Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

Eli on tullut aika lunastaa tuolla toisessa topicissa ollut lupaus täksi vuodeksi. Tämä on siis ensimmäinen topiccinin murha.infossa

Tähän ketjuun tulee laittaa ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013.

Eli vain ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa ja vain vuoden 2013 rikokset.
Tänne ei siis tule laittaa muiden vuosien rikoksia, muiden vuosien rikoksista saadut tuomiot, jotka luetaan vuonna 2013, vaan ainoastaan ulkomaalaisten vuonna 2013 tekemät rikokset.

Tässä topicissa ulkomaalaisiksi luetaan: Ulkomaalaiset, turistit, maahanmuuttajat ja pakolaiset.

Tässä topicissa ei tule keskustella suomalaisten tekemistä rikoksista, ellei kyseessä ole ulkomaalainen, joka on onnistunut saamaan suomen kansalaisuuden. Tämä ei koske suomessa syntyneitä "puolikkaita", eli heitä joiden toinen vanhempi on suomalainen ja asuvat suomessa, koska he ovat suomalaisia, elleivät sitten ole "hylännyt" suomen kansalaisuutta omista syistään.

Muut vähemmistöt esim. suomen romanit ovat kyllä ihan suomalaisia(ainakin minun mielestä), joten he eivät kuulu tähän topicciin ja mustalaisille taitaapi olla oma topiccinsa, joten sinne keskustelut siitä aiheesta.

Tämän topicin tarkoitus tai aihe ei ole rasismi tai muukaan "kukkahattuilu", vaan tarkoitus on laittaa tänne ulkomaalaisten tekemät rikokset vuonna 2013 ja niistä keskustelu.
Toivon, että turha "chättäily" ja muu "sonta" jäisi pois.

Kiitos ja anteeks valmiiksi, koska ainahan kaikki ei tykkää, mutta minun mielestä ulkomaalaisten tekemistä rikoksista pitäisi ja tulisi voida keskustella avoimesti, ei salaillen.

Olkaatten hyvät ja keskustelkaa ja postailkaa!
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

http://www.poliisi.fi/poliisi/helsinki/ ... E6002CAB9F

ja siellä tällaista:
Poliisi otti kaksi turvapaikan hakijaa kiinni Helsingin keskustassa, koska heidän epäillään anastaneen usealta eri asianomistajalta ravintolaillan aikana muun muassa matkapuhelimia ja lompakoita.

Fredrikinkadulla useat ulkomaalaistaustaiset miehet ottivat yhteen. Yksi kiinniotettu.
epäselvää on vielä, että oliko vuosi jo vaihtunut, mutta oletan näin. eli saattaapi olla ensimmäiset rikokset tälle vuodelle. odotellaan lisätietoja ja silleen.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

http://www.poliisi.fi/poliisi/kainuu/ho ... E700486209
02.01.2013

Kahta 80- luvulla syntynyttä kajaanilaismiestä pahoinpideltiin Kajaanin Kauppakadulla uudenvuodenpäivän iltana viiden aikaan. Miesten kertoman mukaan ulkomaalainen miesryhmä löi heitä kumpaakin jollakin esineellä päähän ja poistu teon jälkeen autolla paikalta. Molemmille pahoinpidellyille tuli haava otsaan. Toinen heistä joutui ommelluttamaan haavansa sairaalassa. Kajaanin poliisi pyytää vihjeitä Intersportin kohdalla sattuneesta välikohtauksesta.
lisäksi vuoden parina ensimmäisenä päivänä on ulkomaalaiset syyllistyneet useisiin rattijuopomuksiin ja muihin liikennerikoksiin...niitä ei jaksa laittaa tänne, ellei kyse ole jostain "isommasta". johan se turun sanomatkin julkaisu uutisen, jossa kerrottiin, että useampi kuin joka kymmenes rattijuoppo on ulkomaalainen ja ulkomaalaisten törkeät ratit jatkaa huimaa nousua samalla, kun suomalaisten törkeät ratit vähenevät.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

http://www.poliisi.fi/poliisi/ita-uusim ... E8003A117C
Tummaihoinen pitkä nuorimies oli anastanut 15-vuotiaalta mieheltä matkapuhelimen. Heurekan alueella nuorisojoukossa olleelta 15-vuotiaalta mieheltä anastettiin matkapuhelin kädestä. Anastaja riuhtoi puhelimenomistajaa kädestä pitäen ja sai puhelimen haltuunsa. Tekijä poistui paikalta.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

http://www.poliisi.fi/poliisi/keski-uus ... endocument
Poliisin partio nappasi torstain vastaisena yönä Nurmijärvellä polttoainevarkaan. Hirvitiellä yöllä havaitun miehen pakettiautosta löytyi tarkastuksen yhteydessä 15 kappaletta 30 litran polttoainekanistereita ja muuta rekvisiittaa. Virolaismies päätyi rikokseen epäiltynä poliisiasemalle. Poliisiasemalla autoon suoritetussa perusteellisessa tarkastuksessa autosta löytyi vielä murtovälineiksi sopivia työkaluja sekä useita nippuja erilaisia auton avaimia. Miehen käyttämä auto oli liikenteestä poistettu. Miehellä oli lisäksi voimassaoleva maahantulokielto, joten hänen epäillään syyllistyneen myös ulkomaalaisrikkomukseen.
maahantulokiellot on kaiketi ihan täyttä paperia. onko kenelläkään tietoa, että jos ulkomaalainen rikollinen määrätään maahantulokieltoon rikosten takia ja tulee kiellosta huolimatta uudestaan rötöstelmään, niin vaikuttaako tuo maahantulokiellon rikkominen jotenkin tuomioon rikoksista tai tuleeko vaan "pitempi" maahantulokielto?
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

http://www.poliisi.fi/poliisi/keski-uus ... endocument
Tapahtuma-aika- ja paikka: 3.1.2013 klo 21:45, Nurmijärvi

Poliisi sai myöhään torstai-iltana tehtävän Nurmijärvelle Hämeenlinnanväylälle, missä ilmoituksen mukaan oli tapahtunut kahden henkilöauton välinen kolari. Paikalle poliisin partioiden lisäksi myös useita pelastuslaitoksen yksiköitä. Tapahtumat olivat saaneet alkunsa, kun ulkomaan kilvissä ollut henkilöauto oli kylkikosketuksena osunut toiseen henkilöautoon, jolloin molemmat autot olivat suistuneet ulos tieltä. Molempien autojen kuljettajia päästiin puhuttamaan ja selvisi, että toisen henkilöauton kuljettajan epäillään syyllistyneen kolarin aiheuttamisen lisäksi myös rattijuopumukseen. Miehellä ei ollut myöskään voimassa olevaa ajo-oikeutta. Kuljettaja ja kyydissä ollut mies loukkaantuivat molemmat. Toista henkilöautoa kuljettanut mies toimitettiin myös sairaalaan hoidettavaksi.


http://www.poliisi.fi/poliisi/ita-uusim ... endocument
Vahingonteko
Vantaa, Laajaniityntie 3, 6.1.2013 klo 01.30

Ravintola Kohinoorista Vantaan Martinlaaksossa oli poistettu henkilökunnan toimesta neljä ulkomaalaista miestä häiriökäyttäytymisen johdosta. Siitä harmistuneena yksi seurueen jäsenistä oli rikkonut ravintolan oven lasin. Seurue ehti poistua ennen poliisin saapumista tapahtumapaikalle.

Törkeä rattijuopumus ja kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta
Vantaa, Venuksentie, 5.1.2013 klo 23.30

Poliisin liikennevalvonnan yhteydessä pysäytettiin henkilöauto, jonka kuljettajaksi osoittautui ulkomaalainen mieshenkilö. Auto on Suomen ajoneuvorekisterissä. Kuljettajan seulonta-alkometrin puhalluskokeen tuloksen perusteella häntä epäillään törkeästä rattijuopumuksesta. Kuljettaja kertoi, että hänet on jo aiemmin tänä vuonna määrätty ajokieltoon tuomioistuimen toimesta.
http://www.poliisi.fi/poliisi/pohjanmaa ... endocument
Kaksi parikymppistä miestä ja nainen käveli sunnuntaiaamuna ravintolaillan jälkeen kohti Olympiakorttelia, kun heidän seuraansa oli liittynyt niin ikään nainen ja kaksi miestä, joista toinen oli ulkomaalainen. Seurueille tuli matkan aikana sanaharkkaa, jonka seurauksena jälkimmäiset olivat rikkoneet Olympiakorttelissa asuvan naisen ikkunan. Asunnossa olleet miehet olivat lähteneet seuraamaan ikkunan rikkojia, mutta joutuneet näiden pahoinpitelemiksi. Uhrien kertoman mukaan suomalaismies oli pahoinpidellyt heitä lyömällä ja potkimalla. Lisäksi ulkomaalaismies oli uhannut heitä teräaseella. Poliisi tutkii asiaa.
kovin on vilkasta ulkomaalaisten rötösrintamalla tänäkin vuonna ja heti alusta. näiden tapausten lisäksi on tehty useita muita varkauksia, ratteja ja väkivaltarikoksia, joissa vahvasti vaikuttaa kyseessä olleen arvoisat ulkomaalaiset. niitä sitten laitetaan tänne heti, kun mediassakin saa julkaista "etnisyyttä", vaikka luulisin, että suuri osa tämän vuoden ulkomaalaisten tekemien rikosten tulevan kansalaisille selville vasta ensivuonna tai myöhemminkin.
kovin on hiljaista tässä ketjussa, mutta se on ymmärrettävää, eihän kaikkien mielestä ulkomaalaiset tee rikoksia ja se on suomalainen kun rötöstelee ja kulttuuriero ja nun nun nuu ja hitlerkin oli suomijuoppo ja muuta p*skaa ja rasistinleima tulee ja ja ja...

no leikki sikseen, koska asia on vakava ja ulkomaalaisten rikollisten määrä lisääntyy jatkuvasti.
maahanmuuton ikäviä puolia on juurikin rötöstelijät, jotka alkaa toteuttaa itseään, vaikka suomi tarjoaa mielestäni melkoisen hyvät mahdollisuudet pärjätä ihan nuhteellisestikin.
lisäksi "turistirikolliset" ovat lisääntyneet huimasti, lähinnä kaiketi vapaan liikkuvuuden ansiosta, eikä nuo "hurjat" tuomiot "hotellimajoituksessa" ilmeisesti pelota kovinkaan paljoa ulkomaalaisia rikollisporukoita. ruotsissa on tapahtunut viime vuosina paljon arvokuljetusryöstöjä ja muita "suurenmaailman" ryöstöjä, enkä ihmettelisi yhtään, jos sama meno rantautuisi suuremminkin suomeen. suomessa kun poliisilta odotetaan rötöstelijöiden pysäyttämisen ja ampumisen sijaan "pehmeitä" keinoja ja suomessa ei saa "natsipoliisi" ampua, ennen kuin on luotia omassa nahassa. muuten tulee kaikenlaiset "kukkahattu eevat" vinkumaan.

joo vuodatus loppu, jatketaan suomen tapahtumien tarkkailua.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

http://www.poliisi.fi/poliisi/ita-uusim ... endocument
Kaksi ulkomaalaistaustaista alaikäistä tyttöä anastivat Jumbon Citymarketista meikkejä, koruja ja sormuksia lähes 150 euron edestä.
perus kauraa, eli päivittäisiä taskualennuksien hyödyntämisiä, joista koituu isot menetykset kauppiaille vuosittain.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

Turkulaisessa oli tämmönen juttu:

http://www.turkulainen.fi/artikkeli/215 ... arissuolla
Varissuolla on parin viime kuukauden aikana tehty useita ryöstöjä ja pahoinpitelyjä. Rikoskomisario Vesa Aaltonen sanoo, että kyse on kahdesta rinnakkaisesta ilmiöstä. Ravintolasta kotiin lähteviä on ryöstetty jo pitkän aikaa Varissuolla.

– Nyt viime aikoina on tehty myös ryöstöjä, jotka kohdistuvat erityisesti seniori-ikäisiin. Nämä eivät sijoitu ravintoloiden läheisyyteen.

Aaltonen sanoo, että poliisilla on ainakin osa tekijöistä jo tiedossa, mutta rikossarjaa selvitellään yhä. Hän toivookin, että jokainen uhri tekisi asiasta poliisille rikosilmoituksen.

– Jos poliisi ei tiedä tapausta, ei sitä voida tutkiakaan. Resursseja pystytään irrottamaan tutkintaan enemmän, jos tapauksia on useampia ja kyse on jo ilmiöstä.

Poliisin mukaan ryöstöjä tehneet ovat nuoria maahanmuuttajataustaisia miehiä, joista ainakin osa on jo entuudestaan poliisille tuttuja.

Ryöstön uhriksi tekijät näyttävät valikoivan joko humaltuneen tai vanhemman ihmisen, joka kulkee yksin. Ryöstöt on tehty yleensä pimeään aikaan, illalla tai yöllä. Ryöstön uhriksi voi kuitenkin joutua myös aamulla pimeään aikaan.

– Jos pelkää joutuvansa ryöstetyksi, kannattaa hankkia sellainen hälytin. Se on yksi tapa karkottaa ahdistelijat.

– Alueella asuvat tietävät itse parhaiten, missä ja mihin aikaan ei kannata yksin liikkua.
tuossahan ei ole mitään uutta, ainahan maahanmuuttajat ovat rötöstelleet varissuolla turussa. itsekin tunnen monia ihmisiä, jotka ovat joutuneet monikulttuurisuuden rikastamaksi laustella/varissuolla. varissuo on hyvä esimerkki siitä, miten monikulturismi toimii. eläkeläiset,vanhukset,vammaiset ja muut "alttiimmat" saavat kokoajan pelätä turussa ja muualla, että koska saa maistaa monikulttuurin hedelmiä.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

http://www.hs.fi/kotimaa/Askolan+surmas ... 5634532189

Askolan surmasta epäilty aviomies kiisteli huoltajuudesta uhrin kanssa

8.1.2013 13:17 Päivitetty 8.1.2013 20:19
Helsingin Sanomat
Poliisi on ottanut kiinni Askolassa maanantaina kuolleena ojasta löydetyn vietnamilaisnaisen ex-miehen. Häntä epäillään surmatyöstä.

Noin nelikymppinen vietnamilaismies otettiin kiinni eilen illalla.

Poliisin mukaan kiinniottotilanne sujui rauhallisesti. Kiinniottopaikkaa poliisi ei kerro.

Ennen noin vuoden takaista avioeroa pariskunta on asunut Hyvinkään seudulla. Perheessä on kuusi lasta.

Puolisot ovat kiistelleet lasten huoltajuudesta. Kiista on kesken.

”Miehestä on tehty aiempien väkivallantekojen vuoksi rikosilmoituksia. Hän on pahoinpidellyt muun muassa omaa lastaan”, kertoo rikosylikomisario Timo Nyyssönen.

"Hän on ollut poliisin kanssa tekemisissä suhteen tiimoilta", tapauksen tutkinnanjohtaja Mia Tuominen kertoo.

Miehellä ei Tuomisen mukaan ollut voimassa lähestymiskieltoa naista kohtaan.

Vietnamilainen noin 50-vuotias nainen löydettiin maanantaina kuolleena ojasta kantatie 55:n varrelta. Poliisi sai ilmoituksen vainajasta ohikulkijalta aamupäivällä. Poliisilla ei toistaiseksi ole varmuutta teon motiivista.
niin se tämäkin "kukkahattujen" julistama mustasukkainen "persunatsijuopposuomijuntti" olikin kulttuurillinen hedelmä suomelle. erittäin ikävä ja surullinen tapaus naisen lapsille, voimia heille. jospa tekijä saisi loppuelämäksi linnaa, kun tuo vietnamiin karkoitus "elinkautisen" jälkeen ei kumminkaan onnistu.

keskusteluketju löytyy http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 5&start=15
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

http://www.poliisi.fi/poliisi/satakunta ... endocument
Vampulan keskustassa Vampulantiellä sattui perjantaina kello 17.00 aikaan kahden henkilöauton välinen yhteentörmäys, missä Vampulantieltä Yhdystielle kääntymässä ollut autoilija törmäsi vastaantulevaan autoon sillä seurauksella, että vastaantuleva auto suistui tien oikealle puolelle ojaan ja autoa kuljettanut nainen loukkaantui lievästi. Törmänneen ajoneuvon kuljettaja ei loukkaantunut ja hänelle paikalla suoritettu puhalluskoe antoi tulokseksi 0.47 mg/litrassa. Autoa kuljettanutta ulkomaalaista miestä epäillään rattijuopumuksesta ja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
http://www.poliisi.fi/poliisi/ita-uusim ... endocument
Ulkomaalainen nainen syyllistyi rattijuopumukseen ja kertoi kaksi eri henkilöllisyyttä partiolle. Poliisipartio pysäytti henkilöauton, jonka naiskuljettaja oli humalassa. Hän puhalsi tarkkuusalkometriin 0,58 mg/l. Nainen antoi poliisipartiolle ajokortin, mutta kertoi poliisiasemalla toisen henkilöllisyyden. Auton kyydissä oli kuusi henkilöä. Nainen otettiin kiinni kuulusteluja varten ja oikean henkilöllisyyden selvittämiseksi.
Ulkomaalainen mies anasti lentoaseman myymälästä parfyymejä. Keski-ikäinen mies piilotti Duty Free -myymälässä parfyymejä kassiinsa ja poistui maksamatta. Hänen hallustaan löytyi seitsemäntoista parfyymipulloa, jotka saatiin myyntikuntoisina takaisin.
http://www.poliisi.fi/poliisi/kainuu/ho ... endocument
Kolme nuorta miestä vieraili kajaanilaisen Oksatiellä asuvan iäkkäämmän miehen luona, ensin perjantaina 11.1. illalla ja uudelleen 12.1. aamuyöllä seurauksella, että mieheltä katosi nuorten miesten vierailujen yhteydessä lääkkeitä sekä pankkikortti.
Poliisi otti yöllä tuntomerkkien perusteella lähistöltä kolmen miehen seurueen epäiltynä varkausrikokseen.
Miehet eivät ilmeisesti ole ehtineet käyttää anastettua pankkikorttia luvattomasti.
Kiinniotetuista yksi on kajaanilainen vuonna 1984 syntynyt mies, kaksi muuta on ulkopaikkakuntalaisia Ruotsissa 90-luvun alkupuolella syntyneitä miehiä. Kaikki kolme ovat pidätetty epäiltynä törkeään varkauteen ja huumausainerikokseen.

nyt kun on enemmälti alkanut seuraamaan ulkomaalaisten tekemiä rikoksia, niin olen huomannut, että mediassa kyllä "salaillaan" aika paljon noita taustoja. tässähän alkaa kohta uskomaan siihen "legendaan", että poliiseillakin olisi se kuuluisa "käsky" jättää etnisyyksiä ja muuta kertomatta, ettei maahanmuutto kriittisyys lisäänny.
jotenkin on vaikea ymmärtää, että miksi tekijän tausta pitää salata, jos kyseessä on ulkomaalainen. ei se lisäisi yhtään mitään rasismia, jos kerrottaisiin ihan normaalisti tausta ihan niin kuin suomalaisuuskin kerrotaan.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

http://www.poliisi.fi/poliisi/helsinki/ ... endocument
Perjantaina 11. tammikuuta 2013 Helsingissä noin 50-vuotiaalta mieheltä anastettiin lompakko hänen noustessaan linjan 10 raitiovaunuun keskustassa Sokoksen edessä Mannerheimintiellä. Miestä vastaan oli tullut raitiovaunun portaissa neljä virolaista nuorta miestä, joista yksi oli antanut varoituksen lipuntarkastajista ja samalla miehet olivat rynnistäneet ulos vaunusta osittain sisään menossa ollut asianomistajaa vasten. Siinä yhteydessä miehen takin sivutaskusta anastettiin älypuhelin.
Maanantaina 14.1.2013 Helsingin käräjäoikeudessa noin 30-vuotias ulkomaalainen mies pahoinpidellyt nyrkillä lyömällä häntä saattamassa ollutta vartijaa oikeuskäsittelyn jälkeen oikeussalin ulkopuolella. Oikeuskäsittely liittyi ulkomaalaislain mukaiseen kiinniottoon ja miestä oltiin siirtämässä oikeustalolta Pasilan poliisivankilaan. Vartija ei saanut vammoja tapahtumasta.
http://www.poliisi.fi/poliisi/keski-uus ... endocument
Poliisin partio havaitsi tiistain vastaisena yönä partioinnin yhteydessä Wärtsilänkadulla epäilyttävän ajoneuvon ja päätti pysäyttää sen tarkistusta varten. Tarkastuksessa kuljettajaksi osoittautui 30 vuotias Virolaismies. Autosta löytyi 30 litran kanisteri dieseliä, letku ja suppilo, jotka olivat märät polttoaineesta. Polttoaine oli jäljistä päätellen anastettu läheiseltä pysäköintialueella olleesta kuorma-autosta. Kuljettaja päätyi kiinniotettuna poliisiasemalle epäiltynä varkauteen.

on mielenkiintoista seurata median rikosten uutisointia. osassa kerrotaan ulkomaalaistausta heti ja kiertelemättä(ratit,ajokortitta,näpistys), mutta n.puolet menee tyyliin: "nuorimies", "perheenisä", "1990 syntynyt...".
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

http://www.poliisi.fi/poliisi/helsinki/ ... endocument

Tiistaina 15.1.2013 klo 17.40 ryöstettiin Herttoniemessä osoitteessa Siilitie 6 sijaitseva Siwa-kauppa, Nuori miespuolinen tekijä tuli kauppaan hetkeä aikaisemmin ja ilmeisesti odotteli asiakkaiden vähenemistä kaupassa. Mies siirtyi kassalle, jossa hän otti esiin teräaseen ja vaati suusanallisesti myyjää luovuttamaan rahaa. Teon yhteydessä tekijä sai haltuunsa erittäin vähäisen summan rahaa. Mies pakeni kaupasta Siilitien metroaseman suuntaan.

Tekijä on n. 15-vuotias todennäköisesti somalitaustainen poika, joka oli tapahtuma-aikaan pukeutunut tummiin housuihin ja tummaan hupulliseen talvitakkiin. Päässä tekijällä oli tumma pipo, jossa selvästi erottuva keltainen tai vihreä raita. Jalassa tekijällä oli tummat vapaa-ajankengät, joiden alaosa on valkoinen. Kengissä leveät valkoiset nauhat. Tekijä puhui suomea.

Kaupassa oli tapahtuma-aikaan henkilökunnan lisäksi asiakkaita, mutta kukaan ei loukkaantunut tapahtuman yhteydessä.

Poliisi tutkii asiaa törkeänä ryöstönä, koska anastuksen yhteydessä käytetettiin teräasetta väkivallalla uhkaamiseen, Kyseessä on erittäin vakava rikos, jonka minimirangaistus on kaksi vuotta vankeutta.
poliisin sivuilla on tekijästä saadut valvontakuvat ja nummerot, johon kaikki vihjeet.

EDIT:
ja keskusteluketju löytyy tuolta --> http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=20&t=14154
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Vybz Kartel
Alibin satunnaislukija
Viestit: 69
Liittynyt: To Tammi 03, 2013 9:14 pm

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Vybz Kartel »

tää somalipakkomielteisyys on sairasta!

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

Vybz Kartel kirjoitti:tää somalipakkomielteisyys on sairasta!

mikä "somalipakkomielteisyys"? kenellä on "somalipakkomielle"?

jos viittaat tämän ketjun aiheeseen, joka on siis: "ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013", niin käsittääkseni myös "somalialaistaustaiset" ovat ulkomaalaisia tai sitten en tiedä mistään mitään. ainakin viimeksi kun olen asioita tarkastellut, niin tämä suomi on vielä suomi, vaikkakin osa EU:ta, mutta suomi ei ole esim. somalia.

lisäksi tuo viimeisin lisätty rikos tapaus, jonka jälkeen kommentoit "somalipakkomielteistä", eli tuo kaupparyöstö, niin siinähän poliisi kirjoitti "todennäköisesti somalitaustainen", joten jos näin ei olekaan, niin silloin kirjoittamasi kommentti on entistä oudompi.

jos mielestäsi tässäkään ketjussa ei saa keskustella ulkomaalaisten tekemistä rikoksista suomessa vuonna 2013, niin on se melkoista.

lisäksi tuohon kaupparyöstön tehneeseen, niin jos tämäkin "poika" on alle 16 vuotias ja liikkuu puukolla ryöstämässä kauppoja, niin kovin on hurjaksi mennyt menininki ulkomaalaistaustaisilta ja siksi olisi hyvä keskustella laajemminkin, koska jotain tarttis tehrä. mikä ajaa teinipojan ryöstelemään puukolla kauppoja?
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17032
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

16-vuotiasta ahdisteltiin törkeästi kaupassa: Tuntematon kosketteli ja pussaili

Kolmekymppinen tuntematon mies ahdisteli törkeästi 16-vuotiasta tyttöä, kun tämä oli asioimassa tavaratalossa Vantaalla.

Tytölle entuudestaan tuntematon mies, joka on poliisin mukaan ulkomaalainen, vaati häneltä vastausta miksei tyttö ole soittanut hänelle.

Mies pussaili tyttöä, piti tätä kädestä kiinni ja läpsi takapuolelle. Kaupan henkilökuntaan kuuluva huomasi tytön tukalan tilanteen ja käski miestä poistumaan.

Mies ei välittänyt käskystä. Kauppakeskuksen vartijat tulivat paikalle ja ilmoittivat asiasta poliisille.

Mies vietiin kuulusteltavaksi poliisiasemalle.

Poliisi selvittää asiaa kunnianloukkauksena.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/56469-1 ... a-pussaili
18.1.2013 11:56.

Ehei! Ei tää nyt näin mene. Muistakaa, että sieltä mistä tämä allahin soturi on Suomeen tullut elintasoaan nostamaan, käpälöinti kuuluu kulttuuriin eikä naisella ole kunniaa. Heidän kulttuurinsa on vanhempaa, parempaa ja suvaitsevampaa. Uskonto on rauhan uskonto ja me olemme vääräuskoisia koiria.

Näinhän meille uskotellaan. Muuta mieltä ei saa olla, muuten on impivaaralainen rasisti.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Vastaa Viestiin