2v. poika löytyi pahoinpideltynä ulkoa - Kirkkonummi 13.12.2013

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
tötterö
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:11 am

Re: 2v. poika löytyi pahoinpideltynä ulkoa, Kirkkonummi 13.1

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Epäiltyä etsitään kirkkonummen Meikon ulkoilualueelta.
Liekö päättäny päivänsä ?
Raataja
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: To Elo 16, 2007 7:22 pm

Re: 2v. poika löytyi pahoinpideltynä ulkoa, Kirkkonummi 13.1

Viesti Kirjoittaja Raataja »

URSA kirjoitti:Ehkä äiti onkin kasvattiäiti, ja ensin pitää selvittää, missä lapsi tulee asumaan pysyvästi jatkossa. Vähän helpottaa, kun selvisi, mitä on tapahtunut. Selittää sentään jotakin, kun lapsen pahoinpitelijä on itsetuhoinen. Toivottavasti hän löytyisi vielä elossa, mutta tarkoituksena on kai sitten ollut tehdä laajennettu itsemurha, mutta hän ei onneksi pystynyt toteuttamaan sitä ainakaan lapsen osalta.
Miten niin selvisi tapahtunut? Ainakaan minä en tiedä vielä yhtään mitään :?:
Talontytär
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 12:55 pm

Re: Ruhjottu pikkulapsi löytyi kadulta vaipoissa

Viesti Kirjoittaja Talontytär »

Miksei kirjoitti:Jollain palstalla oli juttua että oli lapsen naama aika huonossa kunnossa, toinen silmä muurautunut umpeen ym. Minkälainen kusipää pitää olla että tekee 2,5vuotiaalle jotain tällaista? Eka pieksee ja sitten hylkää paleltumaan. Ei pysty ymmärtämään. Ja ei se 17-vuotias mun mielestä mikään sankari ole, jokainen normaali ihminen olisi toiminut samalla tavalla. Meillä päin kyllä ton ikäiset on niin sekaisin että olis varmaan kuvannut jonkun sairaan YouTube pätkän ja jättänyt lapsen sen jälkeen johonkin ojan penkalle oman onnensa nojaan :(
Todellisuudentajusi on kadonnut. Kyllä tuo vaatii aika paljon, että 17-vuotias kundi tekee tuon. Sellainen on tämä arki. Jos paikkana olisi Sotunki, Jakomäki tai Kontula, en olisi ihan varma, pysähtyisikö nuorukainen. Ei edes katollaan oleva auto pysäyttänyt menijöitä tällä viikolla. Kukaan ei kiinnostunut tarkistamaan.
Optimum et pessimum in homine est lingua.
Talontytär
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 12:55 pm

Re: 2v. poika löytyi pahoinpideltynä ulkoa, Kirkkonummi 13.1

Viesti Kirjoittaja Talontytär »

Atlanta kirjoitti:Toisaalta oli hyvä, että poika otti tuon kuvan, Todistusaineistoa se kyllä oli. Ja näkevät kaikki, kuinka pahoja ihmiset voivat olla.
Tuo kuvan ottto ei nyt ollut pahinta asiassa. Vaan se, että lapsi oli pahoinpidelty ja jätetty alastomana hyiseen ilmaan ulos. Hän olisi voinut kuolla. Mitä yksi kuva? Varmasti kaikki on nähnyt pahempaakin.
Tuolle nuorelle kuuluisi hengenpelastusmitali.
Tämä on niin sairas maailma, että ehkä otti kuvan todisteeksi, että itseä ei syytetä. Tiesi, että itse ei ole tehnyt, että syyllinen jossain. Että uskalsi auttaa.
Optimum et pessimum in homine est lingua.
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: 2v. poika löytyi pahoinpideltynä ulkoa, Kirkkonummi 13.1

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Raataja kirjoitti:
URSA kirjoitti:Ehkä äiti onkin kasvattiäiti, ja ensin pitää selvittää, missä lapsi tulee asumaan pysyvästi jatkossa. Vähän helpottaa, kun selvisi, mitä on tapahtunut. Selittää sentään jotakin, kun lapsen pahoinpitelijä on itsetuhoinen. Toivottavasti hän löytyisi vielä elossa, mutta tarkoituksena on kai sitten ollut tehdä laajennettu itsemurha, mutta hän ei onneksi pystynyt toteuttamaan sitä ainakaan lapsen osalta.
Miten niin selvisi tapahtunut? Ainakaan minä en tiedä vielä yhtään mitään :?:
Samaa jäin minä ihmettelemään, olenko kenties missannut jonkun uutisen asian tiimoilta.

Ja totta, nuori toimi viisaasti jopa siinä kuvan ottamisessa, toki sen olisi voinut jättää julkaisematta somessa. Hengenpelastusmitali olisi vähintä mitä nuori ansaitsee toiminnastaan.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: 2v. poika löytyi pahoinpideltynä ulkoa, Kirkkonummi 13.1

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

En tiedä onko se joka paikassa sitten sama ilmiö että kadulla makaavien ihmistenkin ohi kävellään. Mä itse pysähdyn niiden kohdalla aina ja soitan niille apua. Moni tulee silloin helpottuneena kysymään, että enhän vaan apua kaipaa niiltä, että onhan homma varmasti hallinnassa. En kyllä ymmärrä miksi vastuuta kanssaihmisistä vältellään tällä tavoin.

On voinut tälle nuorelle jullillekin voinut olla melko pysäyttävä hetki. Hengenpelastusmitali annetaan kuitenkin mun mielestä siinä vaiheessa jos oman henkensä uhalla pelastaa toisen hengen. Tässä tapauksessa hätä taisi olla vain tällä lapsella. Onneksi tämä heppu hoiti tilanteen kuten pitää!

Huomasiko kukaan muu pojan kuvasta oikean posken rosoisuuden?? Onkohan poskiluu murtunut ja törröttää siten ulos tai jotain?
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8163
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: 2v. poika löytyi pahoinpideltynä ulkoa, Kirkkonummi 13.1

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Kovasti se vaikuttaa kun löydettynä oli lähes alaston ja pahoinpidelty lapsi eikä esimerkiksi samoissa olosuhteissa ollut aikuinen. Meinaan että ei välttämättä niin innokkaasti oltaisi silloin jopa hengenpelastusmitaliakin ehdottamassa, kun ei tässä esimerkiksi avunantajan oma terveys tai henki ole ollut millään tavalla uhattuna mikä kuitenkin lienee yhtenä hengenpelastusmitalin edellytyksenä. Muuten niitä mitaleita olisi pitänyt jakaa roppakaupalla jo ajat sitten.

Mutta toki saahan jokainen haluta tälle avunantajalle mitä ansaituksi näkee ja minäkin sanoin vain oman mielipiteeni ja toivottavasti se ei pahoita kenenkään mieltä.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11420
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: 2v. poika löytyi pahoinpideltynä ulkoa, Kirkkonummi 13.1

Viesti Kirjoittaja URSA »

irmuska kirjoitti:
Raataja kirjoitti:
URSA kirjoitti:Ehkä äiti onkin kasvattiäiti, ja ensin pitää selvittää, missä lapsi tulee asumaan pysyvästi jatkossa. Vähän helpottaa, kun selvisi, mitä on tapahtunut. Selittää sentään jotakin, kun lapsen pahoinpitelijä on itsetuhoinen. Toivottavasti hän löytyisi vielä elossa, mutta tarkoituksena on kai sitten ollut tehdä laajennettu itsemurha, mutta hän ei onneksi pystynyt toteuttamaan sitä ainakaan lapsen osalta.
Miten niin selvisi tapahtunut? Ainakaan minä en tiedä vielä yhtään mitään :?:
Samaa jäin minä ihmettelemään, olenko kenties missannut jonkun uutisen asian tiimoilta.

Ja totta, nuori toimi viisaasti jopa siinä kuvan ottamisessa, toki sen olisi voinut jättää julkaisematta somessa. Hengenpelastusmitali olisi vähintä mitä nuori ansaitsee toiminnastaan.
Joo kirjoitin paljon arvailua, mutta kun lapsen pahoinpidellystä epäiltyä mieshenkilöä on kerran etsitty jo monta päivää metsästä Vapepan voimin, mitä se siellä muuta tekisi pahoinpideltyään lapsen, kuin saattaisi vahingoittaa itseään? (Vapepan osallistuminen etsintöihin on mainittu jossakin toisessa uutisessa kuin tuossa linkin uutisessa.) Ainakaan minulle ei tule mieleen muuta selitystä, kun ensin mies pahoinpitelee ja hylkää pikkulapsen pakkaseen ja sitten itse katoaa jonnekin metsään. Tietysti voin olla väärässä, mutta kun vielä on niin vähän varmaa tietoa tapahtumista, joutuu vain arvailemaan.
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... en/2446776

Poliisi ei ole vielä tavoittanut Kirkkonummella ulos hylätyn pikkulapsen lähipiiriin kuuluvaa miestä. Poliisi on etsintäkuuluttanut miehen epäiltynä törkeästä pahoinpitelystä.

Poliisi ei kommentoi, millainen yhteys etsityllä miehellä on lapseen.

Kirkkonummen Masalasta toissa päivänä ulkoa löytynyt lapsi pääsee lähipäivinä pois sairaalasta. Lapsi pääsee kotiin toisen vanhempansa luo.

Länsi-Uudenmaan poliisilaitoksen rikosylikomisario Tarmo Lamminahon mukaan tapahtumien kulku ei ole vielä täysin selvillä, ja jutun tutkinta jatkuu. Viikonlopun aikana on tehty etsintöjä muun muassa Meikon ulkoilualueen maastoissa.

Pelkkään vaippaan puettu parivuotias poika löytyi Kirkkonummen Masalasta perjantaina iltapäivällä. Poikaa oli pahoinpidelty.

Juttua tutkitaan muun muassa epäiltynä törkeänä pahoinpitelynä, mutta tutkinnan edistyessä rikosnimikkeet tarkentuvat ja saattavat vielä muuttua.
Mahdollinen itsetuhoisuus (arvailua) ainakin selittäisi lapsen pahoinpidelleen ja hylänneen miehen mielentilaa. Sehän tässä on mielestäni suurin ihmettelyn aihe.

Nyt on sentään jo uutisoitu lapsen pääsevän sairaalasta toisen vanhempansa luokse, joten eiköhän lapsen elämä nyt järjesty kuntoon.
Mitri
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Marras 19, 2013 11:57 pm

Re: 2v. poika löytyi pahoinpideltynä ulkoa, Kirkkonummi 13.1

Viesti Kirjoittaja Mitri »

Crishelle kirjoitti:En tiedä onko se joka paikassa sitten sama ilmiö että kadulla makaavien ihmistenkin ohi kävellään. Mä itse pysähdyn niiden kohdalla aina ja soitan niille apua. Moni tulee silloin helpottuneena kysymään, että enhän vaan apua kaipaa niiltä, että onhan homma varmasti hallinnassa. En kyllä ymmärrä miksi vastuuta kanssaihmisistä vältellään tällä tavoin.?
Itse kerran kylmänä syysyönä soitin poliiseille kun näin sammuneen miehen lehtikasassa (alkoholisoitunut ihminen). Eipä tuntunut poliiseja kiinnostavan ja sano että noutaa kun ehtii.
Ei kiitosta tai muutakaan. Kyllä itse ainakin ilmoitan näistä tilanteista, oli kyseessä kuka tahansa, vaikka viranomaisia ei kiinnostanut koko ilmoitus tai sen hoitaminen.
Ihmetellään miksi ihmisiä ei kiinnosta auttaa, niin kaikki varmasti lähtisi poliisien toimesta.
Poliisi kiittää ja hoitaa asian = parempi mieli ilmoittajalle ja jatkossakin ilmoittaa.
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: 2v. poika löytyi pahoinpideltynä ulkoa, Kirkkonummi 13.1

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Jostakin syystä kuvassa pisti silmään lapsen siististi leikatut hiukset. Näyttää,että ihan lähiakoina käyty parturissa. Tuli mieleen,että lapsesta on joku pitänyt huolta aiemmin. Itse olen tavannut päihdeongelmaisten lapsia ja harvoin heitä näkee kunnolla parturoituina,kunhan vaan joku on joskus hiuksia nyrhinyt,jos on viitsinyt.
Ehkä lasta ei ottanut ja jättänyt lähivanhempi,lapsen huoltaja. Ehkä iskän tai äiskän uusi poikaystävä tai vajaaälyinen eno tai setä,miksei ukkikin. Tai lapsenhoitajana toiminut naapuri,ystävä tahi sukulainen.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
Misu
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 9:53 pm

Re: Ruhjottu pikkulapsi löytyi kadulta vaipoissa

Viesti Kirjoittaja Misu »

eyes kirjoitti:Perjantaina jo muutama tunti lapsen löytymisen jälkeen kuulin sellaisen huhun että lapsen äiti olisi tavoitettu. Mutta tämä tosiaan huhuksi luokiteltava, koska on kuultu tuttavalta, jonka tuttava asuu tuon perheen naapurissa.
Voitko tarkentaa, että millainen perhe on kyseessä??
Joskus minusta tuntuu, että se ymmärtää joka sanan.
Kleopatra
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 8:28 pm

Re: 2v. poika löytyi pahoinpideltynä ulkoa, Kirkkonummi 13.1

Viesti Kirjoittaja Kleopatra »

Onkohan nyt AIVAN varma, että tämä on nyt sitten ainutkertainen pahoinpitely tuolle lapselle? Että tämä toinen vanhempi on sitten kunnollinen? Miten ihmeessä hän ei ole sitten suojellut lastaan tältä ihmissaastalta, sehän on vanhemman tärkein tehtävä? Vaiko onko samaa maata tai katsonut vähintään läpi sormien :(

Tuo lapsi tulee tarvitsemaan todella hyvää hoitoa tästä edespäin eikä "vähän sinnepäin". Toivottavasti viranomaiset on tarkkana nyt.
Hellapoliisi
Olivia Benson
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 6:24 pm

Re: 2v. poika löytyi pahoinpideltynä ulkoa, Kirkkonummi 13.1

Viesti Kirjoittaja Hellapoliisi »

@URSA: ihan uteliaisuuttani kysyn että miksi kaikki olettavat etsittävän olevan nimenomaan mies? Kyllä naisetkin osaavat nykymaailmassa yhtä ja toista. Offtopicina voin mainita että Virossa kohutaan raa'asta murhasta naisten välistä yhteiseloa lopetettaessa vasten murhaajan tahtoa. Murhaaja kuristi kolmevuotiaan lapsen nähden ystävättärensä, heitti pihalle, raahasi auton alle ja veteli edestakaisin muutaman kerran ja laittoi auton ja kalmon palamaan. Sen jälkeen meni takaisin sisälle ja sytytti asunnon palamaan. Tällä hetkellä on tutkintavankeudessa ja pahasti palanutta lasta hoidetaan sairaalassa.

Ihmissuhteet eivät ole helppoja. Viron nuoret naiset olivat asuneet kymmenen vuotta yhdessä ja murhattu touhusi enemmän perinteisissä naistentöissä kun taas bioäiti oli suosittu taloyhtiössä koska hän ei kavahtanut raskaita ulkotöitä. Asian voi luokitella laajennetuksi itsemurhaksi, jalkojen välistä löytyvillä värkeillä ei ole mitään väliä. Tapahtumasarjan laukaisi kombinaation pirstoutumisen uhka.

Tästä Masalan taaperosta tulee mieleen se, että jospa lapsi onkin laitettu tarkoituksella vaippasillaan löydettäväksi eli säästynyt tuollaisesta laajennetusta itsemurhasta. Nyt on tärkeintä, että lapsi saa hoitoa ja tukea myös jatkossakin. Kyllä ne aikuiset löytyvät jos ovat löytyäkseen. Uskon, että taapero pääsee vielä tasapainoiseen kotiin.
Hys hys!
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: 2v. poika löytyi pahoinpideltynä ulkoa, Kirkkonummi 13.1

Viesti Kirjoittaja irmuska »

^eiköhän kaikki oleta etsityn olevan mies ihan siksi, että mediassa on kerrottu poliisin etsintäkuuluttaneen pikkulapsen lähipiiriin kuuluneen miehen.

Itse en menisi tässä vaiheessa vielä rummuttamaan sen enempää äidin kuin isänkään syyllisyyttä pahoinpitelyn suhteen, saattaahan tosiaan olla että lapsi on ollut jonkun kolmannen osapuolen hoidettavana pahoinpitelyn aikoihin. Mistä me sitä tiedämme, vaikka äiti ja isä olisi olleet keskenään jouluostoksilla ja lapsi muutaman tunnin enonsa / setänsä tms huollettavana.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2v. poika löytyi pahoinpideltynä ulkoa, Kirkkonummi 13.1

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Niin, sen kummemmin ei ole kerrottu, mitä sukua tai miten läheinen tuo mieshenkilö lapselle oli. Oliko auto käytössä tai osasiko ajaa autoa? Jos oli ja osasi, hän voi olla jo vaikka missä. Vaikka minä en ymmärrä autoista mitään enkä osaa ajaa, niin sen verran tiedän, että kauas pääsee ja nopeasti. Pakoileminen on sitten jo toinen asia.
Uskookohan, että lapsi oli jo kuolemassa, kun hän jätti sen sinne, mistä löydettiin? Luulee tappaneensa sen. Eli ei lue lehtiä nyt.

Olisiko pahoinpitelijä vaikka isoveli? Huomattavasti vanhempi. Kykeni jo katsomaan pienempänsä perään.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Vastaa Viestiin