Bodom-tietoa aloittelijoille?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Bodom-tietoa aloittelijoille?

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Misri kirjoitti:..... ..... ..... Eihän kukaan joka vähänkin tajuaa todellisuudesta mitään, jää ruumiskasaan makamaan 8-9 tunniksi, kuin pakosta. Ja kun olen perehtynyt NGn vammoihin, olen varma, ettei olisi ainakaan toimintakykynsä puolesta tarvinnut jäädä. ..... ..... ..... .....
??? Jaaha! Millä tavalla Misri on perehtynyt NG:n vammoihin? Äläkä vastaa valheellisesti niin, että lääkärit olivat sitä mieltä että .... . Lääkärien lausunnot poikkeavat kaikki toinen toisistaan, mitään yhteistä kantaa ei ole. Silminnäkijöiden kuvaukset ja ensihoidon antaneen lääkärin oikeudelle antama lausunto, kuvaavat parhaiten potilaan tilaa, kun hän makoili siellä telttailualueella ja tuotiin sairaalaan. Käräjäoikeuden arvio syytetyn toimintakyvystä on huolellisesti perusteltu ja tarkasti ilmaistu. Kyllä se on paljon luotettavampi kuin "Misrin tunteeseen perustuva tarkoitushakuinen karkea arvio".

KÄRÄJÄOIKEUS: " ..... ..... Gustafssonin ulkoisesta olemuksesta tapahtumapaikalla sekä lääketieteellisen selvityksen perusteella täysin mahdollisena pidettävä Gustafssonille väkivallan käytöstä aiheutunut aivovamma sekä siihen liittyvä voimakkaasti alentunut tajunnantaso ja toimintakyvyttömyys tukevat johtopäätöstä, ettei Gustafsson ole hänellä todetut vammat saatuaan kyennyt hävittämään tai viemään pois telttapaikalta surmaamisvälineitä, kateisiin jäänyttä omaisuutta ja kenkiä, eikä Gustafsson ole myöskään pystynyt ketään uhreista liikuttamaan. ..... ..... "

... eikä pystynyt ketään uhreista liikuttamaan ...

On yleinen toteamus, että uhreja on hyökkäyksen jälkeen liikuteltu, ja paikalta on viety pois runsaasti tavaraa - todistusaineistoa, eikä kadonnutta omaisuutta ole tarkoista etsinnöistä huolimatta löydetty, ne on niin huolellisesti viety pois - hävitetty. Kengät on ilmeisesti jätetty harkitusti löydettäviksi, olivathan NG:n kengät heitetty vain polun sivuun löydettäviksi. Boismanin kengät oli vähän paremmin piilotettu kivenkoloon. Nämä tiedot viittaavat siihen, että tavaroiden pois kuljettaja, kenkien piilottaja, oli hyväkuntoinen ja teki "lavastustöitä" tarkasti tietoisena siitä, että rikosta myöhemmin tutkitaan suurennuslasien kanssa. Olihan sitten mukana myös ulkomaisia "huippulaboratorioita". Mutta kenkien sisäpohjasta löytyi viitteitä verestä, vaikka lavastaja oli ilmeisesti kyllä pyyhkäissyt kenkien sisälle lentäneet veripisarat pois, jotta pääteltäisiin, että kengät olivat olleet NG:n jalassa. Verestä oli jäänyt kuitenkin tuhrujäljet kengän sisäpohjaan, mutta kengät pohjat taas olivat täysin puhtaat verestä. Tästähän täytyy vetää sellaiset johtopäätökset, että kenkä ei ole ollut kenenkään jalassa pahoinpitelyn aikana, ja myös kengän sisälle oli lentänyt veripisaroita. Myös näyttää selvältä, että rikospaikkaa huolellisesti lavastettiin murhien jälkeen. Tässä on kuvattu kirjoittajan omia arvioita, mutta uskon käräjäoikeuden ajatelleen samaan suuntaan tutustuttuaan faktatietoihin. Käräjäoikeus on lyhyesti todennut:

......."Tukea johtopäätökselle, että kengät olisivat olleet Gustafssonin jalassa tekohetkellä, ei tutkimuksissa ole ilmennyt." .......

*** Kyllä tässä asiassa käräjäoikeus on perustellut näkemyksensä huolellisesti. Uskon sen olevan oikean suuntainen. Misrin näkemys jää kyllä tässä selvästi tappiolle, eikä se ole uskottava. "Misrin näkemyksen" puolesta kukaan ei ole valittanut tuomiosta ylempään oikeusasteeseen. Se on katsottu täysin toivottomaksi. Faktat eivät sitä tue.

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Bodom-tietoa aloittelijoille?

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Xerxesille perehtyminen ei liene vaikeaa. Koska, et ole koskaan hyväksynyt niitä lääketieteellisiä todennäköisyyksiä, mitä NGn vammatutkimus toi esiin. Toki lähtökohtani perehtymiselle on ollut NGlle tehty vammatutkimus sehän on selviö. Seuraavaksi tulee nämä annetut asiantuntijalausunnot kys. tutkimuksesta. Myös puolustuksen näkemys huomioiden. Ja kuten tiedät, nämä asiantuntijat eivät lausunnoissaan huomioineet meitä minfon vammakeskustelijoita. :roll: Eivätkä näin vääntäneet niistä lausunnoistaan selkeää rautalankamallia meitä varten. Niin se suurin työmaa on ainakin minulle ollut se, että olen joutunut jonkun verran perehtymään kasvomurtumiin ja ruhjehaavoihin ja eri vammamekanismeihin, tietenkin myös näihin primääreihin aivovammoihin, jotta ymmärtäisin ja kykenisin arvioimaan paremmin, mitä nämä eri asiantuntijalääkärit ovat oikein niissä omissa lausunnoissaan tarkoittaneet.

Käräjäoikeuden vammaperusteluista, en ole koskaan sitä omaa näkemystäni tukevaa totuutta löytänyt. Suoranainen rimanalitus oli se, että he perustelivat näkemystään tajunnantasosta, maallikoiden kuvausten peusteella. Jos NGllä tosiaan olisi ollut se keskivaikea aivoruhjetasoinen aivovamma, joka on aina aivokudos/verisuoniston vaurio aivokudoksessa ja hän olisi vielä klo 14.00 ollut siitä aiheutuneessa pökkyrässä, niin on aivan varma kun huomio nämä aivovammaa seuraavat jälkiseuraamukset, etteikö sellainen olisi näkynyt aikoinaan hänelle tehdyissä tutkimuksissa. NG oli ensiavussa, ollut hereillä reagoi puheeseen, kallonmurtumia ei todettu, syke ja verenpaine olivat normaalit. Ensihoitojen jälkeen potilas siirrettiin tavalliselle vuodeosatolle. Hän ei siis tarvinnut, eikä saanut minkäänlaista aivovammapotilaalle kuuluvaa tehohoitoa.

Taitaa tuo "yleinen totuus" taas olla yhtä kuin Xerxesin oma totuus. Boismanin ja Mäen löytöpaikan sijainnit vastasivat heidän verijälkiään teltan sisäpuolelle. Irmeli on siirretty teltan sisäpuolelta murhaajan toimesta teltapäälle makamaan viiveellä. Eli hänen verijälkensä teltan sisäpuolella, eivät vastanneet hänen löytöhetken sijaintiaan.

Tavaroiden viennissä pois tapahtumapaikalta, ei ole tarvittu mitään erityistä huolellisuutta noudattaa. :roll: Jokainen kyllä osaa kuumat tavarat piilottaa. :oops: Piilo vain jäi etsinnöissä löytymättä. :!:

Ja taas tuohon "tuhrun", tuhru-jälkeen. Verijälkitutkimuksessa ei spekuloida tuhrujäljillä, koska se on niin epämääräinen verijälki, jonka perusteella ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä.

Tietysti jos ei ole muuta ajankulua, niin voihan siihenkin "tuhruun" haaskata mielikuvitusvarojaan. :roll: Tutkintapäätelmä oli ja on edelleenkin, "että kengät ovat todennäköisesti olleet jalassa, koska kenkien sisältä ei löytynyt veriroiskeita vaikka niitä pieniä ja erittäin pieniä roiskeita oli molempien kenkien päällä runsaasti, oikeanjalan kengässä niitä oli enemmän kuin vasemmassa jalkineessa, jatkuen aina kengän suuaukolle saakka, eikä muitakaan jälkiä tehdyssä tutkimuksessa todettu kenkien sisäpuolelta.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodom-tietoa aloittelijoille?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Aloittajien kannattaa aloittaa aiheeseen tutustuminen Bodom-oikeudenkäynnistä, siitä ainoasta, sillä siinä on selkeästi esitetty jutun juridiikka, asiassa esitetty argumentointi, todistustosiseikasto ja niistä tehdyt johtopäätökset.

8)

Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Bodom-tietoa aloittelijoille?

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Misri kirjoitti:^ Xerxesille perehtyminen ei liene vaikeaa. Koska, et ole koskaan hyväksynyt niitä lääketieteellisiä todennäköisyyksiä, mitä NGn vammatutkimus toi esiin. Toki lähtökohtani perehtymiselle on ollut NGlle tehty vammatutkimus sehän on selviö. Seuraavaksi tulee nämä annetut asiantuntijalausunnot kys. tutkimuksesta. Myös puolustuksen näkemys huomioiden. Ja kuten tiedät, nämä asiantuntijat eivät lausunnoissaan huomioineet meitä minfon vammakeskustelijoita. :roll: Eivätkä näin vääntäneet niistä lausunnoistaan selkeää rautalankamallia meitä varten. Niin se suurin työmaa on ainakin minulle ollut se, että olen joutunut jonkun verran perehtymään kasvomurtumiin ja ruhjehaavoihin ja eri vammamekanismeihin, tietenkin myös näihin primääreihin aivovammoihin, jotta ymmärtäisin ja kykenisin arvioimaan paremmin, mitä nämä eri asiantuntijalääkärit ovat oikein niissä omissa lausunnoissaan tarkoittaneet.

Käräjäoikeuden vammaperusteluista, en ole koskaan sitä omaa näkemystäni tukevaa totuutta löytänyt. Suoranainen rimanalitus oli se, että he perustelivat näkemystään tajunnantasosta, maallikoiden kuvausten peusteella. Jos NGllä tosiaan olisi ollut se keskivaikea aivoruhjetasoinen aivovamma, joka on aina aivokudos/verisuoniston vaurio aivokudoksessa ja hän olisi vielä klo 14.00 ollut siitä aiheutuneessa pökkyrässä, niin on aivan varma kun huomio nämä aivovammaa seuraavat jälkiseuraamukset, etteikö sellainen olisi näkynyt aikoinaan hänelle tehdyissä tutkimuksissa. NG oli ensiavussa, ollut hereillä reagoi puheeseen, kallonmurtumia ei todettu, syke ja verenpaine olivat normaalit. Ensihoitojen jälkeen potilas siirrettiin tavalliselle vuodeosatolle. Hän ei siis tarvinnut, eikä saanut minkäänlaista aivovammapotilaalle kuuluvaa tehohoitoa.

Taitaa tuo "yleinen totuus" taas olla yhtä kuin Xerxesin oma totuus. Boismanin ja Mäen löytöpaikan sijainnit vastasivat heidän verijälkiään teltan sisäpuolelle. Irmeli on siirretty teltan sisäpuolelta murhaajan toimesta teltapäälle makamaan viiveellä. Eli hänen verijälkensä teltan sisäpuolella, eivät vastanneet hänen löytöhetken sijaintiaan.

Tavaroiden viennissä pois tapahtumapaikalta, ei ole tarvittu mitään erityistä huolellisuutta noudattaa. :roll: Jokainen kyllä osaa kuumat tavarat piilottaa. :oops: Piilo vain jäi etsinnöissä löytymättä. :!:

Ja taas tuohon "tuhrun", tuhru-jälkeen. Verijälkitutkimuksessa ei spekuloida tuhrujäljillä, koska se on niin epämääräinen verijälki, jonka perusteella ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä.

Tietysti jos ei ole muuta ajankulua, niin voihan siihenkin "tuhruun" haaskata mielikuvitusvarojaan. :roll: Tutkintapäätelmä oli ja on edelleenkin, "että kengät ovat todennäköisesti olleet jalassa, koska kenkien sisältä ei löytynyt veriroiskeita vaikka niitä pieniä ja erittäin pieniä roiskeita oli molempien kenkien päällä runsaasti, oikeanjalan kengässä niitä oli enemmän kuin vasemmassa jalkineessa, jatkuen aina kengän suuaukolle saakka, eikä muitakaan jälkiä tehdyssä tutkimuksessa todettu kenkien sisäpuolelta.
Misri: ..... ..... "Xerxesille perehtyminen ei liene vaikeaa. Koska et ole koskaan hyväksynyt niitä lääketieteellisiä todennäköisyyksiä, mitä NG:n vammatutkimus toi esiin." ..... ..... .

KOMMENTTI: Ei tämä perehtyminen tähän oikeusjuttuun ole helppokaan, mutta olen kyllä elämässäni perehtynyt joihinkin muihin asioihin. Olen itsekin ollut sairaalassa 60-luvulla ja pelastunut henkiin viime hetkillä suoritetun tulehtuneen umpisuolen poiston avulla. Sain mm. morfiinia lääkkeeksi sairaalassa. Sairaalasta kyllä silloinkin potkaistiin ulos jo vajaan viikon kuluttua, vaikka leikkaushaava vielä vuoti mätää. Myöhemmin olen ollut toisessakin leikkauksessa, joten sieltä on pientä käytännön kokemusta. Potilas tuotiin sairaalaan paareilla noin 7-8 tuntia pahoinpitelyn jälkeen ja vastaanottava lääkäri arvioi potilaan tilan "stupor-tilaksi". Se on faktaa. Sairaalahoito on "hoitoa" emmekä tiedä tarkkaan mitä siellä tehtiin, mutta varmasti "hoitoa" annettiin, se on selvä. Sairaalahoito 18 vuorokautta, pitkä sairasloma, ja jälkihoitoa korvaklinikalla ja hammasklinikalla ainakin helmikuulle 1961 saakka. Kyllä minä tuosta osaan vetää johtopäätöksiä - loukkaantuminen ei missään tapauksessa ollut "vain lievä", vaan melko vakava. Se on faktaa. 44 vuotta myöhemmin suoritetut tutkimukset eivät ole enää yhtä merkittäviä kuin v. 1960 suoritetut tutkimukset. Vuonna 1960 etenkin tuon sairaalan vastaavat lääkärit olivat varsin ammattitaitoisia ja luotan enemmän heidän arvioihinsa.

Misri: ..... ..... "Ensihoitojen jälkeen potilas siirrettiin tavalliselle vuodeosastolle ...."

KOMMENTTI: Mutta jo kahden päivän kuölutua eli tiistaina 7.6.1960 potilas siirrettiin Neurologhiseen Klinikkaan, joka tarkoittaa, että oireet viittasivat aivovammaan. Tottakai potilas sai asianmukaista hoitoa, vaikka olikin kaksi pävivää tavallisella osastolla, ja siirrettiin erityisosastolle tiistaina 7.6.1960. Kyllä Misri tämän tietää, vaikka ei sitä mainitse! ?!

Misri: ..... ..... "Verijälkitutkimuksessa ei spekuloida tuhrujäljillä, koska se on niin epämääräinen verijälki, jonka perusteella ei voi tehdä mitään njohtopäätöksiä."

KOMMENTTI: Kyllä myös tuhrujälki on tärkeä - sekin todistaa että siinä kohdassa on verta. Se on myös arvokas todiste. Ei suinkaan sitä voi ohittaa sen vuoksi että se on "tuhrujälki".

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Bodom-tietoa aloittelijoille?

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Minulta myös on poistettu tulehtunut umpilisäke. Selvisin siitä toimenpiteestä ilman lisä komplikaatiota, yhden yön jouduin sairaalassa olemaan.

Tuo mitä sanoit paareilla kantamisesta, tuskin siinä kysyttiin uhrin mielipidettä, vaan nostettiin paareille ja menoksi. Se ei kerro uhrin tilasta mitään oleellista.

" Kun Gustafsson tuotiin sunnuntaina 5.6. kello 14.00 Töölön sairaalaan ensiapuun, amanuenssi, nykyinen professori Ilmo Hassinen, 69, otti hänet vastaan. Gustafssonilla oli silmät muurautuneena umpeen ja haavoja ohimon seudussa. Vasemmassa poskessa oli paha haava, josta hampaat näkyivät.

- Ompelin isoimmat haavat, jotka olivat ruhjehaavoja ja sitä tehdessäni poliisit yrittivät kysellä potilaalta jotakin. Hän vain örisi sanoja, joista ei saanut selvää, muisteli Hassinen.

- Vaikutti siltä, että hänen tajunnantasonsa oli alentunut, mutta hän reagoi jollain tavalla eikä vaikuttanut tajuttomalta."

Näin totesi ensihoidon NGlle antanut Ilmo Hassinen oikeudessa. Eli melko samat tiedot, mitä aikoinaan oli kirjattu sairauskertomukseen. Eli reagoi puheeseen. ja oli hieman unelias. En tiedä mistä olet tuon stupor - tilan saanut, se on outo ilmaus ? Minusta selkein tapa on kuvata tajunnantasoa, on käyttää kliinisessä käytössä olevaa tapaa. Hereillä, heräteltävissä, ei heräteltävissä, eli tämä viimeinen luonnollisesti tarkoittaa tajutonta potilasta, joka ei reagoi mihinkään ulkoisiin ärsykkeisiin. Hassisen kuvaama tila "unelias" (aikalaiskirjaus) on kuvaava ja sopii tuohon heräteltävissä olevaan kuvaukseen.

Mitä tulee näihin hoitoihin, niin varsinaiset hoidot NG sai vammoihinsa, hammasklinikalla, jossa korjattiin leukaluun kaksoismurtumasta aiheutunut purennan siirtymä. Eli purenta-asia hoitui hammaslääkärin työnä. Ja korvaklinikalla hoidettiin korvan ongelmat jotka ovat tyypillisiä näissä kondyyli-murtumissa. Sairaalassa hän sai näihin murtumavammoihinsa konservatiivisen hoidon. Leuka tuettiin, asettamalla leuan alle tukiliina, ja ravintona neste ja pehmyt ravinto. Luonnollisesti kipu ja jokin tulehduslääkitys, hampaan kautta kulkevaan murtumalinjaan, koska ientaskun kautta voi päästä bakteereita hampaan juureen. Muu hoito on luonnollisesti ollut norm. sairaalan perushoitoa. Ja tietenkin sitä muistamattomuutta on pähkäilty, ja tehty niitä aikalaiskirjauksissa mainittuja tutkimuksia, eli sitä aivovammaa aikoinaan kovasti etsittiin, mutta mitään viitteitä siitä ei saatu. Ehkä hoitava lääkäri ajatteli, että tehdään makuuttamalla nuori mies muistavaksi. No sekään ei oikein tehonnut, koska kotiuttamispapereissa luki, että potilas toipunut vammoistaan hyvin ainostaan muistamattomuus on totaali.

Kuitenkin on tosiasia se, että tämänkaltaiset murtumavammat hoidetaan nykyisin poliklinikalla, lääkäri kirjoittaa tulehduskipulääkkeen ja kotihoito-ohjeeksi pehmyt ravinto, ja lähetteen jatkohoitoa varten hammas ja korvapoliklinikalle. Murtumien osalta ei siis akuutti hoidettava. Ainoastaan ruhjehaavat on hyvä tikata ulkonäkösyistä välittömästi tai viimeistään kuuden tunnin sisällä vammatapahtumasta..

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodom-tietoa aloittelijoille?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Misri kirjoitti:Kun Gustafsson tuotiin sunnuntaina 5.6. kello 14.00 Töölön sairaalaan ensiapuun, amanuenssi, nykyinen professori Ilmo Hassinen, 69, otti hänet vastaan. Gustafssonilla oli silmät muurautuneena umpeen ja haavoja ohimon seudussa. Vasemmassa poskessa oli paha haava, josta hampaat näkyivät.
- Ompelin isoimmat haavat, jotka olivat ruhjehaavoja ja sitä tehdessäni poliisit yrittivät kysellä potilaalta jotakin. Hän vain örisi sanoja, joista ei saanut selvää, muisteli Hassinen.
- Vaikutti siltä, että hänen tajunnantasonsa oli alentunut, mutta hän reagoi jollain tavalla eikä vaikuttanut tajuttomalta."

Näin totesi ensihoidon NGlle antanut Ilmo Hassinen oikeudessa. Eli melko samat tiedot, mitä aikoinaan oli kirjattu sairauskertomukseen. Eli reagoi puheeseen. ja oli hieman unelias. En tiedä mistä olet tuon stupor - tilan saanut, se on outo ilmaus ? ...

Kuitenkin on tosiasia se, että tämänkaltaiset murtumavammat hoidetaan nykyisin poliklinikalla, lääkäri kirjoittaa tulehduskipulääkkeen ja kotihoito-ohjeeksi pehmyt ravinto, ja lähetteen jatkohoitoa varten hammas ja korvapoliklinikalle. Murtumien osalta ei siis akuutti hoidettava. Ainoastaan ruhjehaavat on hyvä tikata ulkonäkösyistä välittömästi tai viimeistään kuuden tunnin sisällä vammatapahtumasta.
Misri, referoinnillasi myönnät kiistämiäsi. Nyt ollaan 2014-luvulla, Nils otettiin hoitoon 1960.
Käy sienessä, nyt on jo kanttarelleja; varo vain, mitä sieniä syöt: jotkut aiheuttavat harhoja.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Bodom-tietoa aloittelijoille?

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Näemmä täällä Bodom-kirjoittelussa täytyy olla uskossaan vahva. Ja olenhan minä sitä. Olen löytänyt sen totuuden johon itse voin uskoa. Se riittää minulle. Kiitos varoituksestasi, huumesienet kierrän kaukaa. :P

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodom-tietoa aloittelijoille?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Misri kirjoitti:^ Näemmä täällä Bodom-kirjoittelussa täytyy olla uskossaan vahva. Ja olenhan minä sitä. Olen löytänyt sen totuuden johon itse voin uskoa. Se riittää minulle. Kiitos varoituksestasi, huumesienet kierrän kaukaa. :P
Kommenttisi kertoo jotain: 'uskossaan vahva', 'löytänyt sen totuuden'...
En yllytä, mutta elämäsi voisi olla parempaa ammattiauttajan avulla.

8)

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Bodom-tietoa aloittelijoille?

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Kostit on monet sanoi mustalaispoika. Jokainen määritelköön sen oman hoidon tarpeensa itse. Olen kyllä hyvin tyytyväinen olotilaani ja tykkään itsestäni, eli viihdyn hyvin nahoissani. :P

Uta
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Joulu 02, 2013 10:40 pm

Re: Bodom-tietoa aloittelijoille?

Viesti Kirjoittaja Uta »

Wagner kirjoitti:Aloittajien kannattaa aloittaa aiheeseen tutustuminen Bodom-oikeudenkäynnistä, siitä ainoasta, sillä siinä on selkeästi esitetty jutun juridiikka, asiassa esitetty argumentointi, todistustosiseikasto ja niistä tehdyt johtopäätökset.8)
Niin kannattaa. Minullakin oli tuo tuomio koneellani jo silloin heti kun se tuli julkiseksi, ja oli minulla jotain pientä muutakin, mutta kaikki tiedot hävisivät kun koneen mokoma teki tiltin. Nyt olen keräillyt sitä sun tätä uudelleen, kun eihän sitä kaikkea voi ulkoa muistaa, en minä ainakaan. Bodom -sivujakin silloin lueskelin, jo ennen tuomiota, vaikka en silloin kyllä kirjoitellut mihinkään mitään. Suomi24.fi sivuille taisin tosin jonkun "painavan sanani" välillä sanoa tyyliin, että syytön, kun eivät mokomat meinanneet millään uskoa. :)
En ole asiantuntija, mutta olen silti puolesta tai vastaan, tai sitten en.

Uta
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Joulu 02, 2013 10:40 pm

Re: Bodom-tietoa aloittelijoille?

Viesti Kirjoittaja Uta »

Uta kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Aloittajien kannattaa aloittaa aiheeseen tutustuminen Bodom-oikeudenkäynnistä, siitä ainoasta, sillä siinä on selkeästi esitetty jutun juridiikka, asiassa esitetty argumentointi, todistustosiseikasto ja niistä tehdyt johtopäätökset.8)

Niin kannattaa. Minullakin oli tuo tuomio koneellani jo silloin heti kun se tuli julkiseksi, ja oli minulla jotain pientä muutakin, mutta kaikki tiedot hävisivät kun koneen mokoma teki tiltin. Nyt olen keräillyt sitä sun tätä uudelleen, kun eihän sitä kaikkea voi ulkoa muistaa, en minä ainakaan. Bodom -sivujakin silloin lueskelin, jo ennen tuomiota, vaikka en silloin kyllä kirjoitellut mihinkään mitään. Suomi24.fi sivuille taisin tosin jonkun "painavan sanani" välillä sanoa tyyliin, että syytön, kun eivät mokomat meinanneet millään uskoa. :)

Hei taas,
täytyy varmaankin vähän tarkentaa noita sanomisiani ettette vaan luule minua joksikin Bodom-"vakoojaksi" : Bodom -sivustoja lueskelin aikoinaan sen verran, että just & just muistan niiden olleen olemassa. Ja Suomi24 -sivuille kirjoittelin ne muutamat "painavat sanani" suunnilleen noin 10 vuotta sitten, joten ne kirjoittelut mitä sieltä tänään yllättäen löysin, eivät ainakaan minun juttujani ole. t.Uta
En ole asiantuntija, mutta olen silti puolesta tai vastaan, tai sitten en.

teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Re: Bodom-tietoa aloittelijoille?

Viesti Kirjoittaja teemu »

Uta; Dajatovin sola / Bodom; Ti Syys 16, 2014 8:00 am kirjoitti: Pitäisi siis saada selville IB:n äidin kaikki lapset....
Nämä lapset on mainittu asianomistajina Gustafssonin ETP:ssä, lukuunottamatta mahdollisesti jälkeläisittä kuolleita.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Bodom-tietoa aloittelijoille?

Viesti Kirjoittaja skoone »

teemu kirjoitti:
Uta; Dajatovin sola / Bodom; Ti Syys 16, 2014 8:00 am kirjoitti: Pitäisi siis saada selville IB:n äidin kaikki lapset....
Nämä lapset on mainittu asianomistajina Gustafssonin ETP:ssä, lukuunottamatta mahdollisesti jälkeläisittä kuolleita.

Löysinkin Bodom-juttua muistitikulta. Ei ainakaan haastehakemuksen asianomistajissa ollut muuta kuin kolme T - nimistä, yksi Juhani B ja yksi Kyllikki R, josta ei tiedä millainen sukunimi R on, tyttönimi, naimisen kautta saatu nimi vaiko kasvatiksi otettuna saatu nimi.

Muistini mukaan jossain oli juttua usemmastakin BBn (myöh BT) lapsista (siis muunnimisistä kuin T -nimiset lapset, ja nuo kaksi yllämainittua.
Muista lähdekritiikki!

teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Re: Bodom-tietoa aloittelijoille?

Viesti Kirjoittaja teemu »

^ ETP:n sivuilla 47-48 yksi T:n veljeksistä ilmoittaa edustavansa ko. asianomistajakuulemisessa kaikkia äitinsä lapsia. Yllä mainittujen lisäksi heidän joukossaan on toisenniminen veli s. 1950. Hänen nimeään ei kuitenkaan ole haastehakemuksessa. Syntymävuosien perusteella IB on toinen lapsista ja tytär R kolmas.

Krp on viran puolesta selvittänyt kaikki elossa olleet asianomistajat.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Bodom-tietoa aloittelijoille?

Viesti Kirjoittaja skoone »

teemu kirjoitti:^ ETP:n sivuilla 47-48 yksi T:n veljeksistä ilmoittaa edustavansa ko. asianomistajakuulemisessa kaikkia äitinsä lapsia. Yllä mainittujen lisäksi heidän joukossaan on toisenniminen veli s. 1950. Hänen nimeään ei kuitenkaan ole haastehakemuksessa. Syntymävuosien perusteella IB on toinen lapsista ja tytär R kolmas.

Krp on viran puolesta selvittänyt kaikki elossa olleet asianomistajat.
Siis selvittänyt miten? Eli tiedetään näiden lapsien isä(t)kin? Ja vuonna 1960 vai vuonna 2007 elossa olleet?

Onkohan noita sukujuuria jotenkin tarkistettu?
Muista lähdekritiikki!

Vastaa Viestiin