18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Yleisvalvoja
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 4:59 pm
Paikkakunta: Lintukylä

Re: 18-vuotias mies katosi Kotkassa 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Yleisvalvoja »

Sherlock Holmes Jr kirjoitti:
Yleisvalvoja kirjoitti:Eilen töissä iltapäivällä kuulin, en nyt kellonaikaa muista, ehkä jokus 15.00 tai jotain. Koirankusettajasta en tiedä mitään.
Nämä sinun keks... kuulemat jutut ei nyt oikein täsmää todellisuuden kanssa.
Re: 18-vuotias mies katosi Kotkassa 17.11.2013
ViestiKirjoittaja Yleisvalvoja » La Marras 23, 2013 4:18 pm
... ja hesari uutisoi asiasta 16.31, KySa 15.55.

Olipas yllättävän nopsaa toimintaa, satuinkin kirjoittamaan jotain, ja sitten samantien olikin uutisissa. Uutisen löysin facesta sattumalta. Siinä kohtaa vasta tajusin tarkistaa ettei asia ole ollut julkisuudessa aiemmin. Aamulla kasin jälkeen luin uutiset jotenkuten, sitten liikkeelle.

Sovitaan sitten niin että olen jossain aikavääristymässä, eilen olikin tänään vai toisinpäin. Tai kuulin eilen väärin että ruumis on löydetty jo. Varmaan joku toinen kateissa ollut ruumis löytynyt, saman niminen. No jatkakaa... 8)
syytön mä siihen oon...

i_i
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: Ma Loka 22, 2012 6:22 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja i_i »

En tunne varsinkaan ihmisten tai ruumiiden etsintään koulutettujen koirien toimintaa, mutta mietin sitä, että mahtaako niillekään olla helpoin tehtävä löytää melko tuoretta ruumista näillä viileillä keleillä alueelta, jossa voisi kuvitella liikkuvan aika paljonkin ihmisiä. Vaikka ihmeellinenhän se koiran hajuaisti on, vähän turhankin helposti omakin piski löytää kaikki mahdolliset eläimen raadot...

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Blues »

No kyllä se haju, oli sitten ruumis tai roskapussi, kantautuu oikealla tuulen suunnalla ihan pelkän sohvaperunakoirankin nenään :)
Ja missäänhän ei kai sanota, että koira olisi ollut kytkettynä?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Sherlock Holmes Jr
Alibin satunnaislukija
Viestit: 68
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 11:40 pm

Re: 18-vuotias mies katosi Kotkassa 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Sherlock Holmes Jr »

Yleisvalvoja kirjoitti:
Re: 18-vuotias mies katosi Kotkassa 17.11.2013
ViestiKirjoittaja Yleisvalvoja » La Marras 23, 2013 4:18 pm
... ja hesari uutisoi asiasta 16.31, KySa 15.55.
Kymen Sanomat uutisoi asiasta lauantaina 23.11.2013 klo 14:56 (http://www.kymensanomat.fi/Online/2013/ ... 16563805/4), ja poliisi oli eristänyt alueen jo klo 13.

Tämän jälkeen sitten postaat, että kuulit asiasta jo perjantaina klo 15, mutta luulit tiedon olevan jo julkista ja siksi et tullut postanneeksi asiaa vasta sen jälkeen kun se oli jo uutisoitu.

Kyllä tuossa aikamoinen aikavääristymä tosiaan on, jos koiranomistaja löytää ruumiin lauantaina, poliisi tulee käytännössä välittömästi paikalle ja itse olet kuullut jo perjantaina ruumiin löytymisestä.

Sorry, uskottavuus nolla.

Yleisvalvoja
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 4:59 pm
Paikkakunta: Lintukylä

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Yleisvalvoja »

Ruumiskoira etsii ruumiita, noita ei kai paljoa ole koulutettu. Huumekoira etsii huumeita, koulutuksella huumeisiin esmes. Jälki/hakukoira etsii maajäljellä, vaikka ilmajäljellä. Tosin ilmajälki menee pieleen jos ja kun tuulee.

Kyllä se kotikoirakin löytää kaikkea mitä ei välttämättä tarvisikaan. Sen muutaman kerran mitä olen ollut maalimiehenä raunioradalla Jumaicassa, siellä on tekemällä tehty häiriötekijöitä koirille jotta etsiminen olisi mahdollisimman vaikeaa. Koira merkkaa sitten kun löytää. Maalimies voi mokata koiran suorituksen monellakin tavalla, olemalla vaikka hengissä.

Mutta nythän joku lenkkeilijä koiransa kanssa löysi ilmeisesti. Minunkin koirat löytää kaikenlaista vähemmän toivottua, vaikkei näitä rekkuja ole siihen ikinä koulutettu mitenkään.

Se koirista. Edittiä. Tulikin lisää palautetta. Uskokaa tai älkää, en lue uutisia parin minuutin välein. Voinhan mäkin laittaa faceen "only me" sitten fiksaan päivämäärän ja kellonajan siihen mihin haluan, ja public 'klick'

Sitäpaitsi huomiohuorausta en nyt tullut tänne hakemaan. Olikohan tämä nyt tässä. Kirjoitin mitä tiesin. Nyt menee offtopick puolelle. Valivali ylläpidolle jos menee palkokasvi nenään, kyllä ne poistaa viestini turhina valheina.
syytön mä siihen oon...

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Blues »

No ei se nyt vaan mene ihan yksiin, että ruumis löydetään lauantaina ja sinä kerrot tienneesi, että ruumis on löydetty jo vuorokausi aiemmin, perjantaina paikasta x :roll:
Että sitten niin.

Mutta siitä koiran haistamisesta vielä:
www.kysy.fi
Tätä epämiellyttävää näkyä täydentää hirveä haju, kun kaasut kuten metaani ja rikkivety pääsevät valloilleen. Tämä mätänemisvaihe saavutetaan lauhkean vyöhykkeen maissa noin 4-6 päivän päästä kuolemasta, paljon nopeammin tropiikissa ja hitaammin kylmissä tai kuivissa olosuhteissa.
Joten mitä suurimmalla todennäköisyydellä ruumis on aivan vastikään vasta alkanut mätänemään siinä määrin, että koira(t) sen haistoivat.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Ja toi lämpötila täällä on nyt ollu lähempänä kymmentä astetta useampana päivänä, paitsi nyt pakkasta, ja kuivasta ei tietoakaan kun vettä on tullut aika reippaastikin. Että varmaan hyvinkin alkanut jo koirien neniin haisemaan.

Justin Case
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Su Syys 04, 2011 8:26 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Justin Case »

NeitiEtsivä kirjoitti:Onko mitään huhuja ollut et miten tapettu? Siis onko kenties puukko heilunut, nyrkit vai kenties ase?
Iltalehdestä: "Poliisi kertoi päivällä, että Villen ruumista löytyi ulkoisia väkivallan merkkejä."
Er legt die Nadel auf die Ader und bittet die Musik herein.

Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Kysyessäni ent. paikkakuntalaiselta tästä vangittuna olevasta miehestä ja kerroin nimen, niin tunnisti sen heti ja kertoi tämän vangitun olleen aina hieman erikoinen luonteeltaan (itserakas, pitää itseään muita ylempänä, räjähdysherkkä).

NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Justin Case kirjoitti:
NeitiEtsivä kirjoitti:Onko mitään huhuja ollut et miten tapettu? Siis onko kenties puukko heilunut, nyrkit vai kenties ase?
Iltalehdestä: "Poliisi kertoi päivällä, että Villen ruumista löytyi ulkoisia väkivallan merkkejä."

No sen takia kysyinkin et onko mitään huhuja et miten kun huomasin et väkivaltaisesti kuollut.

Yleisvalvoja
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 4:59 pm
Paikkakunta: Lintukylä

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Yleisvalvoja »

Blues kirjoitti:No ei se nyt vaan mene ihan yksiin, että ruumis löydetään lauantaina ja sinä kerrot tienneesi, että ruumis on löydetty jo vuorokausi aiemmin, perjantaina paikasta x :roll:
Että sitten niin.
Niin. Eilen perjantaina kuulin, en nähnyt enkä haistanut, enkä ollut edes paikalla, lähellä tosin. Tänään lauantaina täällä tästä kirjoitin. Vaikeaa on...? Toimittajat nyt sattuu lukemaan tätäkin palstaa, kuten monia muitakin. Jos jotain löytyy, niin uutisiin asp, vaikka sitten niin että kun jotain paljastuu niin viranomaistenkin on sitten pakko vahvistaa tieto. Oli nyt sitten kyse tästä tai jostain muusta. Lukekaa vaikka muroa, iltisten pohjanoteeraukset, vaikka sieltä. Meediot tarkkailee nettiä :o Sitäpaitsi en saa mitään tyydytystä siitä että kirjoitan jotain kauhean mielenkiintoista. Luulin että asia oli jo tiedossa, ei ollut, mun moka. :mrgreen:
syytön mä siihen oon...

CPO
Remington Steele
Viestit: 213
Liittynyt: To Maalis 18, 2010 1:23 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja CPO »

"huomiohuorausta"

Näin juuri sinä haet. Yritä nyt siinä saunahumallassa saatana muistaa, että et tiedä asiasta oikeasti mitään. Tässä on menehtynyt nuorimies ja hänen ystävänsä epäiltynä teosta, ja jos et keksi muuta tekemistä kun päteä paikallislehtien tiedolla netissä, niin vaikene. Maanataina töihin!

Yleisvalvoja
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 4:59 pm
Paikkakunta: Lintukylä

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Yleisvalvoja »

En oikeasti ole edes yrittänyt väittää tietäväni mitään. Paikallislehti ei edes kuulu tähän. Kerroin mitä kuulin ja se siinä. Aamulla menoa, niin en ota enää olutta, ja saunassa kävin eilen ilman olutta.
syytön mä siihen oon...

Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1266
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Monestihan joku on täällä "tiennyt" ruumiin löytymisestä eikä nettilehdet oo siihen tarttuneet. Eikä ne nytkään niin tehnyt. Jos täällä väittää että ruumis on löytynyt perjantaina, ja lehdet kirjoittaa sen löytyneen tänään lauantaina, niin selväähän se on, että tieto on tullut viranomaisilta, eikä Minfosta.

Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Lehdet kirjoittaa välillä sitä sun tätä, mutta nyt ainakin on varmaa, että poikaparka löytyi vainajana.
Mikä helvetti näitä suomalaisia nuoria miehiä nykyisin vaivaa, Jos ei tehdä itsaria,niin tapetaan kaveri.

Se, että onko Ville kuollut välittömästi vai onko joutunut kitumaan henkitoreissaan selviää ruumiinavauksessa. Luultavasti selviää sekin, onko itse jaksanut raahautua pahoinpitelyn jälkeen noinkin lähelle asutusta.

En minä usko, että tekijää on mistään rajalta pidätetty. Uskon hänen olleen kopissa koko ajan. Saa nähdä, Kyllä selviää.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.

Vastaa Viestiin