Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Kiva videopätkä osui silmiini. "Gerry, we're on a holiday!" "Fuck off" sanoo G. lasten kuullen. :shock:
Gerry näyttää melkein aina todella vittuuntuneelta, tai sitten hänellä on sellainen perusilme. :?
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Tuli vielä mieleen, että julki tulleista näköhavainnoista ei ole yksikään sellainen, jossa Madeleine olisi jotenkin reagoinut tunnistamiseen. Tässä viimeisessä "todisteena" siitä, että kyseessä oli Maddy on esitetty, että Maddyn seurassa ollut mies ja lapsi olivat juosseet pois.

Mutta kuvitelkaa: jos pikku Pertti olisi kateissa, ja näkisit hänet ja huutaisit Perttiä, niin ensimmäinen mikä vaistomaisesti tapahtuisi on, että pikku-Pertti kääntyisi katsomaan kuka häntä huutaa. Tämä tapahtuisi vaistomaisesti jo ennen kun kaappaaja tajuaisi lähteä juoksemaan karkuun. Ja se, että pikku-Pertti kääntyy katsomaan huutajaa on tavallaan vielä tärkeämpi asia kuin se, että mies ja lapsi juoksevat pois. Koska silloin Pertti olisi tunnistanut nimensä.

Mutta yhdenkään näköhavainnon kohdalla ei puhuta siitä, että Madeleine olisi jotenkin reagoinut nimeensä. Ja se tekee minusta näistä näköhavainnoista hieman kummallisia.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Right Teleksi!

Tuota minäkin yritin jo aiemmin korostaa. Kyllä lapsi tunnistaisi nimensä ja ehkä myös ''auttavan katseen'' ja sanoisi jotain.

En myöskään usko, että lasta ''ulkoilutettaisi'' näissä olosuhteissa ollenkaan julkisilla paikoilla.
Nuo ''näyt'' ovat mielestäni täyttä potaskaa. :lol:

Mutta sitten taas uutisia englannin maalta:
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/d ... ge_id=1766

Tämä tarina kiertää noidan kehää:
äiti-murhaaja-kaappaus-näky-dna-äiti-kaappaus-näky-äiti- uuuuuh!
MissHolmes
Ben Matlock

Gerry McCann returns to work saying he is 'not expecting any significant developments' in the hunt for Madeleine

Tässä Marsalkka se siinä muodossan, kun Cicero sen suomensi.
Tuo on Daily Mailin otsikko tältä päivältä.
Ei kannattaisi aina saivarrella niin paljon. Se on ärsyttävää.
Oikeasti.
Vihikoira
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Vihikoira »

[quote="Teleksi"]
Joku aika sitten julkisuudessa oli kuva Maddysta jonkun Marokkolaisen sylissä ja alle vuorokaudessa selvisi, että kyseessä ei ole Madeleine. Olen aivan täysin varma, että poliisi ja McCannit tiesivät siinä vaiheessa kun tieto vuosi lehdistölle, että kyseessä ei ole Maddy. Jos lehdistö pystyi alle vuorokaudessa selvittämään tytön henkilöllisyyden, niin kyllä poliisi oli tehnyt sen jo aiemmin. .[/quote

Olet oikeassa, ainakin poliisi tiesi ettei tämä maatyöläisen selässä oleva tyttö ollut Maddie. Marokon poliisi oli tutkinut tämän jutun jo pari-kolme viikkoa ennen kuin kuva tuli lehtiin. Kuva tuli lehtiin, koska kuvan ottaja hätäili, ettei poliisi tutki asiaa. Kuvan ottajalle ei poliisi ollut kertonut, että vihje on tutkittu, niinpa kuvan ottaja otti yhteyttä lehdistöön.

African Reutersilla luki, että Marokon poliisi on kaikessa hiljaisuudessa tutkinut nopeasti kaikki vihjeet. Ei heidä tarvitse jokaisesta toimestaan järjestää lehdistötilaisuutta.

Minuakin ihmetyttää miksi tämä McCannen palkkaama etsivätoimisto toitottaa vihjeistään ja tekemisistään etukäteen. Sehän on vaarallista Maddien kannalta.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Huh, huh olipa hurja juttu tuosta hoitsusta! Siinä sitä varoittavaa esimerkkiä kylliksi. :wink:
MissHolmes
Ben Matlock

Aivan: jos aiot antaa tietosi poliisille, älä intä. Kyllä ne kirjaa ne yhdellä sanomisella. :wink:

Tiedän, että on aika rajua väittää, mutta minä olen aika 100%, että vanhemmat tietävät tasan tarkkaan tytön olevan kuollut ja heillä on enemmän kuin osaa ja arpaa tapahtumiin.

Kuten jo aikaisemmin sanoin: mopo karkasi kädestä media kanssa ja nyt ei enää sitten ole voinut lopettaa.
Noloahan se olisi: ''uuups no juuu, kate vähän möhli ja madeleine kuoli. ei me niinku oikeesti ajateltu tällaista soppaa kasata, mutta kun kaikki vaan halusi auttaa ja antaa rahaa ja tosi noloahan se olisi ollut sitten sanoa, että ei kiitos....''
cicero
Michael Knight

enpä tiedä, onko tuo nyt niin raju väite, kuulostaa kaikkein totuuden mukaisimmalta...

no katsotaan nyt tuleeko noista näytteistä jotain infoa suoraan poliisilta...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Juuh, ja minä olen Miss Holmesin ja Ciceron kanssa aivan samaa mieltä! 8)
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:Gerry McCann returns to work saying he is 'not expecting any significant developments' in the hunt for Madeleine

Tässä Marsalkka se siinä muodossan, kun Cicero sen suomensi.
Tuo on Daily Mailin otsikko tältä päivältä.
Ei kannattaisi aina saivarrella niin paljon. Se on ärsyttävää.
Oikeasti.
Niin. Tuosta oli jätetty se oleellinen Gerryn sanoma kohta pois. Todellakin kannatti olla tarkka.

"Unless Madeleine is found, we are not expecting any significant developments in the near future.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
cicero
Michael Knight

niin juuri kunnes Madeleine löytyy...eli gerry taitaa tietää että mitään odotettavaa ei ole....
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

cicero kirjoitti:eli gerry taitaa tietää että mitään odotettavaa ei ole....
Tästä minulla ei ole tietoa.
niin juuri kunnes Madeleine löytyy
Kai se noin suomennetaan...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock

Kohteliaana luin äsken läpi vielä kerran Sirpan kaikki kommentit alusta asti.

Erittäin mielenkiintoista. Mutta mikä olisi se vaara, jonka vuoksi Madeleine olsi viety turvaan?
Ja miten turvallisuus voitaisiin taata jossain muualla?
Miksi ei heti alkuun ilmoitettu poliisille?
Miksi hillitön rahan keruu?
Terrorismi?
I'll rather die than live without my sweet daughter!

Kerro logiikkasi minulle yksinkertaisesti, niin olen mukana.
Lukittu