Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Lukittu
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja konsta »

Pannaa tähän ihan oma palsta NG:n vammoille, niin ei tarvitse jatkuvasti kiistellä niistä kaikilla ketjuilla.

Puolustuksen vastineesta:

”Esitutkintapöytäkirjassa ei ehkä yksiselitteisesti käy ilmi kaikki Gustafssonin pään alueella havaitut murtumat. Tenovuo toteaa seuraavaa: ”Dokumenteissa kuvataan Nils Gustafssonilla pään alueella kaikkiaan kuusi eri luunmurtumaa: kahdessa kohtaa vasemassa leukaluussa (os mandibulae), yläleuan luussa (os maxilla) alasivuseinässä ja katossa, poskiluussa T-muotoisena (os zygomaticus), että kallonpohjassa ohimoluussa (os temporale).””

Lisäksi tiedetään varmuudella posken läpireikä, noin 3-4cm johon ilmeisesti liittyi yhden poskihampaan kruunumurtuma, sekä iso ruhjehaava päänsivussa. Lisäksi viiltohaava kyynärvarressa.

Brillen hematoomasta on kaksi mainintaa ja ne viittaavat vahvasti etukallon murtumaan, jota ei havaittu röntgenkuvissa. Hammasklinikalta oli maininta liqvorivuodosta, eli selkäydinnesteen vuotamisesta, mutta oikeus ei ottanut tätä huomioon, koska ainetta ei tutkittu ja osoitettu selkäydinnesteeksi. Lisäksi Hyksistä oli myös epämääräinen mainita kallonmurtumasta, mutta kuvia ei ole enää käytössä. Maininnalla saatettiin tarkoittaa korvakäytävän murtumaa.

Uusissa tutkimuksissa ei löydetty enää selvää merkkiä aivoruhjeesta, vain vähäinen varjostuma vasemassa ohimossa.

Yritin koota tähän kaikki, mitä asiasta tiedetään. Eli pikkuisen on epämääräisyttä, johtuen ennen kaikkea siitä, että Krp aikoinaan unohti vaatia kunnon selvityksen Töölön sairaalasta. Töölön sairaalan diagnoosi oli kuitenkin aivoruhje.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Niin - unohdit kuitenkin mainita että nuo kasvojen murtumat olivat ns. hyväasentoisia murtumia, joissa siirtymää murumakappaleiden kesken ei ole. Ja nuo kasvojen murtumat ovat tyypillisiä pahoinpitelyvammoja jotka voi aikaansaada yksi nyrkinisku - vertaa muiden uhrien vammat joissa on käytetty raskasta astaloa.

Niin ja tuo kyynärpään " viiltohaava " - lienee ollut naarmu joka ei vaatinut suturaatiota eli ompeleita.
Viimeksi muokannut awa, Ma Kesä 04, 2007 4:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:Niin - unohdit kuitenkin mainita että nuo kasvojen murtumat olivat ns. hyväasentoisia murtumia, joissa siirtymää murumakappaleiden kesken ei ole. Ja nuo kasvojen murtumat ovat tyypillisiä pahoinpitelyvammoja jotka voi aikaansaada yksi nyrkinisku - vertaa muiden uhrien vammat joissa on käytetty raskasta astaloa.
No kun sen aikaisia kuvia ei enää ole, noiden murtumien hyväasentoisuudesta ei voi kuin spekuloida, eli keskustella sinun tavallasi.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Tenovuo pulustuksen vastineessa:

"Aivosähköfilmissä 16.6. 11 päivää tapahtuman jälkeen todettiin selvästi poikkeava löydös: sekä yleishäiriö, että laaja-alainen diffuusioalainen hitaan toiminnan alue vasemmassa aivopuoliskossa. Löydös viittaa selkeästi ruhjetasoiseen aivovammaan, mitä on arvellut lausunnon antanut lääkärikin. Myös tieteeellisen tutkimuksen mukaan tällainen löydös tässä vaiheessa viittaa selvästi ruhjetasoiseen aivovammaan."

Lisäksi havaittiin lievä poikkeama, mitattaessa jalkapohjan heijastetta. Selkäydinnesteessä ei havaittu merkittävästi verisoluja, ilmakallokuvauksessa ei havaittu poikkeamaa.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Joo - Gustafssonilla on ilmeisesti ollut aivotärähdys - sen voi myös kasvojen vammoista päätellä.

Usein tuonkaltaiset kasvovammat syntyvät, kun tulee nyrkinisku kasvoihin ja polvet notkahtaa ja kaatuu lyöden pään - näin saa usein myös ruhjehaavan takaraivoon.

Tuo varjostuma kuvissa on täysin toisarvoinen löydös jos on löydös ollenkaan sen myös Tenovuo totesi.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Awa, sinähän noi diagnoosit osaat tehdä. Lupasin sinulle aikoinaan 100 euroa lääkärin tutkinnosta, kossun + paketin sinistä rexiä vielä sairaanhoitajan tutkinnostakin, paketin rexiä ensiapukurssin suorittamisesta, mutta et halunnut lunastaa voittojasi. :roll:

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:Awa, sinähän noi diagnoosit osaat tehdä. Lupasin sinulle aikoinaan 100 euroa lääkärin tutkinnosta, kossun + paketin sinistä rexiä vielä sairaanhoitajan tutkinnostakin, paketin rexiä ensiapukurssin suorittamisesta, mutta et halunnut lunastaa voittojasi. :roll:
Joo - kuules konsta - nuo diagnoosit on tehnyt kyllä ihan toiset lääkärit.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:
Joo - kuules konsta - nuo diagnoosit on tehnyt kyllä ihan toiset lääkärit.
Ei ole tehty kuin yksi diagnoosi, eli aivoruhje. Laitan myöhemmin noiden syyttäjän lääkärien päätelmiä, niin näet, ettei kukaan heistä tehnyt uutta diagnoosia.

Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

awa kirjoitti: Tuo varjostuma kuvissa on täysin toisarvoinen löydös jos on löydös ollenkaan sen myös Tenovuo totesi.
awa, olet todellakin pihala kuin lumiukko :lol: Tenovuo totesi:
- aivovammasta huolimatta aivojen kuva voi olla kirkas
- kuvissa saattoi olla varjostuma

Eli kuvat eivät mitenkään todistaneet aivovammaa vastaa, eikä niiltä voinut edellyttää todistusta sen puolesta. Menikö jakeluun? Jos ei, niin teen seuraavaksi rautalankaesimerkin.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Kallon vammat.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Arvoisat kinaajat, jotain konstalta jäi heti kättelyssä pois, oli etp:ssa ollut lausunto siitä, että mitään kallonmurtumaa ei tutkimuksissa v.1960 ollut havaittu.

Mihin lausunto perustuu, siitä ei ole mainintaa, mutta jostainhan tämäkin tärkeä lausnto on tullut, vaikka se onkin jäänyt vähälle huomiolle.

Miksi seikkailen taas täällä teidän viehättävässä seurassanne, niin kirjaprojektini odottelee tiettyjä faktatietoja, joten minulla ei ole muuta tehtävissäni, kuin lueskella näitä sivuja.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Kallon vammat.

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Arvoisat kinaajat, jotain konstalta jäi heti kättelyssä pois, oli etp:ssa ollut lausunto siitä, että mitään kallonmurtumaa ei tutkimuksissa v.1960 ollut havaittu.
Lue nyt vaan uudestaan se minun aloitusviestini, äläkä hosu. Siellä totean, ettei kallonmurtumaa lötynyt kuvista.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No arvon konsta, löytyihän se sieltä, joskin siihen ei satu kovinkaan hyvin kiinnittämään huomiota.

Eihän sitä murtumaa varmaan löytynyt, kun tietojen mukaan ei löytynyt koko kuvia, että mistähän se lausunto on oikein saatu?

Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Hämmennys

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Faktahan on, että NG:n vammat olivat aivan eri luokkaa kuin ystäviensä. Ja aivokontuusio voi syntyä vaikkapa juuri tappelun tuoksinassa, esim. kuten Awa kuvasi. Minua hämmentää nimenomaan em. epäsuhtaisuus vammojen laadussa. En nyt sano juuta enkä jaata syyllisestä, mutta vaikuttaa siltä, ettei Nisse jostain syystä joutunut ollenkaan samantyylisen iskun kohteeksi kuin menehtyneet nuoret. Kysymys kuuluukin ihan yksinkertaisesti: miksei?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...

Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Ainiin

Viesti Kirjoittaja Kylli »

...Löytyykö jostain lausunnosta maininta siitä, että murtumat olisivat olleet ns. hyväasentoisia? Siis vaikkei niitä senaikaisia kuvia valitettavasti olekaan käytettävissä?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Arvon Kylli.

Kyllä niistä löytyivät lausunnot ja ne olivat hyväasentoiset, siis Kustulla.

Lukittu