoehtona joko tallennella haluttuja ääniä tietokoneelle ja myös toistaa niitä suoraan sieltä puhelinlinjalle. Toinen vaihtoehto on tallentaa perinteiselle kasetti/minidisc/cd-soittimelle ja toistaa niitä esim samaan luuriin, johon muukin puhelu tapahtuu. Ei tarvitse kovin kummoista keittiömankkaa toistamaan ääntä puhelimeen, koska puhelimen kapea kaista leikkaa muutenkin kaikki matalat ja korkeat äänet pois. Jäljelle jää "puheäänitaajuus".

En itse välttämättä halua lähteä sen kummemmin spekuloimaan, koska en itse usko mitään nauhoitetun, mutta ei se kovin vaikeaa olisi, jos asiaa on miettinyt etukäteen...helposti myös saa säädettyä äänenvoimakkuudet yms. "sinnepäin".
No ei huutojen äänittely sinänsä ole vaikeaa, mutta kun tarttis saada Jukan kuolinhuutoja ja pelkästään Häkelle "kelpaavia", eli ei yhtään syytöstä Auerin suuntaan... Eihän Anneli voi etukäteen tietää, mitä Jukka huutelee, vai huuteleeko mitään...joten missä vaiheessa hän tekee suunnitelman äänittää Jukan huutoja ja soitella niitä Häkeen? Siinä vaiheessa, kun on lyönyt useamman syvän iskun ja kymmeniä matalampia... siis tuhottoman määrän, perna hajalla, kainalon valtimo ehkä auki, vuotosokki päällä... Siihen sitten lopettanut ja sanonut, että alas poika huutaa Annua apuun, minä haen mankan? Vai onko Jukka siellä jo pitkäänkin huutanut, ennenkuin tätä mölyä tyynesti kuunteleva Annu keksii, että äänitämpä tosta muutaman minuutin, sitten menen karjuen hakkaamaan sen pään mäsäksi? Mitäs jos se Jukka olisikin kuollut niihin pistoihin, eikä huudellut mitään? Tai olisi huutanut vaan pari kertaa? Tai olisi huutanut, että vitun ämmä tapan sut kun tästä pääsen?

Pointti: eihän Jukan kauheita avunhuutoja ole missään netissä kopsattavana. Miten tämmöinen voisi olla suunniteltu etukäteen? Miten ihmeessä AA muka editoi nauhojansa yön pimeydessä, lapset talossa ja miehen aivot seinällä?
Ja soitteli niitä puhelimeen, jonka luurissa oli 9v tyttö!? Isi voi huonosti, se puhuu vatsasta!
Viimeksi muokannut Kuolemannaakka, Ma Loka 22, 2012 10:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
www.shorturl.at/agoNS

kuolema
Andy Sipowich NYPD

Kuolemannaakka kirjoitti:
kuolema kirjoitti:

Oliko ulosjuoksija sitten poika? Tyttöhän se ei voinut olla, koska tyttö oli puhelimessa. Jos poika on kertonut juosseensa takkahuoneen rajalta (nähdessään Auerin Jukan kimpussa) kauhuissaan ulos, niin sitten pääsen tästä kohdasta eteenpäin=) Tosin en pääse kuin muutaman sekunnin eteenpäin, ja sitten tökkää taas.
Mä en vaan rupea oikomaan, vaikka se olisikin helpompaa niin.

Ehkä mun pitäisi saada itse kuulla se nauha...
Niin, toistan samat:

1) ääni tuli 100% varmasti annelin langan päästä

2) Naisääni huutaa "kuole!". Jos TÄMÄ on asia, mihin naakka sinä takerrut ja väität, että tätä ääntä ei tapahtunut, niin sitten todellakin sinun pitää kuunnella nauha. En tajunnut, että sinun teoriasi on kiinni juuri tästä kohdasta! :)

Voidaan keskustella siitä, mihin anneli juoksi tämän jälkeen ja spekuloida siihen liittyviä asioita, koska sekin kuuluu nauhalta, mutta "kuole"-kohtaa ei voi miksikään muuttaa. Se on siellä ja pysyy. Vai olisiko suomen hallintoelimiin pesiytyneet punikit lavastaneet nauhan osana isompaa suomi-venäjä lapsikaappausjuttua? :)
Vastaa Viestiin