18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
liebesti
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: La Marras 30, 2013 8:07 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja liebesti »

Hyvä kun joku kartat tänne laittoi niin saa lauantain ratoksi jatkaa spekulointia kera karttojen ;) miksi juuri tuo paikka oletetulle murhalle? Onko paikka joku paikallinen mesta jossa porukka on vai kenties juuri ei tavallinen ja siksi sinne nuoret miehet Ville ja D päätyivät?

rakkaus on rajua tossa iässä. Tunteet ja moraali kehittyy - etsii itseään. Kuitenkin pakko sanoa näin ilkestäi, mutta moraali on kieroutunut pahasti silloin kun kykenee toiselta hengen riistämään. Vai oliko se vain vahinko? - en usko.

Voiko vankilakuntoutus mahdollisen murhasta epäillyn kuntouttamaan? Voiko moraali muuttua vielä yhteiskunnan hyväksi, normaaliksi?
Viimeksi muokannut liebesti, Su Joulu 01, 2013 12:54 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyynaama
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Marras 29, 2013 3:17 am

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Kyynaama »

Suuri kiitos nimimerkille KEK paikkatiedoin varustetusta kuvasta! Kiitos myös harmaahiirulaiselle sevennyksestä tuohon polkuun liittyen, ja lumipallolle kannanotosta uhrin ja tekijän kaverisuhteeseen liittyen.

Tämä on kyllä kaikessa ikävyyessään mielenkiintoinen tapaus spekuloitavaksi nyt, kun mitään faktatietoa ei juurikaan ole saatavilla. Olen itse pohtinut, josko epäilty ei sittenkään olisi alun perin ajatellut tappaa Villeä, vaan tarkoituksena olisi todellakin ollut vain asian puiminen keskustelemalla. Ville taas on suostunut lähtemään hyvänä kaverinaan pitämänsä epäillyn kyytiin keskustelemaan asiasta, koska hän ei ole kokenut tilanteessa minkäänlaista uhkaa. Ehkä Ville on myös ajatellut, että vaikka homma jostakin syystä menisi tappelemiseksi, niin hän pystyisi tarvittaessa laittamaan sen verran vastaan, että tappelu loppuisi lyhyeen. Mikäli epäilty on ollut äkkipikainen, niin hän on varmasti esittänyt erilaisia uhkauksia aiemminkin ja Ville on tämän vuoksi pitänyt epäillyn mahdollista aiemmin esittämää tappouhkausta lähinnä kiivastuneen kaverin "höpinänä". "Ainahan se puhuu noin, kun sillä menee hermot, ei se todellisuudessa mitään tee."

Voisiko olla, että keskustelu on lopulta edennyt sellaiseen pisteeseen, ettei siitä ole epäillyn saaman tunnekuohun vuoksi tullut mitään, ja koska epäilty ei ole suostunut viemään Villeä takaisin kotiin, on hän päättänyt nousta autosta jossakin ruumiin löytöpaikan lähettyvillä ja lähtenyt kävelemään kohti kotia. Tässä vaiheessa epäilty on tietenkin kiivastunut entisestään ja todennut, että asia selvitetään sillä hetkellä ja siinä paikassa. Tähän Ville on saattanut todeta, ettei keskusteleminen epäillyn kanssa ole tunnekuohun vuoksi enää mahdollista, joten hän lähtee kotiin ja aiheesta voidaan tarvittaessa jatkaa myöhemmin. Tämän jälkeen tilanne on mennyt pienimuotoiseksi käsirysyksi, jonka Ville on saanut hallintaansa ja päässyt taas jatkamaan matkaansa. Tästä raivostuneena epäilty on käynyt hakemassa autolta kättä pidempää ja lähtenyt juoksemaan Villen perään. Sitten on tapeltu hieman kovemmin ja tuntemattomalla esineellä aseistautunut epäilty on tappanut Villen joko vahingossa tai silmittömän raivon vallassa ymmärtämättä täysin tekonsa seurauksia.

Tällaisen tunnekuohun aiheuttajiahan voi olla useita. Epäiltyhän on saattanut vaatia Villeä jättämään säädöt sikseen sillä verukkeella, että hän ja ex-tyttöystävä voisivat hänen mielestään palata vielä jossakin vaiheessa yhteen. Ville taas on voinut olla täysin eri mieltä yhteenpalaamisen mahdollisuudesta ja torjunut tällaisen vaatimuksen. Tokihan Ville on myös saattanut kiistää säädön, mutta epäilty ei ole sitä häntä uskonut. Eihän tuosta Villen ja epäillyn ex-tyttöystävän välisestä suhteesta taida olla olemassa minkäänlaista faktatietoa? Jos kyseessä onkin ollut vain hieman syvempi ystävyyssuhde, mutta mustasukkainen epäilty ei ole suostunut uskomaan sitä.

Tässä ajatuksia, joita olen itse pohtinut tapahtumien osalta. Kuten kaikki tekstin perusteella varmasti huomasivatkin, niin kaikki on täysin omaa spekulaatiotani.
harmaahiirulainen kirjoitti:otin kuvan siitä varsinaisesta kätkökohdasta mut en tiedä onko kuinka soveliasta sitä tänne laittaa kun siinä oli kukkia ja kynttilöitäkin :roll:
Ymmärrän kantasi hyvin, pohdin itsekin aikaisempaa viestiä kirjoittaessani, että olisiko tuollaisen kuvan julkaiseminen ihan ok. En kuitenkaan itse keksinyt mitään suurempaa estettä julkaisemiselle, eihän tuo sinänsä ole kuin yksittäinen paikka metsässä, vaikka sillä on toki suuri ja ikävä osuus tähän tapaukseen liittyen.
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Vastahan täällä joku molemmat "tuntenut" ihmetteli, miten D on niin paljon pienempänä pystynyt Villen tappamaan. Onko mun nyt lähdettävä se viesti etsimään täältä? Äkkiähän se varmaan löytyy, ei ole montaa sivua taaksepäin. Kumpikohan niistä se pidempi olikaan, loppujen lopuksi? Tai sitten täällä on taas vieraillut joku "tuttu" puhumassa puuta heinää :|
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1786
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Samuli kirjoitti:Vastahan täällä joku molemmat "tuntenut" ihmetteli, miten D on niin paljon pienempänä pystynyt Villen tappamaan. Onko mun nyt lähdettävä se viesti etsimään täältä? Äkkiähän se varmaan löytyy, ei ole montaa sivua taaksepäin. Kumpikohan niistä se pidempi olikaan, loppujen lopuksi? Tai sitten täällä on taas vieraillut joku "tuttu" puhumassa puuta heinää :|
Juuri tällaisten takia näihin "tuttuihin" pitääkin suhtautua varauksella.
harmaahiirulainen
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Marras 27, 2013 3:03 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja harmaahiirulainen »

Samuli kirjoitti:Vastahan täällä joku molemmat "tuntenut" ihmetteli, miten D on niin paljon pienempänä pystynyt Villen tappamaan. Onko mun nyt lähdettävä se viesti etsimään täältä? Äkkiähän se varmaan löytyy, ei ole montaa sivua taaksepäin. Kumpikohan niistä se pidempi olikaan, loppujen lopuksi? Tai sitten täällä on taas vieraillut joku "tuttu" puhumassa puuta heinää :|


mä olen vain kuvista katsonut (mitään en ole täällä asiasta kommentoinut) että tekijä on anorektisen laiha, olkoonkin hujoppi honkkeli käräjäoikeuden kuvan mukaan.. uhria olen pitänyt kuvien mukaan normivartaloisena. ja siksi olen ymmärtänyt tekstit tekijän pienuudesta. onko sillä sitten "väliä" onko se pituus 190 vaiko 200cm? ei mulle ainakaan.

niin ja ymmärsin että joku täällä olevista on jomman kumman kaveri (ilmeisesti uhrin) facessa ja näkee siksi enemmän kuvia. esim. juuri yhteiskuvan.
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Gurney kirjoitti:Tuo D on pieni ja hintelä kukkakeppi, pikkuisen naismainen. Hän ei ole mitenkään voinut raahata Villeä (surmattuna) tieltä löytöpaikalle..

No tuossa nyt yksi luonnehdinta. Pieni ja hintelä kukkakeppi. Hintelä kukkakeppi ehkä, mutta pieni? En tiedä... Oli täällä joku muukin heidän kokoeroaan kommentoinut. Ehkä etsin vielä sen?

Niinpä WD, aina näitä "vartin kuuluisuutta" janoavia jotenkin näihin eksyy... Ollaan niin tuntevinaan, ja jossain vaiheessa selviää, etteivät ole tienneet mistään mitään.
Lumipallo1234
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Marras 23, 2013 10:53 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Lumipallo1234 »

Joo ei sitä yhteiskuvaa nää ellei ole jomman kumman kavereissa tai niiden kavereiden kaveria. Ja tänne en sitä kuvaa kyllä missään nimessä laita eikä kukaan mukaan, joku roti. Mut siinä tosiaan näkee sen siis kuvassa että ero ei ole kovin montaa senttiä.

Ruumiin rakenteeltaan Ville oli kyllä isompi ku D.
KEK
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Su Marras 24, 2013 8:07 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja KEK »

Otan nyt esiin myös vaihtoehdon alkoholi. Josko epäilty on ollut "juoppokuskina" kyseisenä iltana/yönä ja Ville saanut kyydin/tarvinnut kyytiä epäillyltä (sovittu kyyditsemisestä).. Alkoholin vaikutuksen alaisena ihmisellä ei ole sellaista reaktionopeutta/kykeneväisyyttä vastata väkivaltaan kuin mitä selvällä ihmisellä on..
Viimeksi muokannut KEK, Su Joulu 01, 2013 1:17 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KEK
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Su Marras 24, 2013 8:07 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja KEK »

Lumipallo1234 kirjoitti:Joo ei sitä yhteiskuvaa nää ellei ole jomman kumman kavereissa tai niiden kavereiden kaveria. Ja tänne en sitä kuvaa kyllä missään nimessä laita eikä kukaan mukaan, joku roti. Mut siinä tosiaan näkee sen siis kuvassa että ero ei ole kovin montaa senttiä.

Ruumiin rakenteeltaan Ville oli kyllä isompi ku D.
Ymmärräthän miksi epäillyn pituutta mietitään, tai miksi itse sitä mietin? Kun katsoo Kymen Sanomien kuvaa, näyttää kyllä melko pitkältä kaverilta..Ellei ovet ole pieniä/matalalla..
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Samuli »

KEK kirjoitti:Otan nyt esiin myös vaihtoehdon alkoholi. Josko epäilty on ollut "juoppokuskina" kyseisenä iltana/yönä ja Ville saanut kyydin/tarvinnut kyytiä (sovittu kyyditsemisestä).. Alkoholin vaikutuksen alaisena ihmisellä ei ole sellaista reaktionopeutta/kykeneväisyyttä vastata väkivaltaan kuin mitä selvällä ihmisellä on..
Tässä ketjussa on tätä vaihtoehtoa tarjottu jo aiemmin. Se torpattiin sillä, että Ville oli hetkeä aiemmin ollut omalla autollaan liikkeellä, siellä ABC:lläkö se oli?
Lumipallo1234
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Marras 23, 2013 10:53 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Lumipallo1234 »

Toi alko asia vissiin puhuttiin aikasemmin. Toki voi olla mahollista jos Ville on sitte ite kännipäissään ajellu. Ajanut kuitenki ABC.ltä isälleen josta noussut D.n kyytiin.
Sionnach
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: La Loka 26, 2013 2:24 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Sionnach »

D:n siitä "ovi kuvasta" ei voi pituutta päätellä.

A. Voi seisoa juuri siinä kohtaa kynnyksen päällä. Joku asiasta tietävä voisi kertoa onko se normaalia korkeampi.
B. Polvipusseilla olevat housut antavat vaikutelman pitkästä reisiluusta, joten henkilö vaikuttaa visuaalisesti ja fysiologisesti pidemmältä kuin onkaaan. Yritin miettiä mikä on reisiluun pituus, koska siitä voi laskea pituuden suunnilleen. Se ei oikein onnistu juuri pussittavien polvien ja ilmeisesti perseestä lönöttävien housujen takia.
""Niin... minähän en juuri tästä nimenomaisesta asiasta tiedä yhtään mitään... enkä juuri muistakaan. Mutta senverran mun tarvii sanoa, että: ...""
KEK
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Su Marras 24, 2013 8:07 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja KEK »

Lumipallo1234 kirjoitti:Toi alko asia vissiin puhuttiin aikasemmin. Toki voi olla mahollista jos Ville on sitte ite kännipäissään ajellu. Ajanut kuitenki ABC.ltä isälleen josta noussut D.n kyytiin.
Kaikkihan nämä ovat vain spekulaatioita.. Ja ei ole todettu todeksi kaiketi, sen takia otin esille uudestaan.. Nekin on kai huhupuheita, että olisi ajanut isälleen, ja sieltä epäillyn kyytiin vai onko ilmaantunut faktatietoa? Korjatkaa toki jos olen jotain missannut..
roopertti
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Syys 24, 2013 11:22 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja roopertti »

Pieniä lisätutkimuksia (mm. oman auton vieressä piti käydä poseeraamassa :P ), itse olen karvan vajaa 190cm ja varsin samannäköistä kulmaa tuli jäseniin. Eli voisin kallistua aiemman rangen ylälaitaan, ~190cm? Yhteiskuva tosiaan antaisi olettaa pienempääkin eroa, instagrammista sitten taas löytyy paljon D:n kavereiden matskua joiden mukaan voisi perustella mitä vaan välillä 185-195. Olkoon arvaus sitten keskellä. En kyllä tajua miksi tätä ylipäänsä tuli ruvettua miettimään, erittäin hoikka ja kohtalaisen pitkä nyt jokatapauksessa ja sillä tosiaan ei varmaan ole mitään väliä onko kymmenen senttiä sinne tänne tuossa toteutusvaiheessa.
Lumipallo1234
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Marras 23, 2013 10:53 pm

Re: 18v. Ville Syrjäkari surmattu, Kotka 17.11.2013

Viesti Kirjoittaja Lumipallo1234 »

Huhujahan ne kaikki kai on. Mutta näin on kaverit kertoneet keiden kanssa ollut silloin illalla liikenteessä, että ne olisi D:n kanssa sopineet tekevänsä niin. Ja auto seisoi ainakin Villen isän pihalla.
Vastaa Viestiin