18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

WalkingDisaster kirjoitti:
NeitiEtsivä kirjoitti:Olis kyllä kiva tietää et onko se nyt sitten puukko millä surmatyö on tehty, mutta kun huhuihin en viitsisi uskoa. Mietin vaan et varmaan kannattaisi ilmoittaa siitä puukkolöydöstä vaikka se sitten oliskin jostain raksa-autosta tippunut, mutta kun olisi varma tieto et sellaista etsitään.
Ei siitä puukosta ilmottaminen mitään maksa, anna poliisien päättää, liittyykö se tapaukseen, vai ei. Ei niitä kuitenkaan autoista noin vaan lentele, ellei varta vasten heitetä pois.
Joo ei lentele jos nyt ei oo johonkin katolle jäänyt vaikka. Tää puukko nimittäin ihan suoraan sanottuna lensi ilmassa kunnes kolisi pitkin tietä.
saippuakauppias
Remington Steele
Viestit: 234
Liittynyt: La Loka 03, 2009 7:10 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja saippuakauppias »

Säästä veroeuroja ja kerro löytösi poliisille.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Voidaan etsiä vielä ihan mitä vaan. Vaikkapa semmoista asiaa, että olisiko surmaajan apuna ollut muita. Tai onko surmaaja joku muu.
Tuon epäillyn kertomus saattaa pitää täysin paikkansa kuin olla pitämättäkin.
Me emme tiedä, mitä todisteita tutkijoilla on; vai onko mitään muuta kuin se, että Ville on ollut epäillyn autossa ja tämä jäi kyydistä. Mutta ei nyt missää keskellä metsää. Eihän keskelle metsää edes auton kanssa pääse.
En nyt ymmärrä sitä, että täällä pohditaan, oliko jompikumpi homo vai ei. Mitä helvetin väliä, ellei se liity motiiviin.
Harvemmin homot syyllistyvät henkirikoksiin. Yleensä enemmän on käynyt niin, että he ovat joutuneet uhreiksi.

Jos jossain teevee-sarjassa on homon näköisiä miehiä, jotka kuitenkin käyvät naisissa, niin mitä sitten. Nuo tyypit ovat näyttelijöitä. Eivät he itseään näyttele, vaan rooliaan.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Kysehän on siis eräänlaisesta tosi-tv:sta, mutta onhan ne hahmot aika karrikoituja. Tai sitten joku ihan oikeastikin käyttäytyy niin.

Muttamutta, se siitä off-topicista. Vieläköhän tämä tekijä on kopissa? Tai olisi siitä varmaan uutisoitu jos olisi päästetty vapaaksi. Mitäköhän kytät on saaneet hepusta irti...???
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Yleisvalvoja
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 4:59 pm
Paikkakunta: Lintukylä

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Yleisvalvoja »

BlackFriday kirjoitti:
mineraalimies kirjoitti:Ja toinen sivuhuomio, onpa ihmisillä esim. (yleisvalvoja) kova tarve keksiä juttuja omasta päästään. Oikein vitutti lukea tämä ketju kun ko. henkilö kertoo tarinoita kuin kuuhullu. Ylläpito vois siivota tämmöset paskanpuhujat täältä aika nopsaan.
No äläs nyt, tämähän oli oikein virkistävää vaihtelua Hänen Kuninkaalliselta Nimimerkiltään, kun tällä kertaa uhri ei ollutkaan "ruma ja tyhmä ja varmasti syyllinen omaan kuolemaansa" ja tekijä puolestaan ei ollut "komea ja hieno mies ja varmasti kova panemaan". :mrgreen:
Hyvä huomio, mulla on todellakin kova tarve keksiä juttua, ihan vittuillakseen. Oon tälläinen besserwisser joka tietää kaiken ennen muita. :mrgreen: Kenenkään panemisista mitään tiedä, muita kun omien ja kavereiden.
Mun intuitio keksi viisi vuotta sitten rekata tänne, siksi että voisin tulla keksimään juttuja joku päivä. I hear voices :shock:
Miten tyhmä, ruma, ruma, komea hieno panomies edes liittyy tähän. Mä en ainakaan kirjoittanut tapauksesta mitään tälläistä. Mutta antaa mielikuvituksen lentää vaan.

T: Kuninkaallinen Mielipide :roll: Jatkakaa nyt kymmenen sivua vähintään aiheesta, kun noin hyvin tiedätte.
syytön mä siihen oon...
murjaani
Martin Beck
Viestit: 796
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 5:09 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja murjaani »

Facebookin selaajille haluaisin esittää yhden neuvon/kommentin.

Uhrilla on yli 400 kaveria facebookissa, suurin osa ikätovereita. Kotkan kokoisessa kaupungissa tuohon määrään mahtuu aivan kaikenlaisia nuoria. Turha siis hakea jotakin yhdistävää tekijää sen lisäksi, että ovat saman kaupungin penskoja ja suunnilleen samoja ikiä.

Nelikymppisen silmään nuorten ulkoinen olemus ja fb-läppä voivat ollakin "homomaisia", mutta se on vaan sitä sukupolvikuilua. Yläkoulu- ja lukio/amisiässä nuoret kokeilevat mitä erilaisimpia tyylejä ja se seksuaalisen identiteetin hahmottuminen on sitten asia erikseen. Opettajana kun katselen penskoja, niin hevareita ja muutamaa punkkaria lukuun ottamatta melkein kaikki olisivat olleet "homomaisia", jos tuon näköisinä olisivat omaan luokkaani 80/90-luvulla tupsahtaneet.

Sinällään minulle on jäänyt epäselväksi, miksi asiaa on niin paljon pohdittu. Liittyykä tämä motiiviin vai tekijän henkilöllisyyden arvuutteluun?
Apazzi
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2011 3:20 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Apazzi »

Mun nuoruudessa ton ikäiset pojat pukeutui maihareihin ja pilottitakkiin, nykyään (onneksi) tyyli on erilainen. Siru83:lla on nyt jostain syystä suuri tarve kehitellä jotain ihan ihmejuttuja. Varmaan kannattaisi tutkia sen verran tarkemmin, että tällä vaalealla pojallahan lukee tiedoissaankin, että on kiinnostunut naisista, vai onkohan se sirun mielestä hämäystä. Tarkennan nyt vielä, että siinä ei ole mitään väärää jos pojat pitäisivätkin toisistaan siinä mielessä, mutta tässä asiassa siinä ei ole kyse.
Sibuli
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 11:32 am
Paikkakunta: Itä-Uudenmaan metsät

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Sibuli »

Viestini taitaa tulla vähän jälkijunassa itse sen asiaan liittyen eikä anna oikeastaan mitään uutta näkökulmaa tähän keskusteluun, koska moni on tuossa välissä jo nämä asiat sanonut. Mutta on ihan pakko vaikka sitten kompata muita tuon homo-asian suhteen, kun niin alkoi ärsyttää tuo sirun jankkaus siitä kuinka "kyllä sen nyt on oltava homo ja jutun takana selvästi homosuhde kun on hei niin homon näkönenkin" :roll:

Eli siis joo, vaikka kieltämättä on jotain "homomaneereja" ja ehkä jopa tietty puhetyylikin jotka toisivat jopa minulle (joka kuitenkin yritän muuten olla suht ennakkoluuloton niitä ihmisiä kohtaan jotka eivät ole mulle tai muille mitään tehneet) pakostikin ensimmäisenä mieleen homoseksuaalisen suuntautumisen, niin se että pelkän pärstän perusteella (näkemättä ylipäänsä henkilöä livenä, vaikka sekään ei tietenkään välttämättä totuutta kerro) voi väittää tietävänsä "varmuudella" ettei joku "voi olla" hetero menee aika överiksi.

Tekstistä tuli vähän jo sellainen kuva mieleen että sirulla itsellään olisi joku homofetissi jota pitää tässä päästä esille tuomaan. :D En vaan muuten ymmärrä mistä se homo tähän saatiin repäistyä, varsinkin kun hän ei vain heitä sitä arveluna tai yhtenä vaihtoehtona, vaan jankuttaa että sen on mitä todennäköisimmin oltava niin (senkin jälkeen kun on tullut ilmi, että mitä todennäköisimmin riidanaiheena oli molempien osapuolten naispuoleinen mielitietty). Ja sitäpaitsi, jos lähdetään sille samalle stereotypia-linjalle kuin siru itse tuomitessaan syytetyn pelkän ulkonäön perusteella homoksi, niin homothan mielletään usein sellaisiksi poikamaiset kasvot omaaviksi "kiiltokuvapojuiksi". Ja eikös se ollut siru, joka oli niihin nuoriin poikasiin ja sellaisten näköisiin päin...

Itse aihe on mielestäni viimeaikoina sattuneista tapauksista mielenkiintoisin. Ja koska lehdissä ollaan motiiveista tähän asti oltu hiljaa sitä ympäripyöreää "mustasukkaisuusdraamaa" lukuunottamatta, olen tietysti selannut parin viimepäivän aikana tolkuttomasti tätä foorumia ja viestiketjua. Mielenkiinnolla seuraan myös mitä tuleman pitää.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die tomorrow.
- James Dean
seivästäjä
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Marras 19, 2013 2:14 am

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja seivästäjä »

mineraalimies kirjoitti:Semmonen pikku korjaus, että jos mies haluaa pitää itsestään huolta ja olla huoliteltu ei tarvi näyttää silti homolta niinkun se BB:n heppu tai Jersey Shoren hemmot.
Narsisti vai homo?

Mitä Siruun tulee, niin sehän on oikeasti mies, joka transsuilee täällä.
KEK
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Su Marras 24, 2013 8:07 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja KEK »

Pitänee minunkin tähän kommentoida nyt :) Yleistarkastajan kommentointi löytymisajankohdasta on täyttä puppua, joka onkin teilattu jo. Et ole mitenkään voinut asiasta kuulla perjantaina..

Ja sitten tuon lumipallon "tietämys" aiheesta myös kiinnostaisi lisää.. Kovin paljon kerroit sellaista, jonka mielestäni ainoastaan löytäjä tai poliisit voivat tietää.. Mitään tietoahan ei ole julkisuuteen annettu Villen vaatetuksesta löytymishetkellä, ei ainakaan tietääkseni?

Älkää sitten ihan heti mua talloko, ihan ensimmäistä viestiä viedään :)
Lumipallo1234
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Marras 23, 2013 10:53 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Lumipallo1234 »

Oon ite ollu etsinnöissä mukana.
KEK
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Su Marras 24, 2013 8:07 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja KEK »

Lumipallo1234 kirjoitti:Oon ite ollu etsinnöissä mukana.
Ok.. Ellet itse häntä löytänyt, tunnet ilmeisesti löytäjän, joka osasi sinulle kertoa mm. tuosta vaatetuksesta?
Lumipallo1234
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Marras 23, 2013 10:53 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Lumipallo1234 »

Näin on. Tää on niin pieni paikka että täällä joku tuntee jonku joka tuntee jonkun.
Sherlock Holmes Jr
Alibin satunnaislukija
Viestit: 68
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 11:40 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Sherlock Holmes Jr »

KEK kirjoitti:Ja sitten tuon lumipallon "tietämys" aiheesta myös kiinnostaisi lisää.. Kovin paljon kerroit sellaista, jonka mielestäni ainoastaan löytäjä tai poliisit voivat tietää.. Mitään tietoahan ei ole julkisuuteen annettu Villen vaatetuksesta löytymishetkellä, ei ainakaan tietääkseni?
Sekä nimimerkki Yleisvalvoja että nimimerkki Lumipallo1234 kirjoittavat täyttä huuhaata täällä.

Yleisvalvoja kärähti siitä, kun väitti kuulleensa ruumiin löytymisestä jo perjantaina.

Lumipallo1234 kärähti siitä, kun väitti, että "Häkeltä varma tietona se että puhelimessa oli lentokonetila päällä, eli ei siis sammuksissa". Tämä ei voi pitää paikkaansa, koska Häke ei pysty tällaista tietoa matkapuhelimesta saamaan.

Samassa viestissä Lumipallo1234 kertoi myös seuraavaa uuhaata:
- Ville oli pari viikkoa takaperin yllätetty D:n nykyisen tyttökaverin kanssa
- Ville tosin löytyi ilman paitaa haudattuna
- Surma oli tahpahtunut teräaseella

Tämä kaikki on siis huuhaata, ja älkää vain tämän huuhaan perusteella tehkö mitään johtopäätöksiä.
Lumipallo1234
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Marras 23, 2013 10:53 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Lumipallo1234 »

No eiköhän se sitte aikanaan selviä mikä on totta ja mikä ei. :)
Vastaa Viestiin